Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Z przewodów wysokociśnieniowych tylko kapie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lip 2014, 23:07

smigle pisze:sprawdzić stan króćca powrotnego nie zaszkodzi. Czyli mam dmuchnąć we wlot do nastawnika
Masz go odkręcić ,podpiąć szczelnie pod sprężarkę z manometrem i gdy ciśnienie na manometrze osiągnie ok 4 do 5 barów max ,ma puscić i utrzymywać to cisnienie ok .4 barów
smigle pisze:A po zdemontowaniu nastawnika mam sprawdzić sprężyny wewnątrz pompy?
Tak ,i stan tego co tam widać w środku ...tylko obawiam się że jako laik ,nie będdziesz w stanie tego prawidłowo ocenić :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 13:33

Nastawnik ściągnięty.
Coś chyba się rozpadło wewnątrz pompy, może uda Ci się zidentyfikować.
Może ta podkładka wpadła dawno temu, gdy był czyszczony nastawnik i dopiero teraz wlazła tam, gdzie nie trzeba?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tu jest link do albumu - o kilka zdjęć więcej:
http://www.fotosik.pl/u/smigle/album/1647033

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 16:47

smigle pisze:Może ta podkładka wpadła dawno temu, gdy był czyszczony nastawnik i dopiero teraz wlazła tam, gdzie nie trzeba?
Każde ciało obce, we wnętrzu pompy ,raczej dobrze nie wróży :-/ Wyciągnij ropę strzykawką ,włącz 5 ty bieg i pociągnij ręcznie deko auto na biegu ,obserwując czy tłoczek pracuje ,ale nie tylko czy jest wciskany ,bo prucz wciskania ma się obracać ...jak się nie obraca ,to zapewne ścięło stalowy kołek w fali ,napędzający tłoczek ,albo ukruszyło tylną część tłoczka ,gdzie wchodzi właśnie ten kołek :-/ Według mnie ,raczej bez wyciągniecia pompy i jej rozebrania ,się nie obędzie :-/ Jakbyś potrzebował sam dół pompy ,uszczelniony i sprawdzony to pisz , Falę w razie czego też mam ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 10 lip 2014, 18:09

MUNIOR pisze:Każde ciało obce, we wnętrzu pompy ,raczej dobrze nie wróży :-/
Ciężko stwierdzić czy to ciało obce czy część z pompy jak płyta wyrównawcza . ;-)
MUNIOR pisze:Jakbyś potrzebował sam dół pompy ,uszczelniony i sprawdzony to pisz ,
sprawdzony rozumiem że wydruk np z EPS posiadasz ,
zapewne nie , więc sprawny a to różnica nieprawdaż :?:
MUNIOR pisze:Falę w razie czego też mam ;-)
kup w sklepie fale zobaczysz jaki uśmiech wzbudzisz i może ci powiedzą co to :mrgreen: , jeśli tylko trzpień ,, kołek&#8221; dostał to można naprawić <ok>

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 18:23

Zrobiłem, jak napisałeś, no i nakręciłem to.

Zobacz proszę i oceń.
Dzięki

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 18:39

spatz pisze:sprawdzony rozumiem że wydruk np z EPS posiadasz
Tak ,mam całą kolekcję wykresów ,gdzie nie spojrzę ,tam wykres ,czy jakiś schemat :mrgreen: a poważnie to zostawiam je takim ,którym są do czegoś potrzebne ,lubią się w nie wpatrywać i mają dużo zbędnej gotówki na płacenie za nie ;-) .Mnie i zapewne 99% użytkowników , wystarczy że pompę sprawdze w swoim aucie i smiga jak należy 8-)
spatz pisze:kup w sklepie fale zobaczysz jaki uśmiech wzbudzisz i może ci powiedzą co to
Zmartwię Cie ,bo prucz uszczelek do pompy ,nie zamierzam kupować żadnej cześci do pompy w sklepie ,więc sprzedawcy fachofcy w sklepie czy innym serwisie ,nie bedą mieli ubawu z mojego niefachowego nazewnictwa .A co to jest "fala " w pompie ,wie kazde dziecko i mało kogo obchodzi ,jak nazywa się ta część fachowo.Żeby uniknąc dalszej zbędnej dyskusji z takim wielkim specem od wykresów i fachowego nazewnictwa jak Ty ,na tym forum ,proponuję Ci przezenieść sie na jakieś forum serwisowców ,czy innych specjalistów którzy bez wykresów i fachowego nazewnictwa nie potrafią się obejść ,bo tu wykresy (no może tylko z hamowni ) mało kogo interesują ;-) Ja w kazdym bądż razie mam Ci tylko tyle do powiedzenia i na tym kończe ten off top ,bo jako skromny samouk nie zamierzam dyskutowac z takim wielkim specjalistą ,który przez dwa lata bytnosci na forum ,wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę ,pomagając aż 0 razy :shock: pisząc 13 cie postów ,a w 14- tym ,zarzucił mi brak wykresu i złe nazewnictwo :shock:

[ Dodano: 2014-07-10, 18:53 ]
smigle pisze:Zrobiłem, jak napisałeś, no i nakręciłem to.

Zobacz proszę i oceń.
Wyglada że jednak pracuje prawidłowo
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 23:37 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 7 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 18:54

Munior, nie dawaj się sprowokować, po prostu ignoruj.
Może pozbierać i próbować odpalić?
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 19:22

smigle pisze:Może pozbierać i próbować odpalić?
Hmm..nie bardzo wierzę że odpallisz ...najgorsze rokowania są gdy auto ,tak jak w twoim przypadku nagle gaśnie i już się nawet nie odezwie ...zwykle w takim przypadku ,przyczyną jest jakaś mechaniczna usterka pompy...A tak sobie myślę ....taką prozaiczną rzecz ,jak napięcie na n109 sprawdziłeś ?
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 19:44

napięcie na n109 sprawdziłeś ?
tak, nawet go wykręciłem i przetestowałem na stole.
Może jednak spróbuję poskładać i odpalić. Chyba nie pogorszę sytuacji?
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 19:47

smigle pisze:Może jednak spróbuję poskładać i odpalić. Chyba nie pogorszę sytuacji?
Raczej trudno by było pogorszyć nieodpalanie :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 20:44

Założyłem nastawnik no i myślałem, że trafiłem w dołek w pierścieniu, ale podpiąłem VAGa no i mam napięcie 0,80-0,78, a było 0,83. Czy taka różnica to norma?
Dodam, że "palec" nastawnika chodzi bez przeszkód, poza oporem sprężynowym.
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 21:00

Założyłem nastawnik no i myślałem, że trafiłem w dołek w pierścieniu, ale podpiąłem VAGa no i mam napięcie 0,80-0,78, a było 0,83.
Bo trafiłeś ,różnica symboliczna ...jakbyś nie trafił ,to byś nim nie ruszył 8-) Jak już bedzie odpalał ,to ustaw sobie rsw 0,740 ,bo tyle wynosi jego fabryczna wartość dla 1z ...ale ta różnica w wartości rsw ,którą masz teraz , na odpalanie wpływu nie ma ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 10 lip 2014, 22:37

Udało się, odpaliłem :lol:
Wszystko gra, nawet ustawienia prawie nie potrzebują korekty.
Jutro rozbiorę jeszcze raz i wyczyszczę nastawnik.
Dzięki za pomoc, jestem winien Ci duuuże piwo, jak będziesz w Wilnie, to postawię ;-) <piwo>
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2014, 23:34

smigle pisze:Udało się, odpaliłem
Wyglada wiec na to ,że ta podkładka ,zablokowała pieścień ...hehe masz szczęście :mrgreen: ale miszczem był ten ,któremu wpadła tak duża podkładka ,i tego nie zauważył :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 11 lip 2014, 16:59

Pewnie to był ten mistrz, który czyścił nastawnik, bo przed nim tylko Niemiec mógł zdjąć nastawnik.
Jestem już po wyczyszczeniu nastawnika, wszystko gra, tylko RSW mam 0,780V, chociaż ustawiłem 0,740V. Po odpaleniu przestawiło się. Można tak zostawić? :-/
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga