[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?
brak ogrzewania. wszystko nowe i sprawdzone. ???
no dobrze panowie. nie jest to temat o ABK ale jeśli chodzi o grzanie to jest tak samo jak w ABT. no.. chyba, że się mylę. :-x
problem z ogrzewaniem: nowa nagrzewnica, nowe klapki, nowa pompa i płyn. wszystko pięknie odpowietrzone, uszczelka pod głowicą też nówka. ale zanim to wszystko pozmieniałem problem był taki sam, mianowicie: silnik temp ok 90st. a na wolnych obrotach leci zimne (chłodne) powietrze. gdy przytrzymam go na ok 2 tys. obrotów zaczyna lecieć normalnie ciepłe, a nawet gorące powietrze. wystarczy zatrzymać się na światłach i znów chłodzi nie leci całkiem zimne tylko poprostu chłodne. wtf :?:
druga sprawa: czy silniki ABK wolno się nagrzewają? tzn. wolniej niż ABT? ojciec odpali samochód, chwile (ok. 5-10 min) popracuje i jest ciepło w aucie i leci gorące powietrze w nawiewów. u mnie tego nie ma. potrzebuje ok. 20 min pracy. co jest nie tak?
nie mam pomysłu co jeszcze zrobić. miał ktoś podobnie? :-x
problem z ogrzewaniem: nowa nagrzewnica, nowe klapki, nowa pompa i płyn. wszystko pięknie odpowietrzone, uszczelka pod głowicą też nówka. ale zanim to wszystko pozmieniałem problem był taki sam, mianowicie: silnik temp ok 90st. a na wolnych obrotach leci zimne (chłodne) powietrze. gdy przytrzymam go na ok 2 tys. obrotów zaczyna lecieć normalnie ciepłe, a nawet gorące powietrze. wystarczy zatrzymać się na światłach i znów chłodzi nie leci całkiem zimne tylko poprostu chłodne. wtf :?:
druga sprawa: czy silniki ABK wolno się nagrzewają? tzn. wolniej niż ABT? ojciec odpali samochód, chwile (ok. 5-10 min) popracuje i jest ciepło w aucie i leci gorące powietrze w nawiewów. u mnie tego nie ma. potrzebuje ok. 20 min pracy. co jest nie tak?
nie mam pomysłu co jeszcze zrobić. miał ktoś podobnie? :-x
jaś-u,
Odnośnie różnic w układach chłodzenia ABT i ABK
ABK - Chłodniczka oleju chłodzona płynem
ABK - Brak podgrzewania kolektora ssącego przez płyn
ABK - rurka wodna jest inna niz w ABT (krótsza)
ABT - Brak chłodniczki oleju
ABT - Kolektor ssący podgrzewany
ABT - Rurka wodna jest dłuższa
Poza tym brak większych różnic.
Jeśli auto ma gaz lpg to miejsce wpięcia reduktora w układ wodny ma wielkie znaczenie. Znaczenie też ma czy reduktor jest wpiety szeregowo czy równolegle w ukłąd.
Jeśli dasz nawiew na max i ustawisz na gorąco to po chwili bankowo bedzie leciało chłodne bo dmuchawa bardzo szyko wychładza nagrzewnicę a pompa wody nie nadąży napompować kolejnej porcji gorącego płynu a jesli jest jeszcze LPG tak jak pisałem akapit wyżej (niewłaściwie wpięty) to wtedy bankowo przepływ płynu jest zachwiany.
Odnośnie różnic w układach chłodzenia ABT i ABK
ABK - Chłodniczka oleju chłodzona płynem
ABK - Brak podgrzewania kolektora ssącego przez płyn
ABK - rurka wodna jest inna niz w ABT (krótsza)
ABT - Brak chłodniczki oleju
ABT - Kolektor ssący podgrzewany
ABT - Rurka wodna jest dłuższa
Poza tym brak większych różnic.
Jeśli auto ma gaz lpg to miejsce wpięcia reduktora w układ wodny ma wielkie znaczenie. Znaczenie też ma czy reduktor jest wpiety szeregowo czy równolegle w ukłąd.
Jeśli dasz nawiew na max i ustawisz na gorąco to po chwili bankowo bedzie leciało chłodne bo dmuchawa bardzo szyko wychładza nagrzewnicę a pompa wody nie nadąży napompować kolejnej porcji gorącego płynu a jesli jest jeszcze LPG tak jak pisałem akapit wyżej (niewłaściwie wpięty) to wtedy bankowo przepływ płynu jest zachwiany.
Wydaje mi się że problemem była mimo wcześniejszego odpowietrzania zapowietrzona nagrzewnica. Teraz leci już cieplutkie powietrze jednak ciepłe leci przez kratki środkowe a bocznymi leci sporo chłodniejsze.. po zdjęciu kratek zauważyłem kawałki tej gąbki nam znanej.. Czy możliwe że to przez to jest o tyle chłodniejsze powietrze?
Jeśli znasz z Elektryki łączenie szeregowe i równoległe to powinieneś znać odpowiedźjaś-u pisze:a czy wpięcie szeregowo ma jakieś minusy? bo skoro nie, to czemu nie było tak zrobione odrazu? czyjeś lenistwo czy jest jakiś haczyk?
u mojego ojca zakładali gaz w renomowanej firmie i też równolegle, a problemu takiego jak mój tam nie ma..
a w gwoli ścisłości większość samochodów ma nagrzewnicę wpiętą szeregowo z silnikiem.
podpinając reduktor równolegle z nagrzewnicą masz straty na przepływie cieczy (niższy przepływ) oraz trudności z odpowietrzeniem. Dokładnie jak ze stratą prądu w elektryce na połączeniu równoległym.
Zalety szeregowego:
- zachowany przepływ na danym odcinku.
- łatwiejsze odpowietrzanie bo wszystko jest na jednym obwodzie (brak rozgałęzień)
- mniejsze straty na temperaturze
- przecinasz tylko jeden wąż
-reduktor szybciej się nagrzewa do temp roboczej
Wady szeregowego:
- trudniejszy montaż, bo trudno znaleźć odpowiednio wyprofilowane węże
Kiedyś czytając sposób montażu Webasto znalazłem wzmiankę ze należy je montować w sposób In Line (szeregowe). jedynie w niektórych samochodach w zalecają montaż równoległy (built in)
i to jest opinia profesjonalisty
z elektryki coś tam śmigam i masz rację. jak sie trafi wolne, przerobię sobie to. szkoda, że nie myślałem o tym wcześniej, bo niedawno kupowałem węża z odpowietrznikiem i teraz jest przecięty ale myślę, że łączniki z kawałka rurki miedzianej będą ok :mrgreen:
[ Dodano: 2012-12-19, 08:59 ]
kolego Kamilu wracam z powrotem :-x
byłem na delegacji, przez ten czas zrobiło się zimniej, teraz jadąc autem dalej klima zamaist ogrzewania.
nie mam pomysłu co może być. układ jest już szeregowy, odpowietrzony. trzymajac ok 2,5 tys obrotów jest ok ciepło fajnie, spadną obroty zima. układ ponad 90st, węże wszystkie gorące, nic nie bulgocze.
co to może być? :evil:
z elektryki coś tam śmigam i masz rację. jak sie trafi wolne, przerobię sobie to. szkoda, że nie myślałem o tym wcześniej, bo niedawno kupowałem węża z odpowietrznikiem i teraz jest przecięty ale myślę, że łączniki z kawałka rurki miedzianej będą ok :mrgreen:
[ Dodano: 2012-12-19, 08:59 ]
kolego Kamilu wracam z powrotem :-x
byłem na delegacji, przez ten czas zrobiło się zimniej, teraz jadąc autem dalej klima zamaist ogrzewania.
nie mam pomysłu co może być. układ jest już szeregowy, odpowietrzony. trzymajac ok 2,5 tys obrotów jest ok ciepło fajnie, spadną obroty zima. układ ponad 90st, węże wszystkie gorące, nic nie bulgocze.
co to może być? :evil:
OGRZEWANIE.
Witam. Mam podobne problemy w b4 abt i dzisiaj wpadłem na to że przewód powrotny z nagrzewnicy,kolektora i parownika jest na pewnym odcinku wykonany z metalu i po 20 latach mógł przecież zarosnąć rdzą.Jak jutro to sprawdzę to napiszę.
a czy rura wodna nie jest przytkana (zakamieniona) ?!jaś-u pisze:co to może być?
chodzi mi o pozycję nr 7 ze zdjęcia powyżej
ewentualnie nasuwa mi się opcja źle działającego korka zbiornika wyrównawczego.
tzn nie utrzymuje właściwego ciśnienia w układzie.
miałem kiedyś takie jajo gdy robiłem układ chłodzenia w Astrze F
I jeszcze przypomniało mi się jedno.
Brat miał kiedyś B3 1.8S silnik NE
miał z LPG i u niego był podobny problem z słabym ogrzewaniem na postoju.
Powodem słabego ogrzewania był źle umieszczony reduktor.
Tzn za wysoko w stosunku do nagrzewnicy.
Wielu gazowników z lenistwa montuje tam gdzie im pasuje. ale Prawidłowo to reduktor powinien być zamontowany jak najniżej.
Witam.Dzisiaj sprawdziłem metalowy odcinek powrotu z nagrzewnicy i był czysty,mam nową nagrzewnicę a parownik dużo poniżej niej . Celem wymuszenia przepływu przez nagrzewnicę próbowałem wyłączyć z obiegu parownik,zacisnąć przewód krótkiego obiegu(głowica-pompa) i nic to nie dało.Wnioskuję z tego że nowa nagrzewnica stawia zbyt duży opór bądź co mi się już kiedyś zdarzyło łopatki pompy obluzowały się na ośce zmniejszając jej wydajność.
węże czyste, przy każdym spuszczeniu płynu oglądam i płukam
korek zbiorniczka? mam dwa, bez różnic, układ ma ciśnienie.
reduktor jest dosyć nisko, na pewno da się niżej, ale obawiam się że to nagrzewnica. jakaś ciulowa chyba bo skoro węże gorące to i w aucie też powinno być ciepło.
łopatki pompy też odpadają - nówka, pisałem chyba gdzieś wyżej..
co masz na myśli mówiąc "nowa nagrzewnica stawia zbyt duży opór" :?:
edit:
wczoraj po 2 godzinach jazdy układ około 100st. a w aucie w kurtce zimno... powietrze może nie leci całkiem zimne ale można go nazwać jedynie lekko "złamanym" ..
[ Dodano: 2013-01-17, 21:43 ]
sprawa się wyjaśniła... nowa nagrzewnica to nie znaczy dobra nagrzewnica ;]
nagrzewnica kupiona w sklepie grzała pięknie w rękach zalana wrzątkiem, w samochodzie też grzała bez obudowy i wentylatora, po zamontowaniu znów klapa ... nie zdołała wytworzyć na tyle ciepła żeby ogrzać kabinę :-x
miałem okazję podmienić na oryginalną używkę więc sie nie wahałem
działa super, grzeje, w środku samochodu sauna :mrgreen:
wszystkim pomagającym dzięki za pomoc pozdrawiam
korek zbiorniczka? mam dwa, bez różnic, układ ma ciśnienie.
reduktor jest dosyć nisko, na pewno da się niżej, ale obawiam się że to nagrzewnica. jakaś ciulowa chyba bo skoro węże gorące to i w aucie też powinno być ciepło.
łopatki pompy też odpadają - nówka, pisałem chyba gdzieś wyżej..
co masz na myśli mówiąc "nowa nagrzewnica stawia zbyt duży opór" :?:
edit:
wczoraj po 2 godzinach jazdy układ około 100st. a w aucie w kurtce zimno... powietrze może nie leci całkiem zimne ale można go nazwać jedynie lekko "złamanym" ..
[ Dodano: 2013-01-17, 21:43 ]
sprawa się wyjaśniła... nowa nagrzewnica to nie znaczy dobra nagrzewnica ;]
nagrzewnica kupiona w sklepie grzała pięknie w rękach zalana wrzątkiem, w samochodzie też grzała bez obudowy i wentylatora, po zamontowaniu znów klapa ... nie zdołała wytworzyć na tyle ciepła żeby ogrzać kabinę :-x
miałem okazję podmienić na oryginalną używkę więc sie nie wahałem
działa super, grzeje, w środku samochodu sauna :mrgreen:
wszystkim pomagającym dzięki za pomoc pozdrawiam
Witam
Koledzy mam problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach. Nagrzewnica jest wymieniona, układ odpowietrzony tzn. wąż na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy jest gorący. Na wolnych obrotach leci zimne/letnie powietrze na wyższych obrotach zaczyna lecieć cieplejsze ale gorące to one nie jest (tak jak było kiedyś) i tak się dziej tylko na 1 i 2 biegu dmuchawy, natomiast na 3 i 4 a szczególnie na 4 biegu dmuchawy leci już chłodne. Ogólnie to powietrze wylatujące z środkowych nawiewów (3 środkowe nawiewy) jest znacznie słabsze (słabo dmucha) niż powietrze wylatujące z bocznych nawiewów. Filtr kabinowy też jest wymieniony. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Koledzy mam problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach. Nagrzewnica jest wymieniona, układ odpowietrzony tzn. wąż na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy jest gorący. Na wolnych obrotach leci zimne/letnie powietrze na wyższych obrotach zaczyna lecieć cieplejsze ale gorące to one nie jest (tak jak było kiedyś) i tak się dziej tylko na 1 i 2 biegu dmuchawy, natomiast na 3 i 4 a szczególnie na 4 biegu dmuchawy leci już chłodne. Ogólnie to powietrze wylatujące z środkowych nawiewów (3 środkowe nawiewy) jest znacznie słabsze (słabo dmucha) niż powietrze wylatujące z bocznych nawiewów. Filtr kabinowy też jest wymieniony. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Z tego co piszesz to wnioskuję, że najprędzej masz coś ze sterowaniem ciepło- zimno, sprawdź czy klapka się przestawia, powinno ją być słychać jak przekręcisz gwałtownie na zimno lub ciepło. Druga opcja to nieszczelne nawiewy kanały lub przysłony. Wyjmowałeś nagrzewnicę to masz obraz jak to tam wyglądało. Jeśli węże wejścia i wyjścia z nagrzewnicy masz gorące to tylko to co napisałem wyżej pozostaje.