Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 gru 2010, 22:28

kartonik kartonikiem projektant tak zaprojektował by było dobrze zasłaniając kartonikiem załanie chłodzenie mrożonym powietrzem silnik, a osłona pod silnik nic nie daje otóż może dawać mkiska olejaowa chłodzona mrożnym powietrzezmniejsza temperature oleju gdzie ten w silnikach abk chłodzi tłoki od spodu a już w abt nie bo njie ma natrysku oleju na tłoki od spodu a chłóodnica bez obiegu chłodzi płyn na granicy zimnego a ciepłego płytu ciepły oddaje zimnemu ciepło o nagrzany do90 oddaje temu chłodnemu ciepło.wiec jak silnik nie trzyma temperatury to albo pompa jest nie wydajna albompadł termostat.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 gru 2010, 22:44

Gdyby pompa nie była wydajna to by silnik się przegrzał.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 gru 2010, 16:29

Panowie, miejsce tych kartoników jest na makulaturze, a nie w komorach silnikowych. Też kiedyś się bawiłem w zasłanianie chłodnicy ale dałem sobie spokój. Jeśli termostat jest dobrym, to tak, jak koledzy piszą - silnik będzie trzymał temperaturę w największe mrozy. Co z tego, że zasłaniając chłodnicę ograniczysz dopływ zimnego powietrza do komory silnika i może faktycznie przez to silnik rozgrzeje Ci się odrobinę szybciej, skoro gdy się np. zakopiesz gdzieś autem i trochę to potrwa zanim wyjedziesz, to możesz wtedy przegrzać silnik? Poza tym spotkałem się z wieloma opiniami, że niektórym dziwnym trafem po zasłanianiu chłodnicy kartonem zaczęły się wycieki z silnika. Dałem sobie więc spokój z kartonami i Wam radzę to samo.

maniekdtk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2010, 00:39

Post autor: maniekdtk » 31 gru 2010, 01:11

Witam!!!
Po kilku godzinnej lekturze owego forum nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc zostalem zmuszony do napisania tego postu.

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b3 2.0 z lpg i mam następujący problem;
Pare dni temu zostawiłem odpalone auto na około 25 minut, i pech chciał, że wysunęła sie wtyczka od wentylatora, co za tym idzie płyn mi się zagotowałi i pękł króciec.
Po wymianie króćca, zalałem układ płynem chłodniczym i kilkakrotnie odpowietrzyłem układ.
Odpaliłem auto, zamarzł parownik od gazu, górny wąż wychodzący z chłodnicy był gorący oraz bardzo nadęty, dolny wąż nie wiem nie sprawdzałem. Natomiast węże od nagrzewnicy zimne. Włączył się wentylator. Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn) po czym znowu odpaliłem auto, ciśnienie w górnym wężu było ok(zbiorniczek odkręciłem, płynu nie wywalało), trochę ciepła wyczułem na wężach nagrzewnicy (do wewnątrz samochodu ciepło nie dotarło), parownik pomału odtaił i ruszyłem w trase. Temp na zegarach okolo 70 st. Myślałem że może układ był lekko zapowietrzony i sam się odpowietrzy, ale niestety na drugi dzień było to samo.

Jak myślicie, jest to wina termostatu czy co gorsza "dmuchło" uszczelkę pod głowicą a może za słabo odpowietrzony układ??

Pozdrawiam Maniek

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 31 gru 2010, 09:05

Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .

maniekdtk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2010, 00:39

Post autor: maniekdtk » 31 gru 2010, 09:54

marko pisze:Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .
Dzięki za zainteresowanie.

Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy?? Przy parowniku nic nie odpowietrzałem, ale myślałem że wystarczy tylko odpowietrzyć w najwyższym punkcie całego układu tj przy nagrzewnicy.

Pozdrawiam Maniek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 gru 2010, 12:27

maniekdtk pisze:Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy??
powinien być od razu.
maniekdtk pisze:Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn)
:shock: na pewno czytałeś na naszym forum jak odpowietrzać układ chłodzenia?

nie odkręcaj korka od zbiorniczka gdy w układzie chłodzenia jest gorący płyn, bo można się w ten sposób poparzyć.

Poza tym po co przy odpowietrzaniu układu chłodzenia zakręcałeś w ogóle korek. Ja to robię inaczej. Jak już włączy się wentylator, to wtedy wyłączam silnik i dopiero wtedy zakręcam korek od zbiorniczka. wtedy pozostawiam auto do zupełnego wystudzenia (min. kilka godzin) i wtedy jak już zupełnie ostygnie, to wtedy dopiero odkręcam zbiorniczek i uzupełniam ubytek płynu. O odpowietrzaniu układu chłodzenia było wiele razu na forum więc poszukaj.

maniekdtk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2010, 00:39

Post autor: maniekdtk » 31 gru 2010, 16:05

Witam ponownie.

Dzisiaj ojawy były podobne. Czyli zamarzł parownik itd...

Zauważyłem dziwną rzecz, że gdy auto już sie nagrzeje, wentylatory kilka razy się włączą , termostat puści to wtedy wąż do nagrzewnicy (prawy, czyli chyba wlotowy) jest bardzo gorący a lewy (chyba powrotny z nagrzewnicy) jest ciepły ale nie gorący. Ciepło do środka auto daje tak na pół gwizdka.
Zaryzykowałem i przy odpalonym aucie odkręciłem lewy wąż od nagrzewnicy (ten ciepły ale nie gorący) i z nagrzewnicy leciała ciepła woda ale takim bardzo małym ciśnienie rzekłbym nawet ze bez ciśnienia.
Czy przyczyną moze być zabrudzona czyli niedrożna nagrzewnica???
Temperatura w jakiej włącza sie wentylator to około 83 st.

Pozdrawiam Maniek

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 gru 2010, 16:14

maniekdtk, kombinujesz 8-) ...
Przepływ płynu przez nagrzewnicę nie zależy w żadnym stopniu od termostatu.
Termostat jedynie "pilnuje", żeby płyn miał cały czas te 90`C.
U mnie nawet na mrozie, już po przejechaniu 2km wieje mi ciepłe powietrze; pomimo, że wskazówka na budziku ledwo co drgnęła ponad 50`C.
Moim zdaniem masz totalnie zapowietrzony układ. Poczytaj trochę na forum odnośnie odpowietrzania ukł. chłodzenia. Jest tam naprawdę masa przydatnych informacji. ;-)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 31 gru 2010, 16:24

przy odpowietrzeniu układu nie trzeba żadnych mecenasów, bo w audi układ sam się odpowietrza. a jeżeli ktoś myśli inaczej to już jego problem.

maniekdtk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2010, 00:39

Post autor: maniekdtk » 31 gru 2010, 18:02

Hmmm.
Jakby był kompletnie zapowietrzony układ to przy odkręceniu węża przy nagrzewnicy "plułby" powietrzem a tutaj poprostu powolutko płyn cieknie.

jakie byłyby objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Bo coraz bardziej wydaje mi się ze to jest przyczyną.

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 30 sty 2011, 00:39

Witam,podpinam się pod temat bo każdy widzę ma inną historię z termostatem,dlatego przedstawię swoją bo też mnie nurtuje pewna sprawa:Kupiłem auto,poprzedni koleś powiedział że do wymiany termostat....dostałem od niego Wahlera....powiedział że nie zdążył wymienić,chłodnica była zastawiona w 80%,a jako że mamy mrozy to auto i tak wolno się grzało,generalnie przy mrozie do -10 ledwo wychodziło poza czerwone pole na wskaźniku,na postoju grzał się do góra 85st.Powietrze z nawiewu leciało ciepłe.Dziś wymieniłem termostat na w/w Wahlera....stary był od Behr-Thomson....obydwa temp otwarcia 87 st. i generalnie nic nie pomogło wszystko tak jak przed wymianą...dla jasności sprawy.....płyn w zbiorniku w normie....wszystko robione według opisu z działu naprawiam,górny wąż gorący....dolny ciepły obydwa miękkie....co zrobić w tym wypadku??? Help...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sty 2011, 11:55

sesej, to, że z nawiewu leci tylko ciepłe powietrze to może być wina niedrożnej nagrzewnicy albo braku gąbek na klapkach sterujących powietrzem. Co do termostatu to wahlera z własnego doświadczenia nie polecam, ori z ASO jedynie zdaje egzamin ;-)

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 30 sty 2011, 12:14

nie rozumie tylko dlaczego nie sprawdzaja sie zamienniki?

w innych jednostkach wszystko dziala igla... mi sie wydaje, ze zamiennik tez moze dzialac poprawnie ale dopiero wtedy, gdy caly uklad bedzie szczelny i nie bedzie lewego powietrza.
po niedzieli ma przyjsc nowy zbiornik wraz z korkiem, do tego przewod z powrotu i nowe opaski.
nadejdzie dzien, w ktorym temp zblizy sie przynajmniej do 0°C, to o strzału chwytam sie wymiany i sie przekonam na wlasnej skorze, czy warto wymienic kawałek układu chłodzącego żeby zamiennik działał :roll:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 30 sty 2011, 12:23

tak jak mati86 pisze u mnie w ABK nigdy nei spotkalem sie z problemem odpowietrzania ukladu a juz troche razy sie bawilem ukladem chlodzenia troche zabawy bylo z odpowietrzeniem jak wymienialem nagrzewnice 2 razy a tak jak zmieniam plyn lub termostat to nie kombinuje cieplo przekrecam na maxa i czekam az termostat otworzy obieg doleje puzniej plyn i po robocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga