Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

dziku2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2015, 10:46

[B4 2.0 ABK] Niekontrolowane działanie klimatronika

Post autor: dziku2 » 25 sie 2016, 21:14

Potrzebuję wytłumaczenia czy mój klimatronik ma humory czy tak po prostu ma działać. Klimatronika używam głownie w trybie manualnym bo automat przeważnie zbyt mocno mi wieje.
Od roku posiadam 80. Niewiele po serwisie klimy w poprzednie lato (mechanik mówił, że elektronika i stan klap itp. ponoć był super) wymieniana jeszcze była nagrzewnica i jak wiadomo wszystko musiało być rozbierane więc może coś tu poszło nie tak ale jestem niemal pewien, że po tym w trybie serwisowym nie miałem błędów.

Filtry wymieniane, na wiosnę była szczelność sprawdzana i czynnik uzupełniany. Przed chwilą w trybie serwisowym pokazywało błąd 11.6 (Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie ) i 15.1 (Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa) ale klima przy nagrzanym silniku działa chyba idealnie, problem występuje gdy jest zimny i się rozgrzewa.

W poprzednie lato po uruchomieniu silnika puki był zimny czasem nie dało się uruchomić nawiewu lub gdy się uruchomił to nie pozwalał na jego sterowanie (mijało gdy był rozgrzany). W poprzednią zimę, po uruchomieniu silnika podobnie zacinanie sterowania i zmniejszanie prędkości nawiewu aż do rozgrzania np. gdy siła nawiewu przed wyłączeniem była ustawiona na 3 paski, po załączeniu ustawiał się jeden, aż do lekkiego nagrzania silnika i siła nawiewu rosła do 3 pasków - wydaje mi się, że jest to akurat sensowne.

Ale w tym tygodniu jakby sytuacja się nasiliła. Rano tak jak poprzednia czasem trochę przytnie sterowanie ale ogólnie szybko daje pełne sterowanie i jest ok. Ale gdy jestem w pracy samochód stoi na słońcu i gdy chcę wracać to coraz częściej muszę po rozruchu (temp. silnika 30-50st.) wielokrotnie naciskać, żeby się uruchomił.
Dziś to już całkowicie coś nie tak było bo nawet przy wyłączonym silniku miałem tylko częściową kontrolę - mogłem sterować temperaturą, zwiększać siłę nawiewu z oporem wyłączać i załączać. Nie można było uruchomić trybu automatycznego. Ponowne przekręcenie stacyjki nic nie zmieniało; więc tak się tym bawiłem, że musiałem ruszać z nawiewem na maksa. Po około kilometrze gdy mocno naciskałem na "-" (dokładnie prawą dolną część; jakby styku nie było) zareagowało i moglem zbić siłę nawiewu. Po kolejnych km gdy silnik miał >80 stopni wszystko się odblokowało i wszystkie przyciski działały przy lekkim dotknięciu, wszystkie funkcje chodziły jak należy.

Pomocy, czy ktoś miał coś podobnego? Czy mogę coś samemu sprawdzić albo będę musiał do mechanika na vaga itp jechać?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2016, 11:47

Zimne luty w sterowniku dokładnie połączenie płyty głównej z płytka wyświetlacza powodują ze główny sterownik nie widzi sygnałów z przycisku (nie ma też problemów z wyświetlaczem? miga znikają linijki?), do mechanika raczej nie do dobrego elektryka co by poprawił luty lub samemu.

Dotyczy A4 ale to jest podobne co u nas.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1992 ... matronika/

Choć może jeszcze dojść nie zimny luty a mikropęknięcia ścieżek w płytka wyświetlacza.

dziku2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2015, 10:46

Post autor: dziku2 » 28 sie 2016, 20:41

Po przeczytaniu tematu z linku wydaje mi się, że to będzie to. Wielkie dzięki, nawet mam takie samo radio jak na zdjęciach więc idealnie trafione w punkt. okok

Wyświetlacz wszystko poprawnie wyświetla.

EDIT:
Wyjęcie panelu jest jeszcze prostsze niż w poradniku. Luty poprawione i przeczyściłem styki na płytce. Po zabiegu klima chodzi perfekcyjnie - pełna kontrola bez chwili zawahania. Cudo.

Krzysiorek3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2014, 20:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Olsztyn

Post autor: Krzysiorek3000 » 17 wrz 2016, 12:10

Witam,

Mam pytanie co do instalacji elektrycznej przy klimatyzacji manualnej.



Z instalacji pozostały mi 2 kostki gdzie mają być podłączone?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 wrz 2016, 14:12

Ta mała nigdzie z tej szerszej do ecu dwa kable

Krzysiorek3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2014, 20:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Olsztyn

Post autor: Krzysiorek3000 » 20 wrz 2016, 07:40

Jarewa pisze:Ta mała nigdzie z tej szerszej do ecu dwa kable
Mogę uzyskać podpowiedź, który kabel gdzie, albo jak wygląda oryginalna kostka?
Co dziwne po wciśnięciu AĆ wentylatory się załącza.

[ Dodano: 2016-09-20, 07:40 ]
Krzysiorek3000 pisze:
Jarewa pisze:Ta mała nigdzie z tej szerszej do ecu dwa kable
Mogę uzyskać podpowiedź, który kabel gdzie, albo jak wygląda oryginalna kostka?
Co dziwne po wciśnięciu AĆ wentylatory się załącza.
Witam,

Ktoś podpowie jak to jest z kostką?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2016, 20:16

Który system abk nowszy czy starszy?

Krzysiorek3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2014, 20:44
Lokalizacja: Kwidzyn/Olsztyn

Post autor: Krzysiorek3000 » 21 wrz 2016, 07:49

Witam,

Samochód jest z 92. Klimatyzacja została dołożona. Jak sprawdzić wersje?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 23 wrz 2016, 23:33

witam z tej kostki pin 1 do pinu 12 w ECU a pin 2 do pinu 32 w ECU po włączeniu klimy silnik podwyższa obroty po roku 93 podłączamy 1 do 13 ECU a 2 do 39 ECU a ta mała pojedyncza zostaje wolna jest tylko podłączana jak jest skrzynia automat
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

arekmoto2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2016, 14:03

[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja po naprawie nie działa!

Post autor: arekmoto2 » 16 paź 2016, 14:08

Witam! Oddałem niedawno swój samochód w celu wymiany napinacza paska wielorowkowego. Niestety super Panowie spece odpieli mój kompresor klimatyzacji po czym nabili go ponownie. Co jest teraz? Klimatyzacja włacza się normalnie ale gdy wentylatory wchodzą na drugi bieg zaczyna szarpać wężami jak by miało je zaraz rozerwać po czym puszcza elektromagnes i wentylatory zwalniają, po czym znów łapie magnes wentylatory wchodzą na drugi bieg i ta sama sytuacja ;/ co to może być Panowie? Wciskali mi kit że niby sprzęgło klimy ale wszystko działało jak trzeba. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 paź 2016, 14:12 przez arekmoto2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 16 paź 2016, 16:06

Wygląda jakby za bardzo rosło ciśnienie i presostaty od wysokiego ciśnienia zadziałały jak trzeba. Najpierw drugi bieg, a pożniej rozłączenie kompresora. Może za dużo nabite albo układ niedrożny. Najlepiej podjechać do magików od klimy, wypompować i sprawdzić ile było a później nabić jak należy. Wiadomo że od razu spr ciśnienia na niskim i wysokim, to coś powie o kondycji układu.
W klimatroniku można chyba błędy jakoś zdiagnozować. Jeśli klima manualna to raczej nie

arekmoto2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2016, 14:03

Post autor: arekmoto2 » 16 paź 2016, 17:23

Tak to manualna klima, też wydaje mi się że za dużo zostało nabite. Agregat chodzi jakies 15s i może jakieś 5s na drugim biegu po czym blokuje tak sprężarkę że aż czarny dym pójdzie z rury i wtedy odłącza. Jutro rano podjadę do nich, klima przed ich "nabijaniem działała jak należy"

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 paź 2016, 17:33

Może za dużo oleju nawalili i sprężarkę hydrolock-uje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

arekmoto2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2016, 14:03

Post autor: arekmoto2 » 18 paź 2016, 11:42

Witam ponownie panowie. Więc tak wczoraj z samego rana podjechałem do mechaników i co się okazało? Na samym manometrze sprężarka biła aż pod 30 bar dosłownie w 5s. Upuścilismy 100g czynnika i jak ręką odjął. Potem okazało się że czasami już mieli takie problemy że maszyna za dużo nabijała... ahh no ok ale klima chodzi jak marzenie ;) Temat DO ZAMKNIĘCIA dziękuje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 paź 2016, 20:32

Raczej nie wrócisz z problemem niedługo uszkodzili ci sprężarkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga