[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
Jak 8 ohmów to coś jest z nim nie tak. Jak odpinałeś wtyczkę od zielonego czujnika (przy podłączonym czujniku pod deską) to klima startowała?? Jarewa pisząc normalnej pracy miałem na myśli nabity układ. Zielony czujnik jest od wysokiego ciśnienia wiec jak układ jest pusty to faktycznie na nim również jest przerwa.
Większość była zbliżona jednak u siebie nie odnalazłem w ogóle napięcia 6,1, ani nic pobliskiego. Z tym że na 10 czarno szarym nie zależnie od pozycji przycisku A/C nie ma napięcia, 17 zielono żółty sytuacja wygląda podobnie. Natomiast podanie plusa na czarno szary i wciśnięcie AC powoduje, żę klima chłodzi aż miło.manfred19 pisze:Jeżeli wciśniesz AC na włączonym zapłonie to wentylatory powinny chodzić.
[ Dodano: 2012-08-28, 12:58 ]
Pomierzyłem wszystko i oto wyniki:
AC OFF:
10 czarno-szary 0 ,00 V
11 czarno-szary 13,7 V
12 brązowy 0V
13 niebiesko-biały 13,2 V
15 brązowo-czarny 13,4 V
16 niebiesko-żółty 6,10 V
17 zielono-żółty 0 V
18 czarno-zielony 0,08 V
AC ON:
10 czarno-szary 10,8 V
11 czarno-szary 12,5 V
12 brązowy 0V
13 niebiesko-biały 12,5 V
15 brązowo-czarny 12,0 V
16 niebiesko-żółty 6,10 V
17 zielono-żółty 12,5 V
18 czarno-zielony 12,6 V
[ Dodano: 2012-08-28, 13:03 ]
Jako że mam silnik benzynowy to nie ma u mnie przewodów '3 zielono-fioletowy' i '6 szaro-zielony'.
Kurcze, ale z tego schematu wynika, że w zasadzie nie może być innej przyczyny jak czujnik niskiego ciśnienia... :roll:
http://images35.fotosik.pl/1579/f01d8a9ee94557e8.jpg
Z tymi schematami to jest problem tego typu, że co roku wychodziły inne z drobnymi różnicami między innymi w kolorach przewodów. Sprawdź może sam włącznik klimy. Moja klima pokrywa się ze schematem !995 Audi 80 ze strony diakom.ru. Według niego napięcie na 10 pin w przekaźniku idzie z engine control module a z kolei napięcie na ten moduł idzie z włącznika klimy z przewodu czarno-żółtego. Jak wciskasz przycisk klimy to zapala się dioda przy nim??
U mnie kolory przewodów zgadzają się z tym schematem (rocznik 94).
Tak, zapala się dioda i wentylatory zaczynają pracować.
[ Dodano: 2014-05-22, 11:21 ]
Więc... chyba udało się rozgryźć problem. Przerwa w wiązce, ponieważ między czarno szarym przewodem przy czujniku niskiego ciśnienia, a czarno szarym przy przekaźniku multimetr pokazywał przerwę. Uda się to ogarnąć bez ściągania deski ? Jak idzie ta wiązka ?
Tak, zapala się dioda i wentylatory zaczynają pracować.
[ Dodano: 2014-05-22, 11:21 ]
Więc... chyba udało się rozgryźć problem. Przerwa w wiązce, ponieważ między czarno szarym przewodem przy czujniku niskiego ciśnienia, a czarno szarym przy przekaźniku multimetr pokazywał przerwę. Uda się to ogarnąć bez ściągania deski ? Jak idzie ta wiązka ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zależy czym sprawdzałeś miernik i oporność w tym przypadku niewiele mogą wskazać bo mogą oszukać bo jak się pojawia na nich prąd to głupieją.
To jest czujnik wysokiego ciśnienia zabezpiecza układ prze nadmiernym ciśnieniem czyli podczas normalnej pracy czy spoczynku czujnik ma przejście a jak wystąpi niebezpieczne ciśnienie wtedy na czujniku jest przerwa i wyłącza klimatyzacje. Wiec łatwo go sprawdzisz odpięty nie włączy wiatraków ani kompresora.
To jest czujnik wysokiego ciśnienia zabezpiecza układ prze nadmiernym ciśnieniem czyli podczas normalnej pracy czy spoczynku czujnik ma przejście a jak wystąpi niebezpieczne ciśnienie wtedy na czujniku jest przerwa i wyłącza klimatyzacje. Wiec łatwo go sprawdzisz odpięty nie włączy wiatraków ani kompresora.
hmm to może inaczej... który z czujników klimatyzacji odpowiada za za uruchomienie drugiej prędkości wentylatorów ? Bo rozumiem, że za pierwszą odpowiada czujnik temperatury (który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni) znajdujący się pod filtrem.
Do jakiego czujnika powinny być podłączone przewody: niebiesko-czerwony i czerwono-zielony ?
Do jakiego czujnika powinny być podłączone przewody: niebiesko-czerwony i czerwono-zielony ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Twingol pisze:który z czujników klimatyzacji odpowiada za za uruchomienie drugiej prędkości wentylatorów ? Bo rozumiem, że za pierwszą odpowiada czujnik temperatury (który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni)
Pierwszy stopień uruchamia sterownik. Drugi stopień uruchamia zielony czujnik wysokiego ciśnienia w skraplaczu.
Czy manual czy climatronic jest tak samo.
Nie ma takiego czegoś. Ten pod filtrem to czujnik zasysanego powietrza tłumacząc to na zrozumiały w przypadku manualnej klimy to termo włącznik który przy odpowiedniej temperaturze bodajże poniżej 5stC nie dopuści do włączenia klimy.Twingol pisze:(który nie pozwala na włączenie wentylatorów poniżej kilku stopni) znajdujący się pod filtrem
Mam problem z klimatyzacją manualną i nie znam się na tym za bardzo więc spytam. Mam b4 1z kupiłem pół roku temu, miesiąc temu nabiłem klimę wszystko działało. Szczelność też była sprawdzana i była w porządku. Po miesiącu działała coraz słabiej aż wcale nie chłodzi. Sprężarka się załącza wentylatory też ale wcale nie chłodzi. Jak ją nabijałem to nie było nic a nic czynnika jakby ktoś coś rozkręcał kiedyś i nie wiem ile czasu był pusty układ. Po zagrzaniu auta z włączoną klimą obydwa węże wychodzące z osuszacza są w temperaturze otoczenia (letnie) a z tego co wiem jeden powinien być gorący a drugi zimny. Jak zabrać się za to dalej :?: To może być wina osuszacza czy jakiegoś czujnika, zaworu :?: Wygląda że chłodzi ale już osuszacz nie puszcza dalej tak na zdrowy rozsądek. Nie mam doświadczenia z klimą więc pytam i proszę o poradę
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie szczelność masz i mało gazu lub sprężarka do "kitu" lub zatkana dysza dławiąca. Żaden serwis nie jest wstanie zbadać szczelności klimy oni tylko sprawdzają czy nie ma "dziury" a szczelność wychodzi z czasem.
Wiec znów jedź do serwisu klimy niech podłącza maszynę i zmierza ile było gazu i będziesz miał jak na tacy a jak nie masz ubytku niech zmierzą jakie jest ciśnienie na pracującej klimie.
Przy takich nieszczelnościach nie sprawdza się ciśnieniem a UV i to też nie od razu a po dłuższym czasie.
Wiec znów jedź do serwisu klimy niech podłącza maszynę i zmierza ile było gazu i będziesz miał jak na tacy a jak nie masz ubytku niech zmierzą jakie jest ciśnienie na pracującej klimie.
Przy takich nieszczelnościach nie sprawdza się ciśnieniem a UV i to też nie od razu a po dłuższym czasie.
Jesteś w błędzie._joker pisze:Po zagrzaniu auta z włączoną klimą obydwa węże wychodzące z osuszacza są w temperaturze otoczenia (letnie) a z tego co wiem jeden powinien być gorący a drugi zimny