Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie przy ruszaniu

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 10 paź 2009, 09:00

Dobry_K, oczywiście, że docisk trzeba brać pod uwagę.
Forum A6Klub i Audi80

nellyshadow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nellyshadow » 13 paź 2009, 23:44

ja myśle,że jak na mokrym tylko to opona buksuje,tez juz sie na to nabralam kiedys
grzeSzna dziewczynka

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

jeśli szarpie to przegub zewnętrzny

Post autor: skifa » 16 paź 2009, 18:10

Witam ! Ja wymieniłem przegub zewnetrzny bo był luz na nim i po wymianie przegubu auto mniej szarpie co wina był jak i przegub tak i jeszcze zostało mi sprzegło bo to już ostatnia opcja .Przy zmianie biegów od1 do 5 i schodząc w dół to tez mi jeszcze delikatnie szarpie ale to juz tylko sprzęgło pozostało.pozdrawiam

Szybki22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 gru 2008, 16:01

:/

Post autor: Szybki22 » 30 paź 2009, 14:12

Podłańczam sie pod temat.
Mi szarpie tylko jak jest silnik zimny i na dworzu jest ok zera C lub mniej.
Robi to tylko na jedynce i lewarek zmiany biegów gupieje.....
Jedną poduszkę pod skrzynią zmieniłem..... moze to ta druga ?
Lub mało oleju w skrzyni??
Prosze o rady...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 paź 2009, 19:50

jesli wam szarpie i obrotomiesz wariuje to biezcie tez pod uwage ze moze padac czujnik polozenia wału

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 30 paź 2009, 22:17

Mi też szarpie przy ruszaniu (choć nie zawsze) ale u mnie to wina tarczy sprzęgłowej.

Szybki22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 gru 2008, 16:01

:)

Post autor: Szybki22 » 04 lis 2009, 13:22

Dodam ze sprzęgłem niemam problemów....wysprzęgla dobrze ani się nie ślizdze..
Szarpie tylko przy ruszaniu.... ????

"jesli wam szarpie i obrotomiesz wariuje to biezcie tez pod uwage ze moze padac czujnik polozenia wału"
kolego
Co mają poduszki do nierównej pracy silnika?/obrotomierz nie wariuje ...
Ostatnio zmieniony 04 lis 2009, 13:45 przez Szybki22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 lis 2009, 13:41

Wymień drugą poduchę... A sprzęgło bierze u ''góry'' czy normalnie??
Forum A6Klub i Audi80

af23

szarpanie

Post autor: af23 » 04 lis 2009, 23:04

Witajcie! Ja również w ostatnim czasie mam problemik z szarpaniem. U mnie dzieje się to podczas, gdy np. zredukuję bieg z 3 na 2 lub z 4 na 3 (np. przy pokonywaniu zakrętów). Wrażenie jest podobne, jak przy jeździe na niewłaściwie dobranym przełożeniu. Najpierw podejrzewałem, że być może niewłaściwie dobieram bieg (po 19 latach za kółkiem- to już chyba niemożliwe, no ale ... :-) ), ale różnica polega tym, że przy źle dobranym biegu szarpnięcia są raczej regularne, natomiast te, które są u mnie w autku są nieregularne i sporadyczne. Nie występują też zawsze. Nie chcę dopuszczać takiej myśli, ale wydaje mi się, że coś sypie się w sprzęgle, albo w skrzyni. Może to te sprężyny o których ktoś pisał przede mną.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 05 lis 2009, 18:25

Szybki22, mi też dobrze bralo po wyjęciu wszytkiego tarcza była gruba ale sprężyny poździerane i dlatego szarpalo
jest VW Golf 4 1.9 TDi
jest Audi B4 1.9TDi
było audi a4 1.9 tdi
był Golf 2 1.6 TD 1V+LDA+FMIC
było Audi b3 1.6 TD+ic
https://audi80.pl/moja-audi-80-by-bi ... ieniek1984 moje Audi

piooo999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2008, 10:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piooo999 » 07 gru 2009, 19:40

U mnie szarpie tylko na gorącym silniku (od 80C) - im więcej gazu tym bardziej szarpie; na zimnym ruszanie ok, ale trochę szarpie przy zmianie na wyższych biegach.
Czy ktoś może przybliżyć temat, bo jakoś nie ufam "mechanikom", a jak już jadę do warsztatu to mówię co mają zrobić, bo wcześniej dowiaduje się o przyczyny problemów od takich ludzi jak WY, których cenię dużo bardziej.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 gru 2009, 21:33

no to zamiast jechać do mechanika który będzie pieścił twoja niunie to bym wolał się ugadać z kim kto się bardzo dobrze zna z naszego forum i jest z twojego regionu;p a przyczyn może być dużo np zapchany kat, map sensor przypalony

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 17 gru 2009, 02:22

Te szarpania to sprzęgło jak u mnie ;-) Jak chcę ruszyć to muszę powoli bardzo puszczać ale i tak przyszarpie a się nie ślizga nic. Już nawet nie mówię co się dzieje pod górkę bo wtedy to czasem czuję się jak te nygusy na teledyskach :-> Sprężyny są powywalane w tarczy sprzęgłowej które powinny tłumić to ale są wyeksploatowane, dostają luzów, wypadają a nawet i pękają ;-) Niestety ale teraz czy to luk-a czy to sachs-a są one regenerowane i sprzedawane i nie przejeździsz na nich tych 200tyś/km już nie wspominając o tym że mało kto zabiela koło zamachowe po jeździe ze zniszczoną tarczą z wystającymi nitami przy wymianie:-/ .

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 gru 2009, 19:24

Ogólnie powodem szarpanie jest sprzęgło i dwumas następną rzeczą jeśli chodzi o silniki TD TDI jest nastawnik w pompie wtryskowej auto też będzie szarpać. Natomiast w silnikach benzynowych przewody WN ogólnie cały układ zapłonowy ,poduszki pod skrzynią i silnikiem ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 23:08

goldi j51 pisze:Ogólnie powodem szarpanie jest sprzęgło i dwumas
sprzęgło się zgodzę ale dwumasu w 1Z , ABT czy ABK na szczęscie nie ma
goldi j51 pisze:następną rzeczą jeśli chodzi o silniki TD TDI jest nastawnik w pompie
to się zgadza z tym że w TD nie ma .Jest tylko w TDI a najlepszym testem żeby się upewnić że to wina nastawnika to odpięcie wtyczki czujnika predkości w skrzyni biegów .Jęsli po odpięciu szarpanie mija to na 100%nastawnik
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga