Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 12:52

Wydra9 pisze:tutaj nie ma skrzyni automatycznej i wczesniej klima działała
Ale wtyczka wisi :-P a sterownik jest przystosowany.

Klima będzie działać bez tych sygnałów one jej są niepotrzebne.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 13:02

Z tym BC pokombinuje sobie manualnie. Ale dalej nie wiem co zrobic z ta klima ehhh...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 13:07

Bo ja trochę nie rozumie co chcesz robić skoro mowa o AAH to co oryginalny sterownik wyrzucasz czy jak??

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 13:10

Czyli rozumiem zeby klima dzialala dobrze musze jakis przewod od tego klimatronika znalesc i skonfigurowac tak ze jak pedał bedzie w podłodze ma byc na nim masa jesli nie przez pullup +12V. te kabel idzie do ECU? czy szukac go gdzies indziej?

[ Dodano: 2018-02-28, 13:10 ]
Jarewa pisze:Bo ja trochę nie rozumie co chcesz robić skoro mowa o AAH to co oryginalny sterownik wyrzucasz czy jak??
No bedzie EMU wiec oryginalny sterownik z AAh wylatuje ale chce zeby peryferia samochodu takie jak klimatronik czy BC działały jak wczesniej lub poprostu działały, opcja z wyłączaniem kompresora klimy podczas gwałtownego przyspieszania jest kusząca i chce by działała.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2018, 13:21

Wydra9 pisze:skonfigurowac tak ze jak pedał bedzie w podłodze ma byc na nim masa jesli nie przez pullup +12V. te kabel idzie do ECU? czy szukac go gdzies indziej?
Z tego co wcześniej pisałem to C10 jest tym sterowanie. Pullup najpewniej masz w sterowniku klimy, który się załącza to włączeniu kompresora. A jak ECU zewrze ten pull-up z masą to klimatronik odłącza kompresor.

A po co wsadzasz EMU? Jakieś grubsze mody będą w silniku?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 13:34

Bedzie doładowany, wleci elektroniczna przepustnica inny moduł zapłonowy w pełnej sekwencji, troche niepotrzebnych rzeczy wyleci z osprzetu silnika (tps,maf,evap sondy lambda itp)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 13:44

maciek889 pisze:A jak ECU zewrze ten pull-up z masą to klimatronik odłącza kompresor.
No tak ale jak będzie jechał z wciśniętym do podłogi pedałem to nie załączy klimy dopóki nie puści gazu. A klimatronik ma jeszcze dodatkowy niewykorzystany sygnał "kickdown" który jak przerobi tak jak chciał przy wciśniętym gazie tylko na trochę wyłączy klimę czyli już ma gotowe cut-off sprężarki.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 13:46

Tylko teraz zauważyłem rozbieżności bo mówicie o c10 ze to on jest switchem i ze jest jakiś 3 kabelek który to jest tym switchem a C10 i 11 jest nie potrzebny. ALe wynika że drogą eliminacji C11 wypadło :) zostało C10 lub ten 3 magiczny kabelek :)

[ Dodano: 2018-02-28, 13:46 ]
Jarewa pisze:
maciek889 pisze:A jak ECU zewrze ten pull-up z masą to klimatronik odłącza kompresor.
No tak ale jak będzie jechał z wciśniętym do podłogi pedałem to nie załączy klimy dopóki nie puści gazu. A klimatronik ma jeszcze dodatkowy niewykorzystany sygnał "kickdown" który jak przerobi tak jak chciał przy wciśniętym gazie tylko na trochę wyłączy klimę czyli już ma gotowe cut-off sprężarki.
No i dobrze że nie włączy przy cisnieciu lepiej niech nie obciąża silnika a działa tylko przy normalnej jezdzie - podoba mi sie to :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 14:02

Wydra9 pisze:Tylko teraz zauważyłem rozbieżności bo mówicie o c10 ze to on jest switchem
C10 jest tą komunikacją dwustronną co mówi maciek, C11 to niepotrzebny, A trzeci kabel sygnał to kickdown.

Ten trzeci wprowadzili po to że działa szybciej od C10 i w przypadku automatu sterownik nie wyliczy pełnego obciążenia silnika bo wtedy jest rzucanie biegu na niższy i wejście na wysokie obroty. Ale tak było przy oryginalnym rozwiązaniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2018, 14:07

A sory nie doczytałem o tym drugim sygnale wyłączenia sprężarki. A będzie on działał bez względu jaki silnik będzie ustawiony w kodowaniu klimatronika?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 14:23

maciek889 pisze:A sory nie doczytałem o tym drugim sygnale wyłączenia sprężarki. A będzie on działał bez względu jaki silnik będzie ustawiony w kodowaniu klimatronika?
Może niepotrzebnie też o nim mówiłem ale zawsze warto wiedzieć. Tak on zawsze działa bo klimatronik nie koduje się skrzyń.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 16:37

DObra Panowie dziekuje bardzo za pomoc wnioski C10 podlaczam pod emu konfiguracja (If tps =MAX OUT=GND) C11 olewam, z wyjsciem spalania na BC pokombinuje z diodami, albo podlacze pod emu i bedzie mozliwosc konfiguracji. Dam znac jak poszlo i czy działa :)

[ Dodano: 2018-02-28, 16:37 ]
maciek889 pisze:
Wydra9 pisze:Kurcze ciekawe czy moj plan podłaczenia wszystkich wtrysków przez diody i rezystor pullup wypali z BC
Wszystkich nie podłączaj, bo one zleją się w jeden sygnał przy gazie w podłodze przy wyższych obrotach. Ja bym proponował max 2..
Z tego co licze dajmy na to 6500 obrotów na minute czyli /60 daje 108 obrotów na sekunde czyli 108hz na jeden obrót mamy 6 cykli 108*6 daje 650 cykli wtryskiwaczy na sekunde czyli 650hz no to raczej nie zleje sie w całość bo nie jest to jakas ogromna czestotliwosc zeby miało zlac sie w całość dam najwyzej rezystor 4.7k diody szybkie i ogarnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2018, 18:10

Wydra9 pisze:
maciek889 pisze:
Wydra9 pisze:Kurcze ciekawe czy moj plan podłaczenia wszystkich wtrysków przez diody i rezystor pullup wypali z BC
Wszystkich nie podłączaj, bo one zleją się w jeden sygnał przy gazie w podłodze przy wyższych obrotach. Ja bym proponował max 2..
Z tego co licze dajmy na to 6500 obrotów na minute czyli /60 daje 108 obrotów na sekunde czyli 108hz na jeden obrót mamy 6 cykli 108*6 daje 650 cykli wtryskiwaczy na sekunde czyli 650hz no to raczej nie zleje sie w całość bo nie jest to jakas ogromna czestotliwosc zeby miało zlac sie w całość dam najwyzej rezystor 4.7k diody szybkie i ogarnie.
Tylko nie bierzesz pod uwagę że wtryskiwacze będą otwarte przez 10-15ms przy gazie w podłodze. A czas dwóch obrotów wału przy 5000 obrotach/min to 24ms a przy 6000 20ms.
Więc nawet jak weźmiesz sygnał z cylindrów, które będą w przeciwnej fazie po ich zsumowaniu może nie pojawić się przerwa bo jeden będzie otwarty przez ponad połowę cyklu to nie ma szans aby w tym czasie drugie się nie nałożył.
Chyba że zawalisz jakieś naprawdę duże wtryskiwacze aby były otwierane naprawdę krótko choć 250KM 6 cylindrów na wtryskach 430cc już dochodzi do 10ms.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wydra9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lut 2018, 14:28

Post autor: Wydra9 » 28 lut 2018, 20:33

Masz racje nie wzialem pod uwage czasu otwarcia wtryskiwaczy :) no to jest kwestia do zastanowienia ciekawe z ilu wtryskiwaczy bierze formacje trzebaby bylo wpiac oscyloskop do wtrysku i wejscia spalania bc i porownac u mnie juz za pozno :(
Byc moze brany jest sygnal zjednego wtrysku i na podstawie czestotliwosci i wypelnienia okresla spalanie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 mar 2018, 11:34

Z wyżej wrzuconego wykresu z oscyloskopu to wchodzi że jest jest jeden impuls na obrót wału. A często silniki w Audi 80 mają elektroniczny wtrysk sekwencyjny z 1 wtryśnięciem na dwa obroty wału (poza ABK na digifancie i mechanicznym wtryskiem).
Czyli jak byś miał skonfigurowany wtrysk sekwencyjny w emu to można by brać z dwóch wtryskiwaczy (najlepiej z cylindrów o przeciwnej fazie).

Ciekawe jakby BC liczyło spalanie na jednym sygnale na dwa obroty wału.

Ten sygnał spalania jest praktycznie niezmienny niezależnie od modelu. Silniki mogą mieć różne wtryskiwacze czy nawet mechaniczny wtrysk a BC można przekładać pomiędzy nimi i będą one pokazywać spalanie bliskie rzeczywistości.

Nawet widziałem licznik z A4ki wsadzony do 80tki i pokazywał podobne spalanie jak BC 80tkowe.
Czy w drugą stronę ludzie swapujący 1.8T często mają BC i spalanie im się pokrywa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga