Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 gru 2010, 12:54

MUNIOR pisze:
lechd pisze:Cieknie mi ropa spomiędzy nastawnika a pompy.
Przez to audiczka ciężej pali jaki postoi, i cenna ropka ucieka :-) (chyba że się mylę)
Czy samemu brać się za wymianę,
Nie radzę ,bez vaga nie ustawisz dawki ,którą rozregulujesz zdejmując nastawnik ,to po pierwsze ,po drugie ,trafienie nastawnikiem w pierścień w pompie wymaga odrobiny wprawy ,nie trafienie może się żle skończyć :-/
lechd pisze:Jaki interfejs wg was najlepszy?
Do naszych zetorów i nie tylko ,chiński kabelek z allegro za ok.40zł w zupełności wystarczy :mrgreen: Mój służy mi już dzielnie drugi rok a bywa że często go używam.Akurat kabelek nie jest tu najważniejszy ,ważniejsza jest wersja programu vag com,musisz mieć pełną ,żadne tam polskie vagi do odczytywania i kasowania błędów ,najlepszy vag com 3.11n
Choć bardzo szanuję i cenie kolegę Muniora za wiedzę na temat zetorów to nie zgodzę się z opinią iż odradza samodzielną wymianę uszczelek nastawnika pompy. Nieco ponad miesiąc temu wymieniałem samodzielnie uszczelki po raz pierwszy i nie było żadnego problemu. Jest chyba na stronie forum audi A6 instrukcja wymiany (łącznie z czyszczeniem nastawnika) i robiąc wszystko zgodnie z instrukcją i powoli trudno zrobić to źle. Co do trafienia nastawnikiem w pierścień, może być z tym trochę zabawy, ale nie śpiesząc się i sprawdzając napięcie nastawnika przed odpaleniem (wg wspomnianej instrukcji) można to zrobić. Sam byłem zdziwiony, że składając nastawnik trafiłem za 1 razem... Ale bez VAG-a tak jak pisze Munior nawet nie myśl o wymianie! No i najpierw zaznacz sobie położenie nastawnika na pompie żeby +/- trafic z dawką, żeby po odpaleniu auto nie dostało kosmicznych obrotów. No i później jeszcze chwila na precyzyjne ustawienie dawki. Grunt to się nie spieszyć, bo robota wymaga precyzji!
Powodzenia!

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 gru 2010, 20:58

Jelly pisze: Choć bardzo szanuję i cenie kolegę Muniora za wiedzę na temat zetorów to nie zgodzę się z opinią iż odradza samodzielną wymianę uszczelek nastawnika pompy.
a ja się zgadzam z kolegą MUNIOR gdyż w tym przypadku ma rację, już nie jeden uszkodził nastawnik nie trafiając kulką w otwór w pierścieniu dawki
Jelly pisze:Nieco ponad miesiąc temu wymieniałem samodzielnie uszczelki po raz pierwszy i nie było żadnego problemu.
bo trafiłeś w otwór w pierścieniu ;-)
Jelly pisze:Co do trafienia nastawnikiem w pierścień, może być z tym trochę zabawy, ale nie śpiesząc się i sprawdzając napięcie nastawnika przed odpaleniem można to zrobić.

i tu się kolego bardzo mylisz bo napięcie na nastawniku będzie takie same nie zależnie od tego czy nastawnik jest na pompie założony prawidłowo czy nie, napięcie będzie też takie same nawet jak nastawnik schowasz w kieszeń także możesz się kiedyś bardzo zdziwić jak napięcie będzie prawidłowe a nie trafisz kulką w otwór w pierścieniu

jedynym co świadczy o trafieniu jest przesunięcie nastawnika do przodu i do tyłu i sprawdzenie w jakich skrajnych pozycjach może on się znajdować lub delikatne uniesienie nastawnika (ok 3-4mm) i nasłuchiwanie czy podczas przesuwania w tył i w przód słychać delikatne cyknięcie, innych możliwości nie ma

natomiast jak się nie trafi to albo silnik wejdzie na max. obroty albo nastawnik będzie się nadawał do wyrzucenia

poza tym jak ktoś ma auto na boschu to napięcia nie sprawdzisz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2010, 21:04

Jelly pisze:Ale bez VAG-a tak jak pisze Munior nawet nie myśl o wymianie!
No właśnie ,brak vaga ,jest powodem dla którego odradzam ,wszystko inne da się zrobić ,ale dawki z nic nie ustawi na oko :-/ nawet znacząc ,ale zaznaczenie położenia nastawnika na pompie , bardzo się przydaje

[ Dodano: 2010-12-06, 21:08 ]
UKI_XX pisze:Jelly napisał/a:
Co do trafienia nastawnikiem w pierścień, może być z tym trochę zabawy, ale nie śpiesząc się i sprawdzając napięcie nastawnika przed odpaleniem można to zrobić.

i tu się kolego bardzo mylisz bo napięcie na nastawniku będzie takie same nie zależnie od tego czy nastawnik jest na pompie założony prawidłowo czy nie
Dokładnie...pierścień w pompie nie stawia żadnego oporu i napięcie RSW czy trafimy w niego czy nie bedzie takie samo
Ostatnio zmieniony 06 gru 2010, 21:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lechd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:00
Lokalizacja: K-lin

Post autor: lechd » 06 gru 2010, 21:10

Dziękuję wszystkim za porady.
Chyba jednak dam do zrobienia komuś doświadczonemu.
Pojeżdżę w tygodniu po Koszalinie i popytam o koszty tejże naprawy.
Jaka kwota według was jest uczciwa?
Ma ktoś może namiary do zaufanego mechanika w Koszalinie?
PS.I tak sprawię sobie kabelek, gdyż zapewne się przyda.

Czytałem na forum A6 o czyszczeniu nastawnika. I mam pytanie czy można zdjąć sam nastawnik bez rozbierania go? Może dałoby radę tak zrobić i nic później nie ustawiać?
Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2010, 21:17

Czytałem na forum A6 o czyszczeniu nastawnika. I mam pytanie czy można zdjąć sam nastawnik bez rozbierania go?
No tak jak tylko chcesz zmienić uszczelkę pod nim , to nie musisz go rozbierać ;-)
lechd pisze:Może dałoby radę tak zrobić i nic później nie ustawiać?
Jak już zdejmiesz nastawnik to musisz ustawić dawkę ,nie ma innej opcji

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 gru 2010, 21:40

lechd pisze:Jaka kwota według was jest uczciwa?
koszt uszczelek nastawnika (komplet, czyli dwie sztuki) to ok. 14-16zł więc ile jesteś w stanie dać komuś za samą wymianę :?: myślę że ok 20-30zł za samą wymianę z ustawieniem dawki + te 16 za uszczelki to powinna być rozsądna cena <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 gru 2010, 08:39

UKI_XX pisze:
lechd pisze:Jaka kwota według was jest uczciwa?
koszt uszczelek nastawnika (komplet, czyli dwie sztuki) to ok. 14-16zł więc ile jesteś w stanie dać komuś za samą wymianę :?: myślę że ok 20-30zł za samą wymianę z ustawieniem dawki + te 16 za uszczelki to powinna być rozsądna cena <ok>
Gdyby takie ceny były realne to sam bym sie nie bawił w wymianę. Jednak jest w rzeczywistości tak że za wymianę na śląsku z uszczelkami chcą ok 300zł...no i jak tu samemu nie wymieniać????

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 gru 2010, 12:01

Jelly pisze:Gdyby takie ceny były realne to sam bym sie nie bawił w wymianę. Jednak jest w rzeczywistości tak że za wymianę na śląsku z uszczelkami chcą ok 300zł...no i jak tu samemu nie wymieniać????
Przyjechał kiedyś do mnie kolega z forum na wymianę uszczelki pod nastawnikiem ,bo tam gdzie mieszka ,jak zapytał o wymianę ,kazali mu zostawić auto na trzy dni ,bo "trzeba pompę wymontować " i zawieżć do pompiarza ,no i potem ją wmontować <haha> dobre nie :mrgreen: o koszta nawet nie pytał ,bo pewnie by padła ładna sumka .Frajerem na szczęście nie był i nie dał się naciągnąć .To się nazywa mistrzostwo świata w wyciąganiu kasy

Awatar użytkownika
lechd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:00
Lokalizacja: K-lin

Post autor: lechd » 07 gru 2010, 15:27

Jelly pisze:Gdyby takie ceny były realne to sam bym sie nie bawił w wymianę. Jednak jest w rzeczywistości tak że za wymianę na śląsku z uszczelkami chcą ok 300zł...no i jak tu samemu nie wymieniać????
Dziś się właśnie przekonałem na własnej skórze.
W Koszalinie cena kształtyują się na poziomie 200-250zł.
Aż ręce opadają.
Chociaż jeszcze poszukam.

alenard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 wrz 2009, 14:13
Lokalizacja: Biecz

Post autor: alenard » 10 gru 2010, 14:56

UKI_XX pisze:jedynym co świadczy o trafieniu jest przesunięcie nastawnika do przodu i do tyłu i sprawdzenie w jakich skrajnych pozycjach może on się znajdować lub delikatne uniesienie nastawnika (ok 3-4mm) i nasłuchiwanie czy podczas przesuwania w tył i w przód słychać delikatne cyknięcie, innych możliwości nie ma
to cyknięcie ma być słyszalne na włączonym zapłonie???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2010, 21:36

alenard pisze:to cyknięcie ma być słyszalne na włączonym zapłonie???
Zapłon nie ma tu nic do rzeczy ,bo to o czym pisze UKI_XX, to odgłos typowo "mechaniczny"uderzenia metalu o metal przy przesuwaniu nastawnika na pompie z jednego skrajnego położenia w drugie.Nie jest to najlepszy sposób, bo nie wprawne ucho tego nie wychwyci

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 gru 2010, 09:15

Da się wyczuć różnicę pomiędzy dobrze założonym nastawnikiem a źle założonym. Dobrze założony stawia pewnego rodzaju opór przy przesuwaniu go w poziomie, natomiast źle założony jest "luźny".

niebieski79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
Lokalizacja: podkarpacie RPZ

Post autor: niebieski79 » 28 gru 2010, 21:36

Czy przy wyciąganiu i uszczelnianiu pompy konieczne jest ponowne ustawienie rozrządu bo jeszcze nie trybie tej kwestii a nie chcę się naciąć u mechanika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2010, 23:04

niebieski79 pisze:Czy przy wyciąganiu i uszczelnianiu pompy konieczne jest ponowne ustawienie rozrządu
Jak ktoś potrafi wyciągnać pompę bez zdejmowania koła to nie ;-) a że jest to niemożliwe ,to tak :mrgreen: Jak ci cieknie z pod nastawnika ,lub dekielka nastawnika ,to zdejmowanie pompy do wymiany tych uszczelek jest ewidentnym nadużyciem i bezczelnym naciąganiem :evil: w sumie normalka ,wśród wiekszości "mechaników"

niebieski79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
Lokalizacja: podkarpacie RPZ

Post autor: niebieski79 » 29 gru 2010, 21:18

MUNIOR pisze:
niebieski79 pisze:Czy przy wyciąganiu i uszczelnianiu pompy konieczne jest ponowne ustawienie rozrządu
Jak ktoś potrafi wyciągnać pompę bez zdejmowania koła to nie ;-) a że jest to niemożliwe ,to tak :mrgreen: Jak ci cieknie z pod nastawnika ,lub dekielka nastawnika ,to zdejmowanie pompy do wymiany tych uszczelek jest ewidentnym nadużyciem i bezczelnym naciąganiem :evil: w sumie normalka ,wśród wiekszości "mechaników"
Wielkie Dzięki za odpowiedź <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga