[Audi 80 B4] zielone limo od orsa_83
hmm ... założyłem koło na piastę, przyłożyłem do skrajnie płaskiej części błotnika kątownik i mierzyłem odległość do felgi ... wyszło 30 mm z tyłu i 25 mm z przodu, żeby w miarę to się zgrywało. Podane przez Ciebie grubości są z uwzględnienie mojej budy, gdzie błotniki są mniej "napompowane" niż u Ciebie w Cabrio?ATLAS pisze:Grube dystanse będą konieczne. Ja bym proponował 50mm na tył i 45mm na przód.
Jeszcze jedna sprawa ... jaką zalecasz średnicę dystansu? taką jak średnica kielicha tarczy przy piaście czy taką jak ma przetłoczenie przy pierścieniu na feldze (ok 139 mm)?
Tez mi się podoba mam tylko nadzieję, że dobrze dobiorę dystanse ... bo "to nie są tanie rzeczy Panie" :mrgreen:Niki20 pisze:orsa_83, bardzo fajne kółko
W piątek powinienem wyjechać z lakierni, także wtedy wrzucę fotki jak znajdę chwilę.Przemas80 pisze:Orsa pokazuj body jak leży czy na cieplejsze dni czeka??
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
kolego to jest najlepszy sposób na pomiar dystansu, Atlas podal Ci dokladne paramatery odnoszące się do ET, które zwykle wybijane jest na rotorze i może przekłamywać w związku z tym że rant mógł zostać zmienionyorsa_83 pisze:założyłem koło na piastę, przyłożyłem do skrajnie płaskiej części błotnika kątownik i mierzyłem odległość do felgi ... wyszło 30 mm z tyłu i 25 mm z przodu
jeżeli chodzi o średnice dystansu, najlepsza będzie taka żeby tworzyło sie złudzenie przedłużenia bębna tarczy
Masz rację, bo rant był na 100% demontowany i prawdopodobnie zmieniony. Co do dystansów to ciężko to będzie wykonać, bo bęben/kielich tarczy ma z tego co kojarzę ok 160 mm (nie mam u siebie auta, więc nie mam jak zmierzyć), a przetłoczenie w feldze pod dystans ok 139 mm. Chyba, że znajdę takiego sprytnego tokarza, który dorobi my dystans o średnicy kielicha tarczy, a końcówkę która licować będzie się z felgą przetoczy pod to wspomniane 139 mm, które będzie bonusowym "pierścieniem centrującym".Kolczat pisze:kolego to jest najlepszy sposób na pomiar dystansu, Atlas podal Ci dokladne paramatery odnoszące się do ET, które zwykle wybijane jest na rotorze i może przekłamywać w związku z tym że rant mógł zostać zmienionyorsa_83 pisze:założyłem koło na piastę, przyłożyłem do skrajnie płaskiej części błotnika kątownik i mierzyłem odległość do felgi ... wyszło 30 mm z tyłu i 25 mm z przodu
jeżeli chodzi o średnice dystansu, najlepsza będzie taka żeby tworzyło sie złudzenie przedłużenia bębna tarczy
Skoro poprawnie pomierzyłeś to ET wybite na feldze mija się z prawdą. Z przodu błotniki są takie same we wszystkich B4, a z tyłu warto mieć 5mm szerzej dla zaspokojenia oka. W cabrio więcej wchodzi do środka w stosunku do pozostałych nadwozi, dlatego można szersze koło wstawić o pół cala zachowując takie same walory na zewnątrz.orsa_83 pisze:hmm ... założyłem koło na piastę, przyłożyłem do skrajnie płaskiej części błotnika kątownik i mierzyłem odległość do felgi ... wyszło 30 mm z tyłu i 25 mm z przodu, żeby w miarę to się zgrywało. Podane przez Ciebie grubości są z uwzględnienie mojej budy, gdzie błotniki są mniej "napompowane" niż u Ciebie w Cabrio?
Jeszcze jedna sprawa ... jaką zalecasz średnicę dystansu? taką jak średnica kielicha tarczy przy piaście czy taką jak ma przetłoczenie przy pierścieniu na feldze (ok 139 mm)?
Dystans musisz zrobić odpowiedni wstaw zdjęcie felgi od wewnątrz to można poradzić na 100%.
Teraz już zdębiałem. Mierzyłem na feldze "doklejonej" do piasty i wyszło tak jak pisałem ok 30 mm od błotnika do rantu felgi. Z pomiarów wynika że pomiędzy rantami felgi mam ok 205 mm ... czyli jednak te 8J wybite na feldze nie mija się z prawdą. Wątpię, żebyś się mylił ATLAS, więc będzie mierzenie po raz drugi.
Zdjęcia:
Pytanie odnośnie opon. Myślałem, żeby zostać przy profilu 45 (Kolczat proszę tylko mnie nie zjedz ) i szerokości 205. Założyłem dzisiaj styranego Goodricha 205/45 i wyglądało to średnio, więc wybór chyba padnie na Federala, Nankanga lub Falkena, bo z tego co zobaczyłem na tyrestrech.com te opony ładnie się układają na kole. ATLAS Ty chyba miałeś kiedyś 17 8J (ABT?) i opony 205/45? Jak to widzisz przy moim obniżeniu (-35/30mm)? Niższy profil wejdzie chyba dopiero w grę w przyszłym roku, jeśli zdecydowałbym się na gwint, ale póki co ten temat odpada.
ATLAS, Kolczat Wy już chyba zjeździliście nie jeden dystans więc pytanie jak one były u was wykonane (tokarka czy obrabiarka CNC) i jak z ich wytrzymałością?
Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi
Zdjęcia:
Pytanie odnośnie opon. Myślałem, żeby zostać przy profilu 45 (Kolczat proszę tylko mnie nie zjedz ) i szerokości 205. Założyłem dzisiaj styranego Goodricha 205/45 i wyglądało to średnio, więc wybór chyba padnie na Federala, Nankanga lub Falkena, bo z tego co zobaczyłem na tyrestrech.com te opony ładnie się układają na kole. ATLAS Ty chyba miałeś kiedyś 17 8J (ABT?) i opony 205/45? Jak to widzisz przy moim obniżeniu (-35/30mm)? Niższy profil wejdzie chyba dopiero w grę w przyszłym roku, jeśli zdecydowałbym się na gwint, ale póki co ten temat odpada.
ATLAS, Kolczat Wy już chyba zjeździliście nie jeden dystans więc pytanie jak one były u was wykonane (tokarka czy obrabiarka CNC) i jak z ich wytrzymałością?
Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
to ja zaczne od tych prostszych spraw,
- dystans zrobilbym caly o srednicy bebna tarczy, bo lico felgi bedzie zasloniete rotorem, jezeli chodzi o wykonanie to zwykla tokarka moze byc, jak masz dostep do CNC to dawaj cyfrowo, tylko nie wiem czy jest sens placic za cos co bedzie praktycznie tak samo obrobione jak tokarka obslugiwana przez goscia z doswiadczeniem
- co do opon to przy tak malym obnizeniu zakladaj 205/45, tylko nie miej nadzieji ze jak zmienisz marke opon to nagle taki rozmiar sie lepiej naciagnie przy takich parametrach
- co do et, ja bym wogole nie patrzal na parametry wybite, jezeli z pomiarow wychodzi Ci ze 3cm starcza na zrownanie sie z blotnikiem to takie wlasnie zrob
interesuje mnie raczej w jaki spsoob to mierzyles, nie chcac watpic w Twoja wiedze, mam nadzieje ze nie mierzyles tego gdy podniesiona masz tylko jedna strone z tylu samochodu?
- dystans zrobilbym caly o srednicy bebna tarczy, bo lico felgi bedzie zasloniete rotorem, jezeli chodzi o wykonanie to zwykla tokarka moze byc, jak masz dostep do CNC to dawaj cyfrowo, tylko nie wiem czy jest sens placic za cos co bedzie praktycznie tak samo obrobione jak tokarka obslugiwana przez goscia z doswiadczeniem
- co do opon to przy tak malym obnizeniu zakladaj 205/45, tylko nie miej nadzieji ze jak zmienisz marke opon to nagle taki rozmiar sie lepiej naciagnie przy takich parametrach
- co do et, ja bym wogole nie patrzal na parametry wybite, jezeli z pomiarow wychodzi Ci ze 3cm starcza na zrownanie sie z blotnikiem to takie wlasnie zrob
interesuje mnie raczej w jaki spsoob to mierzyles, nie chcac watpic w Twoja wiedze, mam nadzieje ze nie mierzyles tego gdy podniesiona masz tylko jedna strone z tylu samochodu?
Ok, wezmę to pod uwagę. Rozmawiałem z ojcem, który od 40 lat zajmuje się tego typu sprawami i sam stwierdził, że lepiej byłoby zrobić to, nie wdając się w szczegóły, na CNC.Kolczat pisze:to ja zaczne od tych prostszych spraw,
- dystans zrobilbym caly o srednicy bebna tarczy, bo lico felgi bedzie zasloniete rotorem, jezeli chodzi o wykonanie to zwykla tokarka moze byc, jak masz dostep do CNC to dawaj cyfrowo, tylko nie wiem czy jest sens placic za cos co bedzie praktycznie tak samo obrobione jak tokarka obslugiwana przez goscia z doswiadczeniem
Tak jak pisałem, markę opon wybiorę z tych trzech wymienionych, bo po pierwsze nie chcę inwestować w nie nie wiadomo jakich pieniędzy z tego względu, że jak już pisałem po głowie chodzi mi gwint i zmiana profilu, a po drugie tyrestrech.com mnie do nich przekonałKolczat pisze:to ja zaczne od tych prostszych spraw,
- co do opon to przy tak malym obnizeniu zakladaj 205/45, tylko nie miej nadzieji ze jak zmienisz marke opon to nagle taki rozmiar sie lepiej naciagnie przy takich parametrach
Możesz wątpić. Robiłem to na wariata i dźwignąłem tylko jedną stronę. Czyli wracam do punktu wyjścia i przemierzę jeszcze raz.Kolczat pisze:to ja zaczne od tych prostszych spraw,
- co do et, ja bym wogole nie patrzal na parametry wybite, jezeli z pomiarow wychodzi Ci ze 3cm starcza na zrownanie sie z blotnikiem to takie wlasnie zrob
interesuje mnie raczej w jaki spsoob to mierzyles, nie chcac watpic w Twoja wiedze, mam nadzieje ze nie mierzyles tego gdy podniesiona masz tylko jedna strone z tylu samochodu?