[B4 ABK] Czerwona Audi 80 + sekwencja
[B4 ABK] Czerwona Audi 80 + sekwencja
Audi 80 B4 rocznik 94.
Swoje Audi odkupiłem od użytkownika jabko_nb.
Miała być A3 potem A4, ale po namyśle, zacząłem poszukiwać B4, powody chyba każdy zna Audi 80 było takim moim małym marzeniem z dzieciństwa, niejednokrotnie widując 80tkę na ulicy wzdychałem z sentymentem i to przeważyło nad zakupem właśnie 80tki. Miało być TDI, jednak kondycja wielu TDI poprostu zniechęcała, postawiłem więc na ABK, silnik nadaje się, świetnie do zestrojenia z instalacją LPG, co mogę potwierdzić na swoim egzemplarzu.
Samochód miał swoje mankamenty, jak choćby problem z odpalaniem, źle ustawiony zapłon, przestawiony rozrząd i kilka innych bolączek. W większości tematy rozwiązane.
Ale dość biadolenia.
Wyposażenie:
-ABS
-Airbag
-El. Szyby x4
-El. Lusterka
-Podgrzewanie lusterek
-Przedni zderzak i zespolone reflektory z V6
-Aluminiowe felgi 15" Audi
-Klimatronik
-Webasto
-Autoalarm
-Spryskiwacze przednich lamp
Samochód wyposażony głównie przez poprzedniego właściciela, ja w planach mam, przywrócić mu dawny blask jeśli chodzi o lakier i fabryczną sprawność jeśli chodzi o mechanikę i zawieszenie, które na częstochowskich drogach co dzień prosi o remont.
W planach także lekka modyfikacja separatora oleju, dodatkowy Oil Tank Catch oraz wymiana autoalarmu i być może centralnego.
Kilka zdjęć:
Plany na przyszłość:
- modyfikacja separatora oleju - Oil Catch Tank
- lampy tył USA/Japan
- lekkie obniżenie być może gwint
- felgi 17 o niższym profilu
- być może swap
Czynności konieczne do wyprowadzenia auta na ideał:
- wyrównanie koloru na całej powierzchni samochodu
- wymiana zawieszenia na nowe, niektóre elementy są jeszcze fabryczne -prawie zrobione(tył już wymieniony)
- naprawa centralnego z pilota (poszukuję speca od elektroniki)
- naprawa ręcznego - jeden zacisk nie odbija-zrobione
- wymiana popychaczy hydraulicznych
Swoje Audi odkupiłem od użytkownika jabko_nb.
Miała być A3 potem A4, ale po namyśle, zacząłem poszukiwać B4, powody chyba każdy zna Audi 80 było takim moim małym marzeniem z dzieciństwa, niejednokrotnie widując 80tkę na ulicy wzdychałem z sentymentem i to przeważyło nad zakupem właśnie 80tki. Miało być TDI, jednak kondycja wielu TDI poprostu zniechęcała, postawiłem więc na ABK, silnik nadaje się, świetnie do zestrojenia z instalacją LPG, co mogę potwierdzić na swoim egzemplarzu.
Samochód miał swoje mankamenty, jak choćby problem z odpalaniem, źle ustawiony zapłon, przestawiony rozrząd i kilka innych bolączek. W większości tematy rozwiązane.
Ale dość biadolenia.
Wyposażenie:
-ABS
-Airbag
-El. Szyby x4
-El. Lusterka
-Podgrzewanie lusterek
-Przedni zderzak i zespolone reflektory z V6
-Aluminiowe felgi 15" Audi
-Klimatronik
-Webasto
-Autoalarm
-Spryskiwacze przednich lamp
Samochód wyposażony głównie przez poprzedniego właściciela, ja w planach mam, przywrócić mu dawny blask jeśli chodzi o lakier i fabryczną sprawność jeśli chodzi o mechanikę i zawieszenie, które na częstochowskich drogach co dzień prosi o remont.
W planach także lekka modyfikacja separatora oleju, dodatkowy Oil Tank Catch oraz wymiana autoalarmu i być może centralnego.
Kilka zdjęć:
Plany na przyszłość:
- modyfikacja separatora oleju - Oil Catch Tank
- lampy tył USA/Japan
- lekkie obniżenie być może gwint
- felgi 17 o niższym profilu
- być może swap
Czynności konieczne do wyprowadzenia auta na ideał:
- wyrównanie koloru na całej powierzchni samochodu
- wymiana zawieszenia na nowe, niektóre elementy są jeszcze fabryczne -prawie zrobione(tył już wymieniony)
- naprawa centralnego z pilota (poszukuję speca od elektroniki)
- naprawa ręcznego - jeden zacisk nie odbija-zrobione
- wymiana popychaczy hydraulicznych
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 23:16 przez pawel_G, łącznie zmieniany 4 razy.
Powoli zaczyna brakować nerwów do koncertu popychaczy w tym moim wozidle.
Co może być przyczyną grania popychaczy na zimnym silniku? Popychacze nowe INA, olej Castrol Edge Semisynthetic 10W-40, wlałem dodatek Luiqly Moly wyciszający popychacze, głowica po generalnym remoncie. I zawsze rano grają, aż silnik nie uzyska temperatury 80st. C, a i zdarza im się czasem pocykać już nieco ciszej na rozgrzanym silniku w okolicach 90st. C po przejechaniu 50km, bo taki dystans codziennie pokonuje.
Ciśnienie oleju w okolicach 1.1-1.3 bara.
Jak to wyeliminować, żeby chociaż na ciepłym nie pogrywały? Może inny olej, może pompka oleju do wymiany, czy płukanka silnika? A może popychacze jednak jakieś wadliwe się trafiły, każdy mówi żeby temat olać, ale przecież silnik benzynowy brzmiący jak SDI potrafi dobić najwytrwalszego.
Może podchodzę do tego zbyt pedantycznie, sam już nie wiem.
Co może być przyczyną grania popychaczy na zimnym silniku? Popychacze nowe INA, olej Castrol Edge Semisynthetic 10W-40, wlałem dodatek Luiqly Moly wyciszający popychacze, głowica po generalnym remoncie. I zawsze rano grają, aż silnik nie uzyska temperatury 80st. C, a i zdarza im się czasem pocykać już nieco ciszej na rozgrzanym silniku w okolicach 90st. C po przejechaniu 50km, bo taki dystans codziennie pokonuje.
Ciśnienie oleju w okolicach 1.1-1.3 bara.
Jak to wyeliminować, żeby chociaż na ciepłym nie pogrywały? Może inny olej, może pompka oleju do wymiany, czy płukanka silnika? A może popychacze jednak jakieś wadliwe się trafiły, każdy mówi żeby temat olać, ale przecież silnik benzynowy brzmiący jak SDI potrafi dobić najwytrwalszego.
Może podchodzę do tego zbyt pedantycznie, sam już nie wiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na rozgrzanym? Zimnym? Przy jakich obrotach? Przy wolnych obrotach po rozgrzaniu to ciśnienie jest słabo-średnie. Zobacz jakie masz przy 2000 obr/min i przy 3000 obr/min.pawel_G pisze:Ciśnienie oleju w okolicach 1.1-1.3 bara.
Może przed wymianą oleju zastosuj płukankę. Możesz też zalać olej 10W-50, będzie gęstszy w wysokich temperaturach.
A wracając do tematu olej 10W-50 to raczej syntetyk i ciężko spotkać coś co nie jest dedykowane do motocykli.
Swoją drogą jaki mu olej lać, obecnie jeżdżę na Castrolu SemiSynthetic 10W-40, dla zdrowia popychaczy pewnie trzeba by zalać, 5W-60 ale to już syntetyk, a trochę mam obawy co by zalać mojego ABK syntetykiem pełnym, ktoś mi radził przejść na minerał, co by uchronić hydrauliczne popychacze przed agonią, ale z kolei boje się, że zimą nie będzie to dobry pomysł dla mojego silnika. I bądź tu człowieku mądry jak każdy mówi co innego.
Swoją drogą jaki mu olej lać, obecnie jeżdżę na Castrolu SemiSynthetic 10W-40, dla zdrowia popychaczy pewnie trzeba by zalać, 5W-60 ale to już syntetyk, a trochę mam obawy co by zalać mojego ABK syntetykiem pełnym, ktoś mi radził przejść na minerał, co by uchronić hydrauliczne popychacze przed agonią, ale z kolei boje się, że zimą nie będzie to dobry pomysł dla mojego silnika. I bądź tu człowieku mądry jak każdy mówi co innego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko