[B4] cyrki z biegami (potrzeba miesni by je wrzucac)
[B4] cyrki z biegami (potrzeba miesni by je wrzucac)
Audi 80 B4 1994, 2.0E (Sprzęgło hydrauliczne)
Jakiś czas temu kolega podjął się naciągania w/w rozbitego modelu. 2 dni temu wracając do domu w trakcie jazdy zgubił biegi.
Są dwie strony medalu:
1) sprzęgło (miękkie) na pozór działa prawidłowo. (wcisniecie sprzegla podczas jazdy lub przed rozpoczeciem hamowania - efekt pozytywny)
2) Skrzynia działa ok, z tym, że jakby bez wcisnietego sprzegla. Jest oporna, ciezko wrzucic jakikolwiek bieg. (wartosc zmienna!, raz sie poprawia, raz nie da sie w ogole wrzucic biegu trzeba bylo ruszac z piatki na swiatlach)
Przejechalismy sie po mechanikach, u jednego na dzien dobry pojawila sie magiczna liczba 800 (złotych). U nastepnego zdobylismy troche informacji o poduszce. Faktycznie, poduszka jest do wymiany, ale czy bylaby przyczyna takich cyrków?
Co z tym zrobić? Szukam rozwiazania nie wymagajacego rozkrecania skrzyni (lub jej wymiany)
Jakiś czas temu kolega podjął się naciągania w/w rozbitego modelu. 2 dni temu wracając do domu w trakcie jazdy zgubił biegi.
Są dwie strony medalu:
1) sprzęgło (miękkie) na pozór działa prawidłowo. (wcisniecie sprzegla podczas jazdy lub przed rozpoczeciem hamowania - efekt pozytywny)
2) Skrzynia działa ok, z tym, że jakby bez wcisnietego sprzegla. Jest oporna, ciezko wrzucic jakikolwiek bieg. (wartosc zmienna!, raz sie poprawia, raz nie da sie w ogole wrzucic biegu trzeba bylo ruszac z piatki na swiatlach)
Przejechalismy sie po mechanikach, u jednego na dzien dobry pojawila sie magiczna liczba 800 (złotych). U nastepnego zdobylismy troche informacji o poduszce. Faktycznie, poduszka jest do wymiany, ale czy bylaby przyczyna takich cyrków?
Co z tym zrobić? Szukam rozwiazania nie wymagajacego rozkrecania skrzyni (lub jej wymiany)
U mnie było podobnie na postoju nie mogłem wrzucić żadnego biegu musiałem parę razy wbijać i naciskać sprzęgło aż w końcu na siłę właziło w czasie jazdy było normalnie. Na postoju gdy wciskałem sprzędło słychać było jakieś piski różne dźwięki. Okazało się że w tarczy sprzęgła powypadały i połamały się te sprężynki i porysowały cały docisk i tarcze . Więc zostało wymienione całe sprzęgło ale teraz to jest jak z fabryki <ok>
Ostatnio zmieniony 05 sie 2009, 18:43 przez Kuba988, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Skorpuch,Jeśli skrzynia siedzi prawidłowo(a podobno naciągane było...) na podnośnik kolumnowy lub kanał i odpinaj skrzynie.Z fusów nie wywróżysz-weryfikacja.
1.Zacznij od tego co najmniej pracochłonne-jak sugerowali koledzy-sprawdz poduszki i ustawienie skrzyni.
2.Zrzuć skrzynie i wyciągnij sprzęgło(może już przyszła na nie pora).
1.Zacznij od tego co najmniej pracochłonne-jak sugerowali koledzy-sprawdz poduszki i ustawienie skrzyni.
2.Zrzuć skrzynie i wyciągnij sprzęgło(może już przyszła na nie pora).
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie dziś, również mnie to dopadło. Zaobserwowałem, że biegi wchodzą tym ciężej im większa jest temperatura silnika. Nic nie zgrzyta, tylko naprawdę trzeba się przyłożyć by którykolwiek z nich zapiąć. Jak auto ostygnie problem znika, wrzucam biegi swobodnie, ale po jakimś czasie znowu się zaczyna i potęguje z każdym przejechanym kilometrem. Na sucho (po wyłączeniu silnika) biegi wchodzą jak nóż w masło. Jak myślicie, zacząć się już rozglądać za nowym sprzęgłem ( AAH - quattro, 270 000 przebiegu)? :roll:Skorpuch pisze:ciezko wrzucic jakikolwiek bieg.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Umnie zupełnie odwrotnie. Jak ciepło i silnik ciepły to biegi mozna paluszkiem zmieniać. Natomiast jak jest dość chłodno na zewnątrz to aby płynnie wrzucać biegi silnik musi sie rozgrzać. Myślalem nawet że to wina oleju, że ktoś nalał jakiegos minerała, wymieniłem i to samoIC69 pisze:Zaobserwowałem, że biegi wchodzą tym ciężej im większa jest temperatura silnika. Nic nie zgrzyta, tylko naprawdę trzeba się przyłożyć by którykolwiek z nich zapiąć.
U mnie był podobny problem, że biegi nie chciały wogóle wchodzić, zarówno w trakcie postoju, jak i podczas jazdy, przyczyną była kończąca się poduszka na lewarku skrzyni, która blokowała lewarek raz jak wymeniłem olej w skrzyni to zauważyłem, że biegi dużo lepiej wchodzą, ale najlepiej na ciepłym silniku.
cyrki z biegami
mam problem z 5-tym biegiem, nie mogę go wrzucić ani podczas jazdy ani na postoju, podczas jazdy nagle coś się zblokowało i nie da się go wrzucić, czy ktoś podpowie co zrobić i co najpierw sprawdzić?? reszta biegów wchodzi lekko bez zgrzytów i bez jakichkolwiek problemów...
trzeba wyregulowac drązek zmiany biegów. Potrzebne do tego są dwie osoby.
1) podnosisz auto do góry
2) od spodu auta odkrecasz srube łączącą wybierak skrzyni z zdrążkiem zmiany biegów
3) ustawiasz drążek zmiany biegów w płaszczyżnie pionowej (najlepiej będzie jak zdejmiesz osłone drążka zmiany biegów wewnatrz kabiny i wtedy ustwisz drążek)
4) po uswieniu drążka dokrecasz śrubę od wybieraka i drążka i cieszysz się piatym biegiem.
Wyzej wymienione rzeczy działają wtedy, kiedy drążek zmiany biegów, poduszka silnika i sprzęgło sa w dobrym stanie.
1) podnosisz auto do góry
2) od spodu auta odkrecasz srube łączącą wybierak skrzyni z zdrążkiem zmiany biegów
3) ustawiasz drążek zmiany biegów w płaszczyżnie pionowej (najlepiej będzie jak zdejmiesz osłone drążka zmiany biegów wewnatrz kabiny i wtedy ustwisz drążek)
4) po uswieniu drążka dokrecasz śrubę od wybieraka i drążka i cieszysz się piatym biegiem.
Wyzej wymienione rzeczy działają wtedy, kiedy drążek zmiany biegów, poduszka silnika i sprzęgło sa w dobrym stanie.
Witam:) jestem nowy na forum i chciałbym podłączyć się do tematu.
Pacjentem jest audi 80 b4 quattro 2.3NG
Mianowicie problem tkwi we wlaczaniu jakichkolwiek biegów. Nierzadko zeby wrzucic jedynke musze "na chama"zapierac sie o lewarek biegów. Podczas jazdy pomaga tylko wyrównywanie obrotów silnik-skrzynia inaczej bieg nie wejdzie. Nie ma róznicy przy zimnym i cieplym silniku. Czasem przy probie zapiecia jedynki jest objaw lekkiego ruszania auta tak jakby nie do konca wysprzeglalo, tak samo(czasami) przy probie zredukowania auto jakby spowalnialo.
Jak na razie wymienilem poduszki pod skrzynia i niewiele to pomoglo.
Dodam jeszcze, ze sprzeglo zaczyna brac tak jak powinno tj ok 3-4cm od podlogi.
Pozdrawiam:)
Pacjentem jest audi 80 b4 quattro 2.3NG
Mianowicie problem tkwi we wlaczaniu jakichkolwiek biegów. Nierzadko zeby wrzucic jedynke musze "na chama"zapierac sie o lewarek biegów. Podczas jazdy pomaga tylko wyrównywanie obrotów silnik-skrzynia inaczej bieg nie wejdzie. Nie ma róznicy przy zimnym i cieplym silniku. Czasem przy probie zapiecia jedynki jest objaw lekkiego ruszania auta tak jakby nie do konca wysprzeglalo, tak samo(czasami) przy probie zredukowania auto jakby spowalnialo.
Jak na razie wymienilem poduszki pod skrzynia i niewiele to pomoglo.
Dodam jeszcze, ze sprzeglo zaczyna brac tak jak powinno tj ok 3-4cm od podlogi.
Pozdrawiam:)