Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

brak ogrzewania. wszystko nowe i sprawdzone. ???

Post autor: jaś-u » 02 lis 2012, 15:27

no dobrze panowie. nie jest to temat o ABK ale jeśli chodzi o grzanie to jest tak samo jak w ABT. no.. chyba, że się mylę. :-x

problem z ogrzewaniem: nowa nagrzewnica, nowe klapki, nowa pompa i płyn. wszystko pięknie odpowietrzone, uszczelka pod głowicą też nówka. ale zanim to wszystko pozmieniałem problem był taki sam, mianowicie: silnik temp ok 90st. a na wolnych obrotach leci zimne (chłodne) powietrze. gdy przytrzymam go na ok 2 tys. obrotów zaczyna lecieć normalnie ciepłe, a nawet gorące powietrze. wystarczy zatrzymać się na światłach i znów chłodzi :-/ nie leci całkiem zimne tylko poprostu chłodne. wtf :?:

druga sprawa: czy silniki ABK wolno się nagrzewają? tzn. wolniej niż ABT? ojciec odpali samochód, chwile (ok. 5-10 min) popracuje i jest ciepło w aucie i leci gorące powietrze w nawiewów. u mnie tego nie ma. potrzebuje ok. 20 min pracy. co jest nie tak?

nie mam pomysłu co jeszcze zrobić. miał ktoś podobnie? :-x

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lis 2012, 16:28

jaś-u,

Odnośnie różnic w układach chłodzenia ABT i ABK

ABK - Chłodniczka oleju chłodzona płynem
ABK - Brak podgrzewania kolektora ssącego przez płyn
ABK - rurka wodna jest inna niz w ABT (krótsza)

ABT - Brak chłodniczki oleju
ABT - Kolektor ssący podgrzewany
ABT - Rurka wodna jest dłuższa

Poza tym brak większych różnic.

Jeśli auto ma gaz lpg to miejsce wpięcia reduktora w układ wodny ma wielkie znaczenie. Znaczenie też ma czy reduktor jest wpiety szeregowo czy równolegle w ukłąd.

Jeśli dasz nawiew na max i ustawisz na gorąco to po chwili bankowo bedzie leciało chłodne bo dmuchawa bardzo szyko wychładza nagrzewnicę a pompa wody nie nadąży napompować kolejnej porcji gorącego płynu a jesli jest jeszcze LPG tak jak pisałem akapit wyżej (niewłaściwie wpięty) to wtedy bankowo przepływ płynu jest zachwiany.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 02 lis 2012, 18:07

widmo jesteś wielki <piwo>
o którą rurkę wodną ci chodzi?

reduktor mam wpięty równolegle na trójnikach przed nagrzewnicą. tak, wiem, że to nie cuda. ale najlepsze jest to, że ojciec ma tak samo i u niego nie ma problemów :shock: nawiew nie na max, na każdym biegu jest tak sama sytuacja :-|

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 03 lis 2012, 22:41

Wydaje mi się że problemem była mimo wcześniejszego odpowietrzania zapowietrzona nagrzewnica. Teraz leci już cieplutkie powietrze jednak ciepłe leci przez kratki środkowe a bocznymi leci sporo chłodniejsze.. po zdjęciu kratek zauważyłem kawałki tej gąbki nam znanej.. Czy możliwe że to przez to jest o tyle chłodniejsze powietrze?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 03 lis 2012, 23:23

gąbka też może być winna

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 lis 2012, 13:20

jaś-u pisze:o którą rurkę wodną ci chodzi?
na poniższym zdjęciu pozycja Nr 7

Obrazek
jaś-u pisze:reduktor mam wpięty równolegle na trójnikach przed nagrzewnicą
czyli równolegle przez co nagrzewnica może się nie nagrzewać tak jak trzeba oraz może być problem z odpowietrzeniem.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 15 lis 2012, 21:01

a czy wpięcie szeregowo ma jakieś minusy? bo skoro nie, to czemu nie było tak zrobione odrazu? czyjeś lenistwo czy jest jakiś haczyk?

u mojego ojca zakładali gaz w renomowanej firmie i też równolegle, a problemu takiego jak mój tam nie ma..

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 lis 2012, 01:14

jaś-u pisze:a czy wpięcie szeregowo ma jakieś minusy? bo skoro nie, to czemu nie było tak zrobione odrazu? czyjeś lenistwo czy jest jakiś haczyk?

u mojego ojca zakładali gaz w renomowanej firmie i też równolegle, a problemu takiego jak mój tam nie ma..
Jeśli znasz z Elektryki łączenie szeregowe i równoległe to powinieneś znać odpowiedź ;-)

a w gwoli ścisłości większość samochodów ma nagrzewnicę wpiętą szeregowo z silnikiem.

podpinając reduktor równolegle z nagrzewnicą masz straty na przepływie cieczy (niższy przepływ) oraz trudności z odpowietrzeniem. Dokładnie jak ze stratą prądu w elektryce na połączeniu równoległym.

Zalety szeregowego:
- zachowany przepływ na danym odcinku.
- łatwiejsze odpowietrzanie bo wszystko jest na jednym obwodzie (brak rozgałęzień)
- mniejsze straty na temperaturze
- przecinasz tylko jeden wąż
-reduktor szybciej się nagrzewa do temp roboczej

Wady szeregowego:
- trudniejszy montaż, bo trudno znaleźć odpowiednio wyprofilowane węże


Kiedyś czytając sposób montażu Webasto znalazłem wzmiankę ze należy je montować w sposób In Line (szeregowe). jedynie w niektórych samochodach w zalecają montaż równoległy (built in)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 16 lis 2012, 09:12

i to jest opinia profesjonalisty <piwo>
z elektryki coś tam śmigam i masz rację. jak sie trafi wolne, przerobię sobie to. szkoda, że nie myślałem o tym wcześniej, bo niedawno kupowałem węża z odpowietrznikiem i teraz jest przecięty :-/ ale myślę, że łączniki z kawałka rurki miedzianej będą ok :mrgreen:

[ Dodano: 2012-12-19, 08:59 ]
kolego Kamilu wracam z powrotem :-x

byłem na delegacji, przez ten czas zrobiło się zimniej, teraz jadąc autem dalej klima zamaist ogrzewania.
nie mam pomysłu co może być. układ jest już szeregowy, odpowietrzony. trzymajac ok 2,5 tys obrotów jest ok ciepło fajnie, spadną obroty zima. układ ponad 90st, węże wszystkie gorące, nic nie bulgocze.

co to może być? :evil:

qaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2010, 21:13

OGRZEWANIE.

Post autor: qaz » 05 sty 2013, 17:50

Witam. Mam podobne problemy w b4 abt i dzisiaj wpadłem na to że przewód powrotny z nagrzewnicy,kolektora i parownika jest na pewnym odcinku wykonany z metalu i po 20 latach mógł przecież zarosnąć rdzą.Jak jutro to sprawdzę to napiszę.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2013, 18:49

jaś-u pisze:co to może być?
a czy rura wodna nie jest przytkana (zakamieniona) ?!
chodzi mi o pozycję nr 7 ze zdjęcia powyżej

ewentualnie nasuwa mi się opcja źle działającego korka zbiornika wyrównawczego.
tzn nie utrzymuje właściwego ciśnienia w układzie.
miałem kiedyś takie jajo gdy robiłem układ chłodzenia w Astrze F

I jeszcze przypomniało mi się jedno.
Brat miał kiedyś B3 1.8S silnik NE
miał z LPG i u niego był podobny problem z słabym ogrzewaniem na postoju.
Powodem słabego ogrzewania był źle umieszczony reduktor.
Tzn za wysoko w stosunku do nagrzewnicy.
Wielu gazowników z lenistwa montuje tam gdzie im pasuje. ale Prawidłowo to reduktor powinien być zamontowany jak najniżej.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

qaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2010, 21:13

Post autor: qaz » 12 sty 2013, 16:55

Witam.Dzisiaj sprawdziłem metalowy odcinek powrotu z nagrzewnicy i był czysty,mam nową nagrzewnicę a parownik dużo poniżej niej . Celem wymuszenia przepływu przez nagrzewnicę próbowałem wyłączyć z obiegu parownik,zacisnąć przewód krótkiego obiegu(głowica-pompa) i nic to nie dało.Wnioskuję z tego że nowa nagrzewnica stawia zbyt duży opór bądź co mi się już kiedyś zdarzyło łopatki pompy obluzowały się na ośce zmniejszając jej wydajność.

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 13 sty 2013, 16:57

węże czyste, przy każdym spuszczeniu płynu oglądam i płukam ;-)

korek zbiorniczka? mam dwa, bez różnic, układ ma ciśnienie.

reduktor jest dosyć nisko, na pewno da się niżej, ale obawiam się że to nagrzewnica. jakaś ciulowa chyba bo skoro węże gorące to i w aucie też powinno być ciepło.

łopatki pompy też odpadają - nówka, pisałem chyba gdzieś wyżej..

co masz na myśli mówiąc "nowa nagrzewnica stawia zbyt duży opór" :?:


edit:
wczoraj po 2 godzinach jazdy układ około 100st. a w aucie w kurtce zimno... powietrze może nie leci całkiem zimne ale można go nazwać jedynie lekko "złamanym" ..

[ Dodano: 2013-01-17, 21:43 ]
sprawa się wyjaśniła... nowa nagrzewnica to nie znaczy dobra nagrzewnica ;]

nagrzewnica kupiona w sklepie grzała pięknie w rękach zalana wrzątkiem, w samochodzie też grzała bez obudowy i wentylatora, po zamontowaniu znów klapa ... nie zdołała wytworzyć na tyle ciepła żeby ogrzać kabinę :-x

miałem okazję podmienić na oryginalną używkę więc sie nie wahałem ;-)
działa super, grzeje, w środku samochodu sauna :mrgreen:

wszystkim pomagającym dzięki za pomoc <piwo> pozdrawiam :-D

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 22 sty 2013, 12:01

Witam

Koledzy mam problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach. Nagrzewnica jest wymieniona, układ odpowietrzony tzn. wąż na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy jest gorący. Na wolnych obrotach leci zimne/letnie powietrze na wyższych obrotach zaczyna lecieć cieplejsze ale gorące to one nie jest (tak jak było kiedyś) i tak się dziej tylko na 1 i 2 biegu dmuchawy, natomiast na 3 i 4 a szczególnie na 4 biegu dmuchawy leci już chłodne. Ogólnie to powietrze wylatujące z środkowych nawiewów (3 środkowe nawiewy) jest znacznie słabsze (słabo dmucha) niż powietrze wylatujące z bocznych nawiewów. Filtr kabinowy też jest wymieniony. Co może być przyczyną takiej sytuacji?

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 22 sty 2013, 12:35

Z tego co piszesz to wnioskuję, że najprędzej masz coś ze sterowaniem ciepło- zimno, sprawdź czy klapka się przestawia, powinno ją być słychać jak przekręcisz gwałtownie na zimno lub ciepło. Druga opcja to nieszczelne nawiewy kanały lub przysłony. Wyjmowałeś nagrzewnicę to masz obraz jak to tam wyglądało. Jeśli węże wejścia i wyjścia z nagrzewnicy masz gorące to tylko to co napisałem wyżej pozostaje.
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga