[All] Termostat a wskazania temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Witam. Posiadam AUDI 80 B3, silnik AAD. Mam problem z układem chłodzenia. Zaczęło się od tego, że w mieście silnik trzymał cały czas temperaturę około 100stopni(nigdy nie włączył się wentylator), natomiast po wyjechaniu w trasę temperatura ta spadała do około 60stopni(jednak nie zawsze).
Po prześledzeniu forum postanowiłem wymienić termostat na nowy, zakupiłem termostat firmy VERNET, wsadziłem w auto, zalałem układ wodą destylowaną. Po odpaleniu silnik miał problem z osiągnięciem temperatury, trwało to około 40min, załączyły się wiatraki, układ odpowietrzyłem. Po wyjechaniu z garażu temperatura nie ruszyła powyżej 60stopni, co ciekawe po wyłączeniu ogrzewania temperatura osiągała 90 kilka stopni, jednak zaraz spadała.
Postanowiłem wyjąć nowy termostat żeby sprawdzić jego działanie.
Włożyłem oba termostaty(stary i nowy) do garnka. Co się okazało? Obydwa działają poprawnie. Więc do auta włożyłem ten stary bo wyglądał na pewniejszy. Teraz po odpaleniu temperatura wzrasta do 90- 100stopni umiarkowanie szybko, tj. po przejechaniu około 7-8km. Jednak temperatura potrafi sobie nagle spać do 60-70 stopni i nie ma ochoty się podnieść.
Przy 90-100 stopniach(na starym termostacie siedzącym obecnie w aucie[temp. otwarcia 84 stopnie], który w garnku działa poprawnie)
- chłodnica jest ciepła tylko na górze, około 5cm od góry
- w związku z tym nie załącza się wentylator, ponieważ czujnik termiczny znajduje się na dole chłodnicy(tam gdzie jest zimna)
- górny wąż od chłodnicy jest gorący, natomiast dolny zimny
Wydaje mi się że układ dobrze odpowietrzyłem- z węża powrotnego z nagrzewnicy leci sam płyn, bez pęcherzyków powietrza.
W tym miejscu kieruje pytanie do Was Co może być nie tak? Proszę o porady.
Po prześledzeniu forum postanowiłem wymienić termostat na nowy, zakupiłem termostat firmy VERNET, wsadziłem w auto, zalałem układ wodą destylowaną. Po odpaleniu silnik miał problem z osiągnięciem temperatury, trwało to około 40min, załączyły się wiatraki, układ odpowietrzyłem. Po wyjechaniu z garażu temperatura nie ruszyła powyżej 60stopni, co ciekawe po wyłączeniu ogrzewania temperatura osiągała 90 kilka stopni, jednak zaraz spadała.
Postanowiłem wyjąć nowy termostat żeby sprawdzić jego działanie.
Włożyłem oba termostaty(stary i nowy) do garnka. Co się okazało? Obydwa działają poprawnie. Więc do auta włożyłem ten stary bo wyglądał na pewniejszy. Teraz po odpaleniu temperatura wzrasta do 90- 100stopni umiarkowanie szybko, tj. po przejechaniu około 7-8km. Jednak temperatura potrafi sobie nagle spać do 60-70 stopni i nie ma ochoty się podnieść.
Przy 90-100 stopniach(na starym termostacie siedzącym obecnie w aucie[temp. otwarcia 84 stopnie], który w garnku działa poprawnie)
- chłodnica jest ciepła tylko na górze, około 5cm od góry
- w związku z tym nie załącza się wentylator, ponieważ czujnik termiczny znajduje się na dole chłodnicy(tam gdzie jest zimna)
- górny wąż od chłodnicy jest gorący, natomiast dolny zimny
Wydaje mi się że układ dobrze odpowietrzyłem- z węża powrotnego z nagrzewnicy leci sam płyn, bez pęcherzyków powietrza.
W tym miejscu kieruje pytanie do Was Co może być nie tak? Proszę o porady.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no to wlasciwie juz masz rozwiazanie jak na dloni, chlodnica jest zapchana i do plukania sie nadaje, mialem to samo kiedys umnie tylko malutki fragmencik byl cieply, kupilem prestone czy cos w ten desen, wyjalem chlodnice i tak ja dwa razy przeplukalem i sporo tego smiecia wylecialo,Wrrr pisze: chłodnica jest ciepła tylko na górze, około 5cm od góry
po plukance poloz na podlodze i zalej wrzatkiem, umnie wtedy wszedzie rowno bylo cieplo i te wachania sie skonczyly, a robilem to dobre moze z 4-5 lat temu i do dzis spokoj
tam pisze w instrukcji ze plukac na ukladzie ale po co zasyfiac caly uklad,
Chłodniece płukałem wczoraj, co prawda tylko wężem ogrodowym ale widać swobodny przepływ. Także chłodnica jest drożna. Przyczna musi leżeć gdzie indziej. Gdzies w tym temacie wyczytałem, ze termostat mimo ze nowy to nie musi być sprawny, oraz ze mimo iż w garnku dziala prawidłowo to w aucie niemusi. Idąc tą drogą ryzykować kupno następnego termostatu?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Chłodnica wyczyszczona, zakupiłem środek firmy prestone, zalałem, przepłukałem i faktycznie wyleciało sporo czarnego syfu.
Po złożeniu wszyatkiego okazało się ze to jednak nie chłodnica była winna. problem pozostal.
Silnik rozgrzewa się do ponad 100 stopni, jednak duży obieg się nie załącza( górny wąż gorący, dolny wąż zimny, płyn w zbiorniczku zimny).
Stwierdziłem że może być winna pompa wody. Przy wymianie termosatu patrzyłem to kręci się bez oporu, raczej nie ma luzu na kole.
Może ktoś podpowie jak ją dokładniej sprawdzic i czy to możliwe żeby to ona była sprawczynią całego zamieszania?
Po złożeniu wszyatkiego okazało się ze to jednak nie chłodnica była winna. problem pozostal.
Silnik rozgrzewa się do ponad 100 stopni, jednak duży obieg się nie załącza( górny wąż gorący, dolny wąż zimny, płyn w zbiorniczku zimny).
Stwierdziłem że może być winna pompa wody. Przy wymianie termosatu patrzyłem to kręci się bez oporu, raczej nie ma luzu na kole.
Może ktoś podpowie jak ją dokładniej sprawdzic i czy to możliwe żeby to ona była sprawczynią całego zamieszania?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
A ja mam taki problem w ABK że np dzisiaj , odpaliłem autko było zimne i na jałowych sobie chodziło a ja robiłem porządek w bagażniku , zajęło mi to może z 10min(bo jeszcze walczyłem z lampeczkę od podświetlania tablicy) , no i jak wszedłem do audika to na zegarze było ok.70stopni , ruszyłem i cały czas jechałem (no nieraz stałem z minute na światłach ) do domu miałem 15-16 km a temperatura utrzymywała się cały czas leciutko za tymi pierwszymi 3 kreskami od 50stopni , jak stoję długo w korkach to temp dojdzie do 90stop lekko je przekroczy i zaraz załącza się wentylator , ale ta pozycja wskazówki lekko za tymi pierwszymi 3 kreskami to już przegięcie , termostat do wymiany ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Damian80b4LDZ, no nie do końca tak bo może Cię czujnik okłamuje.
Sprawdź jak się nagrzewają przewody od chłodnicy, jeśli górny i dolny razem robią się stopniowo coraz cieplejsze to termostat do wymiany a jeśli nagrzewa się tylko góry a przy tych Twoich 70 zaczyna dopiero robić się ciepły dolny wąż to termostat oki a przyczyny złego pokazywana szukał bym w czujniku tem.
Sprawdź jak się nagrzewają przewody od chłodnicy, jeśli górny i dolny razem robią się stopniowo coraz cieplejsze to termostat do wymiany a jeśli nagrzewa się tylko góry a przy tych Twoich 70 zaczyna dopiero robić się ciepły dolny wąż to termostat oki a przyczyny złego pokazywana szukał bym w czujniku tem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
No dzisiaj jak jechałem temp utrzymywała sie na poziomie 65-70 stopni,jak stałem w korku podskoczyła do 90 stop i włączył sie wentylator,jak ruszyłem i caly czas jechałem znowu temp spadała do 65 stopni,ogólnie w korku szybko nabiera tych 90 stopni,postoje z 5-6min i już jest z 90 stopni i włącza sie wentylator