[B3 B4] Wymiana zwykłych H4 na bixenon - za i przeciw
[B3 B4] Wymiana zwykłych H4 na bixenon - za i przeciw
Witam.
Mam standardowe lampy H4 i noszę się z zamiarem tuningu świateł. Celuję w zestaw bixenonów. Wiem, że nie do końca zgadzają się z tym policjanci inni, więc temperatura będzie 4,3 - 5 kelwinów. Pytanie tylko co polecacie i czy wogóle to jest warte zachodu.
Wiem, że ori zespolone soczewki nie grzeszą jasnością a wymienianie co chwilę " Najtbrejkerów" zaczyna wkurzać. Po prostu dobre światło mi potrzebne i tyle.
Był gdzieś na forum topic o tuningowaniu oświetlenia (chodziło o mniejsze spadki napięć) ale elektronik ze mnie żaden i do kabelkologii samochodowej się nie pcham mimo, iż mam czeladnika z elektryki nazwijmy to domowej.
Proszę o rady i ewentualnie za i przeciw
Pozdrawiam
Satar
[ Dodano: 2013-09-15, 12:02 ]
Na chwilę obecną celuję w ten zestaw : http://allegro.pl/h4-bixenon-zestaw-bik ... 84044.html
Mam standardowe lampy H4 i noszę się z zamiarem tuningu świateł. Celuję w zestaw bixenonów. Wiem, że nie do końca zgadzają się z tym policjanci inni, więc temperatura będzie 4,3 - 5 kelwinów. Pytanie tylko co polecacie i czy wogóle to jest warte zachodu.
Wiem, że ori zespolone soczewki nie grzeszą jasnością a wymienianie co chwilę " Najtbrejkerów" zaczyna wkurzać. Po prostu dobre światło mi potrzebne i tyle.
Był gdzieś na forum topic o tuningowaniu oświetlenia (chodziło o mniejsze spadki napięć) ale elektronik ze mnie żaden i do kabelkologii samochodowej się nie pcham mimo, iż mam czeladnika z elektryki nazwijmy to domowej.
Proszę o rady i ewentualnie za i przeciw
Pozdrawiam
Satar
[ Dodano: 2013-09-15, 12:02 ]
Na chwilę obecną celuję w ten zestaw : http://allegro.pl/h4-bixenon-zestaw-bik ... 84044.html
Cześć,
Jestem przeciwny montowaniu xenonów do lamp do nich nieprzystosowanych. Bo poza tym,że owszem oświetlenie drogi się polepsza-to bardzo często oślepia się jadących z naprzeciwka,-a to dlatego, że lampa z xenonem jest inaczej zrobiona/nie posiada tak licznych "kresek" na szkle lub w ogóle ich nie posiada,aby nie rozpraszać skupionego światła. Zwykłe lampy się do tego nie nadają,-soczewka już lepiej,ale też to nie takie proste. Do tego xenon musi być czysty-musi(!)posiadać spryskiwacze reflektorów oraz być wyposażony w urządzenie samopoziomujące,-inaczej przy byle obciążeniu "dajemy innym po oczach" ostrym światłem. Weź to pod uwagę tym bardziej, że pewnie nie bez przyczyny masz Avant. Do tego policja przy byle kontroli zatrzymuje dowód,-nie wiem jak w Twoich okolicach ,ale w W-wie to pewne. A na przeglądzie z taką samoróbką też zapomnij o pieczątce przeglądu. Można to zrobić dobrze,ale nie ze zwykła lampą i nie bez modyfikacji o których wyżej wspomniałem.
Chcesz mieć lepsze-dobre światło to oddaj reflektory do regeneracji,-różnica jest ogromna..,-albo załóż xenon profesjonalnie.
Pozdrawiam.
Jestem przeciwny montowaniu xenonów do lamp do nich nieprzystosowanych. Bo poza tym,że owszem oświetlenie drogi się polepsza-to bardzo często oślepia się jadących z naprzeciwka,-a to dlatego, że lampa z xenonem jest inaczej zrobiona/nie posiada tak licznych "kresek" na szkle lub w ogóle ich nie posiada,aby nie rozpraszać skupionego światła. Zwykłe lampy się do tego nie nadają,-soczewka już lepiej,ale też to nie takie proste. Do tego xenon musi być czysty-musi(!)posiadać spryskiwacze reflektorów oraz być wyposażony w urządzenie samopoziomujące,-inaczej przy byle obciążeniu "dajemy innym po oczach" ostrym światłem. Weź to pod uwagę tym bardziej, że pewnie nie bez przyczyny masz Avant. Do tego policja przy byle kontroli zatrzymuje dowód,-nie wiem jak w Twoich okolicach ,ale w W-wie to pewne. A na przeglądzie z taką samoróbką też zapomnij o pieczątce przeglądu. Można to zrobić dobrze,ale nie ze zwykła lampą i nie bez modyfikacji o których wyżej wspomniałem.
Chcesz mieć lepsze-dobre światło to oddaj reflektory do regeneracji,-różnica jest ogromna..,-albo załóż xenon profesjonalnie.
Pozdrawiam.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Dokładnie tak jak napisał kolega Szara80tkaTdi ..,-przy byle stłuczce będziesz miał problem-bo auto z przeróbką wykluczającą przegląd/bez homologacji-a żaden xenon w naszych lampach do nich nieprzystosowanych jej nie uzyska-to auto niesprawne,które nie powinno poruszać się po drogach publicznych,- i będziesz winny. Wystarczy wnikliwy policjant lub ogarnięty drugi uczestnik zdarzenia na drodze.
Szara80tkaTdi
"jak widze xenony od razu wiem ze slepak jedzie, a przy byle stluczce bedzie winny, ja sam zaraz bym wtedy dal powod, ze mnie idi... oslepial "
..,-dokładnie tak..,-bo oślepia to strasznie,-szczególnie w ciemną noc i na drodze bez latarni...,-też mnie szlag trafia,że jedzie ktoś bez wyobraźni-dlatego nie mam nic przeciwko że policja zatrzymuje dowody..,-i w przypadku stłuczki jest od razu winny bez względu w zasadzie na wszystko.
Xenon w zwykłem lampie-aby tylko był to też przykład "wieś tuningu".
Mam nadzieję, że zostałeś przekonany żeby sobie odpuścić.
Pozdrawiam.
Szara80tkaTdi
"jak widze xenony od razu wiem ze slepak jedzie, a przy byle stluczce bedzie winny, ja sam zaraz bym wtedy dal powod, ze mnie idi... oslepial "
..,-dokładnie tak..,-bo oślepia to strasznie,-szczególnie w ciemną noc i na drodze bez latarni...,-też mnie szlag trafia,że jedzie ktoś bez wyobraźni-dlatego nie mam nic przeciwko że policja zatrzymuje dowody..,-i w przypadku stłuczki jest od razu winny bez względu w zasadzie na wszystko.
Xenon w zwykłem lampie-aby tylko był to też przykład "wieś tuningu".
Mam nadzieję, że zostałeś przekonany żeby sobie odpuścić.
Pozdrawiam.
Czyli zostało mi w takim razie jedynie porobić te układziki. Co do samych lamp i odbłyśników, to są w stanie ogólnym dobrym. Na tyle dobrym, że z żarówką osram nightbreaker działają b. dobrze. Trochę wkurza mnie koszt tych żarówek i ich trwałość. Tym razem zamówię te z plusem gold edition i zobaczymy, co z trwałością. Nie ukrywam - latem dla ekonomii jeżdżę na zwykłych żarówach, ale jeżeli wziąć pod uwagę teren podgórski, hurtową ilość zwierząt na drodze oraz umiarkowany pośpiech do pracy (na 6 rano) to zimą 20 kilometrów potrafi męczyć; stąd ten temat.
Hubert masz może porównanie, jak wypada soczewka w porównaniu do zwykłej lampy H4?
Hubert masz może porównanie, jak wypada soczewka w porównaniu do zwykłej lampy H4?
Satar zobacz u mnie w temacie za bodajże 270zł mam bixenon z soczewką bez mocnego zmieniania lampy na H4 co do reszty spryski na lampy musisz mieć co do samo poziomowania nie muszą być prosty przykład opel vectra B xenon w serii a w lampach nie ma samo poziomowania poza tym co nie zrobisz wszędzie stracisz dowód bo w 80 w serii nie było xenonów i to jest główna bolączka ale dobry bajer i przegląd można przejść z takim zestawem jak ja mam
Pewnie tak samo się byś wkurzał na jakość xenonów..,-częsty widok to działający tylko jeden albo z dwóch działających jeden miga wolno lub bardzo szybko przez cały czas.
Nie mam takiego porównania ,ale bardzo ważny jest stan odbłyśników,-czystośc kloszy od wewnątrz..,-jeśli kupisz soczewki to też można śmiało napisać ,że będą od nowości nie rozbierane,-więc święcące słabo i wymagające regeneracji/czyszczenia. Po takim zabiegu i dobrym ustawieniu różnice widać już podczas jazdy..,ale szału nie ma w odniesieniu do "nie soczewek". Lepsze regenerowane zwykłe od starych soczewek. Soczewka jest ładniejsza,-to na pewno i jako nowa/odnowiona to fakt wtedy trochę lepiej świeci.
Ano właśnie zima,mokre lub białe jezdnie wtedy xenon daje się innym we znaki,-bo rozproszony odbija od wszystkiego co może..,-a powinien być mocno skupiony. Własnie w tym problem.
Co do vectry B z fabrycznym xenonem bez samo poziomowania,-nie znam tego przypadku ,ale w tamtych czasach przepisy dopiero wchodziły i pewnie dlatego,-a prawo nie działa wstecz. I tak jak napisałeś,-miała chomologację-na tamte czasy-wiec i dziś jest OK. Audi B4 nigdy nie miało xenonu i nie ma wytłumaczenia,-wiec jak jest zakładany to podlega najsurowszym kryteriom prawnym z dnia dzisiejszego... W przypadku przeglądu,-pewnie się znajdzie ktoś kto podbije,-zawsze w przypadku kontroli może powiedzieć ,że jak auto było na przeglądzie to miało odpowiednie oświetlenie...W przypadku kontroli zabrany dowód,-a w przypadku stłuczki jest się winnym.
A to że oślepiają jadących z naprzeciwka to fakt,-nie żaden wymysł czy zawiść. Jak ktoś przez to uszkodzi auto (chociażby o krawężnik/wysepkę na środku jezdni i odbije w znak czy gdzieś tam) lub wykorzysta fakt podczas stłuczki nawet ze znakiem z boku drogi i będzie miał świadka oraz zapisze Twoje nr rej..,-policja przyjedzie,-sprawdzi reflektory i nie wytłumaczysz się...W najlepszym wypadku sprawa znajdzie się w sądzie,-a tam w najlepszym przypadku będziesz współwinnym,-a nie całkowicie winnym,-więc cokolwiek-to kłopoty i koszta...
Pozdrawiam.
Nie mam takiego porównania ,ale bardzo ważny jest stan odbłyśników,-czystośc kloszy od wewnątrz..,-jeśli kupisz soczewki to też można śmiało napisać ,że będą od nowości nie rozbierane,-więc święcące słabo i wymagające regeneracji/czyszczenia. Po takim zabiegu i dobrym ustawieniu różnice widać już podczas jazdy..,ale szału nie ma w odniesieniu do "nie soczewek". Lepsze regenerowane zwykłe od starych soczewek. Soczewka jest ładniejsza,-to na pewno i jako nowa/odnowiona to fakt wtedy trochę lepiej świeci.
Ano właśnie zima,mokre lub białe jezdnie wtedy xenon daje się innym we znaki,-bo rozproszony odbija od wszystkiego co może..,-a powinien być mocno skupiony. Własnie w tym problem.
Co do vectry B z fabrycznym xenonem bez samo poziomowania,-nie znam tego przypadku ,ale w tamtych czasach przepisy dopiero wchodziły i pewnie dlatego,-a prawo nie działa wstecz. I tak jak napisałeś,-miała chomologację-na tamte czasy-wiec i dziś jest OK. Audi B4 nigdy nie miało xenonu i nie ma wytłumaczenia,-wiec jak jest zakładany to podlega najsurowszym kryteriom prawnym z dnia dzisiejszego... W przypadku przeglądu,-pewnie się znajdzie ktoś kto podbije,-zawsze w przypadku kontroli może powiedzieć ,że jak auto było na przeglądzie to miało odpowiednie oświetlenie...W przypadku kontroli zabrany dowód,-a w przypadku stłuczki jest się winnym.
A to że oślepiają jadących z naprzeciwka to fakt,-nie żaden wymysł czy zawiść. Jak ktoś przez to uszkodzi auto (chociażby o krawężnik/wysepkę na środku jezdni i odbije w znak czy gdzieś tam) lub wykorzysta fakt podczas stłuczki nawet ze znakiem z boku drogi i będzie miał świadka oraz zapisze Twoje nr rej..,-policja przyjedzie,-sprawdzi reflektory i nie wytłumaczysz się...W najlepszym wypadku sprawa znajdzie się w sądzie,-a tam w najlepszym przypadku będziesz współwinnym,-a nie całkowicie winnym,-więc cokolwiek-to kłopoty i koszta...
