Witam, problem tkwi w niemiłosiernym biciu w co dziwne tylko prawym kole, otóż gdy najeżdżam na studzienki kanalizacyjne (nie daj boże dziura w jezdni) prawym kołem, czuje bicie w kierownicy, mogę nawet rzec że wyszarpywanie kierownicy z rąk, towarzyszy temu zciąganie auta właśnie w prawą stronę, z lewym kołem nie ma żadnych problemów. Wymieniłem końcówki drążków po obu stronach, tuleje wahaczy, zastanawiałem się nad maglownicą, może to w niej tkwią luzy ? Nie wiem jedynie jak to sprawdzić.
Druga sprawa to to, że nie mogę ustawić zbieżności, po wymianie końcówek drążków naturalnie pojechałem ustawić zbieżność itp, różnica była znikoma, ale była, po tygodniu zauważyłem, że jedna z opon jest zjedzona po wewnętrznej, pojechałem znów ustawić zbieżność, było okej.... przez tydzień... tylko że teraz jest zjedzona druga opona, też po zewnętrznej, co dziwne zbieżność sprawdzałem nawet sam ( metodą na sznurek i rurkę) i w zakładzie i wychodzi na to że jest ok. Myślicie że może to mieć coś wspólnego z biciem w kole ?
[B3 1.8 RU] Bicie w prawym kole na nierównościach
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
nie kazdy warsztat ma ustawiajacy geometrie ma mozliwosc sprawdzenia luzow tak jak na diagnostyce, ale od wizyty tam trzeba zaczac. Mialem kiedys przypadek, ze nie moglem ustawic zbierznosci w bodajze nubirze. okazalo sie pozniej ze nowe sworznie zatarte byly.Na diagnostyce popros o takie sprawdzenie po bozemu. znam przypadek ze czlowiek z przegladu wyjechal z peknieta sprezyna. podnies tez prawa strone auta lewarkiem, oby nie za wahacz i sprawdz luz poduchy amortyzatora
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, nie wiem czy ja Cię dobrze rozumiem ale moim zdaniem wyskakuje dlatego że jest poducha uklepana a nie dlatego że ma luz na łożysku itp.Mareczeq pisze:Ale przy podnoszeniu za próg bedzie widać czy amortyzator z poducha nie wyskakuje z gniazda.... Czesto sie spotykam z takim zjawiskiem
ps.: Mam tak teraz u siebie że nie wyskakuje ale tylko dlatego że mam poduchy od b3
I pomijam już fakt że to raczej i tak nie ma nic wspólnego z problemem kolegi.
p3r35, Druga sprawa że najpierw należało by sprawdzić zawieszenie prawego koła(a nawet 2 przednich kół) bo sama wymiana końcówki drążka w tym wypadku nie załatwia sprawy i dopiero jechać na ustawienie kątów i zbieżności.
Podejrzewam luzy i to dość spore na wahaczach, saniach lub sworzniach a wówczas ustawiać możesz kilka razy na tydzień a efektu nadal nie będzie.
Ja mam od b4 i nie wypada, a wcześniej wypadała i podczas ustawiania geometrii zawsze gubił kont pochylenia.... Czyli automatycznie zbierznośc. Masz racje PieterB że należy zacząc od sprawdzenia dokładnie całego zawiasu z przodu.... A i jeszcze ciekawi mnie jakie kolega ma felgi i czy takie same oponki z przodu i z tyłu.... Miałem przypadek ze z przodu były wieksze oponki, a z tyłu mniejsze.. Taaaak sie namocowałe, ze uuuu