Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 22:36

adrianekk1989, może jest tak jak mówi kolega mati86, albo masz termostat zwalony w pozycji otwartej, nie zamyka się przez co silnik jest niedogrzany.
marko, pamiętaj że zbliża się zima, woda z kwaskiem raczej nie ma dużych właściwości mrozoodpornych ;) może 0.5% warto zmienić płyn na jakiś lepszy - ja leję Dynagel i jestem zadowolony,tolerancje ma do -37 (przynajmniej tak twierdzi producent )

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 paź 2010, 12:02

Kolego Tauron mam to na uwadze , ale dopóki nie wypłuczę układu chłodzenia z pozostałości rdzy nie warto zalewać glikolem . Mam nadzieję , że się szybko z tym uporam ( kwasek stosuję jedynie do oczyszczenia bloku i głowicy z syfu ) .

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 26 paź 2010, 16:28

Chłopaki pewnie mnie zabijecie ale trudno raz sie zyje.... Przeszukałem co moglem i nie moge znaleść wprost jak wymienić termostat, co odkrecic, gdzie go szukać, co zrobić. Może nie powinienem tego robić sam jak sie nie znam ale do tej pory robiłem wszystko sam i auto chodzi jak powinno wiec jezeli moglibyscie dac mi link lub porady jak wymienić i gdzie szukać termostatu to bardoz proszę
Pozdraiwam Andrzej T

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 26 paź 2010, 19:03

Trooky, termostat jest umiejscowiony przy pompie wody, jest tam króciec do którego dochodzi dolny wąż, w moim silniku konieczne jest zdejmowanie pompy wspomagania ,albo kombinowanie kluczem ażeby dostać się do drugiej śruby z króćca. Wpierw zdejmujesz sobie przewód z króćca podstawiasz jakiś baniaczek - jeśli masz płyn - odkręcasz króciec zmieniasz termostat, pamiętaj o założeniu uszczelki, i skręcasz. W naprawiam chyba jest opis jak wymienić termostat.
tu masz link: --->
https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 26 paź 2010, 19:06

do wykręcenia termostatu musisz ściągnąć pompę wspomagania,
termostat znajduje się pod spodem pompy wody.
dojdziesz po wężach, króciec jest przykręcony na dwóch śrubkach,
i termostat ci wychodzi na dół. proste

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 paź 2010, 20:02

Żadnej pompy wspomagania sie nie rozkręca co wy piszecie wyjmujesz pompę wody i rozrządu też nie ruszasz opiszę krótko sciągasz pasek alternatora podnosisz alternator sobie do góry pod alternatorem masz śrube na imbus 6 lub 7 jak sie nie mylę odkręcasz ją z wierzchu masz taką osłonę pompy wody trzy śruby na klucz 13 sciągasz tą osłonę i masz pompe wody na wierzchu od przodu silnika musisz jeszcze odkręcić osłone plastykową na klucz 10 będziesz widział.Oczywiście można to zrobić odkręcając tą pompę wspomagania ale wtedy leżysz pod autem że by wymienić termostat a moim sposobem masz pompę wody w rękach i na wierzchu wszystko
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 20:06 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 26 paź 2010, 20:06

goldi j51, pisałem że u mnie tak jest, nie wiem czy kolega też musi ten zabieg przeprowadzać. <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 paź 2010, 20:09

W silnikach 1.6 1.8 .2.0 nie ważne czy ABT czy ABK jest tak samo ;-) mozna to zrobić dwoma sposobami zależ kto jakie ma dojście ;-)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 26 paź 2010, 20:14

goldi j51, ja na przykład nie mam miejsca żeby rozkręcić pompę wody.
a wziąć na bok pompę wspomagania to 2 minuty i masz dostęp do wszystkiego.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 26 paź 2010, 23:45

Dzieki wam bardzo ,w wolny czas wezme sie do pracy i wasze rady napewno się przydadzą:)

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 28 paź 2010, 19:13

Witam!!!
U mnie np wskaznik pokazuje 85-88stopni gorny waz cieply dolny zimny,zbiorniczek zimny.Po dluzszej jezdzie oba weze sa cieple a zbiorniczek nadal zimny.To cos tu chyba nie tak.Ostatnio zdjelem ten maly przelewowy wezyk powinien leciec plyn a tu nic,dmuchnalem w niego i plyn sie pokazal zbiorniczek zrobil sie cieply.Nastepnego dnia zrobilem ok 120km weze cieple zbiorniczek zimny(czyli ta sama historia).Albo jakies syfy mam w chlodnicy i sie zapycha ten maly wezyk,moze pompa niedomaga,termostat?!! :roll: Tak sie zastanawiam czemu pokazuje te 88st a dolny waz zimny.Jak narazie ogrzewanie w srodku dziala bez zarzutu,choc zdaje mi sie ze wczesniej grzalo lepiej.
Pozdr :-P

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 28 paź 2010, 21:13

piekarelk, skoro autko ci trzyma 88 to masz idealnie, wąż górny zawsze robi się ciepły jako pierwszy, a dolny jest zimny, dopiero gdy trochę przejedziesz i silnik się zagrzeje to termostat się otwiera, - tzw. duży obieg, aby silnik był chłodzony. Gdy temperatura będzie właściwa znów będzie mały obieg. Płyn w zbiorniczku zrobi się gorący gdy będziesz miał przez dłuższy czas włączony duży obieg, lub go nie będzie wcale. Przy zwalonym termostacie temperatura skoczyła by ci bardzo szybko do 100-110, ponieważ płyn krążyłby w małym obiegu :).... poprawcie mnie koledzy jesli coś pokręciłem :D

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 28 paź 2010, 22:10

Mi tez coś szwankuje, jakiś czas temu miałem stała temperaturę 90C postałem w korku skakała do 95C i załączał się wentylator, teraz kiedy zrobiło się zimniej rzadko kiedy trzyma równo 90C. Nagrzewa się a potem w czasie jazdy spada do mniej więcej kreski obok 90C czyli 80C a nie daj Boże tak jak wczoraj jechałem w trasę temperatura spadła jeszcze niżej. Jak myślicie termostat? a może coś innego?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 paź 2010, 08:23

marcinGD, ewidentnie termostat, aczkolwiek ja po jego wymianie mam trochę podobnie. Jak bym wyłączył ogrzewanie to temp będzie około 87* a jak mam włączone to tak 82*. A termostat nowy z ASO. Różnicę na pewno widać między nim a Wahlerem.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 paź 2010, 12:32

Jeśli chodzi o wskazania temperatury to powinno być mniej więcej tak jak na fotce, którą zrobiłem po wymianie mojego termostatu, miesiąc temu. (Vernet)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga