Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all] Nie działa nawiew na I,II,III biegu

ODPOWIEDZ
mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 02 sty 2010, 17:34

Koledzy a nie probowaliście naprawiać tego przełącznika co jest w panelu tzn bezposrednio za pokrętłem do ustawiania predkosci nawiewu ja u siebie rozkrecilem panel środkowy, przeczyściłem styki i działa wszystko cacy drobny papierek wszystkie styki po koleji i śmiga
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 02 sty 2010, 17:46

mortar, tak można robić jak to jest faktycznie złe ale jeśli to działa to trzeba szukać problemu głębiej a kolejny etap to właśnie te oporniki

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 04 sty 2010, 10:36

ok sory nie doczytałem że kolega sprawdzał z kostki
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 04 sty 2010, 11:57

Moim skromnym zdaniem to wina tych oporników. w moim B3 był ten sam problem i z tego co mowil elektryk to własnie opornik wymienił. Kupił gdzies na szrocie. wygladał jak ten na fotce . duuuuzy zielony:) marudził tylko ze trudny dostep do wymiany, ale moz zciemnial zeby wiecej zarobic. za wszystko zaplacilem 50 zł wiec to chyba nie jest wiele.

Awatar użytkownika
markomarecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2007, 08:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: markomarecki » 04 sty 2010, 12:25

Ja miałem w mojej B4 ten sam problem.Te oporniki to rezystor dmuchawy,pod tą nazwą bez problemu znajdziecie go na allegro.Wymiana zajmuje kilkanaście minut ale trzeba się nieco nagimnastykować żeby to zrobić.
Goran pisze:marudził tylko ze trudny dostep do wymiany, ale moz zciemnial zeby wiecej zarobic. za wszystko zaplacilem 50 zł wiec to chyba nie jest wiele.

Jak na moje doświadczenie to nie ściemniał,a 50 zł za wszystko to naprawdę mało,ja za sam rezystor zapłaciłem 50zł.
Proste są dla szybkich samochodów - Zakręty dla szybkich kierowców

Awatar użytkownika
szczygiel189
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 wrz 2007, 14:37

Post autor: szczygiel189 » 06 sty 2010, 15:55

Mi działają wszystkie biegi 1,2,3,4 ale dmucha mi słabo w porównaniu do dmuchawy kumpla tez w b3 dmucha jak szalona. Sprawdzałem filtr pyłkowy i nie jest zapchany, bez filtru też tak samo chodzi. Miał ktoś podobny problem?

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 06 sty 2010, 18:03

być może przesłona cyrkulacja zamknięta/otwarta się gdzieś zawiesiła i słabiej dmucha. musisz zdemontować panel sterowania i zdjąć linki od sterowania nawiewem na nogi/szybę/kabinę i nimi poruszać i jednocześnie sprawdzać czy mocniej dmucha.

Awatar użytkownika
szczygiel189
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 wrz 2007, 14:37

Post autor: szczygiel189 » 07 sty 2010, 16:08

a czy u was jest tak ze jak ustawi się nawiew na samą szybę to tylko na nią wieje czy trochę też wieje z nawiewów na pasażera :D ?

diablo33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 21 gru 2009, 21:26
Lokalizacja: malopolska

Post autor: diablo33 » 07 sty 2010, 19:37

szczygiel189, tez wieje na pasażera i na kierowcę


dzięki wszystkim za wypowiedzenie sie na temat tej opornicy dzis kupiłem koszt 35 zeta jutro mysle wymienic

Marcin74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2007, 22:00
Lokalizacja: kamionka

Post autor: Marcin74 » 13 kwie 2010, 21:06

Panowie tak czytam i nam pytanie, wracając do pracy dmuchawy na 4 biegu?

U mnie obecnie od kilku dni też pracuje jedynie na czwartym biegu, jednak zanikanie tychpozostałych biegów postępowało stopniowo? Na pierwszym chodziła, na drugim nie zawsze, pózniej na 1 i 2 nie chodziła, na 3 działał ale po chwili wracało wszystko do normy, dmuchało na każdym. Obecnie chodzi tylko na IV?
Wyjąłem i obejrzałem ten zielony opornik, wygląda dobrze, nie jest okopcony, próbowałem kabelkiem go ominąć podczas ustawienia pokrętła na I,II i III bieg i nic nie chodziło? Prąd tam dochodzi na wszystkie druciki?

Więc z tego co wyczytałem na wszystkich forach to panel sterowania jest do rozebrania i wyczyszczenia?

Jeżeli ktos ma jeszcze inny pomysł to proszę o informację! <piwo> [/b]

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 13 kwie 2010, 21:16

Jeśli dochodzi prąd to jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to faktycznie rozebranie panela z pokrętłami i sprawdzenie czy z tyłu do blaszek dochodzi prąd i ewentualne ich wyczyszczenie/podgięcie <ok>

Marcin74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2007, 22:00
Lokalizacja: kamionka

Post autor: Marcin74 » 15 kwie 2010, 21:03

No i udało mi się rozebrałem panel bez wyciągania linek, ale jak odkręciłem i wyjąłem te blaszki do dopiero zaczęł się cyrk?

To jest przyczyna w 100% !!!

Wyszyściłem wd-40, podginałem i tak i tak, ale za nic wszystki biegi nie działają :(
:evil:

Kilkanaście razy to ustrojstwo wpinałem i wypinałem ale bez zmian :oops:

Obecnie działa mi tylko i wyłącznie na drugim biegu!

Czy ktoś się orientuje, czy można dokupić ten elemement z tymi blaszkami??? :?:

ewenwtualnie jakiś inny sposób uporania się z tymi blaszkami????
marcin

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 16 kwie 2010, 21:30

Ja mam AC i bez włączonego AC działa mi na II III IIII a jak wlącze klimę to na 0 i I działa tak samo dopiero zwieksza się przepływ na II III IIII tak powinno być że nie nie wieje na I bez klimy i żę wieje na 0 z AC???

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 17 kwie 2010, 20:47

Apropo tego opornika,ja to wlutowalem ten opornik od starego alternatora.Bez kitu to dziala <ok>

Marcin74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2007, 22:00
Lokalizacja: kamionka

Post autor: Marcin74 » 19 kwie 2010, 10:03

Wracająć do tego panelu sterowania to udało mi się tak te blaszki popodginać, że działa na II,III, IV biegu, a na pierwszym czasami!

Doszedłem do tego, że ten element z blaszkami da się rozpiąć, a blaszki wyjąć! Każdą blaszkę trzeba odpowiednio wygiąć i dopasować, co jest ciekawym zajęciem i wymaga dużo cieppliwości i uwagi co by ich nie złamać!

Ale działa! :lol:

Więć zawsze w przypadku usterek poszczególnych biegów nawiewu proponuję zacząc od sprawdzenia tego elementu, bez kupownaia od razu drogiego opornika ! :!: :!: :!:

Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga