Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All 80 B3] Awaria świateł zewnętrznych

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 13 gru 2012, 18:47

czyli czerwony dotknąć do żółtego i wtedy mają być światła mijania tak?

alluś

Post autor: alluś » 13 gru 2012, 18:55

Tak, tylko sprawdź probówką ewentualnie czy masz prąd na czerwonym a jak stykniesz oba czy przechodzi na żółty i czy świecą światła. Tylko nie zapomnij włączyć zapłonu.

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 13 gru 2012, 19:15

Świecą mijania

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 13 gru 2012, 20:34

manfred19 pisze:LUPO ten pająk ze zdjęcia jest inny niż mam w aucie.....w środku to pewnie jedno i to samo ;-)
Soniak87 według schematu z b4 stały +12V jest na przewodzie koloru czerwonego, +12V po zapłonie jest na przewodzie o kolorze czarno-żółtym. Przewód idący do świateł mijania ma kolor żółty i na ten przewód wypadało by zapodać +12V. Tak by to wyglądało w b4.....może w b3 też kolory się tak pokrywają.
ten przełącznik zespolony jest starego typu nato wygląda,bo przy nowego typu taki jak w b4 jest wszystko tak samo

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 13 gru 2012, 21:03

Czyli dobrze czy źle, że mi świecą?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 gru 2012, 21:57

Dobrze że świecą ;-) Jedyna zła wiadomość to taka że musisz pająk wymienić bo to on jest uszkodzony.

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 13 gru 2012, 23:32

A co może być przyczyną jego uszkodzenia?Da sie go naprawić rozbierając go na przymus?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 14 gru 2012, 00:00

napisałem zyżej co jest przyczyną-dobrze nie styka wsuwka i się upalają w przełączniku styki

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 14 gru 2012, 16:51

Soniak87 być może jak wsuwka nie stykała to styk się rozgrzał i potopił obudowę w środku. Możliwe że same styki się rozsypały skoro masz disco z przodu. Moim zdaniem zabawa z rozbieranie to gra niewarta świeczki.....tym bardziej że całość jest nitowana. Używkę kupisz za grosze.

alluś

Post autor: alluś » 14 gru 2012, 18:02

Stary typ ciężko rozebrać, bawić się w nitowanie itd, nowszy owszem.

Częstą dolegliwością pająków jest duży minus 80tki - brak przekaźnika na światłach mijania - nasze auta mają po 20 lat więc styki mogą się wypalać, topić.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 14 gru 2012, 18:17

Lub zwyczajnie zanieczyszczać z biegiem lat tak jak u mnie było. Tak czy inaczej szacun dla starej niemieckiej fabryki ;-)

alluś

Post autor: alluś » 14 gru 2012, 18:36

Jakby przekaźnik siedział tam od razu to nikt by nie kupował nowych części zamiennych :lol:

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 14 gru 2012, 20:25

Kupiłem używanego pająka na szrocie zamontowałem i aktualnie działa końcówkę przewodu X (żółto-czarny) wymieniłem ciekawi mnie tylko czemu ten przewód się nagrzał i przy topił plastik kostki no i czy sytuacja nie będzie się powtarzać. Niby oba pająki mają długości ramion takie same w centymetrach a jednak ten zakupiony ma krótsze nie zwróciłem uwagi czy nie są jakoś głębiej zamontowane. Wszystkim dziękuję za pomoc dzięki wam nawet ja taki zielony z samochodami sobie poradziłem. :)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 14 gru 2012, 20:50

Przewód się nagrzał ponieważ wsuwka nie stykała tak jak należy (coś zaśniedziało, poluzowało się) a co za tym idzie nie było dobrego przepływu prądu. Jako że żarówki pobierają dużo prądu to miejsce słabego styku zaczęło się grzać. Z fizycznego punktu widzenia w miejscu słabego styku powstał opór dla płynącego prądu co za skutkowało nagrzaniem się słabo przewodzącego materiału ;-) Coś w tym stylu ;-)

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 15 gru 2012, 00:04

Dzięki elektromonterze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl