Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 15 wrz 2013, 14:10

Wiem ze ten ktory wychodzi od krucca na ktorym znajduje sie czujnik 2 oraz 3 pinowy jest goracy, jutro sprawdze ten na dole.

[ Dodano: 2013-09-18, 21:30 ]
Sprawdzilem przewody oba sa cieple wiec pewnie czujnik glupieje.

Wrrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2013, 01:55

Post autor: Wrrr » 20 paź 2013, 15:02

Witam. Posiadam AUDI 80 B3, silnik AAD. Mam problem z układem chłodzenia. Zaczęło się od tego, że w mieście silnik trzymał cały czas temperaturę około 100stopni(nigdy nie włączył się wentylator), natomiast po wyjechaniu w trasę temperatura ta spadała do około 60stopni(jednak nie zawsze).
Po prześledzeniu forum postanowiłem wymienić termostat na nowy, zakupiłem termostat firmy VERNET, wsadziłem w auto, zalałem układ wodą destylowaną. Po odpaleniu silnik miał problem z osiągnięciem temperatury, trwało to około 40min, załączyły się wiatraki, układ odpowietrzyłem. Po wyjechaniu z garażu temperatura nie ruszyła powyżej 60stopni, co ciekawe po wyłączeniu ogrzewania temperatura osiągała 90 kilka stopni, jednak zaraz spadała.
Postanowiłem wyjąć nowy termostat żeby sprawdzić jego działanie.
Włożyłem oba termostaty(stary i nowy) do garnka. Co się okazało? Obydwa działają poprawnie. Więc do auta włożyłem ten stary bo wyglądał na pewniejszy. Teraz po odpaleniu temperatura wzrasta do 90- 100stopni umiarkowanie szybko, tj. po przejechaniu około 7-8km. Jednak temperatura potrafi sobie nagle spać do 60-70 stopni i nie ma ochoty się podnieść.

Przy 90-100 stopniach(na starym termostacie siedzącym obecnie w aucie[temp. otwarcia 84 stopnie], który w garnku działa poprawnie)
- chłodnica jest ciepła tylko na górze, około 5cm od góry
- w związku z tym nie załącza się wentylator, ponieważ czujnik termiczny znajduje się na dole chłodnicy(tam gdzie jest zimna)
- górny wąż od chłodnicy jest gorący, natomiast dolny zimny
Wydaje mi się że układ dobrze odpowietrzyłem- z węża powrotnego z nagrzewnicy leci sam płyn, bez pęcherzyków powietrza.

W tym miejscu kieruje pytanie do Was ;-) Co może być nie tak? Proszę o porady.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 paź 2013, 17:45

Wrrr pisze: chłodnica jest ciepła tylko na górze, około 5cm od góry
no to wlasciwie juz masz rozwiazanie jak na dloni, chlodnica jest zapchana i do plukania sie nadaje, mialem to samo kiedys umnie tylko malutki fragmencik byl cieply, kupilem prestone czy cos w ten desen, wyjalem chlodnice i tak ja dwa razy przeplukalem i sporo tego smiecia wylecialo,

po plukance poloz na podlodze i zalej wrzatkiem, umnie wtedy wszedzie rowno bylo cieplo i te wachania sie skonczyly, a robilem to dobre moze z 4-5 lat temu i do dzis spokoj

tam pisze w instrukcji ze plukac na ukladzie ale po co zasyfiac caly uklad,

Wrrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2013, 01:55

Post autor: Wrrr » 20 paź 2013, 20:10

Chłodniece płukałem wczoraj, co prawda tylko wężem ogrodowym ale widać swobodny przepływ. Także chłodnica jest drożna. Przyczna musi leżeć gdzie indziej. Gdzies w tym temacie wyczytałem, ze termostat mimo ze nowy to nie musi być sprawny, oraz ze mimo iż w garnku dziala prawidłowo to w aucie niemusi. Idąc tą drogą ryzykować kupno następnego termostatu?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 paź 2013, 20:15

tam jest osad i sama woda to sobie mozesz plukac do wiosny

umnie tez byl przeplyw, ale jak wiesz lepiej ...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 paź 2013, 20:42

Płukać to można gardło wysokoprocentowym :-P .

Chłodnicy raczej nie przepłucze nie nie w naszych autach gdzie po lewej stronie u góry wejście a na dole wyjście. Jedynie jest możliwość przez czujnik temperatury wtedy jest wymuszenie od prawej do lewej przez system chłodzący ale to i tak do wiosny.

Wrrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2013, 01:55

Post autor: Wrrr » 20 paź 2013, 21:37

Jeśli warto spróbować, bo jednak moze to cos dać, to zakupie ten środek do czyszczenia i go zastosuje. Zobaczymy jakie będą rezultaty.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 paź 2013, 22:20

ja ten preparat rozrobilem na dwa razy, zdemontowalem chlodnice, zalalem tym czyms zaslepilem wszystkie krocce i wstrzaslem pare razy, zlalem syf, i powtorka, i dopiero pomoglo

Wrrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2013, 01:55

Post autor: Wrrr » 22 paź 2013, 13:07

Chłodnica wyczyszczona, zakupiłem środek firmy prestone, zalałem, przepłukałem i faktycznie wyleciało sporo czarnego syfu.
Po złożeniu wszyatkiego okazało się ze to jednak nie chłodnica była winna. problem pozostal.
Silnik rozgrzewa się do ponad 100 stopni, jednak duży obieg się nie załącza( górny wąż gorący, dolny wąż zimny, płyn w zbiorniczku zimny).
Stwierdziłem że może być winna pompa wody. Przy wymianie termosatu patrzyłem to kręci się bez oporu, raczej nie ma luzu na kole.
Może ktoś podpowie jak ją dokładniej sprawdzic i czy to możliwe żeby to ona była sprawczynią całego zamieszania?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 paź 2013, 17:05

no tylko termostat ci zostal osobiscie to 3 sztuki po kolei mienialem az sie mi udalo

w ogole to jak go masz juz w rece to niemozna go sciskac dla testow, bo sie wosk przemieszcza i nie bedzie dzialal prawidlwo

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 lis 2013, 00:02

A ja mam taki problem w ABK że np dzisiaj , odpaliłem autko było zimne i na jałowych sobie chodziło a ja robiłem porządek w bagażniku , zajęło mi to może z 10min(bo jeszcze walczyłem z lampeczkę od podświetlania tablicy) , no i jak wszedłem do audika to na zegarze było ok.70stopni , ruszyłem i cały czas jechałem (no nieraz stałem z minute na światłach ) do domu miałem 15-16 km a temperatura utrzymywała się cały czas leciutko za tymi pierwszymi 3 kreskami od 50stopni , jak stoję długo w korkach to temp dojdzie do 90stop lekko je przekroczy i zaraz załącza się wentylator , ale ta pozycja wskazówki lekko za tymi pierwszymi 3 kreskami to już przegięcie , termostat do wymiany ?

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 09 lis 2013, 00:27

Zapewne obieg otwarty, przez co na trasie ma 70C. Termostat na 90%.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2013, 08:54

Damian80b4LDZ, no nie do końca tak bo może Cię czujnik okłamuje.
Sprawdź jak się nagrzewają przewody od chłodnicy, jeśli górny i dolny razem robią się stopniowo coraz cieplejsze to termostat do wymiany a jeśli nagrzewa się tylko góry a przy tych Twoich 70 zaczyna dopiero robić się ciepły dolny wąż to termostat oki a przyczyny złego pokazywana szukał bym w czujniku tem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 lis 2013, 11:14

Raczej czujnik ma dobry skoro nagrzewa się do ponad 90° i włącza się wentylator. Chyba że jeszcze czujnik wentylatorów ma niesprawny.
Części samochodowe online - Motostacja

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 lis 2013, 12:03

No dzisiaj jak jechałem temp utrzymywała sie na poziomie 65-70 stopni,jak stałem w korku podskoczyła do 90 stop i włączył sie wentylator,jak ruszyłem i caly czas jechałem znowu temp spadała do 65 stopni,ogólnie w korku szybko nabiera tych 90 stopni,postoje z 5-6min i już jest z 90 stopni i włącza sie wentylator

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga