[Sedan Zetor 92] Pierwszy nocny pokaz.
[Sedan Zetor 92] Pierwszy nocny pokaz.
Witam wszystkich klubowiczów <welcome>
Po długim czasie postanowiłem zaprezentować mój traktorek.
Zetorek nie jest jeszcze w pełni gotowy do prezentacji, więc urządziłem mu dzisiaj nocną sesję. Miał to być samochód do wożenia mojej rodzinki, ale powoli tracę dla niego głowę :roll:
Krótka historia:
Audiczka zakupiona zupełnie przypadkowo po krótkiej i burzliwej przygodzie z Peugeotem 406.
Początkowo poszukiwałem 100-tki w silniku 2.0-2.3 +LPG. Wszystko co oglądałem było strasznie wyrobione mechanicznie i często bez podłogi :roll:
Allegro, szukajka i jest ona, 1,5 km od mojej roboty. Klekot był zaniedbany, niestety, ale cena była warta uwagi to zaryzykowałem.
I tak się zaczyna nasza przygoda.
Co w niej wymieniłem:
Przegub lewy zewnętrzny
Łączniki stabilizatorów
Pompka centralnego
Plastik pod kierownicą, odpowiadający za klakson i samowyłanczanie się kierunków (nie było)
Filtr oleju
Filtr powietrza
Filtr paliwa
Króciec płynu chłodzącego + płyn Prestone
Płyn układu wspomagania kierownicy
Szkło reflektora prawy przód
Rozrząd Confitech + komplet rolek[/b]
Pasek napędu alternatora
Pasek klinowy pompy wody i wspomagania
Wspornik pompy wspomagania dzięki koledze gibaj
Amortyzatory, łożyska MacPherson-a, odboje
Końcówki drążka
Sworznie wahaczy
Sanki kupione używane, wyczyszczone i zabezpieczone
Wszystkie tuleje na sankach i wahaczach
Nowe tarcze i klocki hamulcowe przód
Wsiadła antena elektrycznie wysówana
Usiadła wreszcie nowa głowica z kompletem uszczelek i nowych szpilek 20.09.2011
Wymiana oleju Mobil 1 10W40 20.09.2011
Wymiana szczęk hamulcowych i cylinderków tył, nowy filtr powietrza15.10.2011
Wymiana pompy wspomagania, znowu dzięki gibaj-owi 15.10.2011
Nowe linki hamulca ręcznego 5.11.2011
Zmieniona kierownica dzięki agusia_0162 11.11.2011
Wymieniony termostat Wahler 12.11.2011
W końcu uzupełniony olej w skrzyni biegów 12.11.2011
Nowa chłodnica wody 30.12.2011
Wymiana świec żarowych na BERU GN 855 3.02.2012
Wizyta u MUNIOR-a i przekładka na Pierburga z kompem 16bit, oczywiście w kompie siedzi soft od kostrz-a 8-) 25.04.2012
Jak co roku wymiana oleju na Mobil 10W40 i do tego dwa nowe czujnikiciśnienia oleju 17.09.2012
Wymiana przewodów paliwowych na tekanowe 8.05.2013
Nocna sesja:
Kolor LZ5U indigo perleffect
Po wizycie w myjni:
Oczko do środka, przepraszam za bałagan
Dwie fotki u teściów w czasie prac nad odmą
Ringi by DIDO
Rzut okiem pod maske
I na koniec czekające na wymianę amorki
Zbliża się nowy sezon letni więc zaczynamy kompletować płyny. Na pierwszy ogień oliwa i nowe żaróweczki
Kupione nowe sanki, wymagają jednak małej renowacji <ok>
Dzień pracy i saneczki nabrały rumieńców :mrgreen: Zostało tylko przebić tuleje tu i w wahaczach i kompletny zawias z przodu zrobiony.
I stało się :mrgreen: Zetor został umówiony na zabieg u kostrza w sobotę 02.04.2011. Po tej operacji ma mu przybyć nieco mocy Dostanie chipa na sterownik i wtryski od AFN-a.
Niestety musiałem zaniechać opcji z przepływką Pierburg :roll: koszty mnie powaliły.
W miarę możliwości postaram się udokumentować operację fotkami.
Na początek demontaż wtrysków:
I od razu podmianka na AFN
Na koniec komputer zaraz po mapowaniu i wpięty do jazdy próbnej:
Po tym wszystkim jazda próbna :shock: co ten zetor zaczął wyprawiać, ale zostawił też czarną chmurę. Pozostało tylko ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa, chmura znikła.
Wzrost mocy do około 120KM (odczuwalne) <yes>
I niech teraz ktoś powie że z Bosch-em nic się nie da zrobić.
Serdeczne podziękowania dla kolegi kostrz za solidnie wykonaną pracę <bravo>
Wreszcie przyszła pora uporać się z odmą, poszła pod osłonę silnika :mrgreen:
Pogoda niestety dzisiaj nie sprzyjała ale się uparłem, przy okazji wymieniłem uszczelkę na kolektorze dolotowym i ponowne uszczelnienie rurki olejowej do turbo.
Przewód do odmy kupiłem w firmie Szady w Chełmie, wąż olejowy średnicy wewnętrznej 20mm. Cena 19PLN za metr. Mi poszło 1,5m.
Małe spotkanie z kolegą gibajem na parkingu w Sitańcu 18.04.2011, niestety nie Audi. Ja w pracy niestety znoszę włoska technologię :evil:
Przyszła pora na zajęcie się końcówką tłumika, dokładnie polerką. Potrzebowałem do tego po arkuszu papieru ściernego: 400, 800, 1000, 1500, 2000 oczywiście na mokro. Pasta Tempo K2, brzydki tłumik, wesoły plecak i teścia do pomocy (w opróżnianiu plecaka :mrgreen:)
To zdjęcie jest jednym z niewielu w którym mój Teść uczestniczył, niestety zmarł śmiercią tragiczną 5.10.2011. Kochałem go jak ojca :cry:
I efekty ciężkiej pracy (po całkowitym zużyciu papieru i większościowym opróżnieniu plecaka )
14.05.2011r. został zakupiony nowy silniczek na dawce dla mojego pojazdu. Na pierwszy ogień idzie głowica. Właśnie została odebrana z zakładu regenerującego głowice. Przeszła szlif, wymianę uszczelniaczy, mycie i sprawdzenie szczelności itp. Tak wygląda zaraz po odebraniu z zakładu:
Do głowicy zostanie przyklejony Garret T15, oczywiście z nowymi kolektorami. Wydechowy postaram się wypolerować :mrgreen: jaki będzie efekt, postaram się uwiecznić na zdjęciach.
Polerowanie niestety spaliło na panewce , za to kolektory zostały wypiaskowane <ok>
I zostało wszystko złożone do kupy, oczywiście już na T15-stce :mrgreen:
Teraz tylko czekam na dogodny termin na wymianę tego wszystkiego. Przy okazji zostanie wyczyszczony IC
22.07.2011r Znalazłem trochę czasu i w końcu zetorek pojechał na zbieżność z geometrią:
Całkowity koszt 50 pln :mrgreen: (z rabacikiem po przeglądzie) MAX serwis Lublin.
Dodam tylko że z prawej strony trafiłem sworzniem przy wymianie w kąt
26.07.2011r. I znowu zakupione parę nowych gratów czeka na montaż
Co do łącznika stabilizatora to postanowiłem zainwestować w Lemfordera, dużo droższy ale mam nadzieję że pochodzi dużo dłużej :mrgreen:
7.08.2011 usiadł w końcu nowy hamownik:
I niestety zeteroek musiał zostać zaprzęgnięty :cry:
Usiadł nowy kierownik dzięki agusia_0162
25.04.2012 Po wizycie u MUNIOR-a w końcu pierburg, do tego komp 16bit + soft od kostrz-a oczywiście. Turbinka dobija delikatnie powyżej 1Bar co przy T2 jest sporym wyczynem :mrgreen:
Przyszedł czas na ogarnięcie wnętrza, na początek słupki A kupione od kolegi duo.
Okleiłem je nowym materiałem, prawie identycznym jak mam w oryginale:
Zakupiony też został nowy materiał na podsufitkę i uszczelka szyberdachu (który w końcu postanowiłem uruchomić), do tego ma dojść wnętrze z competition z parapetami.
Jak to wszystko poskładam do kupy to oczywiście efekt zostanie pokazany
Kolejny długi weekend to i jakieś prace zostały wykonane.
Na warsztat poszła podsufitka i zaklejony i pozbawiony zasilania szyberdach.
I efekt końcowy, tapicerem nie jestem i były to moje pierwsze próby z oklejaniem, finalnie jestem bardzo zadowolony. I oczywiście szyber uruchomiony, dostał nową uszczelkę i zasilanie <ok>
Jest sporo, ale czy się uda czas pokaże.
Plany:
Patrz wyżej :mrgreen:
Po długim czasie postanowiłem zaprezentować mój traktorek.
Zetorek nie jest jeszcze w pełni gotowy do prezentacji, więc urządziłem mu dzisiaj nocną sesję. Miał to być samochód do wożenia mojej rodzinki, ale powoli tracę dla niego głowę :roll:
Krótka historia:
Audiczka zakupiona zupełnie przypadkowo po krótkiej i burzliwej przygodzie z Peugeotem 406.
Początkowo poszukiwałem 100-tki w silniku 2.0-2.3 +LPG. Wszystko co oglądałem było strasznie wyrobione mechanicznie i często bez podłogi :roll:
Allegro, szukajka i jest ona, 1,5 km od mojej roboty. Klekot był zaniedbany, niestety, ale cena była warta uwagi to zaryzykowałem.
I tak się zaczyna nasza przygoda.
Co w niej wymieniłem:
Przegub lewy zewnętrzny
Łączniki stabilizatorów
Pompka centralnego
Plastik pod kierownicą, odpowiadający za klakson i samowyłanczanie się kierunków (nie było)
Filtr oleju
Filtr powietrza
Filtr paliwa
Króciec płynu chłodzącego + płyn Prestone
Płyn układu wspomagania kierownicy
Szkło reflektora prawy przód
Rozrząd Confitech + komplet rolek[/b]
Pasek napędu alternatora
Pasek klinowy pompy wody i wspomagania
Wspornik pompy wspomagania dzięki koledze gibaj
Amortyzatory, łożyska MacPherson-a, odboje
Końcówki drążka
Sworznie wahaczy
Sanki kupione używane, wyczyszczone i zabezpieczone
Wszystkie tuleje na sankach i wahaczach
Nowe tarcze i klocki hamulcowe przód
Wsiadła antena elektrycznie wysówana
Usiadła wreszcie nowa głowica z kompletem uszczelek i nowych szpilek 20.09.2011
Wymiana oleju Mobil 1 10W40 20.09.2011
Wymiana szczęk hamulcowych i cylinderków tył, nowy filtr powietrza15.10.2011
Wymiana pompy wspomagania, znowu dzięki gibaj-owi 15.10.2011
Nowe linki hamulca ręcznego 5.11.2011
Zmieniona kierownica dzięki agusia_0162 11.11.2011
Wymieniony termostat Wahler 12.11.2011
W końcu uzupełniony olej w skrzyni biegów 12.11.2011
Nowa chłodnica wody 30.12.2011
Wymiana świec żarowych na BERU GN 855 3.02.2012
Wizyta u MUNIOR-a i przekładka na Pierburga z kompem 16bit, oczywiście w kompie siedzi soft od kostrz-a 8-) 25.04.2012
Jak co roku wymiana oleju na Mobil 10W40 i do tego dwa nowe czujnikiciśnienia oleju 17.09.2012
Wymiana przewodów paliwowych na tekanowe 8.05.2013
Nocna sesja:
Kolor LZ5U indigo perleffect
Po wizycie w myjni:
Oczko do środka, przepraszam za bałagan
Dwie fotki u teściów w czasie prac nad odmą
Ringi by DIDO
Rzut okiem pod maske
I na koniec czekające na wymianę amorki
Zbliża się nowy sezon letni więc zaczynamy kompletować płyny. Na pierwszy ogień oliwa i nowe żaróweczki
Kupione nowe sanki, wymagają jednak małej renowacji <ok>
Dzień pracy i saneczki nabrały rumieńców :mrgreen: Zostało tylko przebić tuleje tu i w wahaczach i kompletny zawias z przodu zrobiony.
I stało się :mrgreen: Zetor został umówiony na zabieg u kostrza w sobotę 02.04.2011. Po tej operacji ma mu przybyć nieco mocy Dostanie chipa na sterownik i wtryski od AFN-a.
Niestety musiałem zaniechać opcji z przepływką Pierburg :roll: koszty mnie powaliły.
W miarę możliwości postaram się udokumentować operację fotkami.
Na początek demontaż wtrysków:
I od razu podmianka na AFN
Na koniec komputer zaraz po mapowaniu i wpięty do jazdy próbnej:
Po tym wszystkim jazda próbna :shock: co ten zetor zaczął wyprawiać, ale zostawił też czarną chmurę. Pozostało tylko ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa, chmura znikła.
Wzrost mocy do około 120KM (odczuwalne) <yes>
I niech teraz ktoś powie że z Bosch-em nic się nie da zrobić.
Serdeczne podziękowania dla kolegi kostrz za solidnie wykonaną pracę <bravo>
Wreszcie przyszła pora uporać się z odmą, poszła pod osłonę silnika :mrgreen:
Pogoda niestety dzisiaj nie sprzyjała ale się uparłem, przy okazji wymieniłem uszczelkę na kolektorze dolotowym i ponowne uszczelnienie rurki olejowej do turbo.
Przewód do odmy kupiłem w firmie Szady w Chełmie, wąż olejowy średnicy wewnętrznej 20mm. Cena 19PLN za metr. Mi poszło 1,5m.
Małe spotkanie z kolegą gibajem na parkingu w Sitańcu 18.04.2011, niestety nie Audi. Ja w pracy niestety znoszę włoska technologię :evil:
Przyszła pora na zajęcie się końcówką tłumika, dokładnie polerką. Potrzebowałem do tego po arkuszu papieru ściernego: 400, 800, 1000, 1500, 2000 oczywiście na mokro. Pasta Tempo K2, brzydki tłumik, wesoły plecak i teścia do pomocy (w opróżnianiu plecaka :mrgreen:)
To zdjęcie jest jednym z niewielu w którym mój Teść uczestniczył, niestety zmarł śmiercią tragiczną 5.10.2011. Kochałem go jak ojca :cry:
I efekty ciężkiej pracy (po całkowitym zużyciu papieru i większościowym opróżnieniu plecaka )
14.05.2011r. został zakupiony nowy silniczek na dawce dla mojego pojazdu. Na pierwszy ogień idzie głowica. Właśnie została odebrana z zakładu regenerującego głowice. Przeszła szlif, wymianę uszczelniaczy, mycie i sprawdzenie szczelności itp. Tak wygląda zaraz po odebraniu z zakładu:
Do głowicy zostanie przyklejony Garret T15, oczywiście z nowymi kolektorami. Wydechowy postaram się wypolerować :mrgreen: jaki będzie efekt, postaram się uwiecznić na zdjęciach.
Polerowanie niestety spaliło na panewce , za to kolektory zostały wypiaskowane <ok>
I zostało wszystko złożone do kupy, oczywiście już na T15-stce :mrgreen:
Teraz tylko czekam na dogodny termin na wymianę tego wszystkiego. Przy okazji zostanie wyczyszczony IC
22.07.2011r Znalazłem trochę czasu i w końcu zetorek pojechał na zbieżność z geometrią:
Całkowity koszt 50 pln :mrgreen: (z rabacikiem po przeglądzie) MAX serwis Lublin.
Dodam tylko że z prawej strony trafiłem sworzniem przy wymianie w kąt
26.07.2011r. I znowu zakupione parę nowych gratów czeka na montaż
Co do łącznika stabilizatora to postanowiłem zainwestować w Lemfordera, dużo droższy ale mam nadzieję że pochodzi dużo dłużej :mrgreen:
7.08.2011 usiadł w końcu nowy hamownik:
I niestety zeteroek musiał zostać zaprzęgnięty :cry:
Usiadł nowy kierownik dzięki agusia_0162
25.04.2012 Po wizycie u MUNIOR-a w końcu pierburg, do tego komp 16bit + soft od kostrz-a oczywiście. Turbinka dobija delikatnie powyżej 1Bar co przy T2 jest sporym wyczynem :mrgreen:
Przyszedł czas na ogarnięcie wnętrza, na początek słupki A kupione od kolegi duo.
Okleiłem je nowym materiałem, prawie identycznym jak mam w oryginale:
Zakupiony też został nowy materiał na podsufitkę i uszczelka szyberdachu (który w końcu postanowiłem uruchomić), do tego ma dojść wnętrze z competition z parapetami.
Jak to wszystko poskładam do kupy to oczywiście efekt zostanie pokazany
Kolejny długi weekend to i jakieś prace zostały wykonane.
Na warsztat poszła podsufitka i zaklejony i pozbawiony zasilania szyberdach.
I efekt końcowy, tapicerem nie jestem i były to moje pierwsze próby z oklejaniem, finalnie jestem bardzo zadowolony. I oczywiście szyber uruchomiony, dostał nową uszczelkę i zasilanie <ok>
Jest sporo, ale czy się uda czas pokaże.
Plany:
Patrz wyżej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2013, 11:01 przez axell, łącznie zmieniany 45 razy.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt: