[B4.1Z .1,9 TDI 93r.] .Nie palą się żarówki od podświetlenia
[B4.1Z .1,9 TDI 93r.] .Nie palą się żarówki od podświetlenia
witam...
mam taki problem ze nie palą mi się żadne żaróweczki podświtlające zegary oraz podświetlenie zapalniczki i schowka ( pisze bo to wszystko idzie na jednym bezpieczniku ) śwaitło wsteczne dzała .
Bezpieczniki sprawdzone - dobre
Licznik (ścieżki ) sprawdzone - dobre .
PYTANIE :
jakie "piny" w tych kostkach co idą do licznika odpowiadają za oświetlenie licznika ?
Chce sprawdzić czy do kostki dochodzi prąd . \
kostki mam 3 . żółta , niebieska i bała .
mam audi 80 z 93r Avant 1,9 1Z.
Chce wyelimonować kolejny punkt w poszukiwaniu prądu
licznik i bezpieczniki są OK .
mam taki problem ze nie palą mi się żadne żaróweczki podświtlające zegary oraz podświetlenie zapalniczki i schowka ( pisze bo to wszystko idzie na jednym bezpieczniku ) śwaitło wsteczne dzała .
Bezpieczniki sprawdzone - dobre
Licznik (ścieżki ) sprawdzone - dobre .
PYTANIE :
jakie "piny" w tych kostkach co idą do licznika odpowiadają za oświetlenie licznika ?
Chce sprawdzić czy do kostki dochodzi prąd . \
kostki mam 3 . żółta , niebieska i bała .
mam audi 80 z 93r Avant 1,9 1Z.
Chce wyelimonować kolejny punkt w poszukiwaniu prądu
licznik i bezpieczniki są OK .
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 10:45 przez modern25, łącznie zmieniany 2 razy.
Wejście do regulatora - żółta kostka pin 1 (Powinien być prąd po włączeniu świateł)modern25 pisze:jakie "piny" w tych kostkach co idą do licznika odpowiadają za oświetlenie licznika
Wyjście po regulatorze - żółta kostka pin 5 (wyjście na oświetlenie licznika i inne odbiorniki po przyciemnieniu)
Jak nie będzie prądu na pinie nr 1 to szukaj na wyłączniku świateł pin nr 58 lub w skrzynce bezpieczników wtyka J (żółta 6 pinowa) pin nr 58
Jeżeli będzie prąd na pinie nr 1 to masz uszkodzony lub przykręcony na maxa regulator oświetlenia.
Wtyka jest wpięta w skrzynkę bezpieczników od dołu, znajdziesz ją odkręcając półkę pod kierownicą. Na forum było wielokrotnie zamieszczany skan z "dołem" skrzynki np tutajmodern25 pisze:gdze jest wtyczka J ?
po długich poszukiwaniach ....niepotrzebnego rozkręcania licznika na cząstki pierwsze sprawdzania ścieżek na płytce okazało się ze nie działa " ściemniacz" ....
Po zmostkowaniu ( wlutowaniu kawałku przewodu ) okazało się ze działa podświetlenie i zegarów i pokręteł regulacji nadmuchów. ALE..... na krótko .... bo wywaliło mi bezpiecznik 5A i kolejny 7,5 A ( większego nie próbowałem ) . Na razie się poddałem już nie wiem gdzie i co może nie działać . A może całkowicie wywalić zepsuty ściemniacz i zmostkować ( bo po co mi ta ściema )
Po zmostkowaniu ( wlutowaniu kawałku przewodu ) okazało się ze działa podświetlenie i zegarów i pokręteł regulacji nadmuchów. ALE..... na krótko .... bo wywaliło mi bezpiecznik 5A i kolejny 7,5 A ( większego nie próbowałem ) . Na razie się poddałem już nie wiem gdzie i co może nie działać . A może całkowicie wywalić zepsuty ściemniacz i zmostkować ( bo po co mi ta ściema )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Witam !!
Ja mam następujący problem:
Jakieś 6 miesiecy temu, wywaliło mi bezpiecznik, a powodem okazała sie przerwana wiązka bagaznika (standard w tym modelu). No to zakupiłem kabel pięciozyłowy, wyciąłem kawałek starej wiązki i polutowałem nową zgodnie z kolorami. Efekt: przeciwmgielne, oświetlenie tablicy wszystko luxx. Ale po jakichs dwóch dniach wywaliło mi bezpiecznik ponownie. no to wymieniłem go na 7,5 i za 2 dni znowu wywaliło.
Rozkręciłem zegary bo chciałem wymienić oswietlenie i zauważyłem że ta kostka w której sie znajduje pokrętło ściemniania podswietlenia zegarów jest pęknięta. No to wymieniłem potencjometr na inny, podświetlenie także. Efekt: Od tamtej pory nie pali mi bezpiecznika (mimo iz załozony jest tylko 5A) tylko pali ścieżki na płycie licznika.
W tej sytuacji logiczne jest że cos jest z tym przewodem na klapie bezpiecznika, ale wszystko połączone jest kolorami i niewiem co może być nie tak?
Ręce opadają myslałem że zrobię to sam, ale chyba ni ciula nie dam rady, a troche jeżdźe nocą i doskwiera mi brak podświetlenia zegarów.
Jeśli ktos ma jeszcze pomysł co możę byc nie tak to jestm otwarty na wszelkie sugestie.
A jak nie to jade do elektryka bo juz nerwy mi sie kończą na to wszystko, a chyba jestem w miare spokojnym człowiekiem.
Ja mam następujący problem:
Jakieś 6 miesiecy temu, wywaliło mi bezpiecznik, a powodem okazała sie przerwana wiązka bagaznika (standard w tym modelu). No to zakupiłem kabel pięciozyłowy, wyciąłem kawałek starej wiązki i polutowałem nową zgodnie z kolorami. Efekt: przeciwmgielne, oświetlenie tablicy wszystko luxx. Ale po jakichs dwóch dniach wywaliło mi bezpiecznik ponownie. no to wymieniłem go na 7,5 i za 2 dni znowu wywaliło.
Rozkręciłem zegary bo chciałem wymienić oswietlenie i zauważyłem że ta kostka w której sie znajduje pokrętło ściemniania podswietlenia zegarów jest pęknięta. No to wymieniłem potencjometr na inny, podświetlenie także. Efekt: Od tamtej pory nie pali mi bezpiecznika (mimo iz załozony jest tylko 5A) tylko pali ścieżki na płycie licznika.
W tej sytuacji logiczne jest że cos jest z tym przewodem na klapie bezpiecznika, ale wszystko połączone jest kolorami i niewiem co może być nie tak?
Ręce opadają myslałem że zrobię to sam, ale chyba ni ciula nie dam rady, a troche jeżdźe nocą i doskwiera mi brak podświetlenia zegarów.
Jeśli ktos ma jeszcze pomysł co możę byc nie tak to jestm otwarty na wszelkie sugestie.
A jak nie to jade do elektryka bo juz nerwy mi sie kończą na to wszystko, a chyba jestem w miare spokojnym człowiekiem.
ja już chyba oleje sie na to ... zmostkowany ściemniacz .. działało dwa dni i bezpiecznik 5A przepalony. Wymiana na nowy 7,5 A .. dwa dni i czuje w kabinie swąt palonych kabli ...
i trach przepalone zostały chyba ścieżki w liczniku bo połowa licznika pali a połowa nie pali . nie pali także podświetlenie regulacji nawiewu i schowek . A pali zegar z godziną i podświetlenie tablicy rejestracyjnej ,,,, może ma ktoś do sprzedania nowy licznik >?
i trach przepalone zostały chyba ścieżki w liczniku bo połowa licznika pali a połowa nie pali . nie pali także podświetlenie regulacji nawiewu i schowek . A pali zegar z godziną i podświetlenie tablicy rejestracyjnej ,,,, może ma ktoś do sprzedania nowy licznik >?