Audi 80 B4 1,9 TDI Avant
Audi 80 B4 1,9 TDI Avant
Witam wszystkich klubowiczów
Chciałbym się przywitać... Nazywam się Marek i wkrótce zostanę posiadaczem Audi 80 B4 Avant z cudownym silnikiem 1,9TDi
Zapisałem się na forum bo w tematyce Niemieckich wynalazków jestem właściwie zielony... interesuję się motoryzacją ale moim pierwszym autem jest Alfa Romeo i zawsze wszystko w niej robiłem z Włoskim smakiem i pasją Włoskich konstruktorów...
Niemieckie samochody w ogóle mnie nie interesowały, nie chciałem o nich słyszeć, i spodziewałem się że bardzo długo nie będę miał Niemieckiego auta.
Niestety, fundusze się skończyły, Alfa idzie na sprzedaż a ja przejmuje rodzinne Audi podczas, gdy moja mama zmienia samochód na jakiś nowy...
W Alfie nie zdążyłem zrobić wszystkiego przez co jest mi przykro trochę, ale i tak kupiłem ją za 750zł a sprzedaję za 1700 więc w przypadku drugiego auta budźet będzie już większy... no i nie będzie opalało 10l benzyny na każdą setkę strzelając przy tym przyjemnie z wydechu oznajmiając że chce więcej...
Ale... dość o Alfie, jeszcze ją mam i się nią chcę nacieszyć jak długo mogę A z drugiej strony planuję co zrobić z Audi jak już będzie moje.
Przede wszystkim Audi jest cholernie zaniedbane, ale z tym dam sobie radę, bo moje pierwsze auto też nie było idealne a musiałem go do lepszego stanu doprowadzać...
W Przypadku Audi pokuszę się o stwierdzenie, że będzie trudniej niż z Alfą, bo ten samochód naprawdę nie miał łatwo... woził rodzinę dzieci, psy i ogólnie wnętrze nie jest najczystsze...
Poza tym kilka defektów na zewnątrz jak zderzak, i błotnik prawy...
Reszta to detale jak nie otwierające się drzwi pasażera czy niedziałające teleskopy bagażnika. Z tym sobie dam radę...
Teraz moje pytanie jest następujące:
Zawsze w głębi duszy podobał mi się dobrze zrobiony german style, cult style... ale wydawało mi się, że nigdy nie będę miał okazji sam tego zrobić.
Jak będę miał Niemieckie auto, to i myślę że przerobie je w Niemieckim stylu:
-Czym właściwie różni się german style, od cult style?
-Co oznacza krzyż maltański?
Moja wizja jest następująca: (może ulec zmianie)
-Zawieszenie obniżyć
-Oryginalne alufelgi pomalować na czarno, rant wypolerować na lustro.
-przyciemnić lekko tylne szyby
-założyć bre na maskę (tu mam wątpliwości)
-nakleić kilka krzyży maltańskich i innych ,,niemieckich'' akcentów.
Generalnie z większych rzeczy wizualnych to tyle Czekam na wskazówki...
Aha... dodam jeszcze zdjęcia tej bestii...
Póki co tyle... jak zacznę coś robić to i cyknę fotki, bo póki co wstyd się tym chwalić w ogóle
Oryginalne aluminiowe felgi mam, tu akurat stoi na stalowych jak widać
Pozdrawiam i czekam na wskazówki
Chciałbym się przywitać... Nazywam się Marek i wkrótce zostanę posiadaczem Audi 80 B4 Avant z cudownym silnikiem 1,9TDi
Zapisałem się na forum bo w tematyce Niemieckich wynalazków jestem właściwie zielony... interesuję się motoryzacją ale moim pierwszym autem jest Alfa Romeo i zawsze wszystko w niej robiłem z Włoskim smakiem i pasją Włoskich konstruktorów...
Niemieckie samochody w ogóle mnie nie interesowały, nie chciałem o nich słyszeć, i spodziewałem się że bardzo długo nie będę miał Niemieckiego auta.
Niestety, fundusze się skończyły, Alfa idzie na sprzedaż a ja przejmuje rodzinne Audi podczas, gdy moja mama zmienia samochód na jakiś nowy...
W Alfie nie zdążyłem zrobić wszystkiego przez co jest mi przykro trochę, ale i tak kupiłem ją za 750zł a sprzedaję za 1700 więc w przypadku drugiego auta budźet będzie już większy... no i nie będzie opalało 10l benzyny na każdą setkę strzelając przy tym przyjemnie z wydechu oznajmiając że chce więcej...
Ale... dość o Alfie, jeszcze ją mam i się nią chcę nacieszyć jak długo mogę A z drugiej strony planuję co zrobić z Audi jak już będzie moje.
Przede wszystkim Audi jest cholernie zaniedbane, ale z tym dam sobie radę, bo moje pierwsze auto też nie było idealne a musiałem go do lepszego stanu doprowadzać...
W Przypadku Audi pokuszę się o stwierdzenie, że będzie trudniej niż z Alfą, bo ten samochód naprawdę nie miał łatwo... woził rodzinę dzieci, psy i ogólnie wnętrze nie jest najczystsze...
Poza tym kilka defektów na zewnątrz jak zderzak, i błotnik prawy...
Reszta to detale jak nie otwierające się drzwi pasażera czy niedziałające teleskopy bagażnika. Z tym sobie dam radę...
Teraz moje pytanie jest następujące:
Zawsze w głębi duszy podobał mi się dobrze zrobiony german style, cult style... ale wydawało mi się, że nigdy nie będę miał okazji sam tego zrobić.
Jak będę miał Niemieckie auto, to i myślę że przerobie je w Niemieckim stylu:
-Czym właściwie różni się german style, od cult style?
-Co oznacza krzyż maltański?
Moja wizja jest następująca: (może ulec zmianie)
-Zawieszenie obniżyć
-Oryginalne alufelgi pomalować na czarno, rant wypolerować na lustro.
-przyciemnić lekko tylne szyby
-założyć bre na maskę (tu mam wątpliwości)
-nakleić kilka krzyży maltańskich i innych ,,niemieckich'' akcentów.
Generalnie z większych rzeczy wizualnych to tyle Czekam na wskazówki...
Aha... dodam jeszcze zdjęcia tej bestii...
Póki co tyle... jak zacznę coś robić to i cyknę fotki, bo póki co wstyd się tym chwalić w ogóle
Oryginalne aluminiowe felgi mam, tu akurat stoi na stalowych jak widać
Pozdrawiam i czekam na wskazówki
Witam, na początku gratuluje audianki Tak naprawdę każde auto da radę ogarnąć kwestia tylko czy "gra jest warta świeczki" Patrząć na avanta nie widzę nic do zrobienia poza tzw. kosmetyką Ogólnie audiczka wygląda dosyć dobrze, z tego co dało się zaobserwować na fotkach ma dosyć dobre wyposażenie i kiere s-line :shock: do tego oszczędny i w miarę dynamiczny silniczek
Ogarniaj, dbaj, rezaj i wstawiaj nowe foto :mrgreen: Pozdro
Wszystko fajnie, ale te krzyże bym sobie darwał, tak jak bre, ale wszystko rzecz gustu. Zamiast ori alu widziałbym tu jakąś większą felgę z rancikiem oczywiście w polerce :mrgreen:Marek92 pisze:Moja wizja jest następująca: (może ulec zmianie)
-Zawieszenie obniżyć
-Oryginalne alufelgi pomalować na czarno, rant wypolerować na lustro.
-przyciemnić lekko tylne szyby
-założyć bre na maskę (tu mam wątpliwości)
-nakleić kilka krzyży maltańskich i innych ,,niemieckich'' akcentów.
Ogarniaj, dbaj, rezaj i wstawiaj nowe foto :mrgreen: Pozdro
Tempomat jest, ale nie działa...
Była przekładana skrzynia biegów i tempomat się skończył...
Wcześniej była automatyczna skrzynia której nikt nie potrafił ogarnąć.
Ciągle się psuła...
Ogólnie pod względem mechanicznym to to Audi jest 200% sprawne, wszystko zmienione na czas, zawsze na najlepszym oleju itd, etc...
Ma niestety parę wizualnych, oraz uprzykrzających życie usterek, ale to się zrobi...
Co do tego silnika, owszem jest on oszczędny... ale czy dynamiczny...
Ech, może po prostu mam spaczony pogląd na świat po Alfie Romeo Tam był 1,7 boxer i no cóż... jak wsiadam do Audi to wydaje mi się że stoję w miejscu, ale po prostu trzeba się przyzwyczaić Myślę, że tydzień jazdy i przywyknę
W razie czego zmienię sobie mapy wtrysku i ciśnienie doładowania turbiny, tak żeby miało ze 115-120KM... ale póki co jeszcze się za to nie biorę...
Ogólnie jeździ się naprawdę przyjemnie, najbardziej podoba mi się skrzynia biegów...
Chyba najlepsza z jaką jeździłem, a nie jednym autem już latałem
Cóż, w porównaniu do Alfy to skrzynia biegów jest niebo a ziemia... W Alfie do końca to precyzyjne nie jest, a i nie rzadko wydaje z siebie zgrzyt... trzeba się od nowa samochodem nauczyć jeździć.
W Audi biegi wchodzą lekko i płynnie bez zgrzytu jedynie wsteczny czasem ciężko jest wrzucić...
Była przekładana skrzynia biegów i tempomat się skończył...
Wcześniej była automatyczna skrzynia której nikt nie potrafił ogarnąć.
Ciągle się psuła...
Ogólnie pod względem mechanicznym to to Audi jest 200% sprawne, wszystko zmienione na czas, zawsze na najlepszym oleju itd, etc...
Ma niestety parę wizualnych, oraz uprzykrzających życie usterek, ale to się zrobi...
Co do tego silnika, owszem jest on oszczędny... ale czy dynamiczny...
Ech, może po prostu mam spaczony pogląd na świat po Alfie Romeo Tam był 1,7 boxer i no cóż... jak wsiadam do Audi to wydaje mi się że stoję w miejscu, ale po prostu trzeba się przyzwyczaić Myślę, że tydzień jazdy i przywyknę
W razie czego zmienię sobie mapy wtrysku i ciśnienie doładowania turbiny, tak żeby miało ze 115-120KM... ale póki co jeszcze się za to nie biorę...
Ogólnie jeździ się naprawdę przyjemnie, najbardziej podoba mi się skrzynia biegów...
Chyba najlepsza z jaką jeździłem, a nie jednym autem już latałem
Cóż, w porównaniu do Alfy to skrzynia biegów jest niebo a ziemia... W Alfie do końca to precyzyjne nie jest, a i nie rzadko wydaje z siebie zgrzyt... trzeba się od nowa samochodem nauczyć jeździć.
W Audi biegi wchodzą lekko i płynnie bez zgrzytu jedynie wsteczny czasem ciężko jest wrzucić...
samochod jak samochod po oftkach nic nie widac nie ma sie co podniecac panowie .. zwykly typowy diesel w kombi w zielonym kolorze .. pelno takich po wsi jezdzi :mrgreen: .. jezeli obnizysz auto i pomalujesz oryginalne felgi na czarno to nie wiele to bedzie w tym german stylu .. na miescie nie jeden dziadek jezdzi golfem obnizonym na stalowkach bo tak mu ktos z de przywiozl i czy mozna mowic ze ma german style odrazu ? na german style trzeba sobie zapracować .. co do roznic .. nazwy mowia same za siebie .. german to jak pewnie wiesz po krotce mowiac gladko, nisko i szeroko, a cult to tradycja, historia, kult przeszłości ... masz internet to wiecej info sobie znajdzie .. aha i co do krzyza maltanskiego - tak uwielbianego przez fanow golfow i bmw ... krzyz ten oznacza ze twoja babcia kochała sie w hitlerze :mrgreen: bo w koncu to krzyz siedmiu rozkoszy a tak serio na autach to nic nie znaczy, podkresla tylko niemcowość wozui tyle ! .. choc chyba nie kazdy do konca to czai
ps swoja drogą fajna sytuacja ze podczas braku funduszy zamienia sie alfe wartą 700 na audi warte 7000 .. nic tylko biednieć z roku na rok :mrgreen:
ps swoja drogą fajna sytuacja ze podczas braku funduszy zamienia sie alfe wartą 700 na audi warte 7000 .. nic tylko biednieć z roku na rok :mrgreen:
No i to jest konkretna odpowiedź
Dzięki duo
Dokładnie tak... to zwykłe zielone kombi w dieslu jakich jest miliony na polskich drogach
To mnie troszkę boli, że jest takie popularne... ale przeżyję
Czyli do cult style to Audi się niezbyt nadaje, bo w końcu jest dość nowoczesne
Kolega ma Golfa I z silnikiem Passata 1,8 zawieszeniem gwintowanym i w ogóle w całkiem ciekawym stanie... genialny wóz, chciałby go sprzedać teraz za 1200zł... ale nie po to sprzedaję Alfę żeby kolejnego ,,pijaka'' kupować Choć naprawdę Golf I mi się bardzo podoba
Krzyż maltański... myślałem, że wszyscy posiadacze niemieckich aut sobie go naklejają, choć naprawdę głównie go widać na BMW i na Golfach II
Co do Bry na maskę, tak jak pisałem mam wątpliwości...
Jest z przodu trochę odprysków poważnych, ale Bra może spowodować że dostanie się pod nią wilgoć...
Poza tym nie wiem jak to mam niby założyć bo w B4 maska jest nieco nietypowa...
P.S
Alfa już teraz warta 1700
Trochę tam ją ,,podrasowałem''
PRZED
PO
PRZED
PO
Ale rzeczywiście... nic tylko biednieć
Lubię samochody i ,,dłubanie'' przy nich... Audi też się tak zmieni Albo jeszcze bardziej... bo w przypadku Alfy nie miałem żadnego budżetu... w sumie cała kasa poszła na zakup, a potem tak powoli się skubało... Własnymi rękoma
Między innymi sam przeprowadziłem renowacje aluminiowych felg w zacisznym garażu...
W przypadku Audi mam naprawdę sporą kasę na działania
Dzięki duo
Dokładnie tak... to zwykłe zielone kombi w dieslu jakich jest miliony na polskich drogach
To mnie troszkę boli, że jest takie popularne... ale przeżyję
Czyli do cult style to Audi się niezbyt nadaje, bo w końcu jest dość nowoczesne
Kolega ma Golfa I z silnikiem Passata 1,8 zawieszeniem gwintowanym i w ogóle w całkiem ciekawym stanie... genialny wóz, chciałby go sprzedać teraz za 1200zł... ale nie po to sprzedaję Alfę żeby kolejnego ,,pijaka'' kupować Choć naprawdę Golf I mi się bardzo podoba
Krzyż maltański... myślałem, że wszyscy posiadacze niemieckich aut sobie go naklejają, choć naprawdę głównie go widać na BMW i na Golfach II
Co do Bry na maskę, tak jak pisałem mam wątpliwości...
Jest z przodu trochę odprysków poważnych, ale Bra może spowodować że dostanie się pod nią wilgoć...
Poza tym nie wiem jak to mam niby założyć bo w B4 maska jest nieco nietypowa...
P.S
Alfa już teraz warta 1700
Trochę tam ją ,,podrasowałem''
PRZED
PO
PRZED
PO
Ale rzeczywiście... nic tylko biednieć
Lubię samochody i ,,dłubanie'' przy nich... Audi też się tak zmieni Albo jeszcze bardziej... bo w przypadku Alfy nie miałem żadnego budżetu... w sumie cała kasa poszła na zakup, a potem tak powoli się skubało... Własnymi rękoma
Między innymi sam przeprowadziłem renowacje aluminiowych felg w zacisznym garażu...
W przypadku Audi mam naprawdę sporą kasę na działania
zrob zaudi cos zeby nie bylo jak miliony innych - tylko z głowa zebys go nie skrzywidzł ..co do bry .. bra siezaklada na koniec jak juz jest wszystko co potrzeba .. zacznij od zawieszenia i dobrego koła .. zeby bylo do czego inne klamoty pchać ... bra na codzien jest do dupy bo rysuje lakier .. po 50km bedziesz miec maske do malowania .. a zalozyc sie da tu masz przyklad na moim aucie
http://img385.imageshack.us/i/001up7.jpg/
http://img385.imageshack.us/i/005ti8.jpg/
aha i to był german .. z amerykanskimi zakusami
http://img385.imageshack.us/i/001up7.jpg/
http://img385.imageshack.us/i/005ti8.jpg/
aha i to był german .. z amerykanskimi zakusami
Tak, oczywiście...
Wszystko chcę zrobić z głową i dobrze zaplanować. Rozważyć za i przeciw
Przede wszystkim chciałbym obniżyć zawieszenie... najpierw chciałem uciąć sprężyny o jakieś dwa zwoje, ale nie wiem czy to takie proste, bo one są chyba zwężone z tego co wiem...
Felgi mam plan pomalować na czarny mat i wypolerować rant jak już wspomniałem. Chyba ich zmieniać nie będę bo są całkiem niezłe... ale tego jeszcze nie wiem Najwyżej trochę podpicuję oryginały i je sprzedam a zamienię na inne kółeczko... wszystko trzeba przemyśleć
Na zimę zaś planuję stalówki pomalować na biało i poszerzyć
Brat bliskiego kolegi robi poszerzona felgi, wygląda to obłędnie... prezentuje się czasem lepiej niż na aluminiowych... Genialna sprawa!
Kolejna rzecz to ta BRA fajnie to nawet wygląda, myślę że na zielonym ciekawie by wyglądała czarna, lub beżowa... tylko to pomysł kontrowersyjny i nie wiem czy się na niego porywać... Z drugiej strony trzeba coś zrobić z odpryskami na masce...
Dodam więcej fotek:
Stłuczony błotnik... będę musiał coś z nim zrobić
To stare zdjęcie, teraz ta strona jest jeszcze poprawiona przez Volviaka który we mnie wjechał tyłem Kierunek jeden biały, drugi pomarańczowy... wygląda cudnie... heh
Kiedyś kupiłem takie pokrowce na fotele, aktualnie są zdjęte bo trochę się ściągały... no i te białe przy tym całym bałaganie nie były najpraktyczniejsze...
W środku widać taki kabel, to wtyczka do gniazda od zapalniczki...
Wkłada się ją, gdy trzeba wycofać, bo inaczej światło wstecznego się nie świeci... najbardziej ergonomiczne to nie jest, szczególnie gdy zapomni się wyjąć wtyczki co czasem mi się zdarza
Wszystko chcę zrobić z głową i dobrze zaplanować. Rozważyć za i przeciw
Przede wszystkim chciałbym obniżyć zawieszenie... najpierw chciałem uciąć sprężyny o jakieś dwa zwoje, ale nie wiem czy to takie proste, bo one są chyba zwężone z tego co wiem...
Felgi mam plan pomalować na czarny mat i wypolerować rant jak już wspomniałem. Chyba ich zmieniać nie będę bo są całkiem niezłe... ale tego jeszcze nie wiem Najwyżej trochę podpicuję oryginały i je sprzedam a zamienię na inne kółeczko... wszystko trzeba przemyśleć
Na zimę zaś planuję stalówki pomalować na biało i poszerzyć
Brat bliskiego kolegi robi poszerzona felgi, wygląda to obłędnie... prezentuje się czasem lepiej niż na aluminiowych... Genialna sprawa!
Kolejna rzecz to ta BRA fajnie to nawet wygląda, myślę że na zielonym ciekawie by wyglądała czarna, lub beżowa... tylko to pomysł kontrowersyjny i nie wiem czy się na niego porywać... Z drugiej strony trzeba coś zrobić z odpryskami na masce...
Dodam więcej fotek:
Stłuczony błotnik... będę musiał coś z nim zrobić
To stare zdjęcie, teraz ta strona jest jeszcze poprawiona przez Volviaka który we mnie wjechał tyłem Kierunek jeden biały, drugi pomarańczowy... wygląda cudnie... heh
Kiedyś kupiłem takie pokrowce na fotele, aktualnie są zdjęte bo trochę się ściągały... no i te białe przy tym całym bałaganie nie były najpraktyczniejsze...
W środku widać taki kabel, to wtyczka do gniazda od zapalniczki...
Wkłada się ją, gdy trzeba wycofać, bo inaczej światło wstecznego się nie świeci... najbardziej ergonomiczne to nie jest, szczególnie gdy zapomni się wyjąć wtyczki co czasem mi się zdarza
zawieszenie obniza sie wkladajac progresywne sprezyny badz kpl sprezyn z amortyzatorami .. a nie ucianjac oryginalne raz ze to niebezpieczne dwa ze auto siadze to fakt ale przestanie dac sie tym jechac bo sie zrobi mieksze i podatne na wychyły .. noi bedzie bujac jak starej babie cycki ... co do skomplikowanego systemu swiatel wstecznych .. nie lepiej naprawic zmiast sie takie pierd..ć ? najpiew doprowadz auto do stanu mechanicznie seryjnego dopiero potem pakuj kase na zmiany .. wzorowa eksploatacja to podstawa
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
o jezu... alfa romeo 33 :mrgreen: :mrgreen: doskonale wiem co to za auto, jest u mnie w rodzinie i powiem, że spisuje się rewelacyjnie .... jako zakała podwórka :mrgreen:
Szybko przestaniesz tęsknić za alfą... pojeździsz audi i zrozumiesz, że nie powinno być tak, że jak się wsiada do samochodu to pierwsza myśl "dojedzie czy nie dojedzie"
Szybko przestaniesz tęsknić za alfą... pojeździsz audi i zrozumiesz, że nie powinno być tak, że jak się wsiada do samochodu to pierwsza myśl "dojedzie czy nie dojedzie"
Cóż... to nie ja zajmowałem się tym samochodem
Ja go do ,,takiego'' stanu nie doprowadzałem
Co do Alfy i loterii ,,dojedzie, nie dojedzie''
Tu muszę stwierdzić, że nie miałem nigdy takich zastanowień... ale kilka nieprzewidzianych sytuacji się zdarzyło... właśnie za tą nieprzewidywalność tak kocham tą markę
Jutro jedziemy na giełdę wybrać nowe auto z mamą, czyli tuż po sprzedaży Alfy będę mógł wziąć na warsztat Audi...
Zły los go ze mną nie spotka, Alfa ,,odżyła'' to i ten dziad też powstanie
Ja go do ,,takiego'' stanu nie doprowadzałem
Co do Alfy i loterii ,,dojedzie, nie dojedzie''
Tu muszę stwierdzić, że nie miałem nigdy takich zastanowień... ale kilka nieprzewidzianych sytuacji się zdarzyło... właśnie za tą nieprzewidywalność tak kocham tą markę
Jutro jedziemy na giełdę wybrać nowe auto z mamą, czyli tuż po sprzedaży Alfy będę mógł wziąć na warsztat Audi...
Zły los go ze mną nie spotka, Alfa ,,odżyła'' to i ten dziad też powstanie
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No panie nie wiem czy się orientowałeś w cenach niektórych rarytasików... Bo coś mi się wydaje, że chyba nie. Tu żeby dobrze autko zrobić nie wystarczy 5tyś zł... Trzeba troszku więcej.Marek92 pisze:W przypadku Audi mam naprawdę sporą kasę na działania
Co do maski to jak to ma być german to takich patentów się nie używa jak maskowanie odprysków :!: Malowanie i innej opcji nie ma. Całe auto musi się świecić jak psu wiadomo... Do tego ładna polerowana felga i blisko ziemi.
Jak weźmiesz przykład z Łukasza to będę spokojny o projekt.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2010, 21:43 przez Niki20, łącznie zmieniany 1 raz.
No Panie Parapety są więc jedna rzecz do zrezania Ci odpada :mrgreen: :mrgreen:
Nic nie napisałes o wyposażeniu ,,, no jak to tak
I przede wszystkim czytaj duzo forum, bo tutaj jest dosłownie wszystko o audi ... Co do spręzyn to mnie zaskoczyłeś z tym obcinaniem ... no ale mysle ze tego nie zrobisz. Jest masa zamiennych sprężyn na allegro które obniżają auto ..
Nic nie napisałes o wyposażeniu ,,, no jak to tak
I przede wszystkim czytaj duzo forum, bo tutaj jest dosłownie wszystko o audi ... Co do spręzyn to mnie zaskoczyłeś z tym obcinaniem ... no ale mysle ze tego nie zrobisz. Jest masa zamiennych sprężyn na allegro które obniżają auto ..