Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 B3 SB - 10mm na pokładzie

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 lip 2011, 23:48

pawelrybak15 pisze:GerB3, Ty coś masz niby pomodzone w swoim PM, napisz proszę co tam zdziałałeś :-)
No mam, pisałem, dawałem link heheh - wydech bez kata, środkowy tłumik pusty, tylny komorowy, teraz dodatkowo jeszcze odcinek od kolektora o większej średnicy, przyspieszony zapłon i generalnie zdrowy pomimo 23 lat silnik - wg. filmiku wychodziło 11s z hakiem do 100 na ori oponach więc lepiej jak seria.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 lip 2011, 23:55

Katalizator potrafi trochę kucy zeżreć, więc jego wywalenie na pewno trochę podniosło moc.
A ile Ci spala Twój silniczek ? Oczywiście pytam o Pb, trucizna mnie nie interesuje :-P

P.S. Nawet ten śmieszny 1,8T nie da się tak łatwo zmodzić jak zwykły Turbo D, bo w Turbo D wszystko się robi mechanicznie, bez potrzeby pisania programów itp <ok>

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 lip 2011, 00:00

Na przykład chcesz poszaleć dawka srubkami w gore turbo w gore i masz rakiete. Jedziesz do ciotki zosi na imieniny nie trzeba szaleć dwka w doł. W innych tak sie nie zrobi

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 lip 2011, 00:00

Po miescie 10-10,5 ale jeżdże normalnie, pewnie da sie ponizej 10 zejsć ale wtedy 3tyś na obrotomierzu bym musiał nie przekraczać. Gazu auto nie widziało i nie zobaczy, wolałbym nim nie jeździć niż założyć LPG :-P

Po modach wydechu nie wiem czy wzrosła moc ale czuć że auto jest o wile elastyczniejsze, troche NM musiało przybyć bo 3ke mozna wrzucać juz spokojnie od 40km/h, coś jak mały diesel ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 00:03

matt1988 pisze:Na przykład chcesz poszaleć dawka srubkami w gore turbo w gore i masz rakiete. Jedziesz do ciotki zosi na imieniny nie trzeba szaleć dwka w doł. W innych tak sie nie zrobi
Dokładnie <piwo>
"Śrubkomodami" dostrajasz sobie auto w kilka chwil, jeśli masz wprawę :-)

GerB3, dobrze, że nie będziesz truć swojego silnika, ciekawi mnie jaki przebieg bez remontu jest w stanie zrobić zadbana PMka.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 lip 2011, 00:10

Miałem golfa II z tym silnikiem (u VW to RP) i miała na blacie lekko ponad 300tyś bez remontu i też bez gazu. Ojciec ma JN drugi właściciel wszystkie papiery od niemca jeszcze i 257tyś wiec przypuszczam ze jakies 300-400tyś da sie zrobic jak sie dba i gazu nie widzi. Ja według licznika mam 167 tyś 8-) ostatni przeglad w niemczech przy 60tyś 2 lata stała nie jeżdżona wiec teoretycznie prawdziwy.

PM to jest taki SB wśród diesli, cieżko to zajechać jak sie dba ;-)
Dodatkowo pierwsze auto jakie miałem to była B2 z kultowym 1,6D, też grubo ponad 350tyś, niestety silnik przeżył nadwozie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 00:12

No właśnie bolączką B2 była rdza :-(
Gdyby nie to, to byćmoże w rodzinie do dziś byłaby B2ka 1,6 benzyna, silnik chyba YN albo YZ, już nie pamiętam jakie oznaczenie, ale miał coś koło 70-75KM i 4 stopniową skrzynie biegów. Kolor granatowy metallic.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 lip 2011, 00:20

B2 to była fura heheh, miejsca w srodku wiecej jak w B3, ten klekot spokojnie na trasie rozpędzał sie do 130-140km/h więcej sie bałem bo pordzewiała była, na 10l ropy robiło sie 140-150km, dlatego dla mnie zawsze klekot bedzie nad zagazowaną benzyną, ale bardziej ten stary, te nowe to juz nie to samo ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 00:24

Ja także jestem miłośnikiem starych Diesli, ale tych z Turbo :-)
Mój kumpel miał jeszcze rok temu białe B2 1,6D i też bardzo chwalił, sprzedał, bo miało problemy z korozją, ale sam silnik zdrów był.
Gdybym miał sporo pieniędzy i miejsca, to chętnie bym przygarnął jakieś B2 i reanimował do stanu fabrycznego z modzonym SB pod maską. Wtedy bym SB z mojej B3 zapodał do B2, a do mojej B3 by wleciał AEL :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lip 2011, 00:55

GerB3 pisze:wiec przypuszczam ze jakies 300-400tyś da sie zrobic jak sie dba
Mój poprzedni JN miał ponad 300 tys i silnik był jak żyleta. Suchy aż misa olejowa rdzewiała ;-)
Ponad 10 lat temu był u nas AAD i jak nam go ukradli to miał pod 300 tys przebiegu i również zdrowy był. Ale jeździł tylko na PB 98 (ahh te czasy, kiedy ON był za 1.2zł - 1.4 zł).

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 lip 2011, 10:47

Ogolnie silniki VAG sa żywotne zajomy miał 100 c4 z 2.6v6 i miała nalatane 650tyś z czego 300tyś na gazie i jeszcze ja sprzedał.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 11:27

Wracając do tematu zmiany pompy wtryskowej, to pompa 10mm powinna dotrzeć jutro i jak dobrze pójdzie, to w piątek auto wyjedzie z garażu :-)
Plan na dziś, to naprawa zaworu WG w turbosprężarce a także wymiana termostatu.

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 06 lip 2011, 12:47

nie podoba mi się to co robisz... nie ma jak to seria <ok>

robienie 90tki z 80tki to czysta profanacja... :evil:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 12:50

Co to jest 80KM <rotfl>
Ja potrzebuje co najmniej 120KM :mrgreen:
A co do transformacji, to akurat w drugą stronę :-)
Na bazie 80 robię 90 Turbo D <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 21:35

Prace postępują :-)
Dziś została naprawiona turbosprężarka, a także wymontowany i wyczyszczony rozrusznik. Jutro rozrusznik otrzyma nowy bendix i wróci na swoje miejsce.
Prócz tego od poniedziałku zdążyłem zmienić wszystkie 3 simmeringi z przodu silnika, umyć karcherem intercooler, wyczyścić odmę, oraz wszystkie węże od dolotu. Jutro wymiana termostatu i zapewne montaż pompy 10mm (powinna być jutro u mnie), a jak wystarczy czasu to zamontuje także turbawkę, oraz zdemontowany dla ułatwienia prac alternator.
Korzystając z tego, że mam całkowicie rozebrany przedni pas postaram się zrezać instalacje pod elektryczną regulację zasięgu świateł, oraz wymienić podstawki przekaźników, oraz konektory w tych podstawkach na nowe :-)

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl