[B2 ABZ] b2 quattro v8 - filmik st.6
[B2 ABZ] b2 quattro v8 - filmik st.6
witam,
chciałem Wam przedstawić mój projekt,
jest to Audi 80 B2 quattro z 1985r.
auto seryjnie występowało z silnikiem 1.8 DZ 112 KM
i nawet całkiem fajnie jeździło
wszystko pewnie zostałoby jak oryginał, gdyby nie kolega, który namówił mnie na przejechanie się na tor w Wyrazowie tak sobie pojeździć w sprincie i od tego się zaczęło
wyszło tyle "niedoróbek" podczas jazdy po torze, więc postanowiłem coś z tym zrobić
zaczęło się od wywalenia wnętrza i wspawania klatki bezpieczeństwa
- zamówiłem też nowe zawieszenie kit weitec'a -35 mm ( obecnie wiem że jest za miękki )
- zamontowane zostały też dzielone kolumny Mc z Audi B4
- dwa kubełki i pasy szelkowe
- kierownica momo na nowo obszyta w perforowaną skórę
takim samochodem wybrałem się na tor Kielce -> Puchar Jesieni
prowadzenie i moc : dramat
zabawa fajna, ale czułem że muszę coś z tym zrobić
miał być wsadzany silnik 1.8T ze wględu na to żeby wszedł bez problemu, plusem była też jego waga, ale w końcu wybór padł na 4.2 V8 ABZ z Audi A8
silnik kupiony, trzeba zacząć go wsadzać
ale koła zamachowego od manuala ani widu ani słychu, tzn. były ale za chore pieniądze
szukałem i szukałem, aż w końcu po 3msc znalazłem
miałem już praktycznie wszystko, więc można było aplikować silniczek
swapem + odpaleniem zajeli się chłopaki z quattro-Service'u
pierwsze przymiarki:
kołyska ze sztywnymi tulejami + wzmocnienie jej
z racji małej ilości miejsca z przodu i chęci zostawienia chłodnicy w oryginalnym miejscu musiałem kupić dwa cienkie wiatraki
silnik i skrzynia z Audi B3 2.3 już złożone:
Artur z QS zrobił też wydech
przymiarka chłodnicy, miejsca za dużo nie ma:
dla poprawy prowadzenie się auta został zamontowany dyfer z B3 + torsen z Audi V8, czyli auto ma dwa torseny
silnik ożył
Audi B2 4.2 V8 start
w między czasie doszły też poliuretanowe gumki w zawieszenie
kolejne odpalenie + marchewy
Audi B2 4,2 V8 by quattro-service
Audi zostało poskładane do kupy i obecnie wygląda mniej więcej tak:
a jeździ tak:
Audi B2 4.2 V8 quattro
Audi 80 B2 4.2 V8 acceleration 40 - 150 km/h
oczywiście jak przy takich projektach zawsze jest coś do roboty, więc obecnie zbieram graty i działam dalej
pozdrawiam
chciałem Wam przedstawić mój projekt,
jest to Audi 80 B2 quattro z 1985r.
auto seryjnie występowało z silnikiem 1.8 DZ 112 KM
i nawet całkiem fajnie jeździło
wszystko pewnie zostałoby jak oryginał, gdyby nie kolega, który namówił mnie na przejechanie się na tor w Wyrazowie tak sobie pojeździć w sprincie i od tego się zaczęło
wyszło tyle "niedoróbek" podczas jazdy po torze, więc postanowiłem coś z tym zrobić
zaczęło się od wywalenia wnętrza i wspawania klatki bezpieczeństwa
- zamówiłem też nowe zawieszenie kit weitec'a -35 mm ( obecnie wiem że jest za miękki )
- zamontowane zostały też dzielone kolumny Mc z Audi B4
- dwa kubełki i pasy szelkowe
- kierownica momo na nowo obszyta w perforowaną skórę
takim samochodem wybrałem się na tor Kielce -> Puchar Jesieni
prowadzenie i moc : dramat
zabawa fajna, ale czułem że muszę coś z tym zrobić
miał być wsadzany silnik 1.8T ze wględu na to żeby wszedł bez problemu, plusem była też jego waga, ale w końcu wybór padł na 4.2 V8 ABZ z Audi A8
silnik kupiony, trzeba zacząć go wsadzać
ale koła zamachowego od manuala ani widu ani słychu, tzn. były ale za chore pieniądze
szukałem i szukałem, aż w końcu po 3msc znalazłem
miałem już praktycznie wszystko, więc można było aplikować silniczek
swapem + odpaleniem zajeli się chłopaki z quattro-Service'u
pierwsze przymiarki:
kołyska ze sztywnymi tulejami + wzmocnienie jej
z racji małej ilości miejsca z przodu i chęci zostawienia chłodnicy w oryginalnym miejscu musiałem kupić dwa cienkie wiatraki
silnik i skrzynia z Audi B3 2.3 już złożone:
Artur z QS zrobił też wydech
przymiarka chłodnicy, miejsca za dużo nie ma:
dla poprawy prowadzenie się auta został zamontowany dyfer z B3 + torsen z Audi V8, czyli auto ma dwa torseny
silnik ożył
Audi B2 4.2 V8 start
w między czasie doszły też poliuretanowe gumki w zawieszenie
kolejne odpalenie + marchewy
Audi B2 4,2 V8 by quattro-service
Audi zostało poskładane do kupy i obecnie wygląda mniej więcej tak:
a jeździ tak:
Audi B2 4.2 V8 quattro
Audi 80 B2 4.2 V8 acceleration 40 - 150 km/h
oczywiście jak przy takich projektach zawsze jest coś do roboty, więc obecnie zbieram graty i działam dalej
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 11:51 przez sokolnh, łącznie zmieniany 8 razy.
nie wiem co rozumiesz pod pojęciem upalanie ?wujo1 pisze: nie szkoda już takiej B2 na upalanie ??
bo ja o nim raczej nic nie mówiłem, a to że wrzuciłem nowe zawieszenie, hamulce, silnik nie od razu musi odnosić się do upalania, samochód służy do jeżdżenia i dawanie frajdy, a jak może to robić lepiej to czemu nie ?
czy klatka, kubły sugerują upalanie ? być może
ale to auto ma 25 lat, karoseria jest wypracowana i wymaga wzmocnienia, po za tym chce się czuć bezpiecznie, nie mając żadnych systemów czy poduszek bezpieczeństwa
nie mam zamiaru zamykać auta w garażu i czekać kilkanaście lat aż zdrożeję
bardziej zniszczeje stojąc niż jak je będę użytkował
auto oczywiście będzie wykorzystane do sportu bo jednak audi quattro do czegoś zobowiązuje
ale będą to imprezy torowe + jakieś pojeżdzawki więc w jak najmniejszym stopniu szkodliwe dla samochodu
a do postawienia w garażu mam coupete, bo to ona bardziej się nadaje na klasyka, ale w niej też parę rzeczy usprawnię, wymienię i będę ją jeździć
bo przecież po to ją mam
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Oj wujo, wujo.
Kolega ma sprecyzowane zalożenia co do samochodów. Sedan idzie jako pogromca wszystkich niedzielnych kierowców w pseudo GTI z laminatami a Coupeta będzie robiona jako okaz powodujący zwiększoną produkcję śliny w jamie ustnej.
Dla mnie cele rozwoju są obrane jak najbardziej słuszne i mam nadzieję, że zostanie to doprowadzone do samego końca. Tych aut jest coraz mniej a robione ze smakiem powodują szybsze bicie serca. A na to się zapowiada, a nawet na palpitacje :mrgreen:
Kolega ma sprecyzowane zalożenia co do samochodów. Sedan idzie jako pogromca wszystkich niedzielnych kierowców w pseudo GTI z laminatami a Coupeta będzie robiona jako okaz powodujący zwiększoną produkcję śliny w jamie ustnej.
Dla mnie cele rozwoju są obrane jak najbardziej słuszne i mam nadzieję, że zostanie to doprowadzone do samego końca. Tych aut jest coraz mniej a robione ze smakiem powodują szybsze bicie serca. A na to się zapowiada, a nawet na palpitacje :mrgreen:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ale, jakie ale ? :-o takie żeby włożyć w auto kupie kasy, wstawić do garażu i sobie oglądać, śnieg spadnie garaż, deszcz garaż, a nie daj bóg gdzieś zarysuje to już się potne :oops: Chyba dziwny jestem <buu>wujo1 pisze:trepek, ja też uważam że kolega idzie w słusznym kierunku ale wiesz ja zawsze muszę mieć jakieś ale :mrgreen:
Nic wujo do Ciebie nie mam ale mówie tak ogólnie
Żeby nie było spamu kolego szykujesz fajne auto które da na pewno dużooooo frajdy
każdy inaczej patrzy na to jeden wybebeszy doszczętnie po to żeby jeździć na 1/4 drugi włoży jakiś porządny silnik itp żeby być pogromcom ulicznym a trzeci odrestauruje każdą malutką część samochodu i wyjeżdża nim tylko na spoty , mi np podoba się jak jest odrestaurowane a ma mocny silnik i np mi się nie widzi już klatka ale niestety żeby samochód się nie rozleciał to musi być buda porządnie wzmocniona nie ma wyjścia ... no chyba wyraziłem się jasno
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Zgadzam się z Toba w 100 procentach, pod warunkiem że przypadek odrestaurowania auta i wyjeżdzania nim tylko na zloty wiążę się z tym że jest to auto 2gie lub 3cie, a nie to którym smigasz na codzien np. do pracy, bo niektórzy tak robią, o to mi chodzi, zresztą nie ważne, każdy niech robi jak chce <lol>wujo1 pisze:każdy inaczej patrzy na to jeden wybebeszy doszczętnie po to żeby jeździć na 1/4 drugi włoży jakiś porządny silnik itp żeby być pogromcom ulicznym a trzeci odrestauruje każdą malutką część samochodu i wyjeżdża nim tylko na spoty , mi np podoba się jak jest odrestaurowane a ma mocny silnik i np mi się nie widzi już klatka ale niestety żeby samochód się nie rozleciał to musi być buda porządnie wzmocniona nie ma wyjścia takie jest moje zdanie i tyle