[Coupe Quattro 2,3 NG] vel poczwarka
Aparat zapłonowy wyciągnięty
Uszkodzony mechanicznie czujnik Halla ktoś motał przy aparacie urwał wtyczkę która pokleił poxiliną.
Na samym czujniku widać ślady skrobania nożem albo śrubokrętem. oto polska właśnie :-x
Musze kupić nowy czujnik tylko jak rozebrać ten cholerny aparat??? :shock:
Już wiem co z aparatem teraz tylko kupić nowy czujnik poskładać dziadostwo, znalazłem sam naprawiam wiec poczytałem dokładnie jak ustawić zapłon w NG wcześniej ustawiałem na lampę bez blokowania kompa. teraz ustawie tak jak pisze mądra literatura. Powoli dochodzę do perfekcji w zdejmowaniu przodu.
Uszkodzony mechanicznie czujnik Halla ktoś motał przy aparacie urwał wtyczkę która pokleił poxiliną.
Na samym czujniku widać ślady skrobania nożem albo śrubokrętem. oto polska właśnie :-x
Musze kupić nowy czujnik tylko jak rozebrać ten cholerny aparat??? :shock:
Już wiem co z aparatem teraz tylko kupić nowy czujnik poskładać dziadostwo, znalazłem sam naprawiam wiec poczytałem dokładnie jak ustawić zapłon w NG wcześniej ustawiałem na lampę bez blokowania kompa. teraz ustawie tak jak pisze mądra literatura. Powoli dochodzę do perfekcji w zdejmowaniu przodu.
Mimo usilnych starań silnik dalej nie pracuje tak jak powinien.
Problem zrobił się trochę bardziej skomplikowany, zapłonu nie udało się ustawić ( mimo bardzo dokładnej instrukcji otrzymanej od zukreator) ponieważ magiczne urządzenie zwane wtryskiem mechanicznym postanowiło lać paliwo z pod regulatora ciśnienia. 4 dni zajęło mi znalezienie odpowiednich oring na wymianę ( brak czasu), a jak już cholerstwo poskładałem i przygotowałem się na ustawienie zapłonu silnik odpalił pięknie jak zawsze ale po osiągnięciu temp 30 stopni zgasł i zapalić nie chciał, kolejna próba odpalenia powiodła się w dniu dzisiejszym (po 2 dniach postoju w zimnym garażu). Ponownie zapalił od strzała popracował może 5 min jak tylko złapał temperaturę zgasł. Świece suche - nie podaje paliwa.
Podejrzewam czujnik temperatury ale ze względu na święta ruszę ten temat dopiero przed nowym rokiem. Przemilczę fakt poklejonych kabli od czujników itp. modyfikacji pod maską
Ogólnie już zaczynają się pytania ze strony znajomych po jaką cholerę ja takiego gruza kupiłem przecież mogłem kupić E30
[ Dodano: 2014-12-27, 19:12 ]
Czujnik temperatury uszkodzony całkowicie. W poniedziałek będzie nowy wiec może w końcu odpalę silnik.
Całkiem przypadkiem rozwiązał się problem braku mocy. ktoś wsadził za długą linkę gazu linka ma ok 5 centymetrów luzu, lub brakuje jakiegoś elementu przy pedale.
Po wciśnięciu gazu do oporu przepustnica otwiera się max do 1/3. a ja bym kur... rozebrał cały silnik szukając przyczyny. :-x
[ Dodano: 2015-01-01, 10:49 ]
Dnia 30.12.2014 życie zakończył cud niemieckiej technologii - Wtrysk mechaniczny KE-Jetronic
Wtrysk nie podaje paliwa do tego leje paliwem z uszczelnień.
Z racji tego że ja nie mam już siły i pomysłu na reanimacje nieboszczyka
KE dostaje eksmisje jak tylko uzbieram kasę na elektroniczny wtrysk.
LPG działa wiec radość z jazdy jest.
Plan na silnik jest następujący:
-wtrysk elektroniczny
- dolot z blosem ze stożkiem
- wydech przelotowy ( większość już jest) tłumik końcowy z nierdzewki
Tak wiec plany się zmieniły miało być 100% zgodnie z VIN ale …. I tak będzie dobrze
Gdyby to bylo Ur-Quattro robił bym wszystko by zachować 100% oryginał ale nie jest wiec mam wolne pole do modyfikacji.
[ Dodano: 2015-01-05, 21:12 ]
Poczwarka dostała mały prezent
Producent Fondmetal felgi R15 szerokość 7" ET 28. Ranty do polerowania środki raczej do malowania jeszcze do przemyślenia kwestia koloru. opona już czeka 205/50
Z zawiasem -40 powinno się ładnie komponować.
[ Dodano: 2015-01-17, 20:48 ]
prace trwają
ty razem wnętrze, czas naprawić podsufitkę i wyprać tapicerkę.
boczki zdejęte.
podsufitka już demontowana
oczyszczona
materiał z boczków zdemontowany i wyprany
zerwana stara gąbka
Nowa gąbka docięta grubość 3 mm
Jutro podsufitka
[ Dodano: 2015-01-17, 20:55 ]
Nowy nabytek cięgno bowdena (drzwi kierowcy) niestety dostępne jedynie w ASO cena 49,80zł
Problem zrobił się trochę bardziej skomplikowany, zapłonu nie udało się ustawić ( mimo bardzo dokładnej instrukcji otrzymanej od zukreator) ponieważ magiczne urządzenie zwane wtryskiem mechanicznym postanowiło lać paliwo z pod regulatora ciśnienia. 4 dni zajęło mi znalezienie odpowiednich oring na wymianę ( brak czasu), a jak już cholerstwo poskładałem i przygotowałem się na ustawienie zapłonu silnik odpalił pięknie jak zawsze ale po osiągnięciu temp 30 stopni zgasł i zapalić nie chciał, kolejna próba odpalenia powiodła się w dniu dzisiejszym (po 2 dniach postoju w zimnym garażu). Ponownie zapalił od strzała popracował może 5 min jak tylko złapał temperaturę zgasł. Świece suche - nie podaje paliwa.
Podejrzewam czujnik temperatury ale ze względu na święta ruszę ten temat dopiero przed nowym rokiem. Przemilczę fakt poklejonych kabli od czujników itp. modyfikacji pod maską
Ogólnie już zaczynają się pytania ze strony znajomych po jaką cholerę ja takiego gruza kupiłem przecież mogłem kupić E30
[ Dodano: 2014-12-27, 19:12 ]
Czujnik temperatury uszkodzony całkowicie. W poniedziałek będzie nowy wiec może w końcu odpalę silnik.
Całkiem przypadkiem rozwiązał się problem braku mocy. ktoś wsadził za długą linkę gazu linka ma ok 5 centymetrów luzu, lub brakuje jakiegoś elementu przy pedale.
Po wciśnięciu gazu do oporu przepustnica otwiera się max do 1/3. a ja bym kur... rozebrał cały silnik szukając przyczyny. :-x
[ Dodano: 2015-01-01, 10:49 ]
Dnia 30.12.2014 życie zakończył cud niemieckiej technologii - Wtrysk mechaniczny KE-Jetronic
Wtrysk nie podaje paliwa do tego leje paliwem z uszczelnień.
Z racji tego że ja nie mam już siły i pomysłu na reanimacje nieboszczyka
KE dostaje eksmisje jak tylko uzbieram kasę na elektroniczny wtrysk.
LPG działa wiec radość z jazdy jest.
Plan na silnik jest następujący:
-wtrysk elektroniczny
- dolot z blosem ze stożkiem
- wydech przelotowy ( większość już jest) tłumik końcowy z nierdzewki
Tak wiec plany się zmieniły miało być 100% zgodnie z VIN ale …. I tak będzie dobrze
Gdyby to bylo Ur-Quattro robił bym wszystko by zachować 100% oryginał ale nie jest wiec mam wolne pole do modyfikacji.
[ Dodano: 2015-01-05, 21:12 ]
Poczwarka dostała mały prezent
Producent Fondmetal felgi R15 szerokość 7" ET 28. Ranty do polerowania środki raczej do malowania jeszcze do przemyślenia kwestia koloru. opona już czeka 205/50
Z zawiasem -40 powinno się ładnie komponować.
[ Dodano: 2015-01-17, 20:48 ]
prace trwają
ty razem wnętrze, czas naprawić podsufitkę i wyprać tapicerkę.
boczki zdejęte.
podsufitka już demontowana
oczyszczona
materiał z boczków zdemontowany i wyprany
zerwana stara gąbka
Nowa gąbka docięta grubość 3 mm
Jutro podsufitka
[ Dodano: 2015-01-17, 20:55 ]
Nowy nabytek cięgno bowdena (drzwi kierowcy) niestety dostępne jedynie w ASO cena 49,80zł
z racji, że czekam na części wziąłem się za polerowanie tylnych lamp i wnęki za lampami.
Tego co wkleił lampy na 2 tuby sylikonu bym powiesił za ... 1,5h mordowałem się żeby je wyciągnąć.
Efekt pracy mistrza sylikonu jest taki ze otwory którymi powinna spływać woda były zawalone sylikonem i w bagażniku panowała wilgoć na szczęście niema rdzy tylko syf i smród
. ciekawe co jeszcze jest na sylikon.
Listwy progowe wewnętrzne również były wklejone na sylikon - paradoksalnie nie są uszkodzone nic nie jest wyłamane tylko jakiś idiota nie potrafił ich zamontować
Polerowanie felg traw może mi ktoś polecić dobrą pastę do polerowania aluminium - chodzi mi o lustrzany efekt.
Tego co wkleił lampy na 2 tuby sylikonu bym powiesił za ... 1,5h mordowałem się żeby je wyciągnąć.
Efekt pracy mistrza sylikonu jest taki ze otwory którymi powinna spływać woda były zawalone sylikonem i w bagażniku panowała wilgoć na szczęście niema rdzy tylko syf i smród
. ciekawe co jeszcze jest na sylikon.
Listwy progowe wewnętrzne również były wklejone na sylikon - paradoksalnie nie są uszkodzone nic nie jest wyłamane tylko jakiś idiota nie potrafił ich zamontować
Polerowanie felg traw może mi ktoś polecić dobrą pastę do polerowania aluminium - chodzi mi o lustrzany efekt.
podoba mi się twoje podejście do tematu, niestety wybrałeś trudniejszą drogę ale za to dającą więcej zadowolenia
Auto kompletne, fajnie wyposażone i jak go zrobisz będzie fajne. Powodzenia w projekcie, trzymam kciuki żeby wszystko poszło OK <ok>
A co do polerowania to polecam Autosol aluminium polish
http://www.autosol.com/ProductDetails.a ... tCode=1824
Niestety ostrzegam cię że polerka to ciężka praca i najlepiej zrobić to maszynowo. Ale praca się opłaca bo efekt jest super :mrgreen:
Auto kompletne, fajnie wyposażone i jak go zrobisz będzie fajne. Powodzenia w projekcie, trzymam kciuki żeby wszystko poszło OK <ok>
A co do polerowania to polecam Autosol aluminium polish
http://www.autosol.com/ProductDetails.a ... tCode=1824
Niestety ostrzegam cię że polerka to ciężka praca i najlepiej zrobić to maszynowo. Ale praca się opłaca bo efekt jest super :mrgreen:
Dziękuję za dobre słowoö
Można powiedzieć ze w moim przypadku jest to samochód marzeń - kup i zrób
Lubię sam działać przy samochodach wiec jest to dla mnie przyjemne hobby. mam gdzie i czym wiedza też nie jest najmniejsza wiec radze sobie z większością problemów a jak sobie nie radze pytam :lol:
na Coupe mam wizje może trochę podobną do setki innych ale zrobioną po mojemu.
Auto ma raczej umie długi wyrok chyba że sytuacja życiowa mnie zmusi to sprzedam ale jedno marzenie już sprzedałem i niechętne zrobię to ponownie
Co do polerowania to audi nie posiada za wiele elementów na których mogę się uczyć ale wiedza zawsze się przyda.
[ Dodano: 2015-02-21, 16:50 ]
Jest róznica.
4 stare amortyzatory wyjechane, przenie brak tłumienia oryginalne Audi, Tył mokre sachs,
Zawita komplet TA Technix -40mm na moje potrzeby wystarczy,
Oczywiście dodatkowo kilka gratów z zawieszenia.
[ Dodano: 2015-05-31, 10:41 ]
więc czas na lekką aktualizacje
- zawieszenie -40 , nowe wszystkie gumy z przodu nowe tuleje tył ustawiona zbieżność
- wnętrze naprawione (wymieniona skóra na kierownicy , naprawione fotele, stare wygłuszenie podłogi wymienione ) całość czeka oczekuje na pranie
- wymieniony materiał podsufitki (efekt mnie nie zadowala więc będzie poprawa)
- silnik ogarnięty KE pracuje idealnie nie leje już paliwem (wyczyściłem wtryskiwacze, wymieniłem oring i wszystkie uszczelnienia wtrysków, wypłukałem cały układ z pompą paliwa włącznie, zmieniłem czujniki i poprawiłem wiązkę elektryczną do czujników)
- nadwozie po pierwszej polerce i gruntownych oględzinach, nie jest tak tragicznie jak pierwotnie sądziłem. ( do malowania jest zderzak przedni i drzwi lewe poza tym kilka zaprawek i kompleksowa polerka
po wielu dziwnych pomysłach zostaje jak najbliżej serii zgodnej z VIN tak mi się najbardziej podoba a do tego zestawienie kolorystyczne jak i wyposażeni nie jest typowe wiec szkoda niszczyć i modyfikować
Do zrobienia jeszcze sporo tematów ale jestem na dobrej drodze.
Felgi i opony jednak wylatują szukam fabrycznych 15” Speedline lub 16" competition
W miedzy czasie kolekcja sie powiększyła Brat zakupił 90 2.2KV z wlepką klubu ktos zna
[ Dodano: 2015-06-14, 16:55 ]
Miały być 16" od Competition ale trafił sie kompet ABT wiec narazie tak zostanie
Polerowanie rantów trwa ( zaczynam mabierać wprawy :mrgreen: )
Speedline 15" już zakupione 5 szt czeka na piaskowanie i renowacje bedą na zime jak znalazł.
Drzwi kierowcy zakupione sprawny szyberdach również. zamówiona tapicerka na podsufitke ( poprzednia mi sie nie podoba) wiec zabawa trwa
Czas poszukać mieszalni i kupić lakier Z3T
A i najważniejsze zdobyłem pomarańczowe kierunki :mrgreen: i to mnie najbardziej cieszy
Można powiedzieć ze w moim przypadku jest to samochód marzeń - kup i zrób
Lubię sam działać przy samochodach wiec jest to dla mnie przyjemne hobby. mam gdzie i czym wiedza też nie jest najmniejsza wiec radze sobie z większością problemów a jak sobie nie radze pytam :lol:
na Coupe mam wizje może trochę podobną do setki innych ale zrobioną po mojemu.
Auto ma raczej umie długi wyrok chyba że sytuacja życiowa mnie zmusi to sprzedam ale jedno marzenie już sprzedałem i niechętne zrobię to ponownie
Co do polerowania to audi nie posiada za wiele elementów na których mogę się uczyć ale wiedza zawsze się przyda.
[ Dodano: 2015-02-21, 16:50 ]
Jest róznica.
4 stare amortyzatory wyjechane, przenie brak tłumienia oryginalne Audi, Tył mokre sachs,
Zawita komplet TA Technix -40mm na moje potrzeby wystarczy,
Oczywiście dodatkowo kilka gratów z zawieszenia.
[ Dodano: 2015-05-31, 10:41 ]
więc czas na lekką aktualizacje
- zawieszenie -40 , nowe wszystkie gumy z przodu nowe tuleje tył ustawiona zbieżność
- wnętrze naprawione (wymieniona skóra na kierownicy , naprawione fotele, stare wygłuszenie podłogi wymienione ) całość czeka oczekuje na pranie
- wymieniony materiał podsufitki (efekt mnie nie zadowala więc będzie poprawa)
- silnik ogarnięty KE pracuje idealnie nie leje już paliwem (wyczyściłem wtryskiwacze, wymieniłem oring i wszystkie uszczelnienia wtrysków, wypłukałem cały układ z pompą paliwa włącznie, zmieniłem czujniki i poprawiłem wiązkę elektryczną do czujników)
- nadwozie po pierwszej polerce i gruntownych oględzinach, nie jest tak tragicznie jak pierwotnie sądziłem. ( do malowania jest zderzak przedni i drzwi lewe poza tym kilka zaprawek i kompleksowa polerka
po wielu dziwnych pomysłach zostaje jak najbliżej serii zgodnej z VIN tak mi się najbardziej podoba a do tego zestawienie kolorystyczne jak i wyposażeni nie jest typowe wiec szkoda niszczyć i modyfikować
Do zrobienia jeszcze sporo tematów ale jestem na dobrej drodze.
Felgi i opony jednak wylatują szukam fabrycznych 15” Speedline lub 16" competition
W miedzy czasie kolekcja sie powiększyła Brat zakupił 90 2.2KV z wlepką klubu ktos zna
[ Dodano: 2015-06-14, 16:55 ]
Miały być 16" od Competition ale trafił sie kompet ABT wiec narazie tak zostanie
Polerowanie rantów trwa ( zaczynam mabierać wprawy :mrgreen: )
Speedline 15" już zakupione 5 szt czeka na piaskowanie i renowacje bedą na zime jak znalazł.
Drzwi kierowcy zakupione sprawny szyberdach również. zamówiona tapicerka na podsufitke ( poprzednia mi sie nie podoba) wiec zabawa trwa
Czas poszukać mieszalni i kupić lakier Z3T
A i najważniejsze zdobyłem pomarańczowe kierunki :mrgreen: i to mnie najbardziej cieszy
zawaias -40 felga R15 opona 205/50 i wyglądała jak deskorolka
A tak sie prezętuje na ABT R 16 z oponą 205/55
ładnie wypełniły nadkole, średnica koła jest identyczna jak fabryczne 205/60/15 wiec licznik prawde pokazuje i jedzie jak powinno
Co do koloru opcje są 2 albo czarne z rantem w polerce albo złote z rantem.
A tak sie prezętuje na ABT R 16 z oponą 205/55
ładnie wypełniły nadkole, średnica koła jest identyczna jak fabryczne 205/60/15 wiec licznik prawde pokazuje i jedzie jak powinno
Co do koloru opcje są 2 albo czarne z rantem w polerce albo złote z rantem.
Przy takim zestawie zawieszenia i kół nad oponą jest jeszcze ok 1 cm luzu do McPersona z kolei z przodu pomiędzy rant błotnika a oponę nie da się dłoni wsadzić. Jeśli felgi miały by większy rant lub mniejsze ET mogły by obcierać.
Tył nie siadł tak jak chciałem ale na standardowych sprężynach też przód był trochę niżej wiec nie wiem o co tu chodzi.
Co do 17" na znośnym dla mnie profilu mogą się nie zmieścić a wszystkie opony o profilu poniżej 50 jak dla mnie odpadają, nie jestem również zwolennikiem dystansów i pierścieni zmieniających rozstaw a tym bardziej naciągania opony 195 na felgę 10j albo szerszą, sceptycznie podchodzę do pierścieni centrujących jak już mam zakładać to toczone z aluminium a nie plastikowe. Jedynie jakbym miał zmieniać koła to całe piasty na 5 śrub i zakładać felgi od a8 D2 takie jak u „Topora” ale raczej do tego nie dojdzie ze względów finansowych mam inne ważne tematy do ogarnięcia jak felgi.
Do tego zestaw zawieszenia który zamontowałem to nie tylko krótsze ale też twardsze sprężyny i amortyzatory wiec opona musi mieć chociaż trochę gumy. Jazda taczka albo wozem drabiniastym mnie nie bawi
Jak widać mam trudne podejście do doboru felg. Akurat te ABT bardzo mi się podobają jedynie zastanawia mnie kolor. Podobają mi się czarne felgi z rantem ale nie wiem jak to będzie wyglądać i czy nie zginie na samochodzie, sprawdzałem złote i same w sobie takie koła są fajne ale na Audi już mi nie pasują co innego w Hondzie albo innym ryżowym wozidle
Tył nie siadł tak jak chciałem ale na standardowych sprężynach też przód był trochę niżej wiec nie wiem o co tu chodzi.
Co do 17" na znośnym dla mnie profilu mogą się nie zmieścić a wszystkie opony o profilu poniżej 50 jak dla mnie odpadają, nie jestem również zwolennikiem dystansów i pierścieni zmieniających rozstaw a tym bardziej naciągania opony 195 na felgę 10j albo szerszą, sceptycznie podchodzę do pierścieni centrujących jak już mam zakładać to toczone z aluminium a nie plastikowe. Jedynie jakbym miał zmieniać koła to całe piasty na 5 śrub i zakładać felgi od a8 D2 takie jak u „Topora” ale raczej do tego nie dojdzie ze względów finansowych mam inne ważne tematy do ogarnięcia jak felgi.
Do tego zestaw zawieszenia który zamontowałem to nie tylko krótsze ale też twardsze sprężyny i amortyzatory wiec opona musi mieć chociaż trochę gumy. Jazda taczka albo wozem drabiniastym mnie nie bawi
Jak widać mam trudne podejście do doboru felg. Akurat te ABT bardzo mi się podobają jedynie zastanawia mnie kolor. Podobają mi się czarne felgi z rantem ale nie wiem jak to będzie wyglądać i czy nie zginie na samochodzie, sprawdzałem złote i same w sobie takie koła są fajne ale na Audi już mi nie pasują co innego w Hondzie albo innym ryżowym wozidle
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 15:04 przez strugar, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak ogarnę się z pracami pilnymi to pomyśle dzięki za info przynajmniej wiem do jakiego rozmiaru mogę szukać.bloku pisze:215/50/17 przy 8 calach i ET25 wchodzi idealnie. Miałem u siebie z i bez dystansu.
A tak z innej beczki orientuje się ktoś gdzie mogę kopić układ wydechowy z mierdzewki dedykowany do coupe quattro może być bez kolektora i dwururki potrzebuje rury i tłumiki.
niekoniecznie musi być super markowy wystarczy mi jakiś rzemieślniczy ale ładnie wykonany.
Zamienników brak w rozsądnej cenie a moje są tak połatane że nie da sie już ich uratować