Audi 90 B3 SB - 10mm na pokładzie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- EwelinaCzarna
- Forum Audi 80
- Posty: 720
- Rejestracja: 09 sty 2008, 18:47
- Lokalizacja: Lublin
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Klakson, Ewelina, nie zgasłem :mrgreen:
Foty modów były, ale awaria forum zeżarła je :evil:
No nic, czas na wielki update <ok>
Niestety nie pamiętam dat, co kiedy rezałem, ale wrzuce to w odpowiedniej kolejności <ok>
1) Licznik z obrotomierzem, oraz modułem AC/BC
Jakiś czas temu dostałem od kolegi Kunika zegary z obrotomierzem oraz modułem AC/BC, który wyglądał na spalony, jak sie później okazało BC faktycznie jest spalone, ale moduł AC działa, w wolnej chwili zamontuje to w samochodzie, a w miejsce spalonego BC wstawie termometr <ok>
No to jeszcze kilka fot
Oto te zegary (spaloną elektronike BC zdążyłem już wymontować :mrgreen:)
Test podświetlenia <ok>
Uruchomiony Auto Check
I na koniec mały test obrotka i prędkościomierza, czyli zegary z 80tki w niecodziennej roli :lol:
2) Awaria stacyjki i jej naprawa
Pewnego dnia rozwaliła mi się stacyjka, nie szło przekręcić klucza, po rozebraniu okazało się, że mechanizm w zamku się wyrobił, co powoduje blokowanie sie klucza, dodatkowo przytarta była blokada kierownicy, co jeszcze bardziej utrudniało przekręcenie kluczyka, mało tego przełącznik również okazał się być uszkodzony. Była to druga zakatowana w tym samochodzie stacyjka, w poprzedniej ukręciła się płetwa przy zamku, po chwili namysłu wpadłem na pomysł zrobienia z dwóch rozwalonych jednej sprawnej przez wymiane płetw w zamkach, bo sam mechanizm blokady kierownicy i zamek stacyjki z ukręconą płetwą jest w idealnym stanie. Cały plan się powiódł poniżej moje marne fotostory :mrgreen:
Jazda bez stacyjki - odpalanie auta śrubokrętem :lol:
Stacyjki rozmontowane i przygotowane do rezania <ok>
Po lewej płetwa z stacyjki w której zacinał sie zamek, po prawej ukręcona płetwa
Nowy ori przełącznik i rozwalony stary przełącznik
To chyba typowe uszkodzenie tego przełącznika, poprzedni tak samo sie rozwalił
3) Obrotomierz z wersji benzynowej, czyli goodbye Big Ben :mrgreen:
Korzystając z tego, że mam wymontowane zegary i zdjętą półkę nad nogami kierowcy postanowiłem zrezać sobie obrotomierz
Obrotek z podłączonym potencjometrem regulacyjnym zamontowany prowizorycznie w moich zegarach
Zegary prowizorycznie włożone na swoje miejsce
Podświetlenie (fota marnie wyszła, w rzeczywistości całe zegary są równo podświetlone )
Moje zegary finalnie złożone, obrotomierz ma wlutowany opornik o odpowiedniej wartości, tak więc żaden
potencjometr nie będzie mi wisiał za deską rozdzielczą i nie ma możliwości rozkalibrowania obrotka <ok>
I zamontowane w samochodzie
I jeszcze mały filmik pokazujący pracę obrotomierza
4) Sposób na wyrwane śruby w półce nad nogami kierowcy :mrgreen:
Korzystając z tego, że przy okazji naprawy stacyjki i rezania obrotka mam zdjętą półkę nad nogami kierowcy chciałbym pokazać wam mój sposób na wyrwane śruby w tejże półce. Sposób ten to po prostu specjalne podkładki, które wytoczyłem z aluminiowego pręta, mają one taki kształt, że wchodzą w otwory półki i klinują sie w nich, dzięki czemu nie ma szans aby któraś śruba znów się wyrwała, dodatkowo zupełnie tego nie widać, no chyba, że ktoś włoży głowę pod kierownicę i spojrzy w górę :lol:
Oto te podkładki :mrgreen:
5) Elastyczny łącznik wydechu i regeneracja tłumika wstępnego <ok>
Jakiś czas temu wstępny tłumik zaczął mi "dzwonić", okazało się, że zewnętrzna blacha jest przeżarta rdzą i luźna, dlatego postanowiłem ją oderwać i zastąpić nową blachą ocynkowaną, oprócz tego wspawałem w wydech zaraz za turbiną elastyczny łącznik, dzięki czemu drgania wydechu znacznie mniej przenoszą sie na reszte auta
Łącznik przed montażem
I już zamontowany
Zregenerowany tłumik wstępny
6) Aktualne foty mojego Audika
Foty modów były, ale awaria forum zeżarła je :evil:
No nic, czas na wielki update <ok>
Niestety nie pamiętam dat, co kiedy rezałem, ale wrzuce to w odpowiedniej kolejności <ok>
1) Licznik z obrotomierzem, oraz modułem AC/BC
Jakiś czas temu dostałem od kolegi Kunika zegary z obrotomierzem oraz modułem AC/BC, który wyglądał na spalony, jak sie później okazało BC faktycznie jest spalone, ale moduł AC działa, w wolnej chwili zamontuje to w samochodzie, a w miejsce spalonego BC wstawie termometr <ok>
No to jeszcze kilka fot
Oto te zegary (spaloną elektronike BC zdążyłem już wymontować :mrgreen:)
Test podświetlenia <ok>
Uruchomiony Auto Check
I na koniec mały test obrotka i prędkościomierza, czyli zegary z 80tki w niecodziennej roli :lol:
2) Awaria stacyjki i jej naprawa
Pewnego dnia rozwaliła mi się stacyjka, nie szło przekręcić klucza, po rozebraniu okazało się, że mechanizm w zamku się wyrobił, co powoduje blokowanie sie klucza, dodatkowo przytarta była blokada kierownicy, co jeszcze bardziej utrudniało przekręcenie kluczyka, mało tego przełącznik również okazał się być uszkodzony. Była to druga zakatowana w tym samochodzie stacyjka, w poprzedniej ukręciła się płetwa przy zamku, po chwili namysłu wpadłem na pomysł zrobienia z dwóch rozwalonych jednej sprawnej przez wymiane płetw w zamkach, bo sam mechanizm blokady kierownicy i zamek stacyjki z ukręconą płetwą jest w idealnym stanie. Cały plan się powiódł poniżej moje marne fotostory :mrgreen:
Jazda bez stacyjki - odpalanie auta śrubokrętem :lol:
Stacyjki rozmontowane i przygotowane do rezania <ok>
Po lewej płetwa z stacyjki w której zacinał sie zamek, po prawej ukręcona płetwa
Nowy ori przełącznik i rozwalony stary przełącznik
To chyba typowe uszkodzenie tego przełącznika, poprzedni tak samo sie rozwalił
3) Obrotomierz z wersji benzynowej, czyli goodbye Big Ben :mrgreen:
Korzystając z tego, że mam wymontowane zegary i zdjętą półkę nad nogami kierowcy postanowiłem zrezać sobie obrotomierz
Obrotek z podłączonym potencjometrem regulacyjnym zamontowany prowizorycznie w moich zegarach
Zegary prowizorycznie włożone na swoje miejsce
Podświetlenie (fota marnie wyszła, w rzeczywistości całe zegary są równo podświetlone )
Moje zegary finalnie złożone, obrotomierz ma wlutowany opornik o odpowiedniej wartości, tak więc żaden
potencjometr nie będzie mi wisiał za deską rozdzielczą i nie ma możliwości rozkalibrowania obrotka <ok>
I zamontowane w samochodzie
I jeszcze mały filmik pokazujący pracę obrotomierza
4) Sposób na wyrwane śruby w półce nad nogami kierowcy :mrgreen:
Korzystając z tego, że przy okazji naprawy stacyjki i rezania obrotka mam zdjętą półkę nad nogami kierowcy chciałbym pokazać wam mój sposób na wyrwane śruby w tejże półce. Sposób ten to po prostu specjalne podkładki, które wytoczyłem z aluminiowego pręta, mają one taki kształt, że wchodzą w otwory półki i klinują sie w nich, dzięki czemu nie ma szans aby któraś śruba znów się wyrwała, dodatkowo zupełnie tego nie widać, no chyba, że ktoś włoży głowę pod kierownicę i spojrzy w górę :lol:
Oto te podkładki :mrgreen:
5) Elastyczny łącznik wydechu i regeneracja tłumika wstępnego <ok>
Jakiś czas temu wstępny tłumik zaczął mi "dzwonić", okazało się, że zewnętrzna blacha jest przeżarta rdzą i luźna, dlatego postanowiłem ją oderwać i zastąpić nową blachą ocynkowaną, oprócz tego wspawałem w wydech zaraz za turbiną elastyczny łącznik, dzięki czemu drgania wydechu znacznie mniej przenoszą sie na reszte auta
Łącznik przed montażem
I już zamontowany
Zregenerowany tłumik wstępny
6) Aktualne foty mojego Audika
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 14:49 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.
- EwelinaCzarna
- Forum Audi 80
- Posty: 720
- Rejestracja: 09 sty 2008, 18:47
- Lokalizacja: Lublin
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
W najbliższym czasie chce zamontować Auto Check, muszę tylko wrezać w miejsce wyświetlacza od BC mój termometr <ok>grze pisze:pawelrybak15, tyle narzezałeś w ostatnim czasie, że boję się pytać co teraz wymyślisz <ok>
Jak będzie kasa i wszystkie potrzebne części <ok>gniado pisze:wariat
btw - kiedy projekt HTD wchodzi w życie?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 15:09 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.