[ Avant TDI ] R.I.P
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U każdego jest zawsze "" coś "" do zrobienia , naprawy wieksze lub mniejsze .
Wazne , że masz 80-tkę i to liczy się , oraz atmosfera na spotach
Siemka.
Ostatnio miałem trochę wolnego , więc znów delikatne zabiegi upiększające były przeprowadzone w avancie , typu :
Rozbiórka układu dolotowego , wypalenie kolektora dolotowego z nagaru po egr , czyszczenie intercoolera , montaz uszczelki termoizolacyjnej do kolektora dolotowego , zaslepienie egr , wymiana króćca z tyłu głowicy na ten metalowy z A4 , wymiana oryginalnej chłodnicy na nową nissens i od razu pompa płynu.
Wazne , że masz 80-tkę i to liczy się , oraz atmosfera na spotach
Siemka.
Ostatnio miałem trochę wolnego , więc znów delikatne zabiegi upiększające były przeprowadzone w avancie , typu :
Rozbiórka układu dolotowego , wypalenie kolektora dolotowego z nagaru po egr , czyszczenie intercoolera , montaz uszczelki termoizolacyjnej do kolektora dolotowego , zaslepienie egr , wymiana króćca z tyłu głowicy na ten metalowy z A4 , wymiana oryginalnej chłodnicy na nową nissens i od razu pompa płynu.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
Widzę, że ładny efekt wyszedł po tym wypalaniu kolektora bo był dosyć mocno zalepiony. Żebym wiedział o takim sposobie prędzej to pewnie też bym to zrobił jak miałem rozebrany dolot
Czemu wymieniłeś chłodnice wody ? Profilaktycznie czy może podciekała, była zatkana ?
Naprawy przeprowadzasz sam czy zlecasz ?
Takie podejście to ja szanuję i podziwiam.
Czemu wymieniłeś chłodnice wody ? Profilaktycznie czy może podciekała, była zatkana ?
Naprawy przeprowadzasz sam czy zlecasz ?
Takie podejście to ja szanuję i podziwiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Było trochę wolnego czasu , to podziałało się.brabus124 pisze: Dobra robota
Na dole lamelki w chłodnicy zaczęły kruszyć się ze starości , wystarczyło przejechać palcem po nich.Mateusz_175 pisze:Czemu wymieniłeś chłodnice wody ? Profilaktycznie czy może podciekała, była zatkana ?
Wiekszość sam robię , chyba że trzeba więcej rąk , to z kolegą czasem też.Mateusz_175 pisze:Naprawy przeprowadzasz sam czy zlecasz ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Avant też już pokonał trochę ponad 8 000 km od pierwszej wymiany oleju po zakupie auta , więc też dostał świeży olej , tym razem już 5w40 i dodatek MOS2.
Od razu też wstawiłem większy wymiennik ciepła , by olej szybciej nagrzewał się do temperatury roboczej.
Miałem dodatkowo też wymiennik z AWX'a , tylko tam króćce sa już umieszczone pionowo i trzeba trochę pokombinować z kolankami.
Nie znalazłem w garażu odpowiednich , takie które by mi pasowały , więc narazie odpuściłem temat wymiennika AWX i wstawiłem z AFN'a.
Teraz olej zdecydowanie szybciej osiaga swoją temperaturę pracy i na liczniku też widać , że temperatura płynu jest bardziej stabilna i nie ma takich skoków podczas upałow czy stania w korku.
Dodatkowo zamontowałem odmę nowszego typu z ostatniego już wzdłuznego silnika na pompie wtryskowej VP37 - AVG.
I na koniec korek spustowy oleju z magnesem
Od razu też wstawiłem większy wymiennik ciepła , by olej szybciej nagrzewał się do temperatury roboczej.
Miałem dodatkowo też wymiennik z AWX'a , tylko tam króćce sa już umieszczone pionowo i trzeba trochę pokombinować z kolankami.
Nie znalazłem w garażu odpowiednich , takie które by mi pasowały , więc narazie odpuściłem temat wymiennika AWX i wstawiłem z AFN'a.
Teraz olej zdecydowanie szybciej osiaga swoją temperaturę pracy i na liczniku też widać , że temperatura płynu jest bardziej stabilna i nie ma takich skoków podczas upałow czy stania w korku.
Dodatkowo zamontowałem odmę nowszego typu z ostatniego już wzdłuznego silnika na pompie wtryskowej VP37 - AVG.
I na koniec korek spustowy oleju z magnesem
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Korek spustowy oleju
Powinno pasować.
Niebawem w avancie do wymiany pójdzie nagrzewnica i trzeba bedzie klapy nawiewu zregenerowac , bo gąbka odpada , przy okazji wleci wskaźnik doładowania
Powinno pasować.
Niebawem w avancie do wymiany pójdzie nagrzewnica i trzeba bedzie klapy nawiewu zregenerowac , bo gąbka odpada , przy okazji wleci wskaźnik doładowania
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
co do nagrzewnicy ,niekupiles taniochy , bo jesli kupiłes to jak powstanie cisnienie w ukladzie chłodzenia to rozerwie obudowe. ja raz kupiłem nagrzewnice nowa za 30zł, kompletna kaszana ze az spod nagrzewnicy rozerwało od cisnienia i plyn poszedł mi na noge i miałem poparzona drugiego stopnia tak wiec to jest moja uwaga....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko