[ABT] Awaria skrzyni - brak biegów
[ABT] Awaria skrzyni - brak biegów
Witam panowie . Na początku przepraszam za założenie nowego postu ale bo przeszukaniu forum nie znalazłem problemu podobnego do mojego ... A więc tak : Podczas jazdy zaczął mi uciekać olej ze skrzyni nie wiedziałem o tym odrazu dlatego przejechałem tak około 2 KM , zwróciłem uwagę na to co się dzieje dopiero wtedy gdy po wybiciu biegu na luz nie mogłem wbić żadnego innego biegu po zatrzymaniu się na poboczu zobaczyłem plamę pod autem na śniegu . Czekając na lawetę próbowałem wbić jakikolwiek bieg bezskutecznie , jedynka niby wchodziła ale przy puszczaniu sprzęgła auto szarpneło i gasło o pozostałych biegach nawet nie warto wspominać . Dzisiaj po dłuższym postoju auta odpaliłem je na wciśniętym sprzęgle zacząłem znowu bawić się biegami i ku mojemu zdziwieniu wskoczył mi wreszcie luz moge tak samo wbić 1,2,3,4,5 prócz R ... auto chce zebrać się do przodu ale z uwagi na to , że nie ma oleju w skrzyni pojawia się huk nie kombinowałem bardziej bo nie chce jej zajechać do końca . A więc moje pytanie brzmi :
-którędy mógł uciec olej
-jakie mogą być tego konsekwencje
-naprawiać skrzynie czy szukać nowej
Z góry dziękuje wam za odp . Pozdrawiam Swobek
-którędy mógł uciec olej
-jakie mogą być tego konsekwencje
-naprawiać skrzynie czy szukać nowej
Z góry dziękuje wam za odp . Pozdrawiam Swobek
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 19:37 przez Swobek, łącznie zmieniany 2 razy.
troche za szybko by oceniac czy skrzynia padla jak nei byles pod autem warto z kanalu zerknąć z kąd tak naprawde byl wyciek i wtedy dopiero cos mozna myslec dalej bo ciezko jest postawic diagnoze jak tak naprawde po za wyciekiem oleju nei wiemy nic
olej mogl wyciec
mogla byc nie dokrecona sruba spustowa od spodu lub boczna ktora sie nalewa olej do skrzyni
ostatecznie mogl puscic uszczelniacz walka ktory wychodzi ze skrzyni i tym sposobem mogl zaoliwic sprzeglo
olej mogl wyciec
mogla byc nie dokrecona sruba spustowa od spodu lub boczna ktora sie nalewa olej do skrzyni
ostatecznie mogl puscic uszczelniacz walka ktory wychodzi ze skrzyni i tym sposobem mogl zaoliwic sprzeglo
Jesli kurki są ok to widać może skąd Ci olej uciekł, powinien być jakiś ślad, jeśli olej przez uszczelniacz ze skrzyni wyciekł to prawdopodobne że będziesz miał sprzęgło zalane olejem a z tego co się orientuje z tarczy nie zetrzesz oleju i będzie Ci się sprzegło ślizgać, mam nadzieje że jednak nie, napisz co było przyczyną jak zrzucisz skrzynie.
Panowie jeszcze jedno pytanie czy do tego silnika ( 2 litry ) mogę włożyć skrzynie od 1.8 L ? Okazało się , że skrzynia w środku strasznie się posypała , a znalazłem tylko jeden zamiennik w mojej okolicy ,ale z silnika o mniejszej pojemności . Będzie to grało z moją jednostką ? Oznaczenia tej skrzyni która się posypała to WWO 012301211F , WWO012301103J
Oznaczenia "nowej" skrzyni WWO2301100
Dzięki za odpowiedź .
Oznaczenia "nowej" skrzyni WWO2301100
Dzięki za odpowiedź .
to nie są numery skrzyni biegów tylko numery katalogowe korpusów skrzyni biegów !Swobek pisze:Oznaczenia tej skrzyni która się posypała to WWO 012301211F , WWO012301103J
Oznaczenia "nowej" skrzyni WWO2301100
czyli to co podałeś to tylko numery obudowy a nie skrzyni w sensie rodzaje przełożeń i długości biegów !
Jak chcesz zamontować właściwą skrzynię biegów czyt: taką samą jak miałeś poprzednio (długości biegów, stosunek obrotów silnika do prędkości, prędkość max, przyśpieszenie) musisz odczytać 3 literowy kod skrzyni
Ciebie powinno interesować tylko 3 literowy kod, reszta cyfr to numer seryjny
np. BAA, CGT, CCF, CGY
Kod ten jest wybity na aluminiowym korpusie tuż nad sprzęgłem
na poniższym zdjęciu masz zaznaczone gdzie szkukać
EDIT:
jakbyś na skrzyni nie mógł odczytać kodu skrzyni biegów to ten sam kod znajdziesz na wlepce w bagażniku we wnęce koła zapasowego
trzeba szukać pod napisem GETREIBE
Już doszedłem do ładu i składu z tą cholerną skrzynią , kupiłem używkę w nawet dobrym stanie , mechanik ją założył i co się okazało biegi chodzą lepiej niż na poprzedniej skrzyni , nie huczy itd biegi wskakują leciutko ale! Do cholery jasnej nie mogę wbić 5 wszystkie inne biegi chodzą tylko nie ma 5 gdy próbuje wbić ten cholerny bieg pod ręką czuje tak jakby była założona blokada na tą skrzynie co może być powodem tego ? Bo już tracę cierpliwość ...
Cos mi się wydaje że Ci załozył skrzynię 4 biegową z B3 bo takie były montowane i pasują do B4Swobek pisze:Do cholery jasnej nie mogę wbić 5 wszystkie inne biegi chodzą tylko nie ma 5 gdy próbuje wbić ten cholerny bieg pod ręką czuje tak jakby była założona blokada na tą skrzynie co może być powodem tego ? Bo już tracę cierpliwość ...
Dlatego nie możesz wbić 5-tki
Podaj kod skrzyni z tego korpusu co jest na zdjęciu powyżej. poświec latarką i powinno być widać bez problemu. Wtedy Ci powiem czy to skrzynia 5 czy 4 biegowa.
Mało prawdopodobne bo ustawienie lewarka względem wodzika skrzyni biegów jest samocentrujące za pomocą śruby ze stozkiem który sam się wprowadza w otwór we wodziku skrzyni. Złe skręcenie wodzika z lewarkiem jest bynamniej awykonalne.Romek1983 pisze:być może coś źle wyregulował na lewarku
Jedynie uwalona poduszka moze powodować problemy z biegami. ale wtedy byłyby problemy z większością biegów (zwłaszcza 1 i R)