[All] Termostat a wskazania temperatury
adrianekk1989, może jest tak jak mówi kolega mati86, albo masz termostat zwalony w pozycji otwartej, nie zamyka się przez co silnik jest niedogrzany.
marko, pamiętaj że zbliża się zima, woda z kwaskiem raczej nie ma dużych właściwości mrozoodpornych może 0.5% warto zmienić płyn na jakiś lepszy - ja leję Dynagel i jestem zadowolony,tolerancje ma do -37 (przynajmniej tak twierdzi producent )
marko, pamiętaj że zbliża się zima, woda z kwaskiem raczej nie ma dużych właściwości mrozoodpornych może 0.5% warto zmienić płyn na jakiś lepszy - ja leję Dynagel i jestem zadowolony,tolerancje ma do -37 (przynajmniej tak twierdzi producent )
Chłopaki pewnie mnie zabijecie ale trudno raz sie zyje.... Przeszukałem co moglem i nie moge znaleść wprost jak wymienić termostat, co odkrecic, gdzie go szukać, co zrobić. Może nie powinienem tego robić sam jak sie nie znam ale do tej pory robiłem wszystko sam i auto chodzi jak powinno wiec jezeli moglibyscie dac mi link lub porady jak wymienić i gdzie szukać termostatu to bardoz proszę
Pozdraiwam Andrzej T
Pozdraiwam Andrzej T
Trooky, termostat jest umiejscowiony przy pompie wody, jest tam króciec do którego dochodzi dolny wąż, w moim silniku konieczne jest zdejmowanie pompy wspomagania ,albo kombinowanie kluczem ażeby dostać się do drugiej śruby z króćca. Wpierw zdejmujesz sobie przewód z króćca podstawiasz jakiś baniaczek - jeśli masz płyn - odkręcasz króciec zmieniasz termostat, pamiętaj o założeniu uszczelki, i skręcasz. W naprawiam chyba jest opis jak wymienić termostat.
tu masz link: --->
https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm
tu masz link: --->
https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Żadnej pompy wspomagania sie nie rozkręca co wy piszecie wyjmujesz pompę wody i rozrządu też nie ruszasz opiszę krótko sciągasz pasek alternatora podnosisz alternator sobie do góry pod alternatorem masz śrube na imbus 6 lub 7 jak sie nie mylę odkręcasz ją z wierzchu masz taką osłonę pompy wody trzy śruby na klucz 13 sciągasz tą osłonę i masz pompe wody na wierzchu od przodu silnika musisz jeszcze odkręcić osłone plastykową na klucz 10 będziesz widział.Oczywiście można to zrobić odkręcając tą pompę wspomagania ale wtedy leżysz pod autem że by wymienić termostat a moim sposobem masz pompę wody w rękach i na wierzchu wszystko
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 20:06 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!!!
U mnie np wskaznik pokazuje 85-88stopni gorny waz cieply dolny zimny,zbiorniczek zimny.Po dluzszej jezdzie oba weze sa cieple a zbiorniczek nadal zimny.To cos tu chyba nie tak.Ostatnio zdjelem ten maly przelewowy wezyk powinien leciec plyn a tu nic,dmuchnalem w niego i plyn sie pokazal zbiorniczek zrobil sie cieply.Nastepnego dnia zrobilem ok 120km weze cieple zbiorniczek zimny(czyli ta sama historia).Albo jakies syfy mam w chlodnicy i sie zapycha ten maly wezyk,moze pompa niedomaga,termostat?!! :roll: Tak sie zastanawiam czemu pokazuje te 88st a dolny waz zimny.Jak narazie ogrzewanie w srodku dziala bez zarzutu,choc zdaje mi sie ze wczesniej grzalo lepiej.
Pozdr
U mnie np wskaznik pokazuje 85-88stopni gorny waz cieply dolny zimny,zbiorniczek zimny.Po dluzszej jezdzie oba weze sa cieple a zbiorniczek nadal zimny.To cos tu chyba nie tak.Ostatnio zdjelem ten maly przelewowy wezyk powinien leciec plyn a tu nic,dmuchnalem w niego i plyn sie pokazal zbiorniczek zrobil sie cieply.Nastepnego dnia zrobilem ok 120km weze cieple zbiorniczek zimny(czyli ta sama historia).Albo jakies syfy mam w chlodnicy i sie zapycha ten maly wezyk,moze pompa niedomaga,termostat?!! :roll: Tak sie zastanawiam czemu pokazuje te 88st a dolny waz zimny.Jak narazie ogrzewanie w srodku dziala bez zarzutu,choc zdaje mi sie ze wczesniej grzalo lepiej.
Pozdr
piekarelk, skoro autko ci trzyma 88 to masz idealnie, wąż górny zawsze robi się ciepły jako pierwszy, a dolny jest zimny, dopiero gdy trochę przejedziesz i silnik się zagrzeje to termostat się otwiera, - tzw. duży obieg, aby silnik był chłodzony. Gdy temperatura będzie właściwa znów będzie mały obieg. Płyn w zbiorniczku zrobi się gorący gdy będziesz miał przez dłuższy czas włączony duży obieg, lub go nie będzie wcale. Przy zwalonym termostacie temperatura skoczyła by ci bardzo szybko do 100-110, ponieważ płyn krążyłby w małym obiegu .... poprawcie mnie koledzy jesli coś pokręciłem
Mi tez coś szwankuje, jakiś czas temu miałem stała temperaturę 90C postałem w korku skakała do 95C i załączał się wentylator, teraz kiedy zrobiło się zimniej rzadko kiedy trzyma równo 90C. Nagrzewa się a potem w czasie jazdy spada do mniej więcej kreski obok 90C czyli 80C a nie daj Boże tak jak wczoraj jechałem w trasę temperatura spadła jeszcze niżej. Jak myślicie termostat? a może coś innego?