Audi Coupe Quattro 20V - ostatnie starcie z Audi.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Audi Coupe Quattro 20V - ostatnie starcie z Audi.
Otóż jakiś czas temu udało mi się wrócić do najszlachetniejszej marki. Po chwilowej przerwie i ujeżdżaniu Omegi V6 przyszedł czas dać sobie ostatnią szansę i zbudowanie czegoś więcej niż seria. O tyle jest dobrze, że wszelkie decyzje zostały szybko podjęte - kroki w kierunku realizacji również.
MODEL: Audi Coupe Quattro
SILNIK: R5 2,0 20V
MOC: 160KM
UKLAD DOLOTOWY: N/A bez większych modów
UKLAD WYDECHOWY: kolektor baran fabryczny + przelot + ostatnia pucha
ELEKTRONIKA: komp pokładowy+3 gajgerki dla N/A+magiczny przycisk blokady dyfra
UKLAD NAPĘDOWY: quattro z torsenem
ZAWIESZENIE: springi K&W -60mm + amorki (najprawdopodobniej Bil B6)
UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze nacinane Zimmermann + klocki ATE PRO/tył seria
BODY-KIT: na tyle blenda i zderzak al`a RSowy (chętnie sprzedam lub zamienię na ori)
ŚRODEK: wypadły ori skóry Recaro a wpada póki co jeden kubeł (nowy)
CAR-AUDIO: coś tam brzdąka
WAGA: fabrycznie 1410 kg
UPDATE 9.11.2011
Póki co udało się:
- wywalić ciężkie skórzane kanapy RECARO
W to miejsce wpadnie coś tego typu: (low budżet ale na początek musi starczyć - już czeka)
Reszta wnętrza nie będzie ruszona. Ogólnie plan jest kupić W KOŃCU (!) silnik R5 2,2T 230KM AAN i wsadzić w ta budę. Są dwie propozycje zakupu. Będziemy badać, który lepszy i w następny weekend jedziemy po jeden z nich (albo Wrocław albo Warszawa).
A dziś...pierwsze testy napędu :
W najbliższym czasie:
wymiana osłony przegubu
zamontowanie kubełka
zdjęcie skórzanych boczków - w to miejsce ori welurowe
wymiana silniczków podnoszenia szyb (obecne umarły)
poprawienie tylnego wydechu - trzeba na dupie kiełbaski zrobić
Jeśli dojdą oponki to zakładam na EDDowe felgi (póki co on będzie jeździł na moich dotychczasowych Nokianach - a co niech ma! )
UPDATE 17.11.2011
kubełek zamontowany - trzymanie bajeczka
zakupione pasy szelkowe 3 cale - homologacja FIA do 2015 :
wyleciały skórzane boczki tył i przód - w to miejsce zwykłe welurowe (czekają na montaż)
znaleziona usterka, tzn wspomniana wcześniej osłona przegubu (wymiana trochę się przesunie w czasie ze względu na brak czasu moich magików)
zaklepany silnik 2,2T z osprzętem ale bez suszarki (może nawet lepiej). Czekam teraz na wyzdrowienie Sajmona z Bydzi i śmigamy po niego
oponki zimowe nowe naleweczki już do mnie dziś przyjechały - MARGUMy z możliwością nabicia kolców - GDZIE JEST ŚNIEG?!
UPDATE 2.12.2011
Kilka słów co by nie było, że się nic nie dzieje. Ogólnie auto nie ma jakiś większych modów ale za to sprawnie choć za wolno daje radę dać mi trochę radochy. Jako, że silnik czeka na odbiór to nie za bardzo jest co robić.
Nie mniej jednak:
wypadło skórzane wnętrze w komplecie zastąpione zwykłym (po co ma się skóra marnować)
przód wrócił do pełnego oryginału. Wymieniony zbity halogen oraz ori pomarańczowe kierunki. I już mi się zaczął podobać
zakupione nowe mechanizmy podnoszenia szyb (silniczki wraz z linkami i stelażem). Wymiana w przyszłym tygodniu
wymiana czujników ciśnienia oleju
demontaż niesprawnej chłodnicy klimatyzacji. Chłodnica wody w rewelacyjnym stanie
wymiana płynu chłodzącego. Niestety cały układ do czyszczenia ale zabiorę się za to przy swapie.
naprawione wolne obroty. Nie dawało mi to spokoju i udało się to zniwelować. A przy okazji silnik się ożywił
wymiana poduszek amortyzatora - jak się okazało zawieszenie mam...K&W co mnie bardzo cieszy. Nie wiem jeszcze dokładnie jakie amorki siedzą ale wychodzi na to, że też coś konkretnego (Bil B6)
poprawiona końcówka tylna wydechu - kolega Bolo z PKAudi okazał się chirurgiem plastykiem
kupiona i zamontowana kierownica z S2
klapaka wlewu paliwa pomalowana w kolor nadwozia
założone zimówki
Na tą chwilę tyle. Konkrety będą dopiero w marcu...póki co zimujemy i czekamy na biały puch.
UPDATE 5.12.2011
założony stelaż z linkami i silnikiem podnoszenia szyb kierowcy
prawa strona lada dzień
UPDATE 10-11.12.2011
Oto kilka fotek z uwalniania i wyciągania AANa czyli nowego serca dla Qpy. Wielkie podziękowania dla Sajmona za pomoc w transporcie, organizacji i doradztwie przy zakupie. Nie mniejsze należą się EDDowi za walkę z wiązką elektryczną. łamał ręce i palce w kilkunastu miejscach aby dostać się pod deskę, której nie chciało się nikomu zrzucić
Obecnie silnik jest w Bydgoszczy u Sajmona, gdzie przejdzie mały przegląd. Wiązka elektryczna, downpipe, WG, ECU oraz listwa z cewkami przyjechały z nami w celu ich sprawdzenia. Dalszy etap prac na początku marca 2012.
MODEL: Audi Coupe Quattro
SILNIK: R5 2,0 20V
MOC: 160KM
UKLAD DOLOTOWY: N/A bez większych modów
UKLAD WYDECHOWY: kolektor baran fabryczny + przelot + ostatnia pucha
ELEKTRONIKA: komp pokładowy+3 gajgerki dla N/A+magiczny przycisk blokady dyfra
UKLAD NAPĘDOWY: quattro z torsenem
ZAWIESZENIE: springi K&W -60mm + amorki (najprawdopodobniej Bil B6)
UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze nacinane Zimmermann + klocki ATE PRO/tył seria
BODY-KIT: na tyle blenda i zderzak al`a RSowy (chętnie sprzedam lub zamienię na ori)
ŚRODEK: wypadły ori skóry Recaro a wpada póki co jeden kubeł (nowy)
CAR-AUDIO: coś tam brzdąka
WAGA: fabrycznie 1410 kg
UPDATE 9.11.2011
Póki co udało się:
- wywalić ciężkie skórzane kanapy RECARO
W to miejsce wpadnie coś tego typu: (low budżet ale na początek musi starczyć - już czeka)
Reszta wnętrza nie będzie ruszona. Ogólnie plan jest kupić W KOŃCU (!) silnik R5 2,2T 230KM AAN i wsadzić w ta budę. Są dwie propozycje zakupu. Będziemy badać, który lepszy i w następny weekend jedziemy po jeden z nich (albo Wrocław albo Warszawa).
A dziś...pierwsze testy napędu :
W najbliższym czasie:
wymiana osłony przegubu
zamontowanie kubełka
zdjęcie skórzanych boczków - w to miejsce ori welurowe
wymiana silniczków podnoszenia szyb (obecne umarły)
poprawienie tylnego wydechu - trzeba na dupie kiełbaski zrobić
Jeśli dojdą oponki to zakładam na EDDowe felgi (póki co on będzie jeździł na moich dotychczasowych Nokianach - a co niech ma! )
UPDATE 17.11.2011
kubełek zamontowany - trzymanie bajeczka
zakupione pasy szelkowe 3 cale - homologacja FIA do 2015 :
wyleciały skórzane boczki tył i przód - w to miejsce zwykłe welurowe (czekają na montaż)
znaleziona usterka, tzn wspomniana wcześniej osłona przegubu (wymiana trochę się przesunie w czasie ze względu na brak czasu moich magików)
zaklepany silnik 2,2T z osprzętem ale bez suszarki (może nawet lepiej). Czekam teraz na wyzdrowienie Sajmona z Bydzi i śmigamy po niego
oponki zimowe nowe naleweczki już do mnie dziś przyjechały - MARGUMy z możliwością nabicia kolców - GDZIE JEST ŚNIEG?!
UPDATE 2.12.2011
Kilka słów co by nie było, że się nic nie dzieje. Ogólnie auto nie ma jakiś większych modów ale za to sprawnie choć za wolno daje radę dać mi trochę radochy. Jako, że silnik czeka na odbiór to nie za bardzo jest co robić.
Nie mniej jednak:
wypadło skórzane wnętrze w komplecie zastąpione zwykłym (po co ma się skóra marnować)
przód wrócił do pełnego oryginału. Wymieniony zbity halogen oraz ori pomarańczowe kierunki. I już mi się zaczął podobać
zakupione nowe mechanizmy podnoszenia szyb (silniczki wraz z linkami i stelażem). Wymiana w przyszłym tygodniu
wymiana czujników ciśnienia oleju
demontaż niesprawnej chłodnicy klimatyzacji. Chłodnica wody w rewelacyjnym stanie
wymiana płynu chłodzącego. Niestety cały układ do czyszczenia ale zabiorę się za to przy swapie.
naprawione wolne obroty. Nie dawało mi to spokoju i udało się to zniwelować. A przy okazji silnik się ożywił
wymiana poduszek amortyzatora - jak się okazało zawieszenie mam...K&W co mnie bardzo cieszy. Nie wiem jeszcze dokładnie jakie amorki siedzą ale wychodzi na to, że też coś konkretnego (Bil B6)
poprawiona końcówka tylna wydechu - kolega Bolo z PKAudi okazał się chirurgiem plastykiem
kupiona i zamontowana kierownica z S2
klapaka wlewu paliwa pomalowana w kolor nadwozia
założone zimówki
Na tą chwilę tyle. Konkrety będą dopiero w marcu...póki co zimujemy i czekamy na biały puch.
UPDATE 5.12.2011
założony stelaż z linkami i silnikiem podnoszenia szyb kierowcy
prawa strona lada dzień
UPDATE 10-11.12.2011
Oto kilka fotek z uwalniania i wyciągania AANa czyli nowego serca dla Qpy. Wielkie podziękowania dla Sajmona za pomoc w transporcie, organizacji i doradztwie przy zakupie. Nie mniejsze należą się EDDowi za walkę z wiązką elektryczną. łamał ręce i palce w kilkunastu miejscach aby dostać się pod deskę, której nie chciało się nikomu zrzucić
Obecnie silnik jest w Bydgoszczy u Sajmona, gdzie przejdzie mały przegląd. Wiązka elektryczna, downpipe, WG, ECU oraz listwa z cewkami przyjechały z nami w celu ich sprawdzenia. Dalszy etap prac na początku marca 2012.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 17:38 przez bloku, łącznie zmieniany 2 razy.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Na zdjęcia będzie trzeba trochę poczekać z racji iż wizualnie dużo brakuje do ideału. Głównie na tyle. Zderzak ma kiepski lakier z dużymi ubytkami.
Auto ogólnie przygotowywane po to by sprawiało frajdę. Nie ukrywam, że na kilku KJSach chciałbym wystartować ale to dopiero sezon 2013 z racji iż do końca 2012 będę jeździł na seryjnym kompie. Oczywiście na ulicę również się przyda taka kosiarka. Docelowo celuję w 300-320KM nie więcej (nie czuje takiej potrzeby). Bardziej stawiam dobry zakres niutów. Ale powoli. Wiele już podejść było...nie chciałbym i tego zpierd...
Auto ogólnie przygotowywane po to by sprawiało frajdę. Nie ukrywam, że na kilku KJSach chciałbym wystartować ale to dopiero sezon 2013 z racji iż do końca 2012 będę jeździł na seryjnym kompie. Oczywiście na ulicę również się przyda taka kosiarka. Docelowo celuję w 300-320KM nie więcej (nie czuje takiej potrzeby). Bardziej stawiam dobry zakres niutów. Ale powoli. Wiele już podejść było...nie chciałbym i tego zpierd...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wywaliłem to co było niepotrzebne. Tapicerki mi było szkoda, więc wolałem aby komuś się przydało. Tym bardziej, że od drzwi będzie homemade robiony przez EDDa. Tylna Przednie fotele Recaro są cięższe od zwykłych welurowych o 5 kg. Kubeł nic nie waży przy nich. Jakieś specjalnej walki z wagą nie będzie. Nie ma sensu tyłu odchudzać bo i tak jest za lekkie. Przód już teraz wyjeżdża, przy wzroście mocy to będzie jeszcze gorzej. Musiałbym mieć 350+ aby się to unormowało.
Filmik...podobnie jak zdjęcia będą podczas zimowych zabaw.
P.S. W sobotę jadę odebrać silnik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A NM pójdzie na sprzedaż wraz z wiązką i "baranem".
Filmik...podobnie jak zdjęcia będą podczas zimowych zabaw.
P.S. W sobotę jadę odebrać silnik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A NM pójdzie na sprzedaż wraz z wiązką i "baranem".
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Dziś zrobiłem listę tego co muszę dokompletować:
świece Bosch F5DPOR (ok 250pln/kpl)
fajki 90911010
FMIC - najprawdopodobniej ten KLIK (ok. 380pln)
łączniki i kolanka do FMIC - KLIK
stożek Filtr ITG JC-60 78MM (do 310KM) na początek starczy (ok. 300 pln)
chłodnica wody customowa (ok.500 pln)
wentylator slim x2
poduszki pod silnik x2
przednie mocowanie silnika
oil catch tank - minimum na litr oleju
serwo + pompa jednosekcyjna
olej LM 10W60
wskaźniki doładowania STACK ST3111 i EGT STACK ST3313 - z czasem dojdzie AFR STACK ST3401 bo cena lekko zabija
To tak na sucho...ile wyjdzie w praniu się okaże
świece Bosch F5DPOR (ok 250pln/kpl)
fajki 90911010
FMIC - najprawdopodobniej ten KLIK (ok. 380pln)
łączniki i kolanka do FMIC - KLIK
stożek Filtr ITG JC-60 78MM (do 310KM) na początek starczy (ok. 300 pln)
chłodnica wody customowa (ok.500 pln)
wentylator slim x2
poduszki pod silnik x2
przednie mocowanie silnika
oil catch tank - minimum na litr oleju
serwo + pompa jednosekcyjna
olej LM 10W60
wskaźniki doładowania STACK ST3111 i EGT STACK ST3313 - z czasem dojdzie AFR STACK ST3401 bo cena lekko zabija
To tak na sucho...ile wyjdzie w praniu się okaże
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: