Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek. Stara, dobra 80-tka 1.9 TDI 1Z.
Przez pół roku śmigałem 80-tką B3. Ogółem moja przygoda z Audi 80 zaczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy narodził się plan, żeby nie tyrać BMW w zimie i kupię coś taniego do jazdy do pracy. Szybkie poszukiwania B3 w okolicy i trafiła się za 1500zł.
Dzielnie woziła moje 4 litery przez te kilka miesięcy, między czasie porobiłem w niej różne pierdoły. Wczoraj pojechała kilka wiosek dalej

Od dłuższego czasu miałem chęć zmiany na nowszy model, ponieważ poprzednia nie miała wspomagania i haka. Zaparkować na mieście to niezbyt przyjemna sprawa. Na duży plus to w B3 było 1.8 90KM na gaźniku z gazem, śmigała tanio do roboty i mogłem odłożyć troche groszy na części do BMW

Plan był prosty - sedan z hakiem i wspomaganiem ( jakby miała więcej wypasu to by było super ), kolor obojętny, najchętniej TDI albo 2.0 z gazem. Blacharsko żeby w miarę wyglądała i kosztowała max 2500zł i znajdowała się w obrębie południowo-wschodniej Polski. Po cichu marzyłem, żeby miała ten spojler na klapie i jest

Ale do rzeczy.
Nowy nabytek to rocznik 1992, na wypasie wspomaganie, hak, alusy, szyberdach ( był elektryczny ale słabo to ponoć działało i poprzedni właściciel założył korbotronik. Dorzucił mi cały mechanizm z silniczkiem ). Jest roleta tylnej szyby ale brak zaczepu gdzieś przy podsufitce

Poprzedni właściciel robił rok temu remont silnika co widać na papierze, turbina też robiona na co mam jakiś kwit.
Plany na nią:
- po wczorajszej utylizacji przednich opon straciła moc i coś wyje przy przyśpieszaniu więc to na pierwszy ogień trzeba ogarnąć.
- olej, filtry, płyny ( myślę zalać Valvo MaxLife 10W/40 )
- kupić normalne letnie oponki i założyć wtedy alusy na przód
- naprawić po ludzku wiązkę tylnej klapy
- dywaniki gumowe ( jeżeli Petex robi do 80-tki to takie wlecą )
- wywalić te owiewki na bocznych szybach
- znaczek TDI out a na jego miejsce ori, dokupić też brakujący jeden dekielek do alufelgi.
- zlikwidować wycieki i umyć komorę silnika.
- nowe wężyki podciśnieniowe bo są tragiczne, przelewowe itp
- coś stuka przy kręceniu kierownica. podczas jazdy jest cisza.
- wymiana wężyków od spryskiwaczy bo wczoraj został mi jeden kawałek w ręce

- ktoś modził coś przy elektryce do grzania świec jest dodatkowy pstryczek pasuje to zrobić jak było fabrycznie. Jest zrobiony "mostek" w skrzynce z bezpiecznikami oraz po zagrzaniu silnika wentylatory cały czas pracują
- przerejestrować i prawdopodobnie końcem kwietnia OC do zapłacenia

- polerka końcówek wydechu
Co więcej to się okaże z czasem. Wczoraj wywaliłem pokrowce z foteli i kanapy, zlikwidowałem wyciek z przewodu olejowego do turbiny. Z tego co zauważyłem to brakuje mi plastikowych osłon na silnik i akumulator. Jeżeli ktoś posiada brakujące graty, które potrzebuję to dajcie znać


Kilka zdjęć jak wyglądała w dniu zakupu:
Pozdrawiam
Wszelkie sugestie mile widziane jak również bardzo, bardzo mile widziana pomoc w celu naprawy grzania świec.
Na starcie pytanie czy to normalne, że wentylatory cały czas pracują na rozgrzanym silniku ?
Nie dam głowy, że śmigają także podczas jazdy ale kilka razy sprawdzałem chociażby po jeździ z niższymi prędkościami i one pracują. w B3 miałem inaczej, jeszcze jak miałem Escorta w dieslu to też było jak w B3 czyli co jakiś czas załączał się jadąc np w korku.
Jeszcze pytanie, czy wszystkie 80-tki mają takie zrypane szkło w lewym lusterku ? Denerwuje mnie ten zoom

Tu jeszcze moja pierwsza skarbonka. Trafiły mi się dwie fury w srebrnym kolorze hehe. Ba, B3 też była srebrna

Brat posiada jeszcze A4 B5 FL 1.9TDI AHH, które kupiliśmy w tamtym roku i dzielnie śmiga na trasach Warszawa - Podkarpackie ( okolice Jarosławia ). Kiedy muszę porobić wspólne foty.