B3 1.6TD SB jasny środek
B3 1.6TD SB jasny środek
Witam
Chciałbym zaprezentować kolejne B3 na forum. Auto przyjechało do Polski w 2005r. z Niemiec i trafiło w ręce mojego ojca. Zostało kupione od pierwszego właściciela. Niestety eksploatacja nie odbywała się bez przygód. OOOO miało dwie stłuczki. Pierwszy raz ja kierowałem i starszy pan nagle wyjechał przede mnie i niestety… Drugim razem prowadził mój ojciec i też nie udało się uniknąć zderzenia. Po tym rodzice zdecydowali, że zmieniają auto. Bez zastanowienia odkupiłem je i powoli naprawiałem. Na forum chciałem się ujawnić dopiero, gdy nowe elementy zostałyby polakierowane, ale to raczej dopiero na wiosnę, a nie chcę dłużej czekać.
Audi wyprodukowano w 1990r., silnik 1.6TD SB, skrzynia AXC, lakier LY6D
Co do wyposażenia to chyba nie jest to najuboższa wersja, chociaż brakuje mi przede wszystkim centralnego zamka i elektrycznych szyb. A mianowicie:
- Jasny środek
- Klimatyzacja
- Podgrzewane siedzenia
- ABS (niby z funkcją wyłączenia, ale mi jeszcze nigdy nie udało się tego zrobić;) )
- Antena w tylnej szybie
- Elektryczne i podgrzewane lusterka
- Szyberdach z tyłu (niestety nieoryginalny, ale to pewnie dlatego, że ktoś chciał właśnie z tyłu)
- Nawiewy na nogi pasażerów
- Halogeny (dołożyłem ostatnio. Cała instalacja już była, wystarczyło tylko podpiąć)
- Obrotomierz (niestety niesprawny)
- Hamulce tarczowe na tylnej osi
- Alufelgi 15”(ostatnio dołożone wraz z oponami 195/50 – spora różnica w prowadzeniu – wcześniej ori stal)
Auto wymaga jeszcze trochę pracy, aby wyglądało zadowalająco, ale wszystko przede mną.
Jeśli chodzi o plany to są, ale o nich nie będę pisał, żeby nie zapeszyć.
Zapraszam do oglądania.
Chciałbym zaprezentować kolejne B3 na forum. Auto przyjechało do Polski w 2005r. z Niemiec i trafiło w ręce mojego ojca. Zostało kupione od pierwszego właściciela. Niestety eksploatacja nie odbywała się bez przygód. OOOO miało dwie stłuczki. Pierwszy raz ja kierowałem i starszy pan nagle wyjechał przede mnie i niestety… Drugim razem prowadził mój ojciec i też nie udało się uniknąć zderzenia. Po tym rodzice zdecydowali, że zmieniają auto. Bez zastanowienia odkupiłem je i powoli naprawiałem. Na forum chciałem się ujawnić dopiero, gdy nowe elementy zostałyby polakierowane, ale to raczej dopiero na wiosnę, a nie chcę dłużej czekać.
Audi wyprodukowano w 1990r., silnik 1.6TD SB, skrzynia AXC, lakier LY6D
Co do wyposażenia to chyba nie jest to najuboższa wersja, chociaż brakuje mi przede wszystkim centralnego zamka i elektrycznych szyb. A mianowicie:
- Jasny środek
- Klimatyzacja
- Podgrzewane siedzenia
- ABS (niby z funkcją wyłączenia, ale mi jeszcze nigdy nie udało się tego zrobić;) )
- Antena w tylnej szybie
- Elektryczne i podgrzewane lusterka
- Szyberdach z tyłu (niestety nieoryginalny, ale to pewnie dlatego, że ktoś chciał właśnie z tyłu)
- Nawiewy na nogi pasażerów
- Halogeny (dołożyłem ostatnio. Cała instalacja już była, wystarczyło tylko podpiąć)
- Obrotomierz (niestety niesprawny)
- Hamulce tarczowe na tylnej osi
- Alufelgi 15”(ostatnio dołożone wraz z oponami 195/50 – spora różnica w prowadzeniu – wcześniej ori stal)
Auto wymaga jeszcze trochę pracy, aby wyglądało zadowalająco, ale wszystko przede mną.
Jeśli chodzi o plany to są, ale o nich nie będę pisał, żeby nie zapeszyć.
Zapraszam do oglądania.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 22:25 przez tp89, łącznie zmieniany 1 raz.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
To jest to co lubie najbardziej
B3 z nieśmiertelnym 1,6 TD pod maską <zly>
Jak już ogarniesz lakier, to proponuje zmodzić choć trochę silnik
Fajna zabawa może z nim być, ale ostrzegam, podkręcanie tego silnika naprawde wciąga i zaczyna się niewinnie, obróceniem boostpinu i wyrzuceniem podkładki, a kończyć się może na pompie 10mm i dużym turbo tak jak to się skończyło u mnie :mrgreen:
Odpuść sobie glebę i zachowaj auto z zewnątrz w oryginale, niech z zewnątrz będzie niepozorna, zadbana seria, wewnątrz wypas, a pod maską podkręcony SB <ok>
Zazdroszcze Ci skrzyni AXC, bo niestety u mnie władowali AKM, który nie nadaje się do Turbo Diesla, szczególnie modzonego :roll:
Pozdrawiam i zapraszam do mojego tematu
P.S. Obrotek jeśli nie działa, to sprawdź, czy przewód W przy alternatorze jest prawidłowo podłączony, bo stamtąd w Dieslach idzie sygnał do obrotomierza.
B3 z nieśmiertelnym 1,6 TD pod maską <zly>
Jak już ogarniesz lakier, to proponuje zmodzić choć trochę silnik
Fajna zabawa może z nim być, ale ostrzegam, podkręcanie tego silnika naprawde wciąga i zaczyna się niewinnie, obróceniem boostpinu i wyrzuceniem podkładki, a kończyć się może na pompie 10mm i dużym turbo tak jak to się skończyło u mnie :mrgreen:
Odpuść sobie glebę i zachowaj auto z zewnątrz w oryginale, niech z zewnątrz będzie niepozorna, zadbana seria, wewnątrz wypas, a pod maską podkręcony SB <ok>
Zazdroszcze Ci skrzyni AXC, bo niestety u mnie władowali AKM, który nie nadaje się do Turbo Diesla, szczególnie modzonego :roll:
Pozdrawiam i zapraszam do mojego tematu
P.S. Obrotek jeśli nie działa, to sprawdź, czy przewód W przy alternatorze jest prawidłowo podłączony, bo stamtąd w Dieslach idzie sygnał do obrotomierza.
Zrobione.Fanthom pisze: pokaz foty tego szybru na tyl :lol:
To jest setup zimowy...Pavell pisze: ale jakaś gleba by się przydała bo straszna "koza"
Trochę już czytałem o modzeniu tych silników... A gleba raczej będzie bo lubię zakręty...pawelrybak15 pisze: proponuje zmodzić choć trochę silnik
Odpuść sobie glebę
Obrotomierz błędnie wskazuje. Inaczej jest np. jak się włączy światła lub jakiś inny odbiornik. Wiesz w czym problem?andi77 pisze:Wcale nie reaguje, czy błędnie wskazuje?
A tak ogólnie to dzięki za miłe słowa:)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Te błędne wskazania obrotomierza to albo złe podłączenie pod alternator, albo coś nie tak na płycie licznika :roll:
Gleba moim zdaniem odbiera trochę uroku B3, ale jak tak bardzo lubisz zakręty, to zainwestuj w nowe, porządne amortyzatory i powinno być git <ok>
Jeśli jednak już tak Cie kusi ta gleba, to daj -20 i wtedy powinno to jeszcze fajnie wyglądać a pewnie troche sztywniejsze zawieszenie się zrobi
A co do modów, to tak po krótce Ci opisze co i jak <ok>
Najpierw pobaw się z LDA, tzn wywal podkładkę spod boostpinu a sam boostpin obróć najbardziej wciętą stroną do tego bolca, który się wysuwa z boku wewnątrz obudowy mechanizmu LDA. Następnie kup wskaźnik boost, zmierz jakie masz ciśnienie doładowania i zmień na 1,2 bara (więcej nie polecam na Garrett T2 lub innym turbo o podobnej wielkości, bo "zatyka" wtedy wydech). Potem jak już Ci się znudzi taki setup, to zwiększ lekko dawkę paliwa śrubą na pompie do takiego momentu, że przy ciskaniu na niskich biegach będzie puszczał czarne chmury (muszą znikać gdy pojawi się doładowanie), ustaw wydatek szczątkowy tak aby dobrze schodził z obrotów i miał właściwe wolne obroty i znów masz trochę kucyków więcej i co najlepsze praktycznie za darmo (nie licząc zakupu wskaźnika boost) <ok>
A jak się nie boisz i nadal będzie Ci mało, ponadto jesteś hardcorem, to zrób tzw. Gov Moda <zly>
Po Gov Modzie pompa nie tnie dawki powyżej 3000 obr/min (jak się mylę to niech ktoś poprawi) i auto zapierdziela jeszcze lepiej i wkręca się jak wściekłe, w ekstremalnych wypadkach nawet do 7000 obr/min, jednak nie polecam takiego kręcenia, bo może się rozsypać silnik jeśli będzie się tak kręciło co chwila, no i pompa dostaje wtedy w łeb. Na ori pompie myślę, że do 6000 można bezpiecznie kręcić, ja na mojej pompie z Cromy sporadycznie tak kręcę (nie na luzie oczywiście) i nic złego się nie dzieje, ale lepiej uważać i nie przesadzać <ok>
Gleba moim zdaniem odbiera trochę uroku B3, ale jak tak bardzo lubisz zakręty, to zainwestuj w nowe, porządne amortyzatory i powinno być git <ok>
Jeśli jednak już tak Cie kusi ta gleba, to daj -20 i wtedy powinno to jeszcze fajnie wyglądać a pewnie troche sztywniejsze zawieszenie się zrobi
A co do modów, to tak po krótce Ci opisze co i jak <ok>
Najpierw pobaw się z LDA, tzn wywal podkładkę spod boostpinu a sam boostpin obróć najbardziej wciętą stroną do tego bolca, który się wysuwa z boku wewnątrz obudowy mechanizmu LDA. Następnie kup wskaźnik boost, zmierz jakie masz ciśnienie doładowania i zmień na 1,2 bara (więcej nie polecam na Garrett T2 lub innym turbo o podobnej wielkości, bo "zatyka" wtedy wydech). Potem jak już Ci się znudzi taki setup, to zwiększ lekko dawkę paliwa śrubą na pompie do takiego momentu, że przy ciskaniu na niskich biegach będzie puszczał czarne chmury (muszą znikać gdy pojawi się doładowanie), ustaw wydatek szczątkowy tak aby dobrze schodził z obrotów i miał właściwe wolne obroty i znów masz trochę kucyków więcej i co najlepsze praktycznie za darmo (nie licząc zakupu wskaźnika boost) <ok>
A jak się nie boisz i nadal będzie Ci mało, ponadto jesteś hardcorem, to zrób tzw. Gov Moda <zly>
Po Gov Modzie pompa nie tnie dawki powyżej 3000 obr/min (jak się mylę to niech ktoś poprawi) i auto zapierdziela jeszcze lepiej i wkręca się jak wściekłe, w ekstremalnych wypadkach nawet do 7000 obr/min, jednak nie polecam takiego kręcenia, bo może się rozsypać silnik jeśli będzie się tak kręciło co chwila, no i pompa dostaje wtedy w łeb. Na ori pompie myślę, że do 6000 można bezpiecznie kręcić, ja na mojej pompie z Cromy sporadycznie tak kręcę (nie na luzie oczywiście) i nic złego się nie dzieje, ale lepiej uważać i nie przesadzać <ok>
Z centralnym to się zgadza, chyba że chodzi o oryginalną instalację, żeby od razu podczepić klapę...
Gorzej jest z elektryką, bo jak do tej pory widziałem tylko jedno B3 (na allegro) z jasnym środkiem i elektryką gdzie nie było dziur po korbach...
Oczywiście można je zaślepić ale wg mnie nie wygląda to najlepiej...
Gorzej jest z elektryką, bo jak do tej pory widziałem tylko jedno B3 (na allegro) z jasnym środkiem i elektryką gdzie nie było dziur po korbach...
Oczywiście można je zaślepić ale wg mnie nie wygląda to najlepiej...