Witajcie koledzy.
Użytkuje sobie osiemdziesiątkę od jakiegoś czasu i trapią mnie takie małe, pierdółkowate problemy. Jednym z nich jest fakt, że podświetlenie licznika i tablicy rejestracyjnej jest zależne od tego czy radio jest włączone czy też nie.
To znaczy, że zarówno podświetlenie zegarów jak i oświetlenie tablicy włącza się dopiero po włączeniu radia, a gaśnie dopiero po jego wyłączeniu.
Oba te światełka zupełnie gdzieś mają sobie ruchy wykonywane manetką od świateł.
I nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale nie działa również to pokrętło od regulacji nateżenia podświetlenia licznika.
Radio jest nieoryginalne (sony dsx a30), wydaje się, że podłączone prawidłowo, choć nie gaśnie po wyjęciu kluczyka).
Gdzie szukać przyczyny?
[B4 1.9 1Z] Podświetlenie licznika działa tylko przy radiu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lip 2013, 12:08
- Lokalizacja: Wola Żelechowska WG
Witam. myślę ze masz uszkodzony ściemniacz w liczniku albo popalone ścieżki na płycie głównej licznika. Ktoś kto nie potrafił tego naprawić jak się należy, podłączył niebieski przewód od radia na którym pojawia się napięcie +12v po jego włączeniu (sterujący do anteny lub wzmacniacza), do przewodu na którym pojawia się prąd po włączeniu świateł. Można powiedzieć że od d*py strony ale pomysłowe. Co do podświetlenia tablicy to obwód podświetlenia licznika, pokręteł nawiewu, schowka na rękawiczki jest połączony z tablicą i dlatego te dwa światełka się razem zapalają. Tak wiec sprawdź ścieżki na głównej płycie licznika i ściemniacz. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Pozdrawiam
Nie spojrzałem na datę ale może komuś się przyda :>
Nie spojrzałem na datę ale może komuś się przyda :>
Masz zmostkowane +12V po zapłonie i podtrzymanie bezpośrednio z aku, dlatego radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka.
Przy radiu jest przewód koloru bodajże niebiesko-biały na którym się pojawia +12V po zapaleniu świateł z tego co wiem, ale on był tylko gdy było fabryczne radio, konkretnie podświetlenie go, po włączeniu pozycyjnych.
Widać ewidentnie, że ktoś majstrował w instalacji.
Przy radiu jest przewód koloru bodajże niebiesko-biały na którym się pojawia +12V po zapaleniu świateł z tego co wiem, ale on był tylko gdy było fabryczne radio, konkretnie podświetlenie go, po włączeniu pozycyjnych.
Widać ewidentnie, że ktoś majstrował w instalacji.