[All 80 B3] Awaria świateł zewnętrznych
ten przełącznik zespolony jest starego typu nato wygląda,bo przy nowego typu taki jak w b4 jest wszystko tak samomanfred19 pisze:LUPO ten pająk ze zdjęcia jest inny niż mam w aucie.....w środku to pewnie jedno i to samo
Soniak87 według schematu z b4 stały +12V jest na przewodzie koloru czerwonego, +12V po zapłonie jest na przewodzie o kolorze czarno-żółtym. Przewód idący do świateł mijania ma kolor żółty i na ten przewód wypadało by zapodać +12V. Tak by to wyglądało w b4.....może w b3 też kolory się tak pokrywają.
Kupiłem używanego pająka na szrocie zamontowałem i aktualnie działa końcówkę przewodu X (żółto-czarny) wymieniłem ciekawi mnie tylko czemu ten przewód się nagrzał i przy topił plastik kostki no i czy sytuacja nie będzie się powtarzać. Niby oba pająki mają długości ramion takie same w centymetrach a jednak ten zakupiony ma krótsze nie zwróciłem uwagi czy nie są jakoś głębiej zamontowane. Wszystkim dziękuję za pomoc dzięki wam nawet ja taki zielony z samochodami sobie poradziłem.
Przewód się nagrzał ponieważ wsuwka nie stykała tak jak należy (coś zaśniedziało, poluzowało się) a co za tym idzie nie było dobrego przepływu prądu. Jako że żarówki pobierają dużo prądu to miejsce słabego styku zaczęło się grzać. Z fizycznego punktu widzenia w miejscu słabego styku powstał opór dla płynącego prądu co za skutkowało nagrzaniem się słabo przewodzącego materiału Coś w tym stylu