[B4 1Z] Szarpanie przy ruszaniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 maja 2009, 18:21
- Lokalizacja: Łódź
jeśli szarpie to przegub zewnętrzny
Witam ! Ja wymieniłem przegub zewnetrzny bo był luz na nim i po wymianie przegubu auto mniej szarpie co wina był jak i przegub tak i jeszcze zostało mi sprzegło bo to już ostatnia opcja .Przy zmianie biegów od1 do 5 i schodząc w dół to tez mi jeszcze delikatnie szarpie ale to juz tylko sprzęgło pozostało.pozdrawiam
:/
Podłańczam sie pod temat.
Mi szarpie tylko jak jest silnik zimny i na dworzu jest ok zera C lub mniej.
Robi to tylko na jedynce i lewarek zmiany biegów gupieje.....
Jedną poduszkę pod skrzynią zmieniłem..... moze to ta druga ?
Lub mało oleju w skrzyni??
Prosze o rady...
Mi szarpie tylko jak jest silnik zimny i na dworzu jest ok zera C lub mniej.
Robi to tylko na jedynce i lewarek zmiany biegów gupieje.....
Jedną poduszkę pod skrzynią zmieniłem..... moze to ta druga ?
Lub mało oleju w skrzyni??
Prosze o rady...
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
:)
Dodam ze sprzęgłem niemam problemów....wysprzęgla dobrze ani się nie ślizdze..
Szarpie tylko przy ruszaniu.... ????
Co mają poduszki do nierównej pracy silnika?/obrotomierz nie wariuje ...
Szarpie tylko przy ruszaniu.... ????
kolego"jesli wam szarpie i obrotomiesz wariuje to biezcie tez pod uwage ze moze padac czujnik polozenia wału"
Co mają poduszki do nierównej pracy silnika?/obrotomierz nie wariuje ...
Ostatnio zmieniony 04 lis 2009, 13:45 przez Szybki22, łącznie zmieniany 1 raz.
szarpanie
Witajcie! Ja również w ostatnim czasie mam problemik z szarpaniem. U mnie dzieje się to podczas, gdy np. zredukuję bieg z 3 na 2 lub z 4 na 3 (np. przy pokonywaniu zakrętów). Wrażenie jest podobne, jak przy jeździe na niewłaściwie dobranym przełożeniu. Najpierw podejrzewałem, że być może niewłaściwie dobieram bieg (po 19 latach za kółkiem- to już chyba niemożliwe, no ale ... ), ale różnica polega tym, że przy źle dobranym biegu szarpnięcia są raczej regularne, natomiast te, które są u mnie w autku są nieregularne i sporadyczne. Nie występują też zawsze. Nie chcę dopuszczać takiej myśli, ale wydaje mi się, że coś sypie się w sprzęgle, albo w skrzyni. Może to te sprężyny o których ktoś pisał przede mną.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
U mnie szarpie tylko na gorącym silniku (od 80C) - im więcej gazu tym bardziej szarpie; na zimnym ruszanie ok, ale trochę szarpie przy zmianie na wyższych biegach.
Czy ktoś może przybliżyć temat, bo jakoś nie ufam "mechanikom", a jak już jadę do warsztatu to mówię co mają zrobić, bo wcześniej dowiaduje się o przyczyny problemów od takich ludzi jak WY, których cenię dużo bardziej.
Pozdrawiam.
Czy ktoś może przybliżyć temat, bo jakoś nie ufam "mechanikom", a jak już jadę do warsztatu to mówię co mają zrobić, bo wcześniej dowiaduje się o przyczyny problemów od takich ludzi jak WY, których cenię dużo bardziej.
Pozdrawiam.
Te szarpania to sprzęgło jak u mnie Jak chcę ruszyć to muszę powoli bardzo puszczać ale i tak przyszarpie a się nie ślizga nic. Już nawet nie mówię co się dzieje pod górkę bo wtedy to czasem czuję się jak te nygusy na teledyskach :-> Sprężyny są powywalane w tarczy sprzęgłowej które powinny tłumić to ale są wyeksploatowane, dostają luzów, wypadają a nawet i pękają Niestety ale teraz czy to luk-a czy to sachs-a są one regenerowane i sprzedawane i nie przejeździsz na nich tych 200tyś/km już nie wspominając o tym że mało kto zabiela koło zamachowe po jeździe ze zniszczoną tarczą z wystającymi nitami przy wymianie:-/ .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
sprzęgło się zgodzę ale dwumasu w 1Z , ABT czy ABK na szczęscie nie magoldi j51 pisze:Ogólnie powodem szarpanie jest sprzęgło i dwumas
to się zgadza z tym że w TD nie ma .Jest tylko w TDI a najlepszym testem żeby się upewnić że to wina nastawnika to odpięcie wtyczki czujnika predkości w skrzyni biegów .Jęsli po odpięciu szarpanie mija to na 100%nastawnikgoldi j51 pisze:następną rzeczą jeśli chodzi o silniki TD TDI jest nastawnik w pompie