Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

Post autor: vangorre » 23 sty 2019, 02:11

h/k pisze:
vangorre pisze:dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu
Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.
Wymieniono sondę lambda (używka 30 zł)i powiem ,że w końcu silnik pracuje równo. Przyspiesza równomiernie i lepiej reaguje na pedał gazu. W LPG z śruby zmieniony na krokowiec i wyregulowane. Niestety po tym zabiegu rano (teraz gdy zima i -5) ma problemy z odpaleniem na benzynie i gazie (chyba reseter do ECU dostanie).
Wkurza mnie bo czasami przycina się na obrotach, albo krokowiec albo coś innego jeszcze ma problem. Poszukam, popatrzę.

Wymiana poduszki pod silnikiem, oryginał rozpadł się na części. Pozostałe poduszki później bo teraz za zimno. Trafiła się na szrocie chyba z diesla. 30zł
Sprawdziłem sobie świece po poprzedniku zamontowane są NGK 3 elektrodowe. Kable zapłonowe to jakaś tanizna a palec i kopułka, niestety topran. Przyjdzie czas to wymienię.
Drgania zmniejszyły się na postoju. Czuć je podczas dodawania gazu, jakby z wydechu drgania przenosiły się na budę. Siedzi tam jakiś element gumowy?

Zostały mi jeszcze nieszczęsne spaliny (LPG i benzynę czuć) dostające się do kabiny. Czuć dopiero po włączeniu nawiewu (bez różnicy ciepły/zimny). Kolektor wygląda na cały a wkoło uszczelki nie zauważyłem nalotu. Co gorsza na postoju nie widzę gdzie to jeszcze ustrojstwo może się przedostawać.

Dziękuję Panowie za podpowiedzi, odwdzięczę się gdy temat zakończy żywot.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 23 sty 2019, 09:28

Na odpalonym silniku wyczuj na węch okolice kolektora, oceń czy silnik pracuje cicho, a od dołu na słuch czy gdzieś w samym tłumiku/na łączeniach nie ma nieszczelności

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 sty 2019, 21:27

Drgania zmniejszyły się na postoju. Czuć je podczas dodawania gazu, jakby z wydechu drgania przenosiły się na budę. Siedzi tam jakiś element gumowy?
Obejrzeć czy ładnie leżą gumy wydechu i nigdzie nic nie obija to pierwsza sprawa, a druga czy miałeś poluzowane obie nakrętki mocujące wsporniki silnika do poduszek, pobujałeś nawet lekko lewarując motor na misce przez jakąś deseczkę, a potem po opuszczeniu je dokręciłeś odpalając silnik i pozostawiając na biegu jałowym?
Trzecia sprawa to przedni odbój, nie może nigdzie dotykać do szyny, ani z góry i dołu ani od przodu. Na wysokość ma być dokładnie pośrodku.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga