Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z]Jak przerobic pompe 10 na 11

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 wrz 2011, 21:05

UKI_XX pisze:i dla ECU nie ma to żadnego znaczenia czy to jest fala X czy Y
Oczywiście, że ma. Fala wpływa również na ciśnienie wewnętrzne w pompie a to wpływa na dynamiczny kąt wtrysku. Cały mechanizm z rolkami obraca się pod wpływem ciśnienia wewnętrznego oraz N108.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 wrz 2011, 23:00

Z tego co wiem to od ustawiania ciśnienia wewnętrznego w pompie jest zaworek regulacyjny. No ale z tym, że ciśnienie wewnętrzne ma wpływ na regulację konta wtrysku to się zgadzam <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 wrz 2011, 14:24

Z tego co wiem to od ustawiania ciśnienia wewnętrznego w pompie jest zaworek regulacyjny.
To racja ;-) Ale sama budowa pompy też wpływa na ciśnienie wewnętrzne. Załóż do pompy z TDI zaworek z pompy z TD i zmierz ciśnienia, będą inne niż w pompie z TD.
Nie mogę tylko znaleźć informacji, czy kanały wewnętrzne w korpusie pompy prowadzące do i z zaworka są różne dla różnych pomp, bo jakby miały te kanały różne przekroje i różną długość to automatycznie wpływałyby na różne ciśnienia.
Ahh... jeszcze tyle pytań bez odpowiedzi mam :-/

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2011, 11:06

trepek pisze:Nie mogę tylko znaleźć informacji, czy kanały wewnętrzne w korpusie pompy prowadzące do i z zaworka są różne dla różnych pomp, bo jakby miały te kanały różne przekroje i różną długość to automatycznie wpływałyby na różne ciśnienia.
jak korpus masz zewnętrznie taki sam to i wewnątrz jest taki sam jeśli chodzi o pomy w pełni mechaniczne bez elektronicznych pomocy w wysterowaniu kąta wtrysku. na ciśnienie wewnętrzne wpływa. zastosowany pierścień wewnętrzny bo nim można zwiększyć lub zmniejszyć wydajność łopatkowej pompki wstępnej lub zasilającej jak kto woli, zaworek regulacyjny i wielkość otworku w nyplu na powrocie paliwa.
dziś się dowiedziałem że w przypadku mechanicznych pomp ma jeszcze na to wpływ zastosowana oś regulatora obrotów i jej ustawienie czemu w niedługim czasie się przyjrzę

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 29 gru 2011, 12:34

arwam pisze:na ciśnienie wewnętrzne wpływa. zastosowany pierścień wewnętrzny bo nim można zwiększyć lub zmniejszyć wydajność łopatkowej pompki wstępnej lub zasilającej jak kto woli,
arwam, mógłbyś to trochę bardziej obrazowo przedstawić,jaki pierścień masz na myśli?
Pozdro.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2011, 12:42

ten który wymusza ruch łopatek. im otwór bardziej przesunięty tym pompa ma większą wydajność a więc i ciśnienie szybciej rośnie

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 29 gru 2011, 15:43

arwam pisze:im otwór bardziej przesunięty
Nie łapę,jaki otwór?
Jeżeli masz na myśli cześć pompy łopatkowej która osadzona jest na wałku,to tam jest tylko jeden otwór na wałek,innego tam nie ma.
Jak on ma być przesunięty?

A element ten z łopatkami jest przecież dociskany przez talerz,który przykręcany jest dwoma śrubkami.
Nie rozumiem,sorki,ale możesz jaśniej.
Który otwór i jak ma być przesunięty?

Obrazek

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2011, 20:10

tak właśnie o ten pierścień chodzi. otwór w tym pierścieniu jest nie centryczny. im bardziej przesunięty tym większa wydajność pompy zasilającej.

nie polecam dawać tego pierścienia od transita bo nie wyregulujesz ciśnienia wewnątrz pompy. o ile u Was jeszcze przy pomocy N-108 Ecu poradzi sobie z wysterowaniem kąta wtrysku to przy pompach mechanicznych za cholerę nie wysterujesz kąta wtrysku.
a na fotce masz pierścień ten z mniejszą wydajnością i z pompy prawoskrętnej

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 29 gru 2011, 22:02

arwam pisze: im bardziej przesunięty tym większa wydajność pompy zasilającej.
Jego się nie da przesunąć,bo przez te mniejsze otworki idą śruby mocujące pompę do korpusu.
Jak można ją przesunąć?
Trzeba by nowe otwory wiercić.
I w która stronę go przesuwać,jeżeli już?


Faktycznie na fotce jest pompa z prawymi obrotami,ale to niczego nie zmienia.
Identycznie to działa w pompach z lewymi.

Mam w domu taką pompę łopatkową z transita i z tdi,to porównam różnice.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2011, 22:09

sagon pisze:Jego się nie da przesunąć,bo przez te mniejsze otworki idą śruby mocujące pompę do korpusu.
Jak można ją przesunąć?
chodzi o wymianę pierścieni przy wolnoobrotowych silnkach z wtryskiem bezpośrednim masz pierścienie które powodują zwiększenie wydajności.
sagon pisze:Faktycznie na fotce jest pompa z prawymi obrotami,ale to niczego nie zmienia.
Identycznie to działa w pompach z lewymi.

to spróbuj go założyć do "lewej" pompy :lol: ja już przy okazji budowy pompy do 2.5 próbowałem na 1000 i jeden sposobów i się nie da.
sagon pisze:Mam w domu taką pompę łopatkową z transita i z tdi,to porównam różnice.
co do TDI to nie wiem bo nie próbowałem nigdy przekładać faktem jest że do mechanicznych pomp idą inne.


zresztą nie kontrolowane podniesienie ciśnienia wewnętrznego nic poza zwiększonym spalaniem Ci nie da

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 30 gru 2011, 12:08

arwam, pisząc,że w pompach z lewymi obrotami zasada działania pompy łopatkowej jest taka sama,nie musiało oznaczać,że pompy są zamienne.
Mają taką samą zasadę działania,ale inny kierunek tłoczenia.
Czyli trzeba by zmieniać całą pompę,to już ma sens,ale nie w tdi,bo te pompy są wydajne.
arwam pisze:zresztą nie kontrolowane podniesienie ciśnienia wewnętrznego nic poza zwiększonym spalaniem Ci nie da
I tu się mylisz :-) .
Zwiększenie ciśnienia,kontrolowane,do 14 barów w takim tdi dało takiego kopa,że różnicę odczuł nawet mój staruszek,który na co dzień jeździ golfikiem 1.6d.
Dołożenie dodatkowej pompy paliwa,elektrycznej też coś tam dało.

Czyli temat przekładek pomp wstępnych w tdi uznajemy za zamknięty.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 gru 2011, 19:24

sagon pisze: arwam napisał/a:
zresztą nie kontrolowane podniesienie ciśnienia wewnętrznego nic poza zwiększonym spalaniem Ci nie da


I tu się mylisz .
Zwiększenie ciśnienia,kontrolowane,do 14 barów w takim tdi dało takiego kopa,że różnicę odczuł nawet mój staruszek,który na co dzień jeździ golfikiem 1.6d.
pisałem o nie kontrolowanym zresztą w TDI czuwa jeszcze ECU za pośrednictwem N-108 nad ciśnieniem w pompie. nie wiem jaką jest pompka w TDI ale jeśli o tej samej wydajności co przy mechanicznych pompach to po założeniu od tranzita do pewnego momentu N-108 bedzie sobie radził potem jego przepustowość bedzie ograniczona. a co do kopa to sobie wyprzedź delikatnie statyczny kąt wtrysku i niech Ci tuner napisze od nowa mapą kąta wtrysku. wtedy zobaczysz jak przy odpowiednio wyprzedzonym kącie będzie się silnik wkręcał. po za tym w górnych obrotach jak przyspieszysz nieco mocniej kąt wtrysku a delikatnie zbijesz doładowanie to powinna się sytuacja w górnych obrotach poprawić.
jak eksperymentowałem z pompą do M-TDI w audi do silnik ise tak chętnie wkręcał że z machaniem biegami się trzeba było naprawdę pospieszyć a jak chciałem zobaczyć przy jakich obrotach zacznie tracic parametry to się pompa rozleciała, przy jakichś 100-120km/h na drugim biegu.
za to chyba będę próbował się jeszcze w golfie pobawic na drugim nieodprężonym silniku na pompie 9mm z hardocorowym, dozowaniem paliwa i timingiem i dużym turbie K16 co można wykręcić z takiego zestawu, bedę chciał podejść pod 160-170KM z taiej małej pompy na wysokich obrotach

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 31 gru 2011, 18:39

arwam pisze:a co do kopa to sobie wyprzedź delikatnie statyczny kąt wtrysku i niech Ci tuner napisze od nowa mapą kąta wtrysku. wtedy zobaczysz jak przy odpowiednio wyprzedzonym kącie będzie się silnik wkręcał.
Nie da rady,w tdi to głównie fala decyduje o charakterystyce kąta wtrysku.
Zwróć uwagę,że co fala,co sterownik,to inna mapa kąta.Miałem już okazję porównywać wiele map kąta wtrysku z różnych silników do takiej z afn-a i niestety bez zmiany fali pisanie nowej mapy,pod starą falę to bezsensowna robota.

Trzeba by założyć falę o z inną wartością początku tłoczenia i dopiero wtedy kombinować z mapą.
Tylko który tuner będzie się pierdzielił z pisaniem takiej mapy,to po pierwsze,primo.
Po drugie primo,ilu ma pojęcia takie coś zrobić?
Pisanie mapy kąta wtrysku,to nie zmiana wartości wyprzedzenia.
Dlatego w tdi zabawa z nowymi falami,mapami,to strata czasu.
Jedyną,godną uwagi falą,którą można wsadzić,jest fala z ahh,tylko dlatego,że jako jedyna tak wysoka dysponuje mapą kąta,która jednak trochę się od tej z afn-a różni.
Wszystkie inne mają zupełnie różne wartości początków tłoczenia,a to jest główna przeszkodą.

Pompiarz mi powiedział,że nie zakłada się pompy łopatkowej z wolnossących do tdi,bo te pierwsze mają zdecydowanie mniejszą wydajność.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 31 gru 2011, 20:16

sagon pisze:Nie da rady,w tdi to głównie fala decyduje o charakterystyce kąta wtrysku.


skoro mówisz że zabawa w TDI z pomianami fal to strata czasu to Ci powiem że nic bardziej mylnego, tylko tak jak mówisz nikt nie chce się podejmować bo do tego trzeba całkowicie nową mapę napisać.



fala decyduje nie o charakterystyce kąta wtrysku tylko o przebiegu wtrysku. o charakterystyce kąta dynamicznego decyduje ECU i N-108 na podstawie tego co widza po czujnikach wzniosu iglicy we wtryskiwaczu sterujący i czujnika prędkości i położenia wału korbowego. ale kształt fali jeśli fala jest łagodniejsza powoduje że komputer widzi zbyt wczesny kąt wtrysku podczas gdy tak naprawdę jest on za późny.
dlatego nie zastosujesz fali np z transita która by ładnie wypłaszczyła kąt wtrysku nawet kosztem nieco mniejszej jego wartości ale by nie spadał tak szybko jak na fali z AHH.

a co do pisania nowej mapy to chodziło o dorobienie części mappowyżej tych obrotów na których w normlanych TDI kończą się mapy. są łatwe sposoby powiększenia i to w zakresie około 6-8stopni w funkcji obrotów wału korbowego działania przestawiacza. to tak jakbyś napisał że w TD nie ma sensu robić TIMINGU bo to strata czasu.

zwiększenie zakresu pracy przestawiacza powoduje to że w górnych obrotach możesz bardziej kat wtrysku wyprzedzić i dzieki temu zakręcić silnik wyżej gdzie moc i moment nie będąlaciećtak na łeb na szyję jak w zwykłym silnku który byś kręcił na siłę.



zresztą nie raz pisałem i napiszę jeszcze raz żę to nie wysokość fali decyduje o tym jak auto jedzie tylko kąt nachylenia krzywek na fali.

a co do tych 200KM to tak chcę zrobić te 200KM po to żeby się sprawdzić,co potrafię, i chcę to zrobić na dwa sposoby, jeden to niewielki moment ale kręcenie silnia jak japońską szlifierkę a drugi to iść w ogromny moment obrotowy. jak narazie u mnie sprzęgło od VR'a strajkuje już przy pierwszym gazie ale układ korbowy od TDI po polerce korbowodów i po odprężeniu daję radę.
odprężenie jest tak duże że jużprzy temperaturze 0*C pojawiają się nie tyle problemy z rozruchem bo jak do tąd silnik pali na strzał za każdym razem ale po odpaleniu dość mocno przebiera

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 01 sty 2012, 13:00

skoro mówisz że zabawa w TDI z pomianami fal to strata czasu to Ci powiem że nic bardziej mylnego
Byłem ze swoją pompą u takiego magika,jakich uwierz mi w tym kraju mało.
Przeróbki pompa na takie hybrydy ma w małym palcu.
Powiedział mi tak,można w tdi zmieniać tłokoroździelacze,pod warunkiem,że się wie,z jakiej pompy go wyjąć,ale z falami się nie kombinuje.
Zwłaszcza w tdi,Przebieg wtrysku,jego charakterystyka,czyli czas początku wzniosu iglicy,czas jej uniesienia itd zależy tylko od fali.
Mapa kąta jest ściśle pod te wartości zaprojektowana i nie ma sensu poprawiać czegoś,co jest z zasady dobrze zrobione.

Dlatego polecił mi jedyną dobrą,wysoką o długiej i ładnej charakterystyce wtrysku falę.
Falę z pompy 0 460 414 987.

Lepszej nie trafisz,uwierz mim,a kombinowanie z innymi to gwarantowane problemy z wysterowaniem kąta.Zwłaszcza przy większych wartościach.
Jak myślisz,ile tuner weźmie na kompletnie nową mapę?.O ile się w ogóle podejmie takiej roboty.
To nie jest takie proste,trzeba znać się na tym,na czym żaden tuner się nie zna.Mieć w małym palcu rzebiegi wtrysków,czasy otwarcia,to robota dla inżynierów boscha,a nie dla tunera.Ściśle to dopasować dodanej temperatury i dawki paliwa,przy odpowiednich obrotach.
To cholernie trudne i mozolne zadanie dla kogoś,kto ma ogrom wiedzy w dziedzinie pomp,a co dopiero dla tunera,który umie tylko zwiekszać wartości seryjnych map.
arwam pisze:a co do pisania nowej mapy to chodziło o dorobienie części mappowyżej tych obrotów na których w normlanych TDI kończą się mapy.
arwam,mapy kąta w tdi kończą się przy 5355 i nie problemem jest zwiększenie tego zakresu,tylko dostosowanie jej charakterystyki powyżej tej wartości.
Kto przy zdrowych zmysłach kręci tdi powyżej tych obrotów?
Ale jeżeli według Ciebie to takie proste,to zaprojektuj mapę pod dowolną falę.
Powiem Ci,że może jeden tuner w kraju podjąłby się takiej roboty,ale jak Ty potrafisz zrobić to lepiej,to działaj.
Mapę trzeba pisać od samego dołu,bawiąc się z każdym jednym bitem,mając ogromną wiedzę w pewnych dziedzinach.
Rozumiem,że Ty ją posiadasz,to dawaj taką mapkę pod falę z transita,która jest beznadziejnie niska,krótka z cholernie opóźnionym początkiem tłoczenia.
A w tdi takie zalety można sobie o kant dupci rozbić.
arwam pisze:zwiększenie zakresu pracy przestawiacza
W każdej pompie uzyskach taki efekt zwiększając ciśnienie paliwa.To ciśnienie wprawia w ruch tłoczek przestawiacza i ciśnienie decyduje o tym max zakresie pracy przyśpieszacza.
Wiem to od pompiarza,który zwiększył mi ciśnienie i pokazał na stole probierczym,że wpływa to na większy zakres wyprzedzenia kąta.
Był on faktycznie większy od tego,jaki uzyskał na seryjnym ciśnieniu :-) .
Podbicie ciśnienia do 14 barów spowodowało,że zakres zwiększył się o kilka stopni.
Obecnie jest już ograniczony niestety przez dekielek,o który opiera się tłoczek.
Można teraz wyprzedzać kąt o 25 stopni przy max obrotach.
arwam pisze:zresztą nie raz pisałem i napiszę jeszcze raz żę to nie wysokość fali decyduje o tym jak auto jedzie
To jak wytłumaczysz mi to,że na fali z ahh,wysokiej ale o troszkę łągodniejszej krzywce,jak w mojej z afna,tłokoroździelacz podlał więcej paliwa,jak na fali z afna?
Sprawdzane to było na stole probierczym.
awiadamo,że jak więcej podleje,to lepiej pojedzie.
Pompa z takim tłokoroźzielaczem jak w mojej i falą z ahh wlała więcej paliwa,niż wynikało to z karty wydatków dla pompy 0 460 414 987.
Sam przyznał,że na niższej fali,by tego nie było.

arwam, to są fakty,autentyczne,dowiedzione testami na stole probierczym.

arwam pisze:zwiększenie zakresu pracy przestawiacza powoduje to że w górnych obrotach możesz bardziej kat wtrysku wyprzedzić i dzieki temu zakręcić silnik wyżej gdzie moc i moment nie będąlaciećtak na łeb na szyję jak w zwykłym silnku który byś kręcił na siłę.
Kolego na seryjnym ciśnieniu wyprzedzasz kąt o 20 stopni,a tyle to na 260tki z 12tką spokojnie styka przy 5355 obrotów.
Lekkie podbicie ciśnienia i zwiększasz zakres o jeden stopień.
Widziałem to na własne oczy :shock:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga