Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 lut 2012, 09:22

licilsim pisze:Witajcie:) Ja w swojej b4 tez mam problem z ogrzewaniem. powiem wiecej. jest masakra, tylko ze ja mam climatronic. jadąć autem jeszcze coś grzeje ale na biegu jałowym to juz jest masakra. temp. silnika odpowiednia. A i zauwarzyłem ze na climatroniku kiedy ustawie temp np. 23stopnie to lepiej grzeje niż na przykład na HI lub 29stopni. no sam nie wiem co moze być. co prawda w ostatnim czasie uzupełniałem trochę płyn chłodzący bo było ponizej minimum:P
1. Sprawdź na gorącym silniku czy obydwa węże idące do nagrzewnicy są gorące.
zarówno zasilanie jak i powrót płynu powinny być gorące.
Jeśli jeden z nich będzie zimny wtedy albo zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana nagrzewnica. Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia odpowietrznik masz na jednym z węży idących do nagrzewnicy (plastikowa śrubka) ale ten element często bywa urwany ;)

Sprawdzić czy czasem nie paruja ci szyby od wewnątrz oraz nie czuć zapachu płynu w kabinie, a z nawiewów na nogi nie wylatuje płyn chłodzący.

2. Jeśli węże od nagrzewnicy są gorące a masz pewność, że układ jest prawidłowo odpowietrzony to teraz pozostają tylko 2 rzeczy do sprawdzenia.
Nie będę owijał w bawełnę i pisał zbędnych wodotrysków :

- Do sprawdzenie Silniczki Climatronika sterujące klapami nagrzewnicy od nagrzewnicy
trzeba VAG podpiąć i zdiagnozować climatronic, wykonać adaptację silniczków, oraz testy wykonawcze.
zazwyczaj wytarta jej ścieżka potencjometru od silniczka.
z tego co kojarzę to klapa od regulacji temperatury to silniczek V68

- druga opcja to dziura w klapce od temperatury. Niestety ale dość częsta przypadłość.
Zazwyczaj objawia się brakiem możliwości ustawienie wysokiej temperatury tzn ustawiasz HI a z klapek leci zimne lub letnie powietrze. wyłączenie na chwilę dmuchawy i ponowne jej włączenie powoduje, że przez chwilę leci ciepłe powietrze a później znowu zimne lub letnie (w zależności od dziury) oraz kawałkami gąbki wylatującymi z kratek nawiewów

Niestety ale w tym przypadku trzeba demontować deskę rozdzielczą i wyciągać obudowę nagrzewnicy i rozbierać ją na części.
Klapkę mozna zregenerować tzn obkleić nowym tworzywem (materiałem) ale w przypadku climatronica musi być to wykonane precyzyjne zeby sie klapka nie zacinała.
Ewentualnie wymiana na jakąś używkę (sama klapka nie występuje jako nowa część zamienna tylko cała obudowa nagrzewnicy) jednak w przypadku Climatronica moga być pewne różnice budowie klapki.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

licilsim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 cze 2011, 00:57
Lokalizacja: Krosno

Post autor: licilsim » 06 lut 2012, 21:43

Widmo wielkie dzięki za info:) zacznę od sprawdzenia nagrzewnicy. wycieków płynu z nawiewu raczej nie mam, płyn tez nie śmierdzi. Sprawa wygląda tak. kiedy auto jest w ruchu to znaczy są obroty silnika jest w porządku jest ciepło fajnie:) a problemu z parowaniem szyb nie ma. Ale kidy stoję np. na czerwonym świetle o to juz czuć ze jest chłodniejsze powietrze. za pewne wynika to z słabszego ciśnienia które generuję pompa po przez obroty silnika. pierwsze zabiorę się za sprawdzenie węży bo być może nagrzewnica jest czymś zapchana albo zakamieniona. a za pewne wiesz ze w ukrytych funkcjach climatronika jest mozliwosc podejrzenia odczytów temp. z deski rozdzielczej i podsufitki. i chodz jest minus dajmy na to 15 stopni. to kidy sprawdzałem temp w środku za raz po odpaleniu autka temp. wynosiła na obydwu czujnkach ok 20 stopni na plus. troszkę to dziwne. czujnik zewnętrzny dobrze wskazuje temperaturę. czy błedny odczyt temp moze mieć wpływ na sterowanie klapki?

marex998
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 lut 2012, 21:59

Post autor: marex998 » 07 lut 2012, 22:23

Witam ja mam cabrio z 97rok zmienilem dzisiaj nagrzewnice na nowa bo mi nie grzala,ale ta nowa tez na wolnych grzeje bardzo slabo dopiero jak wejdzie na obroty to grzeje ale nie tak jak trzeba. odpowietrzona jest dobrze. moze ktos mi cos poradzi

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 lut 2012, 11:21

marex998 pisze:Witam ja mam cabrio z 97rok zmienilem dzisiaj nagrzewnice na nowa bo mi nie grzala,ale ta nowa tez na wolnych grzeje bardzo slabo dopiero jak wejdzie na obroty to grzeje ale nie tak jak trzeba. odpowietrzona jest dobrze. moze ktos mi cos poradzi
nie jest odpowietrzona dobrze jezeli na wolnych obrotach grzeje slabo a jak sa wieksze to grzanie jest lepsze masz powietrze w ukladzie na 100 procent

licilsim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 cze 2011, 00:57
Lokalizacja: Krosno

Post autor: licilsim » 08 lut 2012, 22:45

dziś próbowałem odpowietrzyć nsgrzewnice. na wężu jest jest taka plastikowa nakrętka. no nie wiem po puściłem ją ostrożnie bo bałem się zebym nie dostał goracym płynem. Tomek pytanie teraz do Ciebie. czy masz sposób na skuteczne odpowietrzenie układu? próbowałem tez odkręcać korek od zbiorniczka wyruwnawczego i czekałem az sie wentylatory załączą. no nie wiem sam czy to cos pomogło ale gdzieś tak wyczytałem. moze trzeba trzymać auto na wyszych obrotach zeby pompa wieksze ciśnienie biła?:D :mrgreen:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 lut 2012, 01:44

licilsim,

Nagrzewasz silnik tak aby węże były ciepłe
popuszczasz korek zbiorniczka wyrównawczego aby zmniejszyć ciśnienie w układzie.
następnie odkręcasz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy tak aby zaczął sączyć się płyn.

Powtarzasz do skutku aż oba węże nagrzewnicy będą gorące.
obserwujesz miedzy czasie temperaturę węża na termostacie i też czekasz aż się nagrzeje i załączy wentylatory.

Innym sposobem jest spuszczenie płynu z układu.
czekasz aż silnik będzie zimny.
zakładasz wszystkie węże. Silnik wyłączony. odkręcasz odpowietrznik
i bardzo powoli wlewasz płyn do zbiorniczka.
wlewasz tak aby płyn zakrywał dno zbiorniczka na wysokość 2 cm i czekasz aż opadnie. Znowu dolewasz i czekasz i tak w kółko aż cały płyn wejdzie w układ.

Jeszcze innym i najpewniejszym sposobem na skuteczne odpowietrzenie to napełnienie układu metodą podciśnieniową.
Niewiele serwisów posiada takie urządzenie.
Wygląda to tak.

Układ jest pusty, na zbiorniczek nakręca się korek z adapterem 1/2" do instalacji sprężonego powietrza. do tego podpina się eżektor + kompresor lub w przypadku braku eżektora i kompresora podpina się pompę próżniową.

gdy pompa wypompuje powietrze z układu i powstanie tam podciśnienie na poziomie około -1Bar wtedy zamyka się zawór kulowy na korku-adapterze i podpina do niego przewód elastyczny.
Przewód wkładasz do pojemnika z płynem i odkręcasz zawór.
Podciśnienie samoczynnie wsysa płyn i wypełnia cały układ.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

licilsim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 cze 2011, 00:57
Lokalizacja: Krosno

Post autor: licilsim » 10 lut 2012, 22:57

panowie wiec jest tak. dzis przepłukałem odpowiednio nagrzewnice kretem w płynie:P i jeszcze środek do rozpuszczania kamienia taki jak np. do grzałek czy czajników. zalany został nowy płyn dynagel, odpowietrzenie układu, 10km jazdy i jeszcze raz odpowietrzenie zaworem na wezu zwrotnym z nagrzewnicy, no i ogień normalnie z nawiewu. ahh dzis u mnie na termometrze jest -26 a w autko sauna normalnie:) tomek1982 i widmo dziekuje serdecznie za pomoc:D pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 lut 2012, 02:08

licilsim,
licilsim pisze:dzis przepłukałem odpowiednio nagrzewnice kretem w płynie:P i jeszcze środek do rozpuszczania kamienia taki jak np. do grzałek czy czajników
Nie jest to zbyt dobry pomysł. wiele razy miałem klientów na wymianę nagrzewnicy po płukaniu kretem który jest żrący i niszczy aluminiowy korpus nagrzewnicy.
Mam nadzieję ze tylko nagrzewnice płukałeś a nie cały układ bo mogłoby to się źle skończyć dla reszty układu chłodzenia.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 11 lut 2012, 10:36

licilsim, A teraz nie czujesz tego kreta jak włączasz ogrzewanie?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 lut 2012, 12:32

licilsim pisze:dziś próbowałem odpowietrzyć nsgrzewnice. na wężu jest jest taka plastikowa nakrętka. no nie wiem po puściłem ją ostrożnie bo bałem się zebym nie dostał goracym płynem. Tomek pytanie teraz do Ciebie. czy masz sposób na skuteczne odpowietrzenie układu? próbowałem tez odkręcać korek od zbiorniczka wyruwnawczego i czekałem az sie wentylatory załączą. no nie wiem sam czy to cos pomogło ale gdzieś tak wyczytałem. moze trzeba trzymać auto na wyszych obrotach zeby pompa wieksze ciśnienie biła?:D :mrgreen:
sama ta nakrętką na wężu od nagrzewnicy nie zawsze pomaga w odpowietrzeniu .przynajmniej ona u mnie wiele nie pomogła zawsze przy wymianie nagrzewnicy luzowałem opaskę na wężu wyjsciowym z nagrzewnicy odpalalem auto i czekalem do otwarcia termostatu puźniej delikatnie sciagąłem waz i trzymałem ręką tak by trochę dotykał rurki nagrzewnicy by mi płyn nie strzelił i nie potrzebnie sie wylewał w trakcie troche dodawalem gazu by pompa szybciej pracowała i polega to na tym ze wąż przystawiam i troszke odsuwam by powietrze miało jak uciec po takim zabiegu powietrze z układu zawsze mi ucieka i jest gorąc w aucie

licilsim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 cze 2011, 00:57
Lokalizacja: Krosno

Post autor: licilsim » 13 lut 2012, 22:45

nie czuć nic. Kreta stosowałem ale w płynie. i tylko nagrzewnicę. zastosowałem tam ok. 100ml z gorącą wodą i później płukałem wrzątkiem ok 5l wody. potem przepłukałem płynem do chłodnic. skręciłem przewody. i odpowietrzanie i gitara jest:) dziś rano byłem w bieszczadach. zimno było bo -26 a w autko ciepło i przyjemnie:)

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 15 lut 2012, 15:38

Koledzy tak jak część z was miałem problem z ogrzewaniem odpowietrzałem parę razy ale wielkiej poprawy nie było.Zostało mi tylko wymiana nagrzewnicy i sprawdzenie klap w nawiewach.Ale taką porą roku nie jest to przyjemna praca gdy nie ma się garażu.Pomyślałem że spróbuję jeszcze płukania nagrzewnicy kupiłem płyn do czyszczenia układów chłodzenia i pół na pół z gorącym octem zalałem samą nagrzewnicę zostawiłem na półtorej godziny.Później wąż z gorącą wodą i na przemian płukanie aż zacznie lecieć czysta woda.Załałem płynem odpowietrzyłem-wyobraźcie sobie na drugim stopniu wentylatora leci taki żar że szok.A najlepsze jest to gdy zaczołem płukać to leciał normalnie sam szlam-Szok!Teraz jest normalnie bajka :-D

80_lodz

Post autor: 80_lodz » 18 lut 2012, 21:40

Witam, kilka dni temu też miałem podobny problem. Mrozy były potężne a ogrzewanie z dnia na dzień coraz słabsze. Od razu stwierdziłem , że nagrzewnica musi być zapchana bo temperatury na wężach były wyczuwalnie różne. Firma z Łodzi u których regenerowałem sprężarkę klimy doradziła mi aby wypłukać tę nagrzewnicę tak jak się płucze układy klimatyzacji. Podjechałem do gościa, który zawsze mi z klimą pomaga i bez demontażu wypłukał wszystko elegancko. potwierdzam co pisze Aro69 na prawdę był tam syf!