Pozdrawiam.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
a tacy cwaniacy co woza ze soba zarowki na podmianke oby sie ztym przeliczyli i niezdazyli przelozyc zarowek, tyle juz razy mnie takie ciecie wkurzali oslepianiem ze niemam dla nich dobrego slowa
wogole powini robic lapanki typowo na swiecenie swiatel, przeciwko xenonom
ciekawe jak by sobie oni poradzili iles lat wstecz co jeszcze nikt nie myllal o xenonach, pewnie by sie bali na ulice wieczorem wyjechac
tylko mi tu nie piszcie ze kiedys nie bylo tyle aut, bo od 8 10 lat juz ich dawno jest duzo
wogole powini robic lapanki typowo na swiecenie swiatel, przeciwko xenonom
ciekawe jak by sobie oni poradzili iles lat wstecz co jeszcze nikt nie myllal o xenonach, pewnie by sie bali na ulice wieczorem wyjechac
tylko mi tu nie piszcie ze kiedys nie bylo tyle aut, bo od 8 10 lat juz ich dawno jest duzo
Widzę Przemek, że wziąłbyś się za tych buraków z rozregulowanymi światłami. Zgadzam się z tą teorią. A co do świecenia to racja - oślepiają jak sk*****syn szczególnie po deszczu nocą. Jestem zwolennikiem właściwego regulowania świateł i zarzucam pomysł z ksenonami raz na zawsze. Na chwilę obecną poza zabudowanym i szczególnie w lesie ratuję się halogenami
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Lampy zrobić na przekaźnikach i firmowe żarówki np.Bosza <ok> . Ja tak mam w lampach zespolonych bez soczewek. Porównanie do ori instalacji?.. bez porównania <ok>
[ Dodano: 2013-09-15, 20:02 ]
Mnie tez wkurzają pawiany z zamontowanymi palnikami xenonowymi w zwykłych lampach. Sąsiad tak popitala skodą felicją i jak odpali te swoje lampy to świeci jak supernova, że nie muszę w garażu świecić światła.
[ Dodano: 2013-09-15, 20:02 ]
Mnie tez wkurzają pawiany z zamontowanymi palnikami xenonowymi w zwykłych lampach. Sąsiad tak popitala skodą felicją i jak odpali te swoje lampy to świeci jak supernova, że nie muszę w garażu świecić światła.
właśnie to będę robił. Co do samych żarówek i ich symetrii oraz wydajności to poczytałem już Tu: http://hondapodkarpacie.org/content.php ... -najlepiej - stary dosyć artykuł, ale dobrze napisany'Lampy zrobić na przekaźnikach i firmowe żarówki np.Bosza
Tu: http://www.auto-swiat.pl/1-test-zarowek ... rzypadek/4 opis włącznie z chińszczyzną i garść parametrów. Mnie osobiście zaciekawił fakt rozłożenia plamy świetlnej. Baaardzo fajne rzeczy tam napisane
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tam jest takie durne zdanie .... jakość świateł naszych aut wcale się nie poprawia ...
a co ma sie w nich poprawic? ma byc wiecej swiatla aby oslepiac tych z naprzeciwka?
jezdzilem w zyciu od syreny po najnowsze, i jakos nie zauwazylem ze jest do bani widocznosc, jezeli w nocy slabiej wdac, to jest to naturalny ostrzegacz aby byc bardziej czujnym
a co ma sie w nich poprawic? ma byc wiecej swiatla aby oslepiac tych z naprzeciwka?
jezdzilem w zyciu od syreny po najnowsze, i jakos nie zauwazylem ze jest do bani widocznosc, jezeli w nocy slabiej wdac, to jest to naturalny ostrzegacz aby byc bardziej czujnym
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Albo od stanu odbłyśnika. Ja po zakupie lamp w projekcie Audi 80 90's lifting dałem lampy do gruntownego czyszczenia i powiem szczerze, że róźnica jest spora.Mortiis pisze:jakość światła wtedy zależy od jakość soczewki
Do tego światła mijania zrobione na przekaźnikach i na jakość światła nie narzekam <ok>