Witam czy wpadł już ktoś na forum na pomysł doświetlania zakrętu za pomocą włączonego kierunku??
http://allegro.pl/modul-turning-light-d ... 61118.html
Jak ktoś ma coś takiego to proszę o odp. albo czy wie jak to zrobić i czy warto
[audi80 b4 1.9 tdi]Halogeny doświetlanie
[audi80 b4 1.9 tdi]Halogeny doświetlanie
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011, 18:39 przez MichalxQ7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Za fabryczne też można za to oberwać. Gościu na przeglądzie powinien tym się zając.
Dział II
Oddział 8 - Ostrzeganie oraz jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza
Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: 1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
a. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
/.../
2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Za używanie świateł przeciwmgłowych przy dobrej widoczności można dostać 100 zł mandatu i 2 punkty karne. Wyjątek dotyczy przednich świateł przeciwmgłowych, które mogą być używane także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, ale tylko na drogach oznaczonych jako kręte, np. w górach.
Okiem policjanta
Nieuzasadnione używanie, czy nadużywanie przednich świateł przeciwmgłowych jest powszechną praktyką wśród polskich kierowców. Z doświadczenia wiem, że kierujący tłumaczą się zawsze zwiększeniem bezpieczeństwa, w ich mniemaniu; jak twierdzą, bardziej widoczne jest wtedy pobocze drogi. Otóż jest to złudne bezpieczeństwo. Podobnie można by tłumaczyć ciągłe używanie świateł drogowych: również lepiej widać drogę. Nadużycie dotyczy również tylnych świateł przeciwmgłowych. Każdy kierowca, który miał okazję jechać za takim samochodem wie, co to znaczy. Prowadzenie pojazdu w takich warunkach jest bardzo męczące. Zwracam uwagę, że przepisy Prawa o ruchu drogowym wyraźnie wskazują sytuacje, w których można używać przednich świateł przeciwmgłowych przy normalnej przejrzystości powietrza - tylko na drodze krętej, tj. oznaczonej znakami ostrzegającymi o niebezpiecznych zakrętach A-3 i A-4 z obowiązkową tabliczką T-5, wskazującą początek drogi krętej. Na pozostałych drogach używanie takich świateł jest niedopuszczalne.
Każdy kierujący powinien brać pod uwagę fakt, że na drodze nie jest sam. Jego wygoda nie może innym uczestnikom ruchu utrudniajć prowadzenia pojazdu. Mam wrażenie, że część kierowców używa przednich świateł przeciwmgłowych tylko po to, by się nimi pochwalić!! Pamiętajmy, że światła przeciwmgłowe to nie "halogeny", których z dumą używano w latach 70. czy 80. w "odrasowanym" Wartburgu, Fiaciku, czy Skodzie. Używajmy świateł przeciwmgłowych zgodnie z ich nazwą i przeznaczeniem.
Komisarz Jarosław Mazek, Biuro Ruchu Drogowego KGP
Dział II
Oddział 8 - Ostrzeganie oraz jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza
Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: 1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
a. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
/.../
2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Za używanie świateł przeciwmgłowych przy dobrej widoczności można dostać 100 zł mandatu i 2 punkty karne. Wyjątek dotyczy przednich świateł przeciwmgłowych, które mogą być używane także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, ale tylko na drogach oznaczonych jako kręte, np. w górach.
Okiem policjanta
Nieuzasadnione używanie, czy nadużywanie przednich świateł przeciwmgłowych jest powszechną praktyką wśród polskich kierowców. Z doświadczenia wiem, że kierujący tłumaczą się zawsze zwiększeniem bezpieczeństwa, w ich mniemaniu; jak twierdzą, bardziej widoczne jest wtedy pobocze drogi. Otóż jest to złudne bezpieczeństwo. Podobnie można by tłumaczyć ciągłe używanie świateł drogowych: również lepiej widać drogę. Nadużycie dotyczy również tylnych świateł przeciwmgłowych. Każdy kierowca, który miał okazję jechać za takim samochodem wie, co to znaczy. Prowadzenie pojazdu w takich warunkach jest bardzo męczące. Zwracam uwagę, że przepisy Prawa o ruchu drogowym wyraźnie wskazują sytuacje, w których można używać przednich świateł przeciwmgłowych przy normalnej przejrzystości powietrza - tylko na drodze krętej, tj. oznaczonej znakami ostrzegającymi o niebezpiecznych zakrętach A-3 i A-4 z obowiązkową tabliczką T-5, wskazującą początek drogi krętej. Na pozostałych drogach używanie takich świateł jest niedopuszczalne.
Każdy kierujący powinien brać pod uwagę fakt, że na drodze nie jest sam. Jego wygoda nie może innym uczestnikom ruchu utrudniajć prowadzenia pojazdu. Mam wrażenie, że część kierowców używa przednich świateł przeciwmgłowych tylko po to, by się nimi pochwalić!! Pamiętajmy, że światła przeciwmgłowe to nie "halogeny", których z dumą używano w latach 70. czy 80. w "odrasowanym" Wartburgu, Fiaciku, czy Skodzie. Używajmy świateł przeciwmgłowych zgodnie z ich nazwą i przeznaczeniem.
Komisarz Jarosław Mazek, Biuro Ruchu Drogowego KGP