Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2016, 18:35

Chłodnica i wentylatory również zmiana z 1Z lub ACE po to właśnie zmiana belki i pasa chłodnicy wentylatora by weszło komplet wtedy jest miejsce na ori skraplacz.

Montujesz klimatronic czy manual? jezeli klimatronic to wiązka jest zaawansowana raczej sobie nie poradzisz.

O przewody się nie wypowiem ACE-ABK ale na pewno nie podejdą z V6 jak i kompresor. W komorze silnika jedynie podejdzie Osuszacz i skraplacz. R4-V6

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 02 kwie 2016, 23:38

Ja u siebie dałem tak:
- kompletny klimatronik z v6 ze środka (nadmuchy i wiązki)
- pod maską komplet z 1z klima manualna (przewody ciśnieniowe, osuszacz, sprężarka, chłodnice)
- wiązka elektryczna pod maską z v6 klimatronik (wydłużone przewody do sprężarki bo jest po drugiej stronie silnika)
Wszystko poszło od razu po nabiciu czynnika i działą po dziś dzień <ok>

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 03 kwie 2016, 22:41

Chce zamontować klimatronik. Mam cała kompletną deskę rozdzielczą pod klimatronik wraz z wyświetlaczem, cała kompletną wiązkę, cała nagrzewnice, chłodnice klimatyzacji - wszystko z v6. Z abk - sprezarke, koło wału, osuszacz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 kwie 2016, 23:18

Wiązka wentylatorów podejdzie z V6 nie ma tylko kabelków na czujnik g110. Chłodnica (skraplacz) też bo to to samo co r4, ale żeby ja zamontować trzeba wymienić jw. bo na tej co masz nie pozwalają wymiary zbyt niska i belka przeszkadza.

Fakt można by było poszukać inny nieoryginalny skraplacz pod ta chłodnice,ale pojawi się drugi problem ze standardowe ilości uzupełnień nie będą pasować bo zmieni się objętość i będziesz musiał szukać magika co uzupełni na czuja.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 04 kwie 2016, 08:45

Czyli wszystko jasne, dzięki za odpowiedź. Jestem człowiek starej daty, wole mieć wszystko jak należy, poszukam belki, pasa i chłodnicy pod klime. Jeszcze jedno pytanko, czy jest różnica w przewodach z ACE i ABK?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 06 kwie 2016, 00:15

Skraplacz z v6 ma wylot u góry na wprost, a od 1Z pod kątem 45st i trzeba kombinować. Co do ACE i ABK nie pomogę.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 07 kwie 2016, 16:26

A jeśli chodzi o cały zespół nagrzewnicy/dmuchawy. Dzieli się na 2 części. Jedna część na pewno się różni bo ma silniczki od klap itd. Jak jest z drugą stroną (tą od prawej strony - od filtra kabinowego). Podchodzi od zwykłej klimy manualnej czy jest też inna w klimatroniku?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 kwie 2016, 20:30

Inna

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 24 kwie 2016, 11:08

Witam. Od rana ogarniam wiązkę i wygląda to tak:
Wiązka A - czyli łącząca wszystkie silniczki z dmuchawy z panelem - zrobione
Wiązka C - łącząca wentylatory, czujniki pod maską itd. z wiązką spod deski - zrobione
Wiązka B - lekki problem od wtyczki żółtej idącej do wyświetlacza temperatury zewnętrznej w zegarach wychodzą kabelki które latają mi luźno - kolor:
*biały z niebieskim paskiem
*czarny z niebieskim paskiem

I z wtyczki czerwonej dużej łączącej z wiązką A (dmuchawą):
*troszkę grubszy kabelek biało - niebieski

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 kwie 2016, 11:16

Biało-niebieski sygnał prędkości podłączyć do wiązki licznikowej lub do wiązki deski.
Czarny-niebieski- podłączyć tak jak wyżej plus po zapłonie za stykiem "X"

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 04 cze 2016, 14:40

Siemka. Czy spreżarka od 1.9tdi podejdzie pod v6. Posiada koło na wieloklin

mavey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 19 lut 2016, 09:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: mavey » 27 mar 2017, 09:51

Podbijam temat. Jestem w trakcie zmiany klimy z manualnej na klimatronic.

Dawcą było Audi Coupe V6 2.6 z 1996 roku z automatyczną skrzynią biegów.

Biorcą jest Audi Cabrio V6 2.8 z 2000 roku z manualną skrzynią biegów.

Mam komplet tego co było pod deską oraz całą elektrykę z dawcy.

Przełożyłem już elementy mechaniczne pod deską i teraz jestem w trakcie podłączania elektryki. Na pierwszej stronie jest całkiem fajna rozpiska ale niestety już zdjęcia nie działają... ma ktoś je może lub może pomóc w temacie? Idealnie byłoby gdyby był to ktoś z kujawsko-pomorskiego, mógłbym wówczas podjechać :)

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 27 lut 2018, 14:58

Witam podłączam emu do audi 80 z silnikiem 2.8v6 aah jakie sygnały wychodzą z kompa do klimatronika? sa tam chyba 2 kable we wtyczce C co one robia jak je moge zemulowac?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lut 2018, 15:24

Gdzieś w SSP było: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF strona 49
Z tego co tłumaczyłem to tutaj jest sygnał typu wejście-wyjście sterownik klimy wysyła informacje kiedy klima jest włączona aby silnik nie przygasał po włączeniu oraz sterownik silnika wysyła sygnał do wyłączenia klimy na czas raptownego przyspieszania. Trzeba by pewnie zapiąć oscyloskop aby zobaczyć jak ten sygnał wygląda. Gorzej jak jest cyfrowy.
I chyba jeszcze potrzebny jest sygnał obrotów (taki sam jak idzie od obrotomierza).
Nie wiem czy do tego aby klimatronik uruchomił sprężarkę nie wystarczy sygnał obrotów silnika.

https://translate.google.com/#auto/pl/D ... Seite%2055.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 27 lut 2018, 17:14

Najwyzej bybylo bez tego sterowania inteligentnego. Ciekawe czy sygnal obrotow idzie z licznika czy z ecu z tego co widzialem to sa dwa kable czyli jeden musi byc o predkosci silnika a drugi o predkosci samochodu dobrze rozumiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga