Audi 80 B4 Avant 94' ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
Powiem Ci, że jak przed wymianą nie pobierał mi silnik oleju tak nadal nie pobiera. Chodził trochę za głośno, po wymianie się uspokoiło. Ale dzięki za radę, będę o tym pamiętał przy następnej wymianie olejubloku pisze:Pomyśl nad tym aby przy następnej wymianie zastosować lepszy olej. GTX to klasa ekonomiczna do tego Castrol... Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
[ Dodano: 2017-03-29, 20:01 ]
Audi pierwszy raz trafiło do mechanika (nie licząc składania silnika u Juga). Wymienione zostały tuleje tylnej belki( z jednej prawdopodobnie środek wypadł sam), tuleje wahacza lewego przedniego, poduszki amortyzatorów oraz osłona przegubu, ponieważ była popękana. Z tyłu tuleje były jeszcze fabryczne, więc wcale się nie dziwię że stukało i pukało. Auto po wymianie zupełnie inaczej się prowadzi. Teraz to ogarnięcia został czujnik halla, ponieważ babcia ma problemy z odpalaniem i strzałami z wydechu
[ Dodano: 2017-05-20, 13:39 ]
Wybrałem się z wizytą do użytkownika jugo007 na wymianę aparatu zapłonowego(obrotomierz nareszcie działa). Na dniach powinna wpaść sekwencja(II gen out). Powoli zaczynam ogarniać to auto
[ Dodano: 2017-05-28, 14:20 ]
Nareszcie została zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Sterownik Zenit JZ-2005, wtryskiwacze Valtek(tak wiem nie nadają się do tego silnika, ale na razie muszą jeździć). Reduktor firmy Stefanelli GEO 110M(150 KM wydajności lub więcej). W porównaniu do instalacji II generacji(Bingo), to auto jedzie jak rakieta(poprzedni reduktor był do 100 KM wydajności)
Przy okazji udało się zreanimować przepływomierz(wcześniej musiał być wybuch gazu, zanim kupiłem to auto)
[ Dodano: 2017-09-11, 13:23 ]
Następny cel postawiony sobie na początku przygody z 80-tką, a mianowicie polepszenie Car Audio, został osiągnięty. Oryginalne głośniki w tylnych boczkach już nie grały, więc zastąpiłem je zestawem Hertz DSK 165.3. Bass fajnie przygrywa z tyłu, jazda stała się przyjemniejsza. Średnica jest większa od oryginalnego otworu, lecz uporałem się z tym za pomocą dystansów z MDF-u.
Drzwi zostały wygłuszone, blacha nie wpada w rezonans.
Tweetery zostały zmodyfikowane, wg. mnie super się komponują
Nagrałem krótki filmik, prezentujący jak to wszystko gra. Jest o niebo lepiej
[ Dodano: 2018-04-09, 22:02 ]
Bloku miałeś całkowitą rację. Zmieniłem olej na Motul i silnik znacząco ciszej chodzi. Warto było wydać te parę groszy więcejbloku pisze:Pomyśl nad tym aby przy następnej wymianie zastosować lepszy olej. GTX to klasa ekonomiczna do tego Castrol... Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
- Konstruktor
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
- Lokalizacja: Bieruń (Tychy)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Bardzo ładny stan wizualny. A co do mechaniki to tak już jest... Gdybym miał o swoim pisać to wyszłaby cała opowieść. Pewnie za jakiś czas tu na forum go wrzucę.
U siebie mam RegFasty (z OMVL Dream XXI), pracują dobrze, choć kultura na wolnych obrotach jest lekko gorsza od benzyny - silnik trochę twardziej pracuje.
Ogólnie na Valvoline MaxLife 10W40 silnik dość ładnie chodzi, ale zimą przy -15C góra przez 30 sekund po odpaleniu rzepi mocno. No i oliwki bierze, coś koło 0,7l/1000km. Myślę o mini-remoncie góry (uszczelniacze zaworów + popychacze) i potem zimą wymienić olej na Motul 10W40... A może 5W40/5W50 lać? Albo Fuchsa Titan CFE MC?
To dobrze, bardzo ciekawie to gra. Czy na tył masz dodatkowy wzmacniacz? U mnie z Pioneerem DEH-1500UB jak i teraz z Alpinką 7282M zdecydowanie w obu przypadkach nie można poszaleć z basem - tył mam fabrycznie wygłuszany kawałkiem maty na blachach i głośniki Tesla ARN5684. Czy jesteś też w stanie porównać brzmienie basu z jakimś subem? Bo myślę, żeby Tesle wrzucić w układ izobaryczny, zasilić ze wzm. 2x40W, a na tył dać jakieś tanie 2-drożne głośniki dopełniające dźwięk dla pasażerów.czesiek799 pisze:Oryginalne głośniki w tylnych boczkach już nie grały, więc zastąpiłem je zestawem Hertz DSK 165.3. Bass fajnie przygrywa z tyłu, jazda stała się przyjemniejsza. Średnica jest większa od oryginalnego otworu, lecz uporałem się z tym za pomocą dystansów z MDF-u.
No i fajnie, też jestem od tego roku po przesiadce na IV gen. to nawet nie ma co porównywać (II gen. strzeliła mi z 2 razy, do tego pilnowanie poziomu paliwa było męczące), chociaż dynamika nie jest jakaś piorunująco większa, acz coś więcej pod nogą jest.Nareszcie została zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Sterownik Zenit JZ-2005, wtryskiwacze Valtek(tak wiem nie nadają się do tego silnika, ale na razie muszą jeździć). Reduktor firmy Stefanelli GEO 110M(150 KM wydajności lub więcej). W porównaniu do instalacji II generacji(Bingo), to auto jedzie jak rakieta(poprzedni reduktor był do 100 KM wydajności)
U siebie mam RegFasty (z OMVL Dream XXI), pracują dobrze, choć kultura na wolnych obrotach jest lekko gorsza od benzyny - silnik trochę twardziej pracuje.
bloku pisze:Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
bloku, z Valvoline wlałeś pewnie MaxLife? Czy po zmianie na ten drugi pobiera jeszcze mniej oleju Na razie na nim dalej jeżdżę, ale myślę właśnie o Motulu - jak rozumiem 10W40 lejecie?czesiek799 pisze:Bloku miałeś całkowitą rację. Zmieniłem olej na Motul i silnik znacząco ciszej chodzi. Warto było wydać te parę groszy więcej
Ogólnie na Valvoline MaxLife 10W40 silnik dość ładnie chodzi, ale zimą przy -15C góra przez 30 sekund po odpaleniu rzepi mocno. No i oliwki bierze, coś koło 0,7l/1000km. Myślę o mini-remoncie góry (uszczelniacze zaworów + popychacze) i potem zimą wymienić olej na Motul 10W40... A może 5W40/5W50 lać? Albo Fuchsa Titan CFE MC?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
Nie mam tego właśnie podpiętego pod wzmacniacz. Będę chciał to podpiąć, chyba że do tego czasu sprzedam to auto, bo już zaczyna brakować cierpliwości.h/k pisze:To dobrze, bardzo ciekawie to gra. Czy na tył masz dodatkowy wzmacniacz?
Wczoraj auto wypluło płyn chłodniczy, zbiorniczek pęknął z dołu i zaczęło się lać. Podejrzewam również, że pompa wody już wyzionęła ducha(nowa już czeka na montaż)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dziwna sprawa, no ale widocznie nawet w zadbanych się zdarza. Jeśli nie ubyło na tyle płynu, by coś się przegrzało to bym się tym nie przejmował. Nowy zbiornik, pompa, dolać/wymienic płyn i jazda!Wczoraj auto wypluło płyn chłodniczy, zbiorniczek pęknął z dołu i zaczęło się lać. Podejrzewam również, że pompa wody już wyzionęła ducha(nowa już czeka na montaż)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
W weekend razem z tatą zabrałem się za wymianę pompy wody, która była bardzo zmęczona życiem. Do wymiany kwalifikował się również zbiorniczek wyrównawczy, który pęknął od spodu.
Poprzedni właściciel tego samochodu musiał jeździć na wodzie, ponieważ po spuszczeniu starego płynu było dużo syfu. Pompa została poskładana i zamontowana w aucie, to samo tyczy się zbiorniczka(wpadł oryginalny, poprzedni to topran).
Wszystko założone, układ zalany płynem chłodniczym, czas odpalić silnik. Wszystko idzie zgodnie z planem i nagle wyciek, zaczyna mocno wyciekać płyn chłodniczy.
Wszystkiemu winny był wąż, który idzie od pompy wody to tej metalowej rurki.
Został wymieniony i do teraz jest cisza. Teraz wszystko działa jak należy, mam nadzieję, że jak najdłużej
A tu małe zdjęcie rodzinne
Poprzedni właściciel tego samochodu musiał jeździć na wodzie, ponieważ po spuszczeniu starego płynu było dużo syfu. Pompa została poskładana i zamontowana w aucie, to samo tyczy się zbiorniczka(wpadł oryginalny, poprzedni to topran).
Wszystko założone, układ zalany płynem chłodniczym, czas odpalić silnik. Wszystko idzie zgodnie z planem i nagle wyciek, zaczyna mocno wyciekać płyn chłodniczy.
Wszystkiemu winny był wąż, który idzie od pompy wody to tej metalowej rurki.
Został wymieniony i do teraz jest cisza. Teraz wszystko działa jak należy, mam nadzieję, że jak najdłużej
A tu małe zdjęcie rodzinne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
czesiek799 pisze:czesiek799 pisze:Poprzedni właściciel tego samochodu musiał jeździć na wodzie, ponieważ po spuszczeniu starego płynu było dużo syfu. Pompa została poskładana i zamontowana w aucie, to samo tyczy się zbiorniczka(wpadł oryginalny, poprzedni to topran).
h/k pisze:Dziwna sprawa, no ale widocznie nawet w zadbanych się zdarza.
Nie warto do 80tki pakować byle części. Jak widać, mści się to bardzo skutecznie. To auto nienawidzi druciarstwa. Acz niestety, pewne części od Toprana itp. czasami trzeba wrzucić, nie ma wyboru. Póki co pompa oleju i wąż chłodnica-głowica u mnie spisują się dobrze.
Pamiętaj o oryginalnym, sprawnym korku, bo w najgorszym razie będziesz musiał potem remontować układ chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 21:21 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To dobrze, że zakładasz oryginał.czesiek799 pisze:Zbiorniczek jak i korek są oryginalne. To coś z toprana było tak daremne, że lało płyn chłodniczy również przez korek.
A z tym Topranem to i tak o tyle lepiej, że popuszczał. U mnie korek niby od Febi w ogóle nie regulował ciśnienia i rozwaliło mi kilka elementów w tym nagrzewnicę...
W układzie jest ok. 1,3 bara, to tak naprawdę jest dość małe ciśnienie.