Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z]Jak przerobic pompe 10 na 11

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

[b4 1Z]Jak przerobic pompe 10 na 11

Post autor: lukwoj21 » 13 mar 2011, 20:59

Co mi bedzie potrzebne? i czy to jest trwałe rozwiazanie? mozna to samemu zrezac?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2011, 21:02

Odpowiednia fala z tłokorozdzielaczem. Ustawić ciśnienie wewnętrzne i ogień.
Można samemu zrezać tylko zależy od stanu wiedzy na temat pomp.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 13 mar 2011, 22:43

ile mechanik moze zawołac za taka robote, i ile kosztuje ten tłokorozdzielacz i o co chodzi z ta fala?? :-/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2011, 23:04

1) Nie mechanik lecz pompiarz.
2) https://audi80.pl/sprzedam-tlokorozd ... t53240.htm
3) Fala tarczowy, specjalnie wyprofilowany element, który poruszając się po rolkach prowadzących steruję wychyłem tłokorozdzielacza, tak w skrócie.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 04 cze 2011, 09:51

Zapamiętajcie sobie,że bez względu na to,jaką sekcje zakładacie,fala musi zostać ori.
Ma to bowiem kolosalne znaczenie w późniejszym odpowiednim sterowaniem kąta wtrysku.
Tylko ori fala daje gwarancję,że kąt wtrysku będzie idealnie wysterowany.
Nie wolno zmieniać fali!
Same sekcje,sprężyny,podkładki zmieniać można do woli,jednak fala musi zostać ori.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 04 cze 2011, 11:26

sagon pisze:fala musi zostać ori
Rozumiem ,że tylko przy zamianie na 11mm bo 1z z afn są zamienne w 100% i chodzi to beż żadnej korekty softu.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 04 cze 2011, 16:10

Tak,tyczy się to głównie pomp sterownych elektronicznie.
Co do zmiany pompy z 1z na afn,to trzeba pamiętać,że pompa z afn'a ma większy zakres regulacji kąta wtrysku,co za tym idzie inna mapę kąta wtrysku.
Ja bym radził wrzucać w soft mapę odpowiednią dla danej pompy.
Dlatego kumaty tuner po założeniu pompy z ahh wrzuca w soft mapę kąta wtrysku ze sterownika od ahh.
W jednym przypadku mapa z afn'a wysteruję kąt,w drugim już nie.
Sterownik z 1Z już na bank tego nie zrobi.
Jak by nie było,to fala,czy to z afn'a DE 110-7.75mm,czy z 1Z/AHU-DE 015-7.75mm,musi pozostać w pompie,która przerabiamy.
Można się pokusić o zakup i montaż fali z ahh,DE 143-8.00mm.
Jest to najwyższa z fal montowanych zarówno w 11'tkach,jak i 12'tkach.
Poniżej fotka pokazując różnicę pomiędzy falą z afn'a i z ahh

Obrazek

Bardzo ważny przy przeróbce pompy jest odpowiedni dobór sprężyn odpychających.
Mają one bowiem kolosalne znaczenie jeżeli chodzi o prędkość obrotową pompy wtryskowej.
Przy zmianie seryjnej fali na taką z ahh,to już wręcz wymóg.
W pompach ze wszystkich afn'ów i wszystkich pompach 107d,a także w pompach z sdi sprężyny są najwyższe.
Mają ponad 37mm wysokości,dlatego fabrycznie zadana prędkość obrotowa tych pomp,to tylko 2075 obrotów,czyli 4150 na silniku.
To niewiele,kręcenie tych pomp powyżej tej wartości może skutkować popękaniem sprężyn.
Dla porównania pompy wtryskowe ze starszych 90'tek mają już prędkość obrotową na poziomie 2250 rpm,czyli 4500 na silniku.
Jest tak dzięki temu,że w tych pompach sprężyny są nie dość,że niższe,to i węższe.
Mają niewiele ponad 34mm i średnicę 16mm,dla porównania pozostałe mają średnicę 17mm.
Porównanie sprężyn z afn'a i 1z/ahu

Obrazek

Dlatego do sekcji 11'tki warto zapodać niskie sprężyny,dla chociażby pewności,że kręcąc pompę pod 4500 nic nam nie klęknie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 cze 2011, 00:25

sagon pisze:Nie wolno zmieniać fali!
Wolno zmieniać i to dowolnie. Ciśnienie wewnętrzne, podkładki, kawałek rurki, szprycha, wskaźnik zegarowy i na seryjnej mapie wszystko się wyreguluje. Nie ma rzeczy niemożliwych, wszystko zależy od wyobraźni.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 11 cze 2011, 09:58

trepek pisze:Wolno zmieniać i to dowolnie.
To załóż do pompy z 1.9 tdi falę DE 185,a zobaczysz,co za pomocą druta,czy tam szprychy,czujnika zegarowego uzyskasz.
Nie mając do dyspozycji urządzeń diagnostycznych,to sobie możemy.
Dlatego nie można zmieniać fal w domowych warunkach.
Podkładką w takiej pompie z tego,co wiem tylko zwiększysz,lub zmniejszysz dawkę,nie wpłyniesz w żaden sposób na kąt wtrysku,ten zależny jest głównie od fali.

Bez odpowiednio zmodyfikowanej mapy kąta wtrysku w tych pompach nic wielkiego nie zdziałasz.
Szybciej i taniej będzie wrzucić w soft mapę,jak bawić się cały dzień szukając optymalnych ustawień.
Nawet,jak wszystko na stole probierczym wyjdzie cacy,co z regóły jest normą,to już po zamontowaniu pompy w silniku tak różowo nie jest,czego przykładem była pompa z afn'a z sekcją 11'tką i falą DE 185 z reno,wysoka na 7.7mm,czyli tylko minimalnie niższą od ori.
Pomimo,że składana w serwisie bosch'a,sprawdzona,wszystko wg.karty wydatków,to dzięki temu,że fala była nieodpowiednia,mocy było tyle,co kot napłakał.
Po zmianie fali na ori DE 110,kolosalna różnica.
Jeżeli ktoś przerabia pompę z 10;tki na 11'tkę,to nie dlatego,żeby mieć raptem marne 10 koni przyrostu,bo tyle najwyżej bez ruszania map uzyskasz.
Większe przyrosty okupione będą kupą dymu i nie wysterownym odpowiednio kątem wtrysku,

Załóż falę z sekcji od transita,np DE 609,lub DE653,DE 628,albo z reno DE 125,albo wspomnianą DE 185,z volvo DE 214,lub jakąkolwiek inną,to zobaczysz,co uzyskasz,poza kupą dymu i falującym kątem wtrysku.
Nie wiem dlaczego :-( ,ale na ori falach nie ma najmniejszego problemu z nadmiernym dymem(po remapie) i falującym kątem wtrysku,natomiast na każdej innej kąt głupieje,albo na dole,albo na samej górze.
Każda z pomp w tdi (i nie tylko) ma odpowiednio ustawiony początek tłoczenia,który jest uwzględniony w mapie i ściśle powiązany z falą.
Zmiana fali na jakąkolwiek inną skutkuje zmianą początku tłoczenia,czasu wtrysku,kątA i dawki.
Nie da się niekiedy ustawić odpowiednio zarówno początku,jak i kąta w taki sposób,aby było to kompatybilne z tym,co jest zapisane w sofcie.

Można by się ewentualnie pokusić o zamianę fali DE 015 na DE 110,z racji tego,że różnice w kącie wtrysku są niewielkie,ale czy bez odpowiedniej korekty mapy będzie ro hulało... nie wiem :-/

Na fali DE 045 też byś wszystko dograł?
Skoro w tych pompach wszystko zależy od wyobraźni,to durniami są ci,którzy odpowiednio modyfikują mapę kąta wtrysku po założeniu takiej pompy z AHH.


Z autopsji wiem,że sama zmiana fali,bez ruszania mapy,daje tylko kupę dymu i problemy z kątem wtrysku.
Inaczej to wygląda w mechanicznych pompach,tam kątem nie steruje ecu,więc pole do popisu jest znacznie większe.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 cze 2011, 11:43

sagon pisze:w takiej pompie z tego,co wiem tylko zwiększysz,lub zmniejszysz dawkę,
Nie wszystko wiesz mój drogi.
sagon pisze:,a zobaczysz,co za pomocą druta,czy tam szprychy,czujnika zegarowego uzyskasz.
Można uzyskać wiele.
sagon pisze:Nie mając do dyspozycji urządzeń diagnostycznych,to sobie możemy.
Urządzenia diagnostyczne można sobie w garażu wykonać łącznie z przyrządem do mierzenia dynamicznego kąta wtrysku w zależności od obrotów.
sagon pisze:jak wszystko na stole probierczym wyjdzie cacy
Pompę najlepiej ustawiać na silniku, w środowisku w którym ma pracować.
sagon pisze:to durniami są ci,którzy odpowiednio modyfikują mapę kąta wtrysku po założeniu takiej pompy z AHH.
Czasem wystarczy podejść z drugiej strony.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 11 cze 2011, 15:29

trepek pisze:Urządzenia diagnostyczne można sobie w garażu wykonać łącznie z przyrządem do mierzenia dynamicznego kąta wtrysku w zależności od obrotów.
To już kolejny,dodatkowy kłopot.
Nie każdy będzie wiedział,czego użyć,aby takie urządzenie wykonać,a jak nawet się dowie,to zostaje kwestia obsługi.
Dlatego najlepszym,najprostszym wyjściem jest w przypadku pompa vp 37 zostać przy fali,jaką tam wsadzono.
Ty,jak widzę wiesz,co i jak więc możesz sobie grzebać do bólu,zmieniać itp,ale głównie w pompach mechanicznych.
W elektronicznych wszystkim steruje ecu i zmiana takiego elementu jak fala,spowoduje,to o czym wspominałem.
Sprawdzaliśmy dynamiczny kąt wtrysku na kilku falach i zawsze były problemy z odpowiednim wysterowaniem,czego już ewidentnie nie było na ori fali.
Tam kąt sterowany jest co xx obrotów i musi mieć wartość zgodną z tą,jaka jest zadana w sofcie.
Zmiana fali spowoduje "zaburzenia",mniejsze,lub większe,ale zawsze jakieś,które będą miały wpływ na efekt końcowy w postaci mniejszych przyrostów.
To wiem na pewno,nie wiem jednak wszystkiego,to pewne.

trepek pisze:Czasem wystarczy podejść z drugiej strony.

Nie zawsze się to sprawdzi,ale można pokombinować,tylko wyobraź sobie tunera,który grzebie przy pompach.Znasz takiego,bo ja nie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 cze 2011, 16:08

sagon pisze:Nie każdy będzie wiedział,czego użyć,aby takie urządzenie wykonać,a jak nawet się dowie,to zostaje kwestia obsługi.
Proszę bardzo - kawałek rurki, szprycha rowerowa i czujnik zegarowy. Już wiesz czego użyć :mrgreen:
sagon pisze:ale głównie w pompach mechanicznych.
W elektronicznych wszystkim steruje ecu
Ja bym nazwał, że TDI ma mechaniczną pompę z elektronicznym wspomaganiem ;-) Trudno nazwać, że ECU steruje jakoś "inteligentnie" pompą, ponieważ nie jest w stanie adaptować swojego oprogramowania do różnych, nieprzewidzianych warunków. Ot, ECU wysyła jedynie odpowiednie wartości prądowe do elementów, którymi steruje. Te wartości prądowe są i tak na sztywno zapisane w mapach. Skoro mapa nie ulaga zmianie a wiesz co ma wyjść na końcu to nic nie stoi na przeszkodzie aby po zmianie bebechów tak zmodyfikować pewne rzeczy w pompie by działała tak jak trzeba. Przy pompach, do których istnieją gotowe mapy, nie ma sensu tak robić ale co w przypadku totalnie customowej pompy, gdzie każda część z innej parafii jest? Wtedy też jest jakieś rozwiązanie ;-)
To teraz ja zadam takie pytanie: mam życzenie by mieć pompę 12mm, żeby NM nie zrobiły mi mielonki z korbowodów falę chcę średniowysoką. Główne sprężyny też nie super mocne bo bym chciał zakręcić do 5000-5500 rpm a chwilami może i nawet 6000 rpm. Jaką mapę polecisz?
sagon pisze:tylko wyobraź sobie tunera,który grzebie przy pompach.Znasz takiego,bo ja nie.
Ja nie jestem tunerem, jestem samoukiem, któremu pomogła pewna osoba.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 11 cze 2011, 18:35

trepek pisze: żeby NM nie zrobiły mi mielonki z korbowodów falę chcę średniowysoką.
To pomyśl nad falą DE 356,7.5mm wysokości,no jeszcze ewentualnie DE 125 z reno 1.9 dti z pompy o numerze 0 460 414 993 o wysokości 7.3mm(...988 ma falę DE 185 o wysokości 7.7mm) mogła by się nadać.
Fale z fiata i reno mają bardzo podobna charakterystykę,więc ja bym wrzucił mapę z reno i zobaczył,co z tego wyjdzie.
Jak wiesz,w jaki sposób wyregulować podsadzenie,aby kąt był odpowiedni,to myślę,że taka opcja zdałaby egzamin.
Co do sprężyn,to najniższe jakie można zdobyć siedzą w pompach z 1wszych 90tek w tdi.
Mają,jak juz pisałem 34.2mm wysokości i średnicę 16mm.
Na tych springach pompy bezpiecznie można przy fali DE 015 z ostrym najazdem kręcić do 4500 rpm.
Z falą DE 356,lub DE 125 o zdecydowanie łagodniejszym najeździe i mniejszej wysokości można by taka 12'tkę kręcić pod 5000,ale czy wyżej,ciekawy jestem,co by z tego wyszło.
W niektórych 12'tkach siedzą nawet fale o wysokości 7.9mm,więc wysokie.W połączeniu ze sprężynami o wysokości ponad 37'miu mm pompę taką można kręcić do 3600 wg.zaleceń producenta.
Z niższą falą i sprężynami,moooże po zakręceniu do 5500 nic się nie wysra,oby.
Tego nie testowałem.
Kręciliśmy hybrydową 11'tkę na fali DE 110 i sprężynach niższych tylko o 1mm od seryjnie montowanych w pompach chociażby z afn'a (ponad 37mm)),do 5000,ale to tylko dlatego,że sprężyny były niższe.
W silnikach z mechanicznymi pompami jedynym ogranicznikiem jest regulator odśrodkowy.
Zmodyfikujesz i kręcisz do bólu.
Natomiast w tdi możesz zakręcić max do takiej wartości,jaka figuruje w danej mapie.
Z reguły jest to 5355.
trepek pisze:ECU wysyła jedynie odpowiednie wartości prądowe do elementów, którymi steruje.
I to już wystarczy,dzięki temu,że ecu ma kontrolę nad poszczególnymi elementami,bo ma,więc można śmiało nazwać taką chociażby pompę,sterowaną elektronicznie.
Zadasz odpowiednią ilość paliwa i taką ci pompa wygeneruje,zadasz jakieś tam ciśnienie doładowania i takie będzie.
Zmodyfikujesz mapę kąta wtrysku,wyprzedzenie,bądź opóźnienie będzie tak,jak sobie w danym przedziale obrotów zażyczysz.
Jest o wiele wygodniej,łatwiej i szybciej z "obróbką" takiej pompy.
trepek pisze:ale co w przypadku totalnie customowej pompy, gdzie każda część z innej parafii jest?
Wtedy niektórzy zakładają do tdi mechaniczne pompy,wówczas nie mają takich problemów z wysterowaniem tego cholernego kąta wtrysku.
Jak ktoś jednak wie,co i jak przerobić w tdi,to nie musi się bawić w mtdi.
Ja niestety aż tak rozległej wiedzy nie posiadam.
Też jestem samoukiem,któremu niestety nikt nie pomógł :cry:
Dlatego wiele się jeszcze trzeba dowiedzieć.

Zwróć uwagę na fakt, że może jeden pompiarz na 10'ciu podejmie się produkcji hybrydowej pompy.
Jak myślisz,dlaczego ;-) ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 cze 2011, 22:38

sagon pisze:Wtedy niektórzy zakładają do tdi mechaniczne pompy
Właśnie w mTDI widziałem taką pompę o jakiej Ci pisałem, koleś zakręcił 1Z do ok 6000 rpm, naprawdę się zdziwiłem.
Też jestem samoukiem,któremu niestety nikt nie pomógł
Chwalić trzeba Twój bieg po wiedzę jednak ganić, że nie zawsze się z każdym zgadzasz :mrgreen: Pamiętaj, że nie ma jednej szkoły pomp wtryskowych, można na wiele sposobów ugryźć ten temat.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 wrz 2011, 19:26

sagon pisze:Zapamiętajcie sobie,że bez względu na to,jaką sekcje zakładacie,fala musi zostać ori.
Ma to bowiem kolosalne znaczenie w późniejszym odpowiednim sterowaniem kąta wtrysku.
Tylko ori fala daje gwarancję,że kąt wtrysku będzie idealnie wysterowany.
Nie wolno zmieniać fali!
Same sekcje,sprężyny,podkładki zmieniać można do woli,jednak fala musi zostać ori.
A z tym to i ja się nie zgadzam, jeśli chodzi o kąt wtrysku to ani nachylenie fali ani jej wysokość nie ma żadnego wpływu. Wysokość fali i jej nachylenie ma wpływ jedynie na czas tłoczenia i z kątem nie ma nic wspólnego.

Kąt jest zależny tylko od ustawienia fali względem rolek, a więc na wysterowanie zaworu regulacji kąta wtrysku ma wpływ ustawienie statycznego kąta wtrysku.

Kąt wtrysku jest to kąt zawarty pomiędzy GMP a początkiem tłoczenia (konkretnie to pojawieniem się paliwa na wtryskiwaczu) i można go zmienić przekręcając falę w lewo lub w prawo względem GMP i mając nawet dwie różne fale można je ustawić tak, że początek tłoczenia jednej i drugiej będą dokładnie w tym samym miejscu (nawet nie trzeba demontować ani rozbierać pompy) i dla ECU nie ma to żadnego znaczenia czy to jest fala X czy Y, kąt reguluje się dokładnie tak samo.
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga