[B4 ABK sedan] by Lenio car audio
[B4 ABK sedan] by Lenio car audio
Witam szanownych kolegów i koleżanki...
cieżko zacząć jak się nie wie jak, bo wstyd się przyznać że dopiero teraz temat zakładam a klubowiczem już jestem od dłuższego czasu.
Od razu wszystkiego nie napiszę, bo trochę tego jest ale zacznę od początku i sukcesywnie będę starał sie uzupełniać temat aby wyjść na bieżąco. A jak czegoś zapomnę to dopiszę.
Historia z audi zaczęła się zupełnie przypadkowo, bo nawet nie brałem pod uwagę tej marki szukając auta dla siebie, szczerze to miał byś Seat Cordoba 1.6 100-konna SX
ale że nie było tej niedzieli na giełdzie tego autka a jedynie co rzucało sie w oczy i w moje możliwości finansowe to było właśnie moje audi <urodziny> nie można było przejść obojętnie obok, no i ja nie przeszłem...zatrzymałem sie i kupiłem
zdjęcie nie jest zaraz po kupnie autka ale mniej wiecej tak sie prezentowało <rotfl>
przepraszam za słabą jakość ale zdjęcia wykonywane telefonem, nie posiadam jeszcze cyfrówki :oops:
pierwsze co powędrowało do środka to ochrona dla ślicznej i jasnej tapicerki, czyli dedykowane do B4 pokrowce, wyboru nie miałem zbytniego w stylistyce a zależało mi na ochronie przed brudem, może z czasem zdejmę, bo stylistycznie nie podoba mi sie z tymi pokrowcami
z wyposażenia autka i pokrótce opis:
*wyprodukowany w listopadzie 1991 roku, pierwsza rejestracja w styczniu 1992 - długo nie czekało na pierwszego właściciela
*srebny metalic
*silnik ABK 115 konny (dobrze znany) zagazowany (butla 50 litrów niestety)
cała butla psuje funkcjonalność bagażnika, choć mam ale nie używam rozkładanych dzielonych tylnych oparc <osohozi>
*zderzaki w kolorze nadwozia
*w środku elektryczny szyber - taka sobie klima
*ABS plus wyłącznik ABS-u
*podświetlenia przy podsufitkach dookoła
*ori alusy 15 cali i ori układ wydechowy
*hamulce tarczowe przód i tył
*ori spoiler
* seryjnie obniżony o 20 mm <urodziny>
*halogeniki z przodu w zderzaku
* podłokietnik z tyłu
*centralny pneumatyczny zameczek
*tapicerka welurowa - jasna
*na tylniej szybie antena do telefonu stacjonarnego do autka, niestety tylko antena
nie wiem co tu jeszcze opisać, jeszcze są jakieś inne elementy ale niczym tu niezaskoczę, bo seria jak u każdego a zacząć jakoś trzeba <ok>
jak na początek mało zdjęć, posiadam ich więcej ale to bedę dodawał w miarę możliwości pokolei, najpierw musze je na dysku uporządkować :-x
tutaj widać duże podobieństwo hehe no może kolorek inny :mrgreen:
oczywiście klubowej wlepy nie mogło zbraknąć
czas coś zaktualizować :mrgreen:
jak wiadomo światła w naszych autkach nie są super dlatego postanowiłem zainwestować trochę więcej i przekonać się osobiście słową producenta.
Zakupiłem takie oto żarówki:
dla porównania wstawiam fotkę przed założeniem i po założeniu;
przed:
po:
także polecam gorąco zakup lepszych żarówek jeśli ktoś narzeka na swoje światła mijania
Skoro już zacząłem o światłach to nie mogę zapomnieć o tyle :mrgreen:
Od kolegi Krystiana zakupiłem :
w trakcie montażu:
różnica estetyczna jest widoczna gołym okiem
no i już po zabiegu:
jakiś niedosyt odczuć można odrazu...
długo sie nie zastanawiając zakupiłem zestaw motip do malowania lamp, czyli czerwony i lakier bezbarwny, no i teraz jest tak :
przyszedł czas na ringi od DIDO oraz czerwone zarówki o większej mocy:
pacjent na stole:
...i zegary w aucie:
remont zawieszenia ( sierpień 2009)
Przyszedł czas na remont zawieszenia, częsci zakupione na allegro po obeznaniu się w cenach w tutejszych sklepach. Dosyć korzystnie wyszło a częsci nie z dolnej półki!
Wychodzę z założenia że jak robić to raz a porządnie.
Wymienione:
*amortyzatory olejowe tył Sachsa
*tuleje tylniej belki Lemfordera
*amortyzatory przód olejowe Sachsa
*łączniki stabilizatora Lemfordera
*końcówki kierownicze Lemfordera
*osłona na przegób zewnętrzny Spidan
*osłony i odboje na amortyzatory przednie oraz tylnie Sachsa
*poduszki i łożyska górnego mocowania przednich amortyzatorów Lemfordera
*gumy stabilizatora
Wymiany dokonałem sam wraz z kolegą, dochodząc do wniosku że sam lepiej to zrobię niż nie jeden warsztat, bo to ja jeżdżę i obchodzi mnie jak to jest zrobione i co jest tam wsadzone...
Po wymianie mam ciszę w środku, w końcu upragnione zwycięstwo nad stukami z przedniego zawieszenia, co z pewnością nie jeden posiadacz na forum zna ten ból.
Dokręciłem również minimalnie dwie śruby od maglownicy ( te co są pod akumulatorem) - dość dobry dostęp po wywaleniu McPersona.
Niestety wszystkich częsci nie fotografowałem bo nie były kupowane na raz ale poniżej foto z ostatniej przesyłki
całość składam w oparciu o Wasze porady i wskazówki, części jak widać głównie Lemforder
Ze wszystkich zakupionych najmniej jestem przekonany do łączników stabilizatora, które w dłoniach nie wydawały się na dość solidne, ale zobaczymy ile wytrzymają.
Plusem tych łączników jest miejsce gdzie można przytrzymać gwint( jest on dłuższy ale ma miejsce na klucz płaski 17), duży plus za to w porównaniu do łączników MOGGA gdzie trzeba było męczyć sie gwiazdką w płytkim zagłębieniu dla niej.
car audio
już długi czas na autku ale teraz po krótce zaprezentuję co siedzi u mnie
mam też jakieś fotki z rezania ale to może kiedyś uda mi się skleić w całość i dać w odpowiedni dział :lol:
RADIO
Alpina 9885R
taszki ( wiadomo z jakiego źródła)
Wzmacniacz Xterminator U.S Amps( jak widać) oraz zestaw odseparowany czyli Power Bass L6C
całość zakupiona na essa.com
kilka fotek z rezania :mrgreen:
Okablowanie z Dietza w całości, czyli średnia klasa ale w zupełności wystarczająca <ok>
wygłuszenie matą z Castoramy
zwrotnice schowane, jedna od lewej strony schowka nad nogami kierowcy, druga z lewej strony schowka nad npgami pasażera
kable położone zgodnie z technolgią ich kładzenia, po części widać na foto. całość oczywiście schowana także nic nie widać ( tak miało być)
Szczególne podziekowania tutaj należą sie dla kolegi Krystiana za cenne rady i wskazówki!
Do pełni szcześcia brakuje jeszcze skrzyni kondensatorka oraz wzmacniacza który napędzi suba...
Całość jak narazie gra bardzo przyjemnie i robi swoje, ku mojemu zdziwieniu...
oczywiście przenia scena napedzona przez wzmacniacz :mrgreen:
cieżko zacząć jak się nie wie jak, bo wstyd się przyznać że dopiero teraz temat zakładam a klubowiczem już jestem od dłuższego czasu.
Od razu wszystkiego nie napiszę, bo trochę tego jest ale zacznę od początku i sukcesywnie będę starał sie uzupełniać temat aby wyjść na bieżąco. A jak czegoś zapomnę to dopiszę.
Historia z audi zaczęła się zupełnie przypadkowo, bo nawet nie brałem pod uwagę tej marki szukając auta dla siebie, szczerze to miał byś Seat Cordoba 1.6 100-konna SX
ale że nie było tej niedzieli na giełdzie tego autka a jedynie co rzucało sie w oczy i w moje możliwości finansowe to było właśnie moje audi <urodziny> nie można było przejść obojętnie obok, no i ja nie przeszłem...zatrzymałem sie i kupiłem
zdjęcie nie jest zaraz po kupnie autka ale mniej wiecej tak sie prezentowało <rotfl>
przepraszam za słabą jakość ale zdjęcia wykonywane telefonem, nie posiadam jeszcze cyfrówki :oops:
pierwsze co powędrowało do środka to ochrona dla ślicznej i jasnej tapicerki, czyli dedykowane do B4 pokrowce, wyboru nie miałem zbytniego w stylistyce a zależało mi na ochronie przed brudem, może z czasem zdejmę, bo stylistycznie nie podoba mi sie z tymi pokrowcami
z wyposażenia autka i pokrótce opis:
*wyprodukowany w listopadzie 1991 roku, pierwsza rejestracja w styczniu 1992 - długo nie czekało na pierwszego właściciela
*srebny metalic
*silnik ABK 115 konny (dobrze znany) zagazowany (butla 50 litrów niestety)
cała butla psuje funkcjonalność bagażnika, choć mam ale nie używam rozkładanych dzielonych tylnych oparc <osohozi>
*zderzaki w kolorze nadwozia
*w środku elektryczny szyber - taka sobie klima
*ABS plus wyłącznik ABS-u
*podświetlenia przy podsufitkach dookoła
*ori alusy 15 cali i ori układ wydechowy
*hamulce tarczowe przód i tył
*ori spoiler
* seryjnie obniżony o 20 mm <urodziny>
*halogeniki z przodu w zderzaku
* podłokietnik z tyłu
*centralny pneumatyczny zameczek
*tapicerka welurowa - jasna
*na tylniej szybie antena do telefonu stacjonarnego do autka, niestety tylko antena
nie wiem co tu jeszcze opisać, jeszcze są jakieś inne elementy ale niczym tu niezaskoczę, bo seria jak u każdego a zacząć jakoś trzeba <ok>
jak na początek mało zdjęć, posiadam ich więcej ale to bedę dodawał w miarę możliwości pokolei, najpierw musze je na dysku uporządkować :-x
tutaj widać duże podobieństwo hehe no może kolorek inny :mrgreen:
oczywiście klubowej wlepy nie mogło zbraknąć
czas coś zaktualizować :mrgreen:
jak wiadomo światła w naszych autkach nie są super dlatego postanowiłem zainwestować trochę więcej i przekonać się osobiście słową producenta.
Zakupiłem takie oto żarówki:
dla porównania wstawiam fotkę przed założeniem i po założeniu;
przed:
po:
także polecam gorąco zakup lepszych żarówek jeśli ktoś narzeka na swoje światła mijania
Skoro już zacząłem o światłach to nie mogę zapomnieć o tyle :mrgreen:
Od kolegi Krystiana zakupiłem :
w trakcie montażu:
różnica estetyczna jest widoczna gołym okiem
no i już po zabiegu:
jakiś niedosyt odczuć można odrazu...
długo sie nie zastanawiając zakupiłem zestaw motip do malowania lamp, czyli czerwony i lakier bezbarwny, no i teraz jest tak :
przyszedł czas na ringi od DIDO oraz czerwone zarówki o większej mocy:
pacjent na stole:
...i zegary w aucie:
remont zawieszenia ( sierpień 2009)
Przyszedł czas na remont zawieszenia, częsci zakupione na allegro po obeznaniu się w cenach w tutejszych sklepach. Dosyć korzystnie wyszło a częsci nie z dolnej półki!
Wychodzę z założenia że jak robić to raz a porządnie.
Wymienione:
*amortyzatory olejowe tył Sachsa
*tuleje tylniej belki Lemfordera
*amortyzatory przód olejowe Sachsa
*łączniki stabilizatora Lemfordera
*końcówki kierownicze Lemfordera
*osłona na przegób zewnętrzny Spidan
*osłony i odboje na amortyzatory przednie oraz tylnie Sachsa
*poduszki i łożyska górnego mocowania przednich amortyzatorów Lemfordera
*gumy stabilizatora
Wymiany dokonałem sam wraz z kolegą, dochodząc do wniosku że sam lepiej to zrobię niż nie jeden warsztat, bo to ja jeżdżę i obchodzi mnie jak to jest zrobione i co jest tam wsadzone...
Po wymianie mam ciszę w środku, w końcu upragnione zwycięstwo nad stukami z przedniego zawieszenia, co z pewnością nie jeden posiadacz na forum zna ten ból.
Dokręciłem również minimalnie dwie śruby od maglownicy ( te co są pod akumulatorem) - dość dobry dostęp po wywaleniu McPersona.
Niestety wszystkich częsci nie fotografowałem bo nie były kupowane na raz ale poniżej foto z ostatniej przesyłki
całość składam w oparciu o Wasze porady i wskazówki, części jak widać głównie Lemforder
Ze wszystkich zakupionych najmniej jestem przekonany do łączników stabilizatora, które w dłoniach nie wydawały się na dość solidne, ale zobaczymy ile wytrzymają.
Plusem tych łączników jest miejsce gdzie można przytrzymać gwint( jest on dłuższy ale ma miejsce na klucz płaski 17), duży plus za to w porównaniu do łączników MOGGA gdzie trzeba było męczyć sie gwiazdką w płytkim zagłębieniu dla niej.
car audio
już długi czas na autku ale teraz po krótce zaprezentuję co siedzi u mnie
mam też jakieś fotki z rezania ale to może kiedyś uda mi się skleić w całość i dać w odpowiedni dział :lol:
RADIO
Alpina 9885R
taszki ( wiadomo z jakiego źródła)
Wzmacniacz Xterminator U.S Amps( jak widać) oraz zestaw odseparowany czyli Power Bass L6C
całość zakupiona na essa.com
kilka fotek z rezania :mrgreen:
Okablowanie z Dietza w całości, czyli średnia klasa ale w zupełności wystarczająca <ok>
wygłuszenie matą z Castoramy
zwrotnice schowane, jedna od lewej strony schowka nad nogami kierowcy, druga z lewej strony schowka nad npgami pasażera
kable położone zgodnie z technolgią ich kładzenia, po części widać na foto. całość oczywiście schowana także nic nie widać ( tak miało być)
Szczególne podziekowania tutaj należą sie dla kolegi Krystiana za cenne rady i wskazówki!
Do pełni szcześcia brakuje jeszcze skrzyni kondensatorka oraz wzmacniacza który napędzi suba...
Całość jak narazie gra bardzo przyjemnie i robi swoje, ku mojemu zdziwieniu...
oczywiście przenia scena napedzona przez wzmacniacz :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2009, 23:59 przez Lenio21, łącznie zmieniany 16 razy.