Audi 80 B3 2.0 quattro
Audi 80 B3 2.0 quattro
Historia + pare słów od siebie
Witam Pare słów o mojej Audi'czce. Kupiłem ją dokładnie 04.07.2009, i to w sumie przypadkowo. Od 2 moze 3 lat zarzekałem sie, że nie kupie innego samochodu jak pewnego Japończyka . Decyzja sie zmieniła i z dnia na dzien znalazłem samochód dla siebie. Mój ograniczony budżet nie pozwolił mi na kupno B4 wiec skoro mam juz kupic B3 to najlepiej w quattro i tak sie składa, że takowa była jako jedna z dwóch na Allego i to nie tak strasznie daleko. Nie czekając dłużej zadzwoniłem, wypytałem sie o stan, a nastepnie umówiłem na spotkanie. Mimo drobnych usterek i niedociagniec zdecydowałem sie na kupno autka . Powiem szczerze, że pierwsze wrażenia nie było najlepsze, samochód najprawdopodobniej przez dłuższy czas nie był używany. Pierwsze spostrzezenia to słabe osiagi, gaśnięcie bez powodu (wystarczyło ze puściłem pedał gazu), poprzedni właściciel (pan w srednim wieku) najwyraźniej był sknerą bo nie dość, że samochód jest zagazowany to jeszcze zminimalizował obroty przez co samochód miał tendencje do częstego gaśniecia. Ten problem został już na szczeście zażegnany. Inne usterki to dziurawy tłumik, konająca pompa paliwowa, opony z 0,0001 mm bieżnikiem, brak hamulca ręcznego oraz klocków hamulcowych i radio, które działało przez pierwszy dzień potem odmówiło posłuszeństwa. Z powyrzej wymienionych wiedziałem o oponach i ręcznym. Co do samej budy, jedyne miejsce w którym widać śladowe ilosci korozji to lewa górna strona szyby przedniej, pozatym reszta super. Przez ostatni miesiąc osiagi wyraźnie sie poprawiły, głównie po tym jak wymieniłem filtry i olej, pozatym wmontowałem nowe radyjko i głośniki, wyrególowałem obroty oraz wymieniłem klocki hamulcowe, które sie przypomniały w trasie kiedy jechałem wyrególować gaz... Zaczeły piszczeć (jakies paprochy naleciały i w kontakcie z tarczą zaczeły się jęki), jak pojechałęm do znajomego mechanika to był zdumiony ze dałem rade "tym" hamować (zostały tylko blaszki po nich). Najbliższe plany to nowy tłumik środkowy i najprawdopodobniej końcowy, pompa paliwowa. Myślałem również nad obniżeniem, delikatnym przyciemnieniu szyb i zastąpieniu standardowych żarówek Xenonami. A i oczywiście wymienie te obrzydliwe stalówki na jakies ładne Alusy, z tym, że nie wiem kiedy to nastąpi, bo chce zacząć od tych najbardziej koniecznych
Model/silnik:
Audi 80 B3 quattro; 2.0 (113km 3A); 1990, przebieg 256 tyś.
Wyposażenie:
-ABS,
-Wspomaganie Kierownicy,
-Centralny Zamek
Audio
Alpine iDA-X301 (radio)
Infinity 9623i (głośniki)
Dodatkowe:
W kraju od 2005 roku (ściągniety z Austri), zagazowany 70 tys. km temu.
Pare zdięć
24.08.2009
Ostatnio mała zmiana w Audicy. Nowy tłumik środkowy i wymiana wody w chłodnicy na Płyn i tu żałuje, że akurat nie miałem aparatu. Pokazał bym wam kawe która tam pływała. Oczywiście nie zalałem jej płynem bezpośrednio po tym jak wylałem starą wode... 4 płukania z czego trzecie było z dodatkiem odkamieniacza do chłodnic.
A tu zdiecie starego tłumika:
Rura pomiedzy środkowym, a końcowym była całkiem oderwana trzymała sie jedynie na spawach
Witam Pare słów o mojej Audi'czce. Kupiłem ją dokładnie 04.07.2009, i to w sumie przypadkowo. Od 2 moze 3 lat zarzekałem sie, że nie kupie innego samochodu jak pewnego Japończyka . Decyzja sie zmieniła i z dnia na dzien znalazłem samochód dla siebie. Mój ograniczony budżet nie pozwolił mi na kupno B4 wiec skoro mam juz kupic B3 to najlepiej w quattro i tak sie składa, że takowa była jako jedna z dwóch na Allego i to nie tak strasznie daleko. Nie czekając dłużej zadzwoniłem, wypytałem sie o stan, a nastepnie umówiłem na spotkanie. Mimo drobnych usterek i niedociagniec zdecydowałem sie na kupno autka . Powiem szczerze, że pierwsze wrażenia nie było najlepsze, samochód najprawdopodobniej przez dłuższy czas nie był używany. Pierwsze spostrzezenia to słabe osiagi, gaśnięcie bez powodu (wystarczyło ze puściłem pedał gazu), poprzedni właściciel (pan w srednim wieku) najwyraźniej był sknerą bo nie dość, że samochód jest zagazowany to jeszcze zminimalizował obroty przez co samochód miał tendencje do częstego gaśniecia. Ten problem został już na szczeście zażegnany. Inne usterki to dziurawy tłumik, konająca pompa paliwowa, opony z 0,0001 mm bieżnikiem, brak hamulca ręcznego oraz klocków hamulcowych i radio, które działało przez pierwszy dzień potem odmówiło posłuszeństwa. Z powyrzej wymienionych wiedziałem o oponach i ręcznym. Co do samej budy, jedyne miejsce w którym widać śladowe ilosci korozji to lewa górna strona szyby przedniej, pozatym reszta super. Przez ostatni miesiąc osiagi wyraźnie sie poprawiły, głównie po tym jak wymieniłem filtry i olej, pozatym wmontowałem nowe radyjko i głośniki, wyrególowałem obroty oraz wymieniłem klocki hamulcowe, które sie przypomniały w trasie kiedy jechałem wyrególować gaz... Zaczeły piszczeć (jakies paprochy naleciały i w kontakcie z tarczą zaczeły się jęki), jak pojechałęm do znajomego mechanika to był zdumiony ze dałem rade "tym" hamować (zostały tylko blaszki po nich). Najbliższe plany to nowy tłumik środkowy i najprawdopodobniej końcowy, pompa paliwowa. Myślałem również nad obniżeniem, delikatnym przyciemnieniu szyb i zastąpieniu standardowych żarówek Xenonami. A i oczywiście wymienie te obrzydliwe stalówki na jakies ładne Alusy, z tym, że nie wiem kiedy to nastąpi, bo chce zacząć od tych najbardziej koniecznych
Model/silnik:
Audi 80 B3 quattro; 2.0 (113km 3A); 1990, przebieg 256 tyś.
Wyposażenie:
-ABS,
-Wspomaganie Kierownicy,
-Centralny Zamek
Audio
Alpine iDA-X301 (radio)
Infinity 9623i (głośniki)
Dodatkowe:
W kraju od 2005 roku (ściągniety z Austri), zagazowany 70 tys. km temu.
Pare zdięć
24.08.2009
Ostatnio mała zmiana w Audicy. Nowy tłumik środkowy i wymiana wody w chłodnicy na Płyn i tu żałuje, że akurat nie miałem aparatu. Pokazał bym wam kawe która tam pływała. Oczywiście nie zalałem jej płynem bezpośrednio po tym jak wylałem starą wode... 4 płukania z czego trzecie było z dodatkiem odkamieniacza do chłodnic.
A tu zdiecie starego tłumika:
Rura pomiedzy środkowym, a końcowym była całkiem oderwana trzymała sie jedynie na spawach
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 23:29 przez Rzodkiewa, łącznie zmieniany 3 razy.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Jak dla mnie bomba, jeśli masz trochę kasy zrobisz z niej piękny "pocisk" z napędem na 4 łapy.
Natomiast stanowczo odradzam
Koledzy z forum mieli ori alusy na sprzedaż.
Radio fajnie się wkomponowało, jeśli jeszcze świeci na czerwono to tylko pogratulować.
Natomiast stanowczo odradzam
nie masz tam soczewki, załóż jakieś firmowe H4 o podwyższonym białym świetle i będzie dobrze.Rzodkiewa pisze:zastąpieniu standardowych żarówek Xenonami
Koledzy z forum mieli ori alusy na sprzedaż.
Radio fajnie się wkomponowało, jeśli jeszcze świeci na czerwono to tylko pogratulować.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Gratulacje,ładne Audi 90 quattro
Odpuść sobie xenon w lampie H4 bo w końcu ktoś kogo oślepisz "przytuli" Cię na czołówkę...Jak xenon to w soczewce.
No i pamiętaj że jak będziesz zmieniał kapcie to muszą być 4 takie same a nie dwie różne pary.Czeka Cię zima w quattro ech.. ja z moim q już nie możemy doczekać się śniegu <ok>
Odpuść sobie xenon w lampie H4 bo w końcu ktoś kogo oślepisz "przytuli" Cię na czołówkę...Jak xenon to w soczewce.
No i pamiętaj że jak będziesz zmieniał kapcie to muszą być 4 takie same a nie dwie różne pary.Czeka Cię zima w quattro ech.. ja z moim q już nie możemy doczekać się śniegu <ok>
- karol13171
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 cze 2009, 23:26
- Lokalizacja: Lubin/dolnyśląsk
Z tymi Xenonami to najprawdopodobniej zrobie tak jak mówicie, wstawie H4. Co do tego czy to 80/90... szczerze... nie wiem po lampach rzeczywiście wyglada na 90, lecz w dowodzie itp. itd wszedzie jest Audi 80. Poprzedni właściciel powiedział, że to 80'ka przechodząca w 90'ke... Co do radia... Nie świeci na czerwono tylko na zielono (Alpine iDA-X301), zależało mi na tym żeby nie kupowac pierwszego lepszego, lub sugerowac sie wyglądm tylko jak najlepsze na moją kieszeń. Wiem, że czerwone pasowały by pod zegary, ale na to też jest rada: http://moto.allegro.pl/item705480562_bi ... ersji.html Chyba nie bede wymyślał i wezme standardowe czarne tarcze z zielonym podświetleniem. Jak alusy to trzeba doliczyc opony, a to już wydatek od 600-1000zł za jakies zacne 15/16". Może pojade na giełde w niedziele. Ale jak już mówiłem musze zrobic to co konieczne czyli tłumik i pompe paliwową. Choc uwierzcie, że wśród znajomych znaleźli sie zwolennicy dziurawego tłumika . Bez obaw nie bede malował go na różowo i obijał futerkiem, autko pozostanie seryjne . Mam juz kilka pomysłów, które będe realizował, o ile portfel pozwoli.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
To 90tka-lampy,zderzaki,blenda,listwy boczne,chromy(brakuje tych wokół szyb) a że w dowodzie...hmm ja też mam w dowodzie 80 a w briefie 90 bo jakaś pani "mądra" w wydziale komunikacji się machnęła(nr.się zgadzają legalna jest ) ale nie będę zmieniał bo nie chce płacić za głupotę jakiegoś urzędasa.Jak masz brief to sprawdz jak nie to zidentyfikuj po nr.VIN. I będziesz miał pewność czy to 90 czy 80.