[80 B3] Podświetlenie nóg kierowcy i pasażera
zapomniałem się pochwalić , zrobiłem podświetlenie nóg u siebie wyszło tak . podłączenie to stałe +12 i masa którą wziąłem z krańcówek drzwi i jak otwieram stronę kierowcy to zapala się tylko ta po stronie kierowcy i jak zamykam to gaśnie to samo po drugiej stronie , lampki są wykorzystane z bagażnika audi A4
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Moje pytanie dotyczy maksymalnej obciążalności układu, który odpowiada za zapalanie/gaśnięcie oświetlenia przy zamykaniu drzwi, wyłączaniu silnika lub zamykaniu centralnego zamka z pilota. Obecnie mam lampkę jedynie przy lusterku wstecznym. Jest również otwór oraz wiązka nad bagażnikiem, ale samej lampki póki co nie ma. Chciałbym dodatkowo zamontować cztery fabryczne lampki przy uchwytach pod sufitem (po jednej na jeden uchwyt). Pasowałoby mi, gdyby były one obsługiwane przełącznikiem w lampce przy lusterku wstecznym. Pytanie tylko czy ów układ, który steruje światłem po otwarciu drzwi, wyłączeniu silnika lub otwarciem centralnego zamka, niebyłby wtedy przeciążony ? Jakie żarówki są montowane w tych podsufitowych lampkach ? No i zasadnicze pytanie dotyczące krańcówek przy drzwiach. Jeśli chciałbym aby po otwarciu konkretnych drzwi, zapalała się tylko lampka nad tymi drzwiami, musiałbym przed punktem połączenia masy wszystkich krańcówek, wlutować diody prostownicze na każdym przewodzie ? Takie rozwiązanie mam w Fordzie. Tam masy z wszystkich krańcówek łączą się w jeden punkt, który jest podłączony do alarmu (otwarcie którychkolwiek drzwi, bagażnika lub maski, uruchamia alarm). Denerwowało mnie gdy otwarcie maski lub bagażnika, zapalało światło w całym aucie, dlatego na każdym przewodzie z krańcówek, lutowałem diodę. Rezultat był taki, że otwarcie maski, NIE zamykało obwodu bagażnika oraz kabiny, a mimo to alarm "wyłapywał" sygnał z każdej krańcówki.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tranzystor obciążalność ma duża ale jest bez radiatora wiec wszystko zależy od temperatury otoczenia latem mniej niż zimą jak i czasem świecenia wiec nie można stwierdzić obciążalności pewnej. Ale przyjmij średnio 2A ale fabrycznie każda pompka jest brana pod uwagę przy tych dodatkowych światłach w raczkach 5x5w (kierowca nie miał fabrycznie)rademenes91 pisze:Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Moje pytanie dotyczy maksymalnej obciążalności układu, który odpowiada za zapalanie/gaśnięcie oświetlenia przy zamykaniu drzwi, wyłączaniu silnika lub zamykaniu centralnego zamka z pilota.
Dioda nic nie da bo to sygnały do pompki która nie rozróżnia drzwi.rademenes91 pisze:Jeśli chciałbym aby po otwarciu konkretnych drzwi, zapalała się tylko lampka nad tymi drzwiami, musiałbym przed punktem połączenia masy wszystkich krańcówek, wlutować diody prostownicze na każdym przewodzie ?