Tu o tym piszą: http://www.laser-sinex.pl/kat/auto-klim ... a-silnika/

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 01 lis 2012, 23:07

Koledzy mam taki problem.. Kupiłem auto i początkowo miałem ogrzewanie i wszytsko było w porzadku tyle że poprzedni właściciel jeździł na wodzie.. po zmianie na płyn auto jakby słabo się nagrzewa.. nie wiem czy to przez te warunki? tempersture 70st osiagam po okolo 6km by zlapac 90 musze przejechac z 12km, czy to normalne? Termostat sprawny bo otwiersa się kiedy należy i wiatraki się załączają. Próbowałem odpowietrzać i czyściłem nagrzewnice po tym zabiegu leci w miare ciepłe powietrze ale bez rewelacji dodatkowo boczne kratki wpuszczaja do auto sporo chlodniejsze powietrze. Co może być nie tak?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lis 2012, 10:17

benek9202,

1. Jeśli termostat sprawny na 100% pkt 2

2. Odpowietrzony układ chłodzenia -> chłodnica gorąca zarówno na wlocie jak i wylocie płynu oraz obydwa węże od nagrzewnicy te przy ścianie grodziowej gorące + użycie odpowietrznika na wężu od nagrzewnicy -> jeśli to jest OK patrz pkt 3

3. Zapchana nagrzewnica po jeździe na wodzie -> wypłukać
polecam do tego preparat Wynn's Radiator Flush ale o tym później
objawia się to, że węże od nagrzewnicy po odpowietrzeniu nie są jednakowo gorące przy włączeniu dmuchawy na 2 stopień i pokrętle temperatury na Gorąco

4. Uszkodzone klapki sterowania temperaturą powietrza z nagrzewnicy
Wypadły dziury w gąbce uszczelniającej w klapce od temperatury. Objawia się to wtedy, gdy obydwa węże nagrzewnicy są gorące, włączamy dmuchawę na 2 bieg i sterujemy pokrętłem temperatury.
W przypadku, gdy nie ma wielkiej różnicy w pozycji Zimno-Ciepło lub gdy nawet w pozycji ciepło nie leci gorące tylko letnie lub zimne powietrze.
Warto też słuchać jaki odgłos wydaje powietrze przelatujące przez nagrzewnicę.
Jeśli będziemy zmieniać pokrętłem ciepło zimno powinno być słychać inny odgłos przelatującego powietrza tzn opór jaki stawia nagrzewnica dla przelatującego powietrza oraz brak oporu w przypadku pozycji Zimno gdyż wtedy klapkę skieruje powietrze pomijając nagrzewnicę.
często bywa tez tak gdy włączymy dmuchawę na 4 bieg to z kratek wylotowych wypadają takie male kawałki gąbki.

5. Wyciek lub nieszczelność w układzie chłodzenia.
byc może gdzieś w układzie jest jakaś nieszczelność i tamtędy powietrze dostaje się do układu powodując zapowietrzenie.

Odnośnie przeparatu do płukania układu chłodzenia

Kod: Zaznacz cały

http://www.ebay.co.uk/itm/Wynns-Cooling-System-Flush-NEW-325ml-Radiator-Cleaner-Wynns-Professional-/251101900238?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3a76d6edce
Mogę to polecić z czystym sumieniem jako używana przeze mnie profesjonalna chemia warsztatowa (ogólnie cała gama produktów Wynn's jest przeznaczona dla warsztatów). Usuwa naprawdę każdy typ zanieczyszczenia w układzie chłodzenia.
Ostatnio płukałem układ w Astrze 3 1.3 cdti po uszkodzeniu chłodniczki oleju.
w całym układzie chłodzenia był olej z silnika (diesel :roll: )
usuneło wszystko, nawet zbiorniczek odnowiło. nieszkodliwy dla chłodnic i nagrzewnic węży czy uszczelek, stosuje już go około roku i jak narazie zero problemów.
cena w hurtowniach około 15zł/ puszkę 325ml
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga