Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Passat B3 RA] Problem z elektryką przekaźników świateł

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[Passat B3 RA] Problem z elektryką przekaźników świateł

Post autor: pawelrybak15 » 22 cze 2013, 22:07

Witam wszystkich.
W moim passacie po montażu przekaźników świateł "zgłupiała" elektryka :evil:
Objawy są takie, że przy włączonym zapłonie nie da się włączyć samych postojówek bez świateł "głównych" a gdy zgaszę silnik na włączonych światłach mijania to światła świecą dalej i na dodatek nie wyłącza się radio oraz wentylator nawiewu (pracują tylko na włączonym zapłonie). Przełączenie na światła drogowe lub zgaszenie świateł zupełne powoduje wyłączenie radia i wentylatora nawiewu jednocześnie słychać pstyknięcie któregoś z oryginalnych przekaźników, tych które znajdują się w rozdzielnicy pod kierownicą.
Instalacja przekaźników świateł wygląda w ten sposób, że sterowanie przekaźników (3 szt: 1 na światła mijania, 1 na drogowe i 1 na p.mgłowe) jest zrobione z oryginalnej wiązki która zasilała lewy reflektor (bezpieczniki wymienione z 10A na 2A bo teraz płynie w tym obwodzie prąd tylko do zasilania cewek przekaźników), a zasilanie żarówek w reflektorach wzięte jest przez bezpiecznik 30A prosto z dodatniego zacisku akumulatora następnie rozgałęzia się na 3 przekaźniki i z tych przekaźników idzie już do żarówek w reflektorach. Co tu jest grane ? Gdy wiązka użyta do sterowania przekaźników zasilała żarówki to żadne cuda się nie działy, teraz gdy zasila cewki przekaźników instalacja "głupieje" :evil:
Dziwi mnie że tak się stało, w Audi mam dokładnie tak samo zrobione sterowanie przekaźnikami i nic się nie paszteci a tutaj taka lipa :evil:

P.S. Przejrzałem elektrykę pod kątem zwarć - nic takiego nie ma, pobór prądu w spoczynku (wyłączony zapłon, światła i inne odbiorniki) w normie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 cze 2013, 22:34

kiedys kuzyn mial golfa 3, i pammietam ze gdy wlozyl w jedno z miejsc pod kierownica przekaznik swiatla mial po stacyjce, dokladnie jak to sie stalo niepamietam gdyz to bylo moze z 5 lat temu, ale widze tu na schemacie paska wlasnie cos takiego, jakby miejsce na przekaznik

odnosnie problemu proponowalbym zalozyc dodatkowo diody w obwod co by sie prad nie rozlazil po inst,

patrzylem na ten schemat https://hotfile.com/dl/230197757/26f529 ... 1.pdf.html i te miejsce mysle ze na przekaznik jest na stronie 6

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 cze 2013, 22:57

A te diody to podłączyć w jaki sposób ? Zasilać cewki przekaźników przez diody ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 cze 2013, 23:05

instalacja w vw wg mnie jest troche pokrecona, gdy mialem golfa1, pamietam ze zaplon mozna bylo zrobic trzymajac dlugie i wlaczajac nadmuch, wiec ztymi przekaznikami lekko nie pojdzie

wroc do ori inst i pokombinuj z wkladaniem przekaznikow w miejsca pod kierownica, to co ci pisalem wyzej, jak to przerobisz i niebedzie rezultatu to bedziemy myslec dalej

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 cze 2013, 23:20

Do ori nie ma sensu wracać bo spadek napięcia na niej był ponad 2V :evil:
Pod kierownicą wszystkie przekaźniki są zainstalowane - nie ma żadnego wolnego miejsca :roll:
Spróbuje jeszcze z tymi diodami - może to usunie problem :roll:
Zwykłe 1N4007 starczą ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 cze 2013, 23:40

watpie gdyz zarowka bierze okolo 5A no i wlasnie teraz sobie zdalem sprawe ze to tez nie dobry pomysl bo przy takim pradzie to sie bedzie wszystko grzac, a dodatkowo na diodzie masz po 0,7V spadku jak juz tak kalkulujesz

nizej sposob na twoj problem

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 cze 2013, 23:49

Ja myślałem o tym aby w szereg z zasilaniem cewki przekaźnika dać tą diodę a nie w szeregu z żarówką :-)
Oryginalna wiązka która zasilała lewy reflektor zasila teraz cewki przekaźników, natomiast wiązka która zasilała prawy została odłączona i zaizolowana a także wyjąłem bezpieczniki odpowiedzialne za prawe światło mijania oraz prawe światło drogowe <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 cze 2013, 09:05

jesli wczoraj nie skonczyles, to moze narysuj jak to podlaczasz

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 cze 2013, 19:50

Skończyłem rzeźbienie tej instalacji a podłączone jest tak, że sterowanie przekaźników wzięte jest z wiązki która zasilała lewy reflektor. Wziąłem z niej + do świateł mijania, + do świateł długich i to podłączyłem do cewek przekaźników. Z tej samej wiązki wziąłem też masę do zasilania cewek. Włączenie świateł mijania załącza 1szy przekaźnik a włączenie świateł drogowych włącza 2gi i wyłącza 1szy. Zasilanie reflektorów jest wzięte prosto z zacisku + akumulatora przez bezpiecznik 30A, dalej jest rozgałęzienie na 3 przewody każdy zabezpieczony bezpiecznikiem 15A i to jest podłączone w ten sposób, że każdy z 3 przewodów idzie na jeden z styków NO jednego z przekaźników. Z drugiego styku NO przekaźnika 1szego idzie na światła mijania a z 2giego na światła drogowe w obu reflektorach. Masa zasilania żarówek w reflektorach również jest wzięta prosto z akumulatora.

P.S. Ciekawe jest to, że jak w miejscu cewek przekaźników podłączyłem na moment żarówki H7, to instalacja zaczęła działać normalnie :roll:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 cze 2013, 21:34

pawelrybak15 pisze:Ciekawe jest to, że jak w miejscu cewek przekaźników podłączyłem na moment żarówki H7, to instalacja zaczęła działać normalnie
zapewne rezystancja zarnika odpowiada calosci i temu a cewka ma wieksza rezystancje, i zapewne to wczyms wadzi

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 cze 2013, 22:50

Spróbuję dorwać kompletne schematy do mojego Passka i coś wykombinować bo nie chciałbym rezygnować z przekaźników :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl