1. Sprawdź na gorącym silniku czy obydwa węże idące do nagrzewnicy są gorące.licilsim pisze:Witajcie:) Ja w swojej b4 tez mam problem z ogrzewaniem. powiem wiecej. jest masakra, tylko ze ja mam climatronic. jadąć autem jeszcze coś grzeje ale na biegu jałowym to juz jest masakra. temp. silnika odpowiednia. A i zauwarzyłem ze na climatroniku kiedy ustawie temp np. 23stopnie to lepiej grzeje niż na przykład na HI lub 29stopni. no sam nie wiem co moze być. co prawda w ostatnim czasie uzupełniałem trochę płyn chłodzący bo było ponizej minimum:P
zarówno zasilanie jak i powrót płynu powinny być gorące.
Jeśli jeden z nich będzie zimny wtedy albo zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana nagrzewnica. Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia odpowietrznik masz na jednym z węży idących do nagrzewnicy (plastikowa śrubka) ale ten element często bywa urwany
Sprawdzić czy czasem nie paruja ci szyby od wewnątrz oraz nie czuć zapachu płynu w kabinie, a z nawiewów na nogi nie wylatuje płyn chłodzący.
2. Jeśli węże od nagrzewnicy są gorące a masz pewność, że układ jest prawidłowo odpowietrzony to teraz pozostają tylko 2 rzeczy do sprawdzenia.
Nie będę owijał w bawełnę i pisał zbędnych wodotrysków :
- Do sprawdzenie Silniczki Climatronika sterujące klapami nagrzewnicy od nagrzewnicy
trzeba VAG podpiąć i zdiagnozować climatronic, wykonać adaptację silniczków, oraz testy wykonawcze.
zazwyczaj wytarta jej ścieżka potencjometru od silniczka.
z tego co kojarzę to klapa od regulacji temperatury to silniczek V68
- druga opcja to dziura w klapce od temperatury. Niestety ale dość częsta przypadłość.
Zazwyczaj objawia się brakiem możliwości ustawienie wysokiej temperatury tzn ustawiasz HI a z klapek leci zimne lub letnie powietrze. wyłączenie na chwilę dmuchawy i ponowne jej włączenie powoduje, że przez chwilę leci ciepłe powietrze a później znowu zimne lub letnie (w zależności od dziury) oraz kawałkami gąbki wylatującymi z kratek nawiewów
Niestety ale w tym przypadku trzeba demontować deskę rozdzielczą i wyciągać obudowę nagrzewnicy i rozbierać ją na części.
Klapkę mozna zregenerować tzn obkleić nowym tworzywem (materiałem) ale w przypadku climatronica musi być to wykonane precyzyjne zeby sie klapka nie zacinała.
Ewentualnie wymiana na jakąś używkę (sama klapka nie występuje jako nowa część zamienna tylko cała obudowa nagrzewnicy) jednak w przypadku Climatronica moga być pewne różnice budowie klapki.