Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 20 maja 2014, 18:42

Jak 8 ohmów to coś jest z nim nie tak. Jak odpinałeś wtyczkę od zielonego czujnika (przy podłączonym czujniku pod deską) to klima startowała?? Jarewa pisząc normalnej pracy miałem na myśli nabity układ. Zielony czujnik jest od wysokiego ciśnienia wiec jak układ jest pusty to faktycznie na nim również jest przerwa.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 20 maja 2014, 20:55

Nie, klima też nie chodziła.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 20 maja 2014, 23:18

A porównywałeś napięcia na poszczególnych pinach przekaźnika z moimi chyba na 5 stronie tego wątku?? Może w samym przekaźniku są zimne luty i przez to klima nie działa??

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 21 maja 2014, 15:24

manfred19 pisze:Jeżeli wciśniesz AC na włączonym zapłonie to wentylatory powinny chodzić.

[ Dodano: 2012-08-28, 12:58 ]
Pomierzyłem wszystko i oto wyniki:

AC OFF:


10 czarno-szary 0 ,00 V
11 czarno-szary 13,7 V
12 brązowy 0V
13 niebiesko-biały 13,2 V
15 brązowo-czarny 13,4 V
16 niebiesko-żółty 6,10 V
17 zielono-żółty 0 V
18 czarno-zielony 0,08 V

AC ON:


10 czarno-szary 10,8 V
11 czarno-szary 12,5 V
12 brązowy 0V
13 niebiesko-biały 12,5 V
15 brązowo-czarny 12,0 V
16 niebiesko-żółty 6,10 V
17 zielono-żółty 12,5 V
18 czarno-zielony 12,6 V

[ Dodano: 2012-08-28, 13:03 ]
Jako że mam silnik benzynowy to nie ma u mnie przewodów '3 zielono-fioletowy' i '6 szaro-zielony'.
Większość była zbliżona jednak u siebie nie odnalazłem w ogóle napięcia 6,1, ani nic pobliskiego. Z tym że na 10 czarno szarym nie zależnie od pozycji przycisku A/C nie ma napięcia, 17 zielono żółty sytuacja wygląda podobnie. Natomiast podanie plusa na czarno szary i wciśnięcie AC powoduje, żę klima chłodzi aż miło.

Kurcze, ale z tego schematu wynika, że w zasadzie nie może być innej przyczyny jak czujnik niskiego ciśnienia... :roll:
http://images35.fotosik.pl/1579/f01d8a9ee94557e8.jpg

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 21 maja 2014, 22:13

Z tymi schematami to jest problem tego typu, że co roku wychodziły inne z drobnymi różnicami między innymi w kolorach przewodów. Sprawdź może sam włącznik klimy. Moja klima pokrywa się ze schematem !995 Audi 80 ze strony diakom.ru. Według niego napięcie na 10 pin w przekaźniku idzie z engine control module a z kolei napięcie na ten moduł idzie z włącznika klimy z przewodu czarno-żółtego. Jak wciskasz przycisk klimy to zapala się dioda przy nim??

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 21 maja 2014, 23:04

U mnie kolory przewodów zgadzają się z tym schematem (rocznik 94).
Tak, zapala się dioda i wentylatory zaczynają pracować.

[ Dodano: 2014-05-22, 11:21 ]
Więc... chyba udało się rozgryźć problem. Przerwa w wiązce, ponieważ między czarno szarym przewodem przy czujniku niskiego ciśnienia, a czarno szarym przy przekaźniku multimetr pokazywał przerwę. Uda się to ogarnąć bez ściągania deski ? Jak idzie ta wiązka ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 maja 2014, 19:40

Zobacz złącze na obudowie nawiewu nad pedałem gazu ten kabelek ma tam połączenie.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 24 maja 2014, 19:53

Mam jeszcze pytanie odnośnie czujnika u góry chłodnicy to (chyba czerwony czujnik). Czy przewody które do niego idą czyli niebiesko-czerwony i czerwono-zielony mogą mieć zwarcie między sobą czy powinna być przerwa ? To znaczy jak miernik podłączam to tych dwóch przewodów nie do czujnika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 maja 2014, 21:05

Zależy czym sprawdzałeś miernik i oporność w tym przypadku niewiele mogą wskazać bo mogą oszukać bo jak się pojawia na nich prąd to głupieją.

To jest czujnik wysokiego ciśnienia zabezpiecza układ prze nadmiernym ciśnieniem czyli podczas normalnej pracy czy spoczynku czujnik ma przejście a jak wystąpi niebezpieczne ciśnienie wtedy na czujniku jest przerwa i wyłącza klimatyzacje. Wiec łatwo go sprawdzisz odpięty nie włączy wiatraków ani kompresora.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 26 maja 2014, 13:03

hmm to może inaczej... który z czujników klimatyzacji odpowiada za za uruchomienie drugiej prędkości wentylatorów ? Bo rozumiem, że za pierwszą odpowiada czujnik temperatury (który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni) znajdujący się pod filtrem.
Do jakiego czujnika powinny być podłączone przewody: niebiesko-czerwony i czerwono-zielony ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 maja 2014, 20:32

Twingol pisze:który z czujników klimatyzacji odpowiada za za uruchomienie drugiej prędkości wentylatorów ? Bo rozumiem, że za pierwszą odpowiada czujnik temperatury (który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni)

Pierwszy stopień uruchamia sterownik. Drugi stopień uruchamia zielony czujnik wysokiego ciśnienia w skraplaczu.

Czy manual czy climatronic jest tak samo.
Twingol pisze:(który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni) znajdujący się pod filtrem
Nie ma takiego czegoś. Ten pod filtrem to czujnik zasysanego powietrza tłumacząc to na zrozumiały w przypadku manualnej klimy to termo włącznik który przy odpowiedniej temperaturze bodajże poniżej 5stC nie dopuści do włączenia klimy.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 26 maja 2014, 22:54

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, czyli wyszło na to, że mam na odwrót po podłączane czujniki.
W końcu będzie klima ogarnięta :mrgreen:

_joker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:30
Lokalizacja: Sobolew k/ Garwolina

Post autor: _joker » 09 lip 2014, 08:12

Mam problem z klimatyzacją manualną i nie znam się na tym za bardzo więc spytam. Mam b4 1z kupiłem pół roku temu, miesiąc temu nabiłem klimę wszystko działało. Szczelność też była sprawdzana i była w porządku. Po miesiącu działała coraz słabiej aż wcale nie chłodzi. Sprężarka się załącza wentylatory też ale wcale nie chłodzi. Jak ją nabijałem to nie było nic a nic czynnika jakby ktoś coś rozkręcał kiedyś i nie wiem ile czasu był pusty układ. Po zagrzaniu auta z włączoną klimą obydwa węże wychodzące z osuszacza są w temperaturze otoczenia (letnie) a z tego co wiem jeden powinien być gorący a drugi zimny. Jak zabrać się za to dalej :?: To może być wina osuszacza czy jakiegoś czujnika, zaworu :?: Wygląda że chłodzi ale już osuszacz nie puszcza dalej tak na zdrowy rozsądek. Nie mam doświadczenia z klimą więc pytam i proszę o poradę ;-)
Pozdrawiam :-)
jest:
Audi Coupe typ 85 2.2 kx prawie seria
audi-b2-coupe-22-kx-t48825.html#522307

Audi 80 Avant lz5t 1z '94 pierburg: -30mm, 16bit soft 1,35 bar, wtryski 210 - dupowóz
b4-1z-avant-dupowoz-t90469.html

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2014, 20:14

Nie szczelność masz i mało gazu lub sprężarka do "kitu" lub zatkana dysza dławiąca. Żaden serwis nie jest wstanie zbadać szczelności klimy oni tylko sprawdzają czy nie ma "dziury" a szczelność wychodzi z czasem.

Wiec znów jedź do serwisu klimy niech podłącza maszynę i zmierza ile było gazu i będziesz miał jak na tacy a jak nie masz ubytku niech zmierzą jakie jest ciśnienie na pracującej klimie.

Przy takich nieszczelnościach nie sprawdza się ciśnieniem a UV i to też nie od razu a po dłuższym czasie.
_joker pisze:Po zagrzaniu auta z włączoną klimą obydwa węże wychodzące z osuszacza są w temperaturze otoczenia (letnie) a z tego co wiem jeden powinien być gorący a drugi zimny
Jesteś w błędzie.

_joker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:30
Lokalizacja: Sobolew k/ Garwolina

Post autor: _joker » 10 lip 2014, 11:23

Jarewa pisze:
_joker pisze:Po zagrzaniu auta z włączoną klimą obydwa węże wychodzące z osuszacza są w temperaturze otoczenia (letnie) a z tego co wiem jeden powinien być gorący a drugi zimny
Jesteś w błędzie.
Mógłbyś bardziej rozwinąć :?: W sumie dowiedziałem się tyle co już wiedziałem.
jest:
Audi Coupe typ 85 2.2 kx prawie seria
audi-b2-coupe-22-kx-t48825.html#522307

Audi 80 Avant lz5t 1z '94 pierburg: -30mm, 16bit soft 1,35 bar, wtryski 210 - dupowóz
b4-1z-avant-dupowoz-t90469.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga