Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU] Bicie w prawym kole na nierównościach

ODPOWIEDZ
p3r35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

[B3 1.8 RU] Bicie w prawym kole na nierównościach

Post autor: p3r35 » 19 sie 2017, 21:18

Witam, problem tkwi w niemiłosiernym biciu w co dziwne tylko prawym kole, otóż gdy najeżdżam na studzienki kanalizacyjne (nie daj boże dziura w jezdni) prawym kołem, czuje bicie w kierownicy, mogę nawet rzec że wyszarpywanie kierownicy z rąk, towarzyszy temu zciąganie auta właśnie w prawą stronę, z lewym kołem nie ma żadnych problemów. Wymieniłem końcówki drążków po obu stronach, tuleje wahaczy, zastanawiałem się nad maglownicą, może to w niej tkwią luzy ? Nie wiem jedynie jak to sprawdzić.

Druga sprawa to to, że nie mogę ustawić zbieżności, po wymianie końcówek drążków naturalnie pojechałem ustawić zbieżność itp, różnica była znikoma, ale była, po tygodniu zauważyłem, że jedna z opon jest zjedzona po wewnętrznej, pojechałem znów ustawić zbieżność, było okej.... przez tydzień... tylko że teraz jest zjedzona druga opona, też po zewnętrznej, co dziwne zbieżność sprawdzałem nawet sam ( metodą na sznurek i rurkę) i w zakładzie i wychodzi na to że jest ok. Myślicie że może to mieć coś wspólnego z biciem w kole ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2017, 21:25

p3r35, _powitania

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 03 wrz 2017, 17:28

Tuleje na sankach nie mają luzu?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1026
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 wrz 2017, 22:36

jeśli ktoś ustawia zbieżność raczej najpierw kontroluje stan zawieszenia. Ale sama zbieżność to słabe ustawienie wnioskował bym o zrobienie pełnej geometrii ale przed tym kontrole stanu zawieszenia

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 06 wrz 2017, 10:35

nie kazdy warsztat ma ustawiajacy geometrie ma mozliwosc sprawdzenia luzow tak jak na diagnostyce, ale od wizyty tam trzeba zaczac. Mialem kiedys przypadek, ze nie moglem ustawic zbierznosci w bodajze nubirze. okazalo sie pozniej ze nowe sworznie zatarte byly.Na diagnostyce popros o takie sprawdzenie po bozemu. znam przypadek ze czlowiek z przegladu wyjechal z peknieta sprezyna. podnies tez prawa strone auta lewarkiem, oby nie za wahacz i sprawdz luz poduchy amortyzatora

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2017, 13:19

Mareczeq pisze:podnies tez prawa strone auta lewarkiem, oby nie za wahacz i sprawdz luz poduchy amortyzatora
akurat moim zdaniem taką metodą to guzik da się sprawdzić bo góra będzie latać właściwie luźno. Wydaje mi się że lepiej na normalnie stojący aucie to robić ale to już jak kto uważa.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 06 wrz 2017, 15:50

Ale przy podnoszeniu za próg bedzie widać czy amortyzator z poducha nie wyskakuje z gniazda.... Czesto sie spotykam z takim zjawiskiem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2017, 16:12

Mareczeq pisze:Ale przy podnoszeniu za próg bedzie widać czy amortyzator z poducha nie wyskakuje z gniazda.... Czesto sie spotykam z takim zjawiskiem
hmm, nie wiem czy ja Cię dobrze rozumiem mysli_ ale moim zdaniem wyskakuje dlatego że jest poducha uklepana a nie dlatego że ma luz na łożysku itp.
ps.: Mam tak teraz u siebie że nie wyskakuje ale tylko dlatego że mam poduchy od b3

I pomijam już fakt że to raczej i tak nie ma nic wspólnego z problemem kolegi.


p3r35, Druga sprawa że najpierw należało by sprawdzić zawieszenie prawego koła(a nawet 2 przednich kół) bo sama wymiana końcówki drążka w tym wypadku nie załatwia sprawy i dopiero jechać na ustawienie kątów i zbieżności.
Podejrzewam luzy i to dość spore na wahaczach, saniach lub sworzniach a wówczas ustawiać możesz kilka razy na tydzień a efektu nadal nie będzie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 06 wrz 2017, 18:31

Ja mam od b4 i nie wypada, a wcześniej wypadała i podczas ustawiania geometrii zawsze gubił kont pochylenia.... Czyli automatycznie zbierznośc. Masz racje PieterB że należy zacząc od sprawdzenia dokładnie całego zawiasu z przodu.... A i jeszcze ciekawi mnie jakie kolega ma felgi i czy takie same oponki z przodu i z tyłu.... Miałem przypadek ze z przodu były wieksze oponki, a z tyłu mniejsze.. Taaaak sie namocowałe, ze uuuu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga