Witam!
Przy pełnym skręcie, podczas manewrowania/zawracania strasznie "ciągnie" mi opony, tak jakby przeskakiwały po ziemi...
Zaczęło się od tego że poleciały wszystkie 4 tulejki w wahaczach z przodu(prawdopodobnie poprzedni właściciel poskręcał wszystko na podnośniku, bo było robione całe przednie zawieszenie). Wahacze wymienione na nowe Lemfordera, bo nowe tulejki nie pasowały do tamtego chińskiego badziewia. Reszta zawieszenia raczej bez luzów.
Tego zjawiska ciągnięcia opony po zakupie na 99% nie było, zaczęło się chyba jak tulejki całkiem się poobrywały. Po wymianie wahaczy to samo, nie martwiłem się tym bo sądziłem że to kwestia geometrii ale po zrobieniu zbieżności dalej to samo.
Co może być tego powodem ? Może geometrię spartolili ? W ogóle na tym wydruku bardzo mało parametrów jest, tylko zbieżność i kąt pochylenia koła...
Przeszło mi przez myśl że może zamieniłem wahacz lewy z prawym, ale wtedy pewnie mieli by problem z ustwieniem geometrii, więc to chyba wykluczone...
[B4 2.6 ABC] Quattro, przy pełnym skręcie "ciągnie"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Okk wieczorem zrobię fotkę bo zaraz do roboty lecę, na pewno w tylnym lewym kole jest rąbnięty kąt o ponad stopień ale to muszę śrubę zmienić bo nie mogli odkręcić. Jednak tył chyba nie ma tutaj nic do rzeczy ?
[ Dodano: 2017-11-23, 23:48 ]
Wydruk z geometrii:
https://images81.fotosik.pl/915/e85df6cdf9073d7e.jpg
Generalnie tak czy inaczej muszę jechać ponownie na geometrię po wymianie śrub regulacyjnych z tyłu, i wybiorę chyba inny zakład z geometrią 3d....
Z zawieszeniem z przodu powinno być wszystko w porządku bo o ile wierzyć gościowi od którego kupilem samochód to cały przód był piaskowany, założone nowe silentblocki Lemfordera, nowe amorki sachsa itd... Tylko nie wiedzieć czemu, skoro kupował markowe części to pożałował na wahacze. Widać że jakaś chińszczyzna bo założyłem teraz z Lemfordera i są wykonane z 2 razy grubszej blachy, no i te stare wyginały się jakby były z papieru przy próbie wyprasowania tulejek.
W każdym razie sprawdzałem breszką i reszta zdaje się być okej, z małą dozą niepewności bo przy sprawdzaniu wszystko pływało przez kompletnie rozwalone tulejki na wahaczach....
[ Dodano: 2017-11-23, 23:48 ]
Wydruk z geometrii:
https://images81.fotosik.pl/915/e85df6cdf9073d7e.jpg
Generalnie tak czy inaczej muszę jechać ponownie na geometrię po wymianie śrub regulacyjnych z tyłu, i wybiorę chyba inny zakład z geometrią 3d....
Z zawieszeniem z przodu powinno być wszystko w porządku bo o ile wierzyć gościowi od którego kupilem samochód to cały przód był piaskowany, założone nowe silentblocki Lemfordera, nowe amorki sachsa itd... Tylko nie wiedzieć czemu, skoro kupował markowe części to pożałował na wahacze. Widać że jakaś chińszczyzna bo założyłem teraz z Lemfordera i są wykonane z 2 razy grubszej blachy, no i te stare wyginały się jakby były z papieru przy próbie wyprasowania tulejek.
W każdym razie sprawdzałem breszką i reszta zdaje się być okej, z małą dozą niepewności bo przy sprawdzaniu wszystko pływało przez kompletnie rozwalone tulejki na wahaczach....