Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B3 1,6 TD 80 PS skrzynia AKM

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 02 gru 2010, 23:47

Ładna B3 kolorek fajny i bardzo zadbany jak widać na fotkach widać, że poprzedni właściciel o nie bał. Przebieg pewnie nieprawdziwy, bo najczęstszą przyczyną kruszenia się zębatki jest właśnie kręcenie przebiegu i po jakimś czasie zębatka może się ukruszyć od złego ułożenia i nie nabija nam kilosów lub nabija sobie kiedy jej się chce :-D Ale przebiegiem się nie jeździ, bo ten silnik jak dbany jest wieczny jak to mówił któryś z przedmówców :-P
hubertoslav pisze:Domyślam się, że coś z rozrusznikiem, mianowicie - nie kręci.
Prąd na akumulatorze jest, ale nie zaskakuje...


Sprawdź czy dochodzi zasilanie do rozrusznika, bo możliwe,ze kostka stacyjki skończyła swój żywot, a t częsta przypadłość w tych autach choć mi się to jeszcze nie zdarzyło. Forumowicze polecają kostkę firmy valeo, cena coś koło 100 zł się zakręci ale niby warto, bo jakość bardzo dobra.

hubertoslav
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: hubertoslav » 18 gru 2010, 22:46

Przyczyną była pęknięta kostka (w standardowym z resztą miejscu). Dodatkowo urwała się "płetwa" od wkładu stacyjki włączająca kostkę.

Teraz borykam się z następującym problemem, mianowicie ciężko mi pali na tych mrozach.
Trzeba go kręcić i kręcić... Dopiero po kilkukrotnym kręceniu zapala. Warto powiedzieć, że przy kręceniu, słychać tak jakby lada moment chciał zaskoczyć, to są takie regularne odgłosy, jakby silnik przyśpieszał i zwalniał. Jako przyczynę obstawiam świece żarowe, filtr paliwa, zapowietrzony układ paliwowy lub jakoś paliwa.

Miał już ktoś z was podobny przypadek? Ba! Na pewno...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 gru 2010, 01:02

Sprawdź aku i rozrusznik.

Przy padniętych świecach żarowych albo by Ci wogóle nie zaskoczył (jakby wszystkie były spalone) albo by zaskoczył np. na 3 cylindry (jedna świeca kaput).

Sprawdź kąt wtrysku oraz pytanie: używasz przyśpieszacza?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 19 gru 2010, 05:18

- Drugim problemem są wycieraczki. Też mi się zacinają, dlatego muszę przytrzymać żeby chodziły. Bez problemu chodzi tylko najszybszy tryb.

przekaznik od wycieraczek sprawdz

ładna b3 :)

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 19 gru 2010, 09:58

bardzo ładnie utrzymana b3 i z fajnym silniczkiem mało juz spotyka się aut zadbanych i w dieslu a twoja jest naprawdę śliczna ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 21 gru 2010, 11:40

Prawie jak moja <ok> . Tylko Twój jest TD :oops: i w dodatku 80KM. Ja bym nawet taką audiczką podjeżdżał po zapałki do kiosku w końcu 5l na 100km to mniej niż mało :-D .
W każdym bądź razie szczerze gratuluję upolowania takiego fajnego klekotka.
PS. Co do ciężkiego odpalania zimą, to ja bym czy prędzej wymienił świece żarowe i filtr paliwa. No i zalał dobrej jakości ropę z dodatkiem zimowym. Ja tak robiłem przed każdą zimą (oprócz wymiany świec) w Pasku z 92` (1.9TD 75KM) i palił na "strzała" 8-)

hubertoslav
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: hubertoslav » 02 sty 2011, 20:13

Dziękuję Wam, za rady:)
Problem rozwiązałem.
Przyczyna:

- pęknięta kostka stacyjki (usterka standard), a ponadto to złamał się "język" we wkładzie stacyjki (ten który włącza w niej zapłon)

Co do ciężkiego palenia, to muszę powiedzieć, że mrozy trochę zelżały, więc pali, ale przyznaję, że z trudem. Załapuje tak jakby na 2 cylindry, ale jak już zapali to pozostałe gary załapują. Czeka mnie wymiana świec i jestem co do tego przekonany.

Teraz odpowiadam:

trepek: używam przyśpieszacza, ale on w niektórych przypadkach pomaga dopiero po odpaleniu, bo czasem z przyśpieszaczem nie chce zapalić. Myślę, że to przez niesprawne świece.

levis1991: dzięki za wskazówkę. Przekaźnik sprawdzę.

Za komplementy pod adresem mojej Audiczki - dziękuję:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2011, 20:19

hubertoslav pisze:ale on w niektórych przypadkach pomaga dopiero po odpaleniu, bo czasem z przyśpieszaczem nie chce zapalić.
Wymień akumulator, nie ma mocy by kręcić. W tym samochodach jest tak, że pomimo zgaśnięcia kontrolki od grzania świec, świece dalej grzeją. Trzeba czekać aż pyknie przekaźnik. Jak pyknie to zapalaj, jak lepiej będzie chwytał to na 100% akumulator.

Awatar użytkownika
Marek92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:38

Post autor: Marek92 » 02 sty 2011, 20:21

No bardzo ciekawy egzemplarz :)
A jakie ma wyposażenie, bo jestem nowy w temacie Audi, i niestety nie wiem co tam seryjnie było wkładane do samochodów :) A że ja mam prawie kompletne to wiem, że jak na owe lata można było tam wsadzić sporo...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2011, 20:25

Marek92 pisze:i niestety nie wiem co tam seryjnie było wkładane do samochodów
Koło zapasowe, kierownica, wszystkie szyby uchylne, fotele, światełko w bagażniku :-P Mówię poważnie.

Awatar użytkownika
Marek92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:38

Post autor: Marek92 » 02 sty 2011, 21:16

To widzę, że Audi nie gorzej zdzierało z klientów niż BMW :-D
Seryjnie się dostawało cztery szyby i całe powietrze w środku, ale za bajery trzeba słono dopłacać...
Ja mam coprawda B4, ale patrząc na wyposażenie którego najnowsze auta nie mają czuję że gość jak wszedł do salony to taczkami pieniądze woził do sprzedawcy :-)

A wracając do Twojego autka to ładne zadbane :-)
Fajnie że masz szyberwlot... świetna sprawa ;-)

hubertoslav
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: hubertoslav » 02 sty 2011, 22:17

Mam w głowie mnóstwo znaków zapytania co do zwiększania mocy w silniku SB.
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Audi i chciałbym się dowiedzieć wielu rzeczy odnośnie tego silnika.
Chciałbym zadać kilka pytań. Proszę o solidne i dokładne wypowiedzi oraz o trochę cierpliwości dla moich pytań, które mogą wydawać się banalne. Ale to tylko dlatego, że jestem TU świeżakiem.

1. Czy silnik SB ma zawór EGR? Jeśli tak, to czy jego usunięcie wpływa na spalanie?
2. Czy usunięcie katalizatora wpływa na głośność pracy i na spalanie?
3. Co to jest pompa "10mm"?
4. W jakich modelach VW Golfa i Audi 80 ją montowali?
5. Czy można swoją pompę przerobić/wymienić na 10mm?
6. Czy po wymianie/przeróbce swojej pompy na 10mm prócz mocy, wzrośnie spalanie?
7. Co to za czujnik przy turbinie, którego skuwka często się urywa?
8. Jak mam poznać jakie mam turbo?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2011, 22:27

1) Nie ma EGR'a.
2) Nie ma kata tylko trzy tłumiki.
3) Pompa z większą głowiczką, potrafi więcej paliwa podać jak jest potrzeba.
4) Nie montowali, albo ktoś Ci taką złoży albo tak jak ja kupujesz np. z Cromy 2.5 TD.
5) Można przerobić zmieniając np. falę i głowiczkę, można wymienić na pasującą pompę 10mm i jeździć.
6) Niekoniecznie. Przy normalnej jeździ spadnie ale mając moc pod butem trudno będzie normalnie jeździć (kto by nie chciał widzieć we wstecznym lusterku oddalające się TDI, które jeszcze przed chwilą było przed Nami i chciało się z Nami pościgać). Chociaż później człowiek nacieszy się mocą i bardzo mało pali.
7) Temperatury cieczy chłodzącej w turbinie. Po prawej stronie silnika, za pompą wtryskową masz takie owalne plastikowe coś, to elektryczna pompka, która wymusza obieg cieczy gdy temp. łożyska turbiny będzie za wysoka po wyłączeniu silnika.
8) Albo odczutując z tabliczki znamionowej albo robiąc Nam zdjęcie metalowej gruszki, znajdującej się pod wężem doprowadzającym zimne powietrze do turba i wstawiając te zdjęcia na forum.

hubertoslav
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: hubertoslav » 02 sty 2011, 22:34

Dziękuję. Co do pytania 7. Czy ten czujnik jest potrzebny? Ty masz go sprawnego w swoim autku?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2011, 22:36

Skoro jest to musi być potrzebny :-) A czy jest sprawny? Nie wiem. Przylutowałem kabelek do czujnika i tyle ;-)

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl