Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B4 2.6 ABC] Problem z biegami po wymianie sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 lut 2020, 08:49

Ja bym zalał bardzo dobry do manualnych i spokojniej zmieniał biegi na zimno, co i tak książka zaleca. No ale każdy zrobi jak uważa. :)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Kociemb
99% Klubowicza
99% Klubowicza
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 18 lut 2020, 15:28

Jedyny problem przy wymianie to pozbycie się trzpienia przegubu z drążka. Nowy przegub montujesz na śrubie z nakrętką samoblokującą.
Skoro już jesteśmy przy temacie, to jak pozbyłeś się tego trzpienia ? Po prostu wyciąłeś go brzeszczotem ? Czy jakiś inny patent ? Śruba do przykręcenia w zestawie czy trzeba samemu coś kombinować ?

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 lut 2020, 17:23

Szlifierka kątowa i dużo cierpliwości oraz ostrożności, szlifujesz do równego i wybijasz☺ Trzeba nawet trochę rozgiąć mocowania. Jest on bardzo mocno wprasowany w te "uszy" drążka.
Z tego co pamiętam śruba M4 ze zwykłą nakrętką jest w zestawie - lepiej od razu zastąpić samokontrującą.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.6 ABC] Problem z biegami po wymianie sprzęgła

Post autor: h/k » 02 lip 2020, 09:51

Mały update - w sprawnej zmianie biegów prócz nie zużytej skrzyni, dobrego oleju, sprawnego sprzęgła, nie zmęczonych tulei wózka z poduszkami skrzyni oraz mechanizmowi zewnętrzemu wybierania biegów pomagają również... poduszki kolumn resorujących. Odczułem to osobiście, poprawa jest, choć tutaj to taka przysłowiowa kropka nad 'i'. 1 i 2 bieg zaczęły wchodzić bez kłopotów, które przedtem sporadycznie się zdarzały.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